Muziek / Algemeen / Spotify
zoeken in:
0
ohmusica
geplaatst: 8 december 2018, 23:39 uur
Ben benieuwd waar Spotify je indeelt als je alleen maar naar de Toppers luistert: we zijn blij voor u, u bent nml. een heel gezellige mafkees. Spotify kan dus alles inzien en berekenen. Een machtige database, maar ook wel eng. Onze smaak, luistergedrag is ook iets wat van ons is en niemand anders. Tenzij je iets wilt delen, zoals hier.
0
geplaatst: 9 december 2018, 01:13 uur
Spotify werkt al jaren samen met Last.fm op het gebied van data en dit Wrapped overzicht wordt door een apart 'clubje' gedaan. Alleen als je toestemming geeft (vooraf) dan wordt je persoonlijke overzicht gegenereerd. Die toestemming kan je daarna gewoon weer intrekken via je Spotify account instellingen... net als vorig jaar.
Wie er allemaal bij je data kan komen is volgens mij nauwelijks te achterhalen zodra je ook maar iets doet op internet en/of een mobieltje hebt.
Wie er allemaal bij je data kan komen is volgens mij nauwelijks te achterhalen zodra je ook maar iets doet op internet en/of een mobieltje hebt.
0
geplaatst: 12 december 2018, 12:28 uur
Update 1.0.95.289 van de desktopversie wordt uitgerold... en weer hetzelfde verhaal als bij de laatste 7 of 8 updates.
Geen visuele verschillen met de vorige versies en de bugs gerelateerd aan zoekopdrachten zitten er nog steeds in. De wijzigingen zullen wel allemaal 'onder de motorkap' plaatsvinden.
Het sporadisch 'bevriezen' van de muis in Spotify de laatste week geen last meer van gehad. Maar heb ook een schone installatie van mijn PC gedaan dus misschien dat het daardoor verdwenen is?
Geen visuele verschillen met de vorige versies en de bugs gerelateerd aan zoekopdrachten zitten er nog steeds in. De wijzigingen zullen wel allemaal 'onder de motorkap' plaatsvinden.
Het sporadisch 'bevriezen' van de muis in Spotify de laatste week geen last meer van gehad. Maar heb ook een schone installatie van mijn PC gedaan dus misschien dat het daardoor verdwenen is?
0
Onweerwolf
geplaatst: 6 januari 2019, 22:36 uur
Weet iemand hoe ik dat constante gehuil over casten naar een TV kan uitzetten in de Android app?
En tevens hoe ik die 'screensaver wallpapers' kan uitzetten?
#bloatware
En tevens hoe ik die 'screensaver wallpapers' kan uitzetten?
#bloatware

0
geplaatst: 7 januari 2019, 00:37 uur
Dat eerste ben ik nog nooit tegengekomen en ik heb zowel een chromecast als een smart tv.
Heb je een screenshot van dat tweede?
0
Onweerwolf
geplaatst: 7 januari 2019, 14:57 uur
chevy93 schreef:
https://vgy.me/udLNG3.png
Bij random nummers krijg ik een soort animatie van de albumhoes(?). Op zich vind ik dat verder nog te doen maar het gevolg is dat mijn scherm aan blijft staan. Dat is natuurlijk waardeloos.
0
geplaatst: 7 januari 2019, 16:32 uur
Ah ja, dat is iets nieuws* bij sommige albums/singles.
En het lijkt me dat het enige verschil is dat je telefoon niet automatisch op schermvergrendeling gaat. Handmatig blijft ie gewoon uitgezet te kunnen worden, lijkt me? En hij zal normaal ook wel op automatische vergendeling gaan als je ergens anders bent dan op de afspeelpagina van Spotify (dus ook op elke andere plek binnen de Spotify-app). Op de iPhone iig wel dat alles. Ik heb er nooit last van, maar het gebeurd me dan ook heel weinig dat ik op de afspeelpagina ben én hem niet handmatig vergrendel. Als je dat wel vaak zo gebruikt kan ik me de ergernis voorstellen
* ondertussen wel al ongeveer een jaar oud
Dit lijkt me dan eerder iets wat je bij de instelling van je telefoon moet aanpassen. Maar goed, ik ben geen Android-expert.
En het lijkt me dat het enige verschil is dat je telefoon niet automatisch op schermvergrendeling gaat. Handmatig blijft ie gewoon uitgezet te kunnen worden, lijkt me? En hij zal normaal ook wel op automatische vergendeling gaan als je ergens anders bent dan op de afspeelpagina van Spotify (dus ook op elke andere plek binnen de Spotify-app). Op de iPhone iig wel dat alles. Ik heb er nooit last van, maar het gebeurd me dan ook heel weinig dat ik op de afspeelpagina ben én hem niet handmatig vergrendel. Als je dat wel vaak zo gebruikt kan ik me de ergernis voorstellen

