menu

Muziek / Algemeen / Spotify

zoeken in:
avatar van E-Clect-Eddy
Er is iets verandert in de desktopversie

Er zit nu een nieuwe sectie onder het kopje Bibliotheek: Gemaakt voor jou. Hierin staan nu de links naar persoonlijke afspeellijsten die Spotify met regelmaat (dagelijks/wekelijks) maakt. Daily Mixes / maar ook een nieuwe genaamd Tijdcapsule maar ook Jouw Summer Rewind en oude lijsten van 2017 - nummers die je hebt gemist + meest beluisterde nummers van.

Op zich wel handig. Benieuwd of dit permanent is of een uitprobeersel

Wat me ook op valt dat het ene moment bepaalde titels in het Engels staan en dan weer in het Nederlands. Het wisselt soms per kwartier.. dus zonder een update. Ze kunnen blijkbaar... on-the-fly aanpassingen doen in de layout zonder interactie van de eindgebruiker. Creepy!

PS. gerucht gaat dat WinAmp terugkomt met potentieel een integratie van Spotify.

avatar van Rogyros
Maartenn schreef:
EINDELIJK alle albums van Ty Segall op Spotify! Mijn hemel wat heeft dat lang geduurd

Nu nog Fear Of A Blank Planet van Porcupine Tree...

avatar van Maartenn
Maartenn (crew)
Rogyros schreef:
(quote)

Nu nog Fear Of A Blank Planet van Porcupine Tree...

Inderdaad ja. Ook een beleid wat niet te volgen is.

avatar van herman
E-Clect-Eddy schreef:
Er is iets verandert in de desktopversie

Er zit nu een nieuwe sectie onder het kopje Bibliotheek: Gemaakt voor jou. Hierin staan nu de links naar persoonlijke afspeellijsten die Spotify met regelmaat (dagelijks/wekelijks) maakt. Daily Mixes / maar ook een nieuwe genaamd Tijdcapsule maar ook Jouw Summer Rewind en oude lijsten van 2017 - nummers die je hebt gemist + meest beluisterde nummers van.

Op zich wel handig. Benieuwd of dit permanent is of een uitprobeersel

Die tijdscapsule is er toch al een tijdje? Evenals Jouw Summer Rewind.

avatar van chevy93
Rogyros schreef:
(quote)

Nu nog Fear Of A Blank Planet van Porcupine Tree...
Die albums van PT gaan er eens in de zoveel maanden op en af, hoewel ze nu al een tijdje erop lijken te staan. *klopt af*

Ook geen idee waarom The Incident er wel op staat en Fear of a Blank Planet niet.

avatar van E-Clect-Eddy
herman schreef:
Die tijdscapsule is er toch al een tijdje? Evenals Jouw Summer Rewind.


Ik heb het pas sinds gisteren... deze sectie hete tot gisterenmiddag Daily Mixes, overigens hebben ze vannacht de lay-out opnieuw iets aangepast. Ik gebruik Spotify intensief (circa 12 uur per dag) dus veranderingen vallen wel snel op. Soms niet op de dag zelf want bepaalde gedeeltes gebruik / bezoek ik nauwelijks.

Tot gisterenavond had ik geen Summer Rewind / Jouw Tijdcapsule - het wordt blijkbaar in etappes uitgerold?

avatar van herman
Ik gebruik het ook wel veel, maar dat soort dingen vallen me nooit zo op. Ik luister naar mijn eigen playlists of albums en de bovenste menu's kijk ik dus meestal niet naar. Maar die Tijdscapsule had ik volgens mij al eind 2017.

avatar van E-Clect-Eddy
Eind 2017 waren er een paar jaaroverzichten / afspeellijsten aangemaakt door Spotify die bij mij ergens februari weer zijn verdwenen, tenzij je via de VOLGEN knop dit aan je bibliotheek had gekoppeld. Die lijsten zijn er nu weer, maar volgens mij maakt Tijdcapsule daar toen nog geen onderdeel van uit.

