menu

Mijn Updates +
Muziek / Algemeen / Spotify

zoeken in:
Iemand een idee waarCreëer hier een station onder Radio is gebleven bij de desktopversie?

Onweerwolf schreef:
(quote)

Ook dit kan ik niet vinden bij mijn settings.

Kan alleen op de desktop versie volgens mij, al kan ik het daar ook niet meer vinden. Daar kon je eerst bij je voorkeuren je lastfm gegevens invullen. Overigens heb ik ook een tijd last gehad van dubbele scrobbles via Spotify, maar dat is al een tijdje terug gestopt.

EDIT: Onweerwolf Je kan het als het goed is vinden door in de desktop versie naar bewerken --> voorkeuren --> dan klikken op account bekijken --> apps. Dan moet als het goed is daar een lastfm scrobbler tussen staan. Misschien kijken of het er dubbel staat, of de scrobbler even verwijderen en opnieuw activeren?

Okay, dus harm1985 bedoelt ook de desktop versie?

Dus ik zou als ik wil dat mijn Android apparaat niet dubbel scrobbled het scrobblen op mijn desktop client moeten uitzetten?

Ik heb overigens ook niet altijd dubbele scrobbles, soms doet 'ie het wel en soms niet en soms scrobbled 'ie zelfs een nummer 4x, zoals ik van de week zag.

Deze software...

VladTheImpaler schreef:
EDIT: Onweerwolf Je kan het als het goed is vinden door in de desktop versie naar bewerken --> voorkeuren --> dan klikken op account bekijken --> apps. Dan moet als het goed is daar een lastfm scrobbler tussen staan. Misschien kijken of het er dubbel staat, of de scrobbler even verwijderen en opnieuw activeren?

Dit is wel verwarrend want jij hebt over verwijderen en opnieuw activeren terwijl Harm het juist heeft over niet inloggen.

Last.fm was tot enkele maanden geleden een optie in de instellingen van de desktop versie van Spotify die je met elkaar moest verbinden na het invullen van je Last.fm inloggegevens. In de nieuwe versie's van de desktopversie is deze optie verdwenen. Als je nog met oude versie's van de desktopversie van Spotify werkt dan kan het zijn dat die optie er nog in zit en de dubbele scrobbles zou kunnen veroorzaken.

Oude apps op mobielen zouden een vergelijkbaar probleem kunnen hebben als je niet doet aan het bijwerken van je apps (of dat niet kan omdat het besturingssysteem veroudert is). Heb daar geen ervaring mee want Spotify staat niet meer op mijn mobiel. Zou volgens mij niet uit moeten maken of je android of iOS hebt, maar wel of je apps bijwerkt of niet.

Nu wordt het volgens mij via een eenmalige cookie geregeld waarbij je via de browser eenmalig inlogt op zowel Last.fm en (daarna op) Spotify. Mogelijk worden IP-adressen gekoppeld aan elkaar. Als dit laatste het geval is dan zou je mogelijk voor elk IP-adres (werk vs thuis) eenmalig een koppeling moeten opzetten. cookies en IP-adressen lijken me handiger want dan ben je niet afhankelijk van de versie van Android / iOS / Windows / Linux noch van de versie van de app op je hardware. Bovendien kan je achter elk IP-adres vele apparaten hangen zodat je niet elk apparaat apart met Last.fm moet verbinden.

In de instelling van je online account van Spotify vind je onder APPS één of meer vermeldingen m.b.t. Last.fm. Ik heb er twee vermeldingen staan waarvan ik vermoed dat één overbodig is.

Volgens mij om dubbel scrobbles te voorkomen is het slim om alle apps tot de meest recente bij te werken (op mobiel en desktop) in Last.fm, Spotify dis-connecten en op je online Spotify account alle vermelding van Last.fm bij APPS verwijderen. Hierna zou je eenmalig in Last.fm inloggen en Spotify connectie opnieuw opzetten. Mogelijk moet dit nog eens op je mobiel of op je werk (of andere netwerk) gedaan worden.

Naast dit is er sinds een maand of zo een probleem met nummers die korter zijn dan 1 minuut, die worden dubbel geregistreerd in elk geval op de desktopversie van Spotify.