Onweerwolf schreef:
Weet iemand hoe ik dat constante gehuil over casten naar een TV kan uitzetten in de Android app?
Dit lijkt me dan eerder iets wat je bij de instelling van je telefoon moet aanpassen. Maar goed, ik ben geen Android-expert.
0
Onweerwolf
geplaatst: 7 januari 2019, 17:16 uur
Teunnis schreef:

(quote)
Nouja, vorig jaar heb ik tot en met maart Spotify gebruikt en heb er toen niets van gemerkt. Nu moet ik inderdaad handmatig mijn scherm uitzetten of Spotify minimaliseren als ik toevallig bij het luisteren begin met een nummer waarbij die animatie draait, gebeurde me nu al 3 keer, dit jaar. En wat ik doe met De Witte Trui, is nieuwe nominaties luisteren tijdens het eten koken, dan zet ik ik hem dus op play en leg vervolgens mijn telefoon weg. Dan is het irritant om 5 minuten later uit je ooghoek te zien dat de telefoon voor niets opzichtige beelden aan het afspelen is ipv dat 'ie na 30 seconden op zwart is gegaan.
Als dat niet standaard uit te zetten is dan vind ik dat weer een onbegrijpelijke* teruggang.
*in het algemeen dan; van Spotify verwacht ik verder alles natuurlijk.
Dat van dat vragen om te casten is toch wel echt iets dat alleen Spotify doet. Ik heb hier verder niet eens apparaten waar ik naar kan kasten. Mijn TV is niet smart en de chromecast van mijn moeder, die ik wel eens gebruik, staat een paar honderd kilometer verderop. Het lijkt me ook vreemd dat ik dit in mijn telefoon settings moet uitzetten. Ik wil namelijk wel kunnen casten als ik daar behoefte aan heb, ik wil alleen niet dat Spotify er telkens om zeurt, dus het probleem ligt wel echt bij Spotify.
0
geplaatst: 7 januari 2019, 19:14 uur
In mijn ervaring vraagt Spotify alleen maar of je ergens naar wilt casten als je ook daadwerkelijk (andere) apparaten hebben waarheen je kunt casten. Anders zou het ook zinloos zijn om het te vragen. Wat krijg je als je op 'Devices Available' klinkt dan?
Wel kan het soms een 'probleem' zijn als je Spotify zowel op je mobiel als op je desktop draait.
Wel kan het soms een 'probleem' zijn als je Spotify zowel op je mobiel als op je desktop draait.
0
Onweerwolf
geplaatst: 7 januari 2019, 19:21 uur
chevy93 schreef:
In mijn ervaring vraagt Spotify alleen maar of je ergens naar wilt casten als je ook daadwerkelijk (andere) apparaten hebben waarheen je kunt casten. Anders zou het ook zinloos zijn om het te vragen. Wat krijg je als je op 'Devices Available' klinkt dan?
Dit dus:
https://vgy.me/ihNcRB.png
Uitleg hoe ik dingen moet verbinden maar dat wil ik helemaal niet.

Ik verbind wel mijn bluetooth koptelefoon met mijn telefoon en daarnaast heb ik mijn desktop en telefoon via wifi in verbinding staan via SyncThing.
Maar goed, het gaat ook niet zozeer om dat menu'tje maar om het popup'je dat zo af en toe tevoorschijn komt en over de play/pauze button heen hangt.
0
geplaatst: 7 januari 2019, 23:58 uur
Ik ken dat alleen als je Spotify op meerdere devices aan/uit zet, maar dat is dus bij jou niet aan de hand?
0
Onweerwolf
geplaatst: 8 januari 2019, 18:52 uur
chevy93 schreef:
Ik ken dat alleen als je Spotify op meerdere devices aan/uit zet, maar dat is dus bij jou niet aan de hand?
Nouja, ik heb het alleen op mijn telefoon en desktop staan.
0
geplaatst: 8 januari 2019, 18:55 uur
Dat zijn dus wel twee devices. Als je Spotify of het ene apparaat aanzet, krijg je bij de ander een melding.
0
Onweerwolf
geplaatst: 8 januari 2019, 19:37 uur
chevy93 schreef:
Dat zijn dus wel twee devices. Als je Spotify of het ene apparaat aanzet, krijg je bij de ander een melding.
Okay, dus als ik mijn desktop versie gewoon uit laat staan zou het op de Android app niet meer moeten gebeuren?
0
geplaatst: 9 januari 2019, 13:10 uur
Wat Chevy zegt, klopt. Ik gebruik het vaak om via mijn smartphone Spotify op mijn laptop te besturen. Schitterende feature.
0
Onweerwolf
geplaatst: 10 januari 2019, 18:06 uur
En het volgende probleem van Spotify Android: Telkens als ik mijn bluetooth headphone aansluit start Spotify automatisch op. Schijnt ook een 'feature' te zijn en ook eentje die klaarblijkelijk (als mijn research correct is) niet uitgezet kan worden.
Wat een grafhekel heb ik aan dergelijk soort dingen. Zodra ik alle nieuwe nominaties van De Witte Trui heb gehoord gaat het linea recta weer naar de uninstaller.
Wat een grafhekel heb ik aan dergelijk soort dingen. Zodra ik alle nieuwe nominaties van De Witte Trui heb gehoord gaat het linea recta weer naar de uninstaller.
0
Onweerwolf
geplaatst: 10 januari 2019, 18:09 uur
Ohja, en alles dubbel scrobblen is natuurlijk ook weer begonnen. 