Kan zijn dat sommige gebruikers wel veel eerder nieuwe features krijgen (Beta-testers?) maar zou verwachten dat ik daar dan bij zou zitten omdat ik het nogal intensief gebruik. Sommige nieuwigheden verdwijnen ook 'spontaan' na een paar dagen, zoals eerder dit jaar de hernoemde sectie NUMMERS die toen even, onterecht en verwarrend, FAVORIETEN heette.

avatar van Rogyros
herman schreef:
IMaar die Tijdscapsule had ik volgens mij al eind 2017.
Die Tijdscapsule heb ik ook al enige tijd. Ik weet niet hoe lang, maar wel maanden in ieder geval. Naast de zes daily mixes en your summer rewind (al weet ik niet of deze er nog steeds op staat).

Ik gebruik trouwens enkel de mobiele versie, maar dat zal weinig uitmaken.

avatar van E-Clect-Eddy
Ik zie net dat alle nummers van Your Summer Rewind uit 2017 stammen... dus goed mogelijk dat deze al een jaar bestaat. Dat is me dan nooit eerder opgevallen voor de nieuwe layout.

Ik luister overigens bijna nooit naar afspeellijsten die door Spotify zijn aangemaakt. Dus die sectie(s) bekeek ik ook nauwelijks nader tot gisteren / vandaag.

ohmusica
De afspeellijsten (op maat) van Spotify zijn best wel aardig en soms met verrassende suggesties. In mijn geval hebben ze ertoe bijgedragen dat ik wel vaker losse nummers van lijstjes ben gaan beluisteren. Ik ben benieuwd in hoeverre streaming diensten onze voorkeur (smaak) voor muziek gaan bepalen of beïnvloeden (dit moet haast wel het geval zijn). Hangt ook af hoe je zelf in de muziek staat.

avatar van E-Clect-Eddy
Ah ja de op maat gemaakte lijsten zijn andere koek, want daar zitten acts bij die je al eens eerder heb geluisterd of acts/genres die daaraan verwant zijn. Ik spit die lijsten door en luister een enkel nummer uit Discover Weekly en bij Jouw Release Radar is bijna 90% acts/muziek die me aanspreekt.

Het zijn de algemene lijsten die Spotify aanmaakt die ik links laat liggen. Hoef ik ook niet te luisteren, met gemiddeld 16.000 unieke nummers per jaar (aldus Last.fm) zit het wel goed met de variatie. Bovendien interesseert het me ook niet meer wat 'hot' of 'in' is of wat de top van lijsten aanvoert.

avatar van E-Clect-Eddy
Update 1.92.390 van de desktop versie is uit. Op het eerste gezicht wederom visueel geen veranderingen waar te nemen.

Meteen gekeken of de twee vervelende bugs die al langer tijd spelen er nog zijn: sorteren van een zoekopdracht werkte zeer gebrekkig en nummers die toegevoegd worden uit een gesorteerde lijst voegt de verkeerde nummers toe.

Het korte antwoord is: Nee, niet opgelost maar is nu ook niet te testen. Ze hebben namelijk een botte bijl tussen-oplossing actief gemaakt. De zoekresultaten zijn geheel NIET meer te sorteren.

Hopelijk is het slechts een tussen-oplossing want dit is een feature die ik vaak gebruik. Maar ik vermoed dat de definitieve oplossing op zich laat wachten want anders maak je niet zo'n tussenstap.

avatar van E-Clect-Eddy
De grote problemen die speelde bij KPN en dochter-providers hadden / hebben ook gevolgen voor Spotify.
Afgezien dat internet nauwelijks beschikbaar was, mis ik bijna een uur aan scrobbles.

Internet was sporadisch beschikbaar maar gelukkig had Spotify een buffer (cache) van ruim 6 uur lokaal staan en zo was muziek luisteren wel mogelijk. Wel moesten alle nummers die in de wachtrij stonden, en die nog niet lokaal gebufferd waren, opnieuw toegevoegd worden.

Best heftig die problemen, ook de internet-modem had er wat last van, wat weer leidde tot problemen met de netwerkverbinding van de PC. Mijn computer was automatisch naar wintertijd gegaan maar gedurende de ochtend / begin middag 'spontaan' weer naar zomertijd gesprongen. Zulk heftige problemen, over zo iets relatief eenvoudig, heb ik nog nooit eerder gezien in 20 jaar ervaring met computers.

Edit: het lijkt dat de vermiste scrobbles nu binnenkomen, ook is de tijdnotatie bij de nummers weer op orde. Visueel leek het of ze een uur achter liepen.

Magick1
Scrobbled Spotify inmiddels al nummers die offline worden afgespeeld?