Jesus Christus!

Moet ik dat allemaal doen om niet dubbel te scrobblen? Het is haast makkelijker om nog een kleine 200x een scrobble achteraf te verwijderen voordat ik voor 2019 weer klaar ben met Spotify.

Ik heb trouwens geen idee hoe ik een Android app kan updaten. Dat gebeurt hier altijd vanzelf. Maar ik heb Spotify op 1 of 2 of 3 januari van dit jaar geïnstalleerd dus al te oud zou mijn versie niet kunnen zijn.

Android apps kunnen handmatig of automatisch bijgewerkt worden. Bij velen is dat automatisch maar iemand met een oud mobiel met een oude versie Android kan er voor kiezen dat juist niet te doen. Als je notificaties krijgt dat er een app is bijgewerkt terwijl je zelf geen actie hebt ondernomen dan zal het updaten ingesteld zijn als automatisch. Krijg je die notificaties niet, dan kan dit uitgezet zijn of is het automatisch updaten niet actief.

app-bijwerken > app-store openen op mobiem, naar de app pagina gaan en daar zou dan als het goed is meteen een indicatie moeten staan of er een update beschikbaar is of niet (een knop met BIJWERKEN zou dan volgens mij zichtbaar moeten zijn, zo uit het hoofd).

Onweerwolf als eerst zou ik controleren bij instellingen op Last.fm en Spotify of je ergens dubbele instellingen hebt.

Onweerwolf schreef:
Ik heb trouwens geen idee hoe ik een Android app kan updaten. Dat gebeurt hier altijd vanzelf.
Dus je bent wel in staat een heel Excel-(macro)bestand te maken waarin je een songfestivalpresentatie doet, maar weet niet hoe je een Android-app handmatig moet updaten?

(p.s. Google schijnt best handig te zijn: "update android app manually")

edit: de laatste update van de app was op 9 januari. Geen idee wat er veranderd is en of dat bij die versie bij jou al geïnstalleerd is. Maar uit- en inloggen en/of de- en herinstalleren schijnt over het algemeen veel problemen op te lossen.

chevy93 schreef:
(quote)
Dus je bent wel in staat een heel Excel-(macro)bestand te maken waarin je een songfestivalpresentatie doet, maar weet niet hoe je een Android-app handmatig moet updaten?

(p.s. Google schijnt best handig te zijn: "update android app manually")

edit: de laatste update van de app was op 9 januari. Geen idee wat er veranderd is en of dat bij die versie bij jou al geïnstalleerd is. Maar uit- en inloggen en/of de- en herinstalleren schijnt over het algemeen veel problemen op te lossen.

Tsja, blinde vlek wellicht?

Ik zag ergens staan dat mijn versie ook van 9 januari was dus dat zal correct zijn.

edit: ik had heus wel gegoogled. Op de term 'force android app update' maar dan krijg je alleen maar resultaten over hoe een app developer zijn gebruikers kan dwingen om altijd te updaten.

Overigens heb ik het nog steeds niet gevonden hoor, die update optie. In de google play store staat geen enkele optie over updaten en in de app ook niet. Er staat in de store alleen wanneer 'ie voor het laatst is geupdated maar niet of dat ook de laatste beschikbare is.

Als er geen knop met 'updaten' staat, heb je de laatste versie.

Je zou het ook kunnen controleren bij Play Store > Mijn apps en games (even op ≡ klikken). Dan kun je bij het tabblad Updates zien welke apps niet de laatste versie hebben.

StopMakingSenseo schreef:
Iemand een idee waarCreëer hier een station onder Radio is gebleven bij de desktopversie?
Weg? Ik weet niet precies wat die functie deed, maar als je rechts klikt krijg je "ga naar Nummerradio (of Artiestenradio/Albumradio/Afspeellijstradio)"

chevy93 schreef:
Als er geen knop met 'updaten' staat, heb je de laatste versie.

Okay, maar hoe weet je dat dan?