1
Onweerwolf
geplaatst: 10 januari 2019, 22:19 uur
eightynine schreef:
Wie koopt er dan ook een Android telefoon
Wie koopt er dan ook een Android telefoon
Haha, digibeet met een apple apparaatje gespot.

0
geplaatst: 16 januari 2019, 19:45 uur
Onweerwolf, ik zie dat ik het nu kan uitzetten in de instellingen op mijn telefoon*. Ze noemen het een canvas (in het Engels iig).
* wel een superieure iPhone
* wel een superieure iPhone
0
geplaatst: 16 januari 2019, 19:52 uur
Dan moet je Uitzendstatus Apparaat aanzetten, maar niet inloggen op LastFM in Spotify zelf. In LastFM juist scrobbling wél aanzetten bij Spotify.
0
Onweerwolf
geplaatst: 16 januari 2019, 21:17 uur
Teunnis schreef:
Onweerwolf, ik zie dat ik het nu kan uitzetten in de instellingen op mijn telefoon*. Ze noemen het een canvas (in het Engels iig).
Waar vind je dat dan precies? Ik zie hier niets met 'canvas' staan. Ik heb wel dingen genaamd 'behind the lyrics', 'stranger things mode' & 'waze navigation', dat klinkt als andere dingen maar ik heb ook geen idee wat dat voor dingen zijn.
0
Onweerwolf
geplaatst: 16 januari 2019, 21:19 uur
harm1985 schreef:
Dan moet je Uitzendstatus Apparaat aanzetten, maar niet inloggen op LastFM in Spotify zelf. In LastFM juist scrobbling wél aanzetten bij Spotify.
(quote)
Kun je het gedeelte 'niet inloggen op LastFM in Spotify zelf' uitleggen?
0
geplaatst: 17 januari 2019, 00:49 uur
Bij de voorkeuren van Spotify kan je ergens iets aan/uitvinken wat betreft Last.fm, waar je - als je het aanzet - ook je inloggegevens invult. Dat even uitzetten.
0
geplaatst: 17 januari 2019, 10:41 uur
Onweerwolf schreef:
Waar vind je dat dan precies? Ik zie hier niets met 'canvas' staan. Ik heb wel dingen genaamd 'behind the lyrics', 'stranger things mode' & 'waze navigation', dat klinkt als andere dingen maar ik heb ook geen idee wat dat voor dingen zijn.
(quote)
Tussen 'behind the lyrics' en 'stranger things mode' in. Bij Settings > Playback. Misschien moet je de app updaten? Of ze hebben die optie nog niet voor Android.
0
Onweerwolf
geplaatst: 17 januari 2019, 13:50 uur
Teunnis schreef:
Tussen 'behind the lyrics' en 'stranger things mode' in. Bij Settings > Playback. Misschien moet je de app updaten? Of ze hebben die optie nog niet voor Android.
(quote)
Klaarblijkelijk dus niet.
https://vgy.me/vY2Hxq.png
En hoe ik manually een app kan updaten is iets dat mij al jaren ontgaat. Normaalgesproken gebeurt dat vanzelf.
0
Onweerwolf
geplaatst: 17 januari 2019, 13:51 uur
Arrie schreef:
Bij de voorkeuren van Spotify kan je ergens iets aan/uitvinken wat betreft Last.fm, waar je - als je het aanzet - ook je inloggegevens invult. Dat even uitzetten.
Ook dit kan ik niet vinden bij mijn settings.
* denotes required fields.