Dit is voor mij doorslaggevend of ik me terug ga subscriben.

avatar van herman
Ja, volgens mij wel.

avatar van jordidj1
Ik zie ze niet direct in mijn last.fm app, maar ze worden later wel toegevoegd dacht ik

avatar van Arrie
Zie mijn bericht hier en mijn reactie daarna op sj0n88.

avatar van E-Clect-Eddy
Heeft iemand ervaringen met een gedeelde afspeellijst in Spotify?

Heb dat nog nooit uitgeprobeerd en ben benieuwd wat de initiator nog aan beheer-invloed heeft daarop.

Kan iedereen daaraan toevoegen EN verwijderen? of uitsluitend toevoegen?

Kan je zien wie wat heeft toegevoegd?

Kan je personen/accounts uitsluiten of beperken tot slechts toevoegen?

ohmusica
i
E-Clect-Eddy schreef:
Heeft iemand ervaringen met een gedeelde afspeellijst in Spotify? ja een beetje

Heb dat nog nooit uitgeprobeerd en ben benieuwd wat de initiator nog aan beheer-invloed heeft daarop. -je behoudt het beheer van de lijst, dacht ik

Kan iedereen daaraan toevoegen EN verwijderen? of uitsluitend toevoegen?
-alleen toevoegen en verwijderen voorzover zelf ingebracht

Kan je zien wie wat heeft toegevoegd? -uiteraard

Kan je personen/accounts uitsluiten of beperken tot slechts toevoegen? -dacht ik niet, maar je kan wel alles bewerken

gewoon uitproberen met een lijstje

avatar van E-Clect-Eddy
Update 1.0.93.244 van de desktopversie wordt uitgerold en zelfde verhaal als de vorige keer. Geen visuele verschillen met de vorige versies en de bugs gerelateerd aan zoekopdrachten zitten er nog steeds in.

Wel anders is dat de installer nu minder dan 1 MB groot is en dus meer een hulpmiddel is geworden om het volledige programma (van +60 MB) binnen te halen.

Toch een nieuwe kleine maar irritante bug erbij die zich soms voor doet, de muis 'bevriest' tussen het wisselen van nummers: aan het einde van een nummer en voor het begin van het volgende nummer in de wachtrij. Op Windows 10 x64 versie, duurt ruim een seconden (of twee). Maar misschien een bug die niet altijd optreed en dus waarschijnlijk gekoppeld is aan een bepaald situatie.

avatar van Bill Evans
Al die updates zeggen me weinig eigenlijk, ik merk geen verschillen met voorgaande versies. Het enige wat ik ook doe met Spotify, is albums opslaan en afspelen.

Wat ik wél merk en best irritant vind, is dat als ik een album speel, het regelmatig na 1 of 2 nummers stopt. Dan moet ik hem handmatig weer aanzetten. Voorheen had ik het soms midden in een nummer, nu meestal aan het eind van het nummer. Er is dus vooruitgang zou je kunnen zeggen..

avatar van E-Clect-Eddy
Bill Evans vreemd soort probleem, luister je toevallig via een wifi verbinding?

avatar van Bill Evans
E-Clect-Eddy schreef:
Bill Evans vreemd soort probleem, luister je toevallig via een wifi verbinding?

Ja klopt, meestal vanaf mijn laptop, maar soms ook via smartphone. Met laatstgenoemde heb ik het probleem niet volgens mij. Ik heb nu de instellingen 'vergelijkbare nummers spelen...' en 'corssfade' aangezet (las ergens dat dat het probleem zou verhelpen) en het lijkt te werken.

avatar van E-Clect-Eddy
Er zijn steeds meer apparaten die met wifi met internet communiceren en daarbij dan ook nog eens hetzelfde kanaal gebruiken op hun router / modem. Zeg maar dat jouw modem / router op kanaal 13 zit en dat jouw buren ook op hun modem / router dat kanaal gebruiken. Dat schijnt steeds vaker voor te komen. Je kunt met bepaalde programma's nagaan welke modems er actief zijn en welke kanalen ze gebruiken. Vaak kan zo'n overzicht via de wifi-connector oproepen op je laptop. Het veranderen van het kanaal (op de router /modem) zou dan uitkomst kunnen bieden.