Ik heb Device Broadcast Status aan staan nu. Ik kon op zowel de Android app als de Desktop client geen instellingen over last.fm meer ontdekken en op last.fm heb ik dit:

https://vgy.me/0pvwTi.png

Er stond ook nog een andere scrobbler iets dinges onder connected. Toen ik die Disconnecte verdween 'ie helemaal. Geen idee wat het was maar wellicht was dat het probleem.

Sindsdien (5 nummers) heb ik geen dubbele scrobbles meer.

*fingers crossed*

Dus het was al die tijd de schuld van last.fm

Teunnis schreef:
Dus het was al die tijd de schuld van last.fm

Nou, lijkt me niet. Spotify scrobblede dubbel, MediaMonkey niet. Dus het probleem ligt wel degelijk bij Spotify.

DIe Spotify Scrobbling in je screenshot hierboven stond al uit?

Arrie schreef:
DIe Spotify Scrobbling in je screenshot hierboven stond al uit?

Aan. Die stond en staat aan.

Oh. Ik lees verkeerd. Ja, als die aan staat, moet het in Spotify zelf dus uit staan. Wat dus blijkbaar alleen in de desktop-versie kan.

Arrie schreef:
Oh. Ik lees verkeerd. Ja, als die aan staat, moet het in Spotify zelf dus uit staan. Wat dus blijkbaar alleen in de desktop-versie kan.

In beide versies, android app en windows client zie ik geen instellingen meer voor last.fm. Wat ik heb veranderd is Device Broadcast Status aanzetten in de android app en die andere scrobbler dinges in last.fm disconnecten.

Ik herinner me ook dat dat wel gewoon in de mobiele versie zat. Ik denk dat Spotify het uit de instellingen heeft weggehaald omdat er nu dus die Spotify Scrobbler is.

chevy93 schreef:
(quote)
Weg? Ik weet niet precies wat die functie deed, maar als je rechts klikt krijg je "ga naar Nummerradio (of Artiestenradio/Albumradio/Afspeellijstradio)"

Gewoon een artiest/nummer/album/playlist invoeren en dat kreeg je een erop gebaseerd 'station'.

Dat rechtsklikken deed 'ie tot gisteren niet met playlists, maar nu wel. En daar ging het me om, dus eigenlijk probleem opgelost.
Moest het tot nu toe doen via instellingen Autoplay inschakelen en dan het einde van de laatste nummer in de playlist aanzwengelen voor playlistradio en dat vond ik te omslachtig. Vooral ook omdat 'ie niet altijd begon na dat laatste nummer.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Nou, lijkt me niet. Spotify scrobblede dubbel, MediaMonkey niet. Dus het probleem ligt wel degelijk bij Spotify.
Ik zie die redenatie niet zo. Volgens mij kan het probleem nog steeds bij last.fm liggen. Sterker nog, mijn ervaring is dat de koppeling tussen last.fm en externe software regelmatig belabberd is. Ook de reden dat ik gestopt ben met scrobbelen.

Last.fm moet zorgen dat zijn dienst in overeenstemming is met Spotify. Niet andersom.

chevy93 schreef:
(quote)
Ik zie die redenatie niet zo. Volgens mij kan het probleem nog steeds bij last.fm liggen. Sterker nog, mijn ervaring is dat de koppeling tussen last.fm en externe software regelmatig belabberd is. Ook de reden dat ik gestopt ben met scrobbelen.

Last.fm moet zorgen dat zijn dienst in overeenstemming is met Spotify. Niet andersom.

Nee, natuurlijk niet.

Als Spotify wil scrobblen dan moet Spotify zorgen dat dat correct gebeurd. Last.fm staat namelijk gewoon wagenweid open om scrobbles te ontvangen via tientallen verschillende wegen.

En in mijn ervaring werkt het met andere software perfect, alleen Spotify doet moeilijk.

Spotify wil muziek afspelen. Last.fm wil scrobbelen.

Als Spotify scrobbelen belangrijk had gevonden, hadden ze vast al die irritante toevoegingen als (Remastered), (2011 Mix) etc. weggehaald, zodat je 10 verschillende versies scrobbelt.

chevy93 schreef:
Spotify wil muziek afspelen. Last.fm wil scrobbelen.

Muziek afspelen is niet relevant. Je kunt ook vanuit een