Er kan ook een andere stoorzender in de buurt zijn, bv. de magnetron / sommige adapters / storing in elektrische apparaat maar ook bepaalde LED-lampen schijnen problemen te veroorzaken bij wifi.

Kan ook zijn dat de wifi-verbinding op de limiet zit van zijn kunnen, dan kan het een nummer niet snel genoeg binnengehaald worden. Dan kan overwegen om te streamen op een lagere kwaliteit maar dat zal je waarschijnlijk niet aanspreken. Het UIT zetten van crossfade en 'vergelijkbare nummers spelen' zou niet veel verschil moeten uitmaken. Zover ik weet werkt Spotify op de PC als volgt: in de laatste 10-15 seconden van het huidige nummer wordt alvast een deel van het volgende nummer opgehaald (bv. 10 MB of 30 seconden). Als het volgende nummer dan begonnen is wordt de rest van het nummer binnengehaald. Nummers die je hebt beluisterd komen in het cache te staan van de app en de volgende keer dat je dit nummer luistert zou dit uit het lokale cache moeten komen (op jouw laptop dus). Dan heb je die wifi verbinding dus veel minder nodig.

Ook je internetverbinding kan verzadigd zijn maar waarschijnlijk niet. Spotify gebruikt uit eigen ervaringen gemiddeld 120 MB per uur maar kan hoger of lager zijn voor jou afhankelijk van je luistergedrag. Zelfs met de goedkoopste / laagste internetabo van 30 Mbps zou dat geen probleem moeten zijn. Tenzij huisgenoten daarnaast ook Netflix en YouTube gebruiken.

Zelf gebruik ik wifi alleen als het echt niet anders kan, omdat draadverbindingen meestal veel stabieler zijn.

ohmusica
E-Clect-Eddy Afgezien van storingen en overvolle routers kunnen de nieuwere audiostreamers bijv. de Bluesound Node 2i veel efficienter (draadloos) communiceren (specs: Gigabit Ethernet RJ45 / Wi-Fi 5 (802.11ac, dual-band). Ook de geluidskwaliteit via spotify connect is stukken beter dan rechtstreeks van een PC (mijn ervaring).

avatar van Joshua68
Had een tijdje, naar het lijkt, hetzelfde probleempje als Bill Evans. Bij het afspelen van een album stopt het afspelen na een nummer. Bij het doorklikken naar nummer twee speelde het album verder probleemloos af. Het euvel doet zich nu niet meer voor maar heeft zeker niet met streamen via WiFi te maken gehad aangezien ik bekabeld via Spotify connect luister.

avatar van E-Clect-Eddy
Update 1.0.94.2624 van de desktopversie wordt uitgerold en zelfde verhaal als de vorige keer.

Geen visuele verschillen met de vorige versies en de bugs gerelateerd aan zoekopdrachten zitten er nog steeds in. De wijzigingen zullen wel allemaal 'onder de motorkap' plaatsvinden.

De nieuwe bug dat de muis 'bevriest' voor een paar seconden maar een paar keer mee gemaakt en is nog steeds niet duidelijk of dit voornamelijk een Windows probleem is of toch meer één van Spotify.

avatar van Shaky
Het is weer tijd voor Wrapped - 2018. Volgens Spotify is dit:

Mijn top drie vaakst beluisterde artiesten:

1. Elvis Presley
2. Prince
3. Neil Diamond

Mijn top drie vaakst beluisterde nummers:

1. Jessie J - Queen
2. David Brent - Lady Gypsy ( )
3. Talking Heads - Slippery People

In totaal heb ik net geen 11.000 minuten Spotify geluisterd dit jaar.

avatar van E-Clect-Eddy
Het linkje naar de Wrapped pagina 2018 Wrapped

Ik ben volgens Spotify een 'avonturier' omdat ik 118% meer luister naar niet mainstream muziek dan de gemiddelde Spotify luisteraar

Favoriete genres:
1. Indie
2. Rock
3. Pop
4. Dance/Electronic
5. Punk
(had eigenlijk wel Wereld muziek ergens daar tussenin verwacht en geen Punk)

Favoriete acts:
Lila Downs
Low
BODEGA
Donna Summer
Natalia Lafourcade
(Caroline Rose had op plek 4 moeten staan?)

Gast
geplaatst: vandaag om 12:37 uur

geplaatst: vandaag om 12:37 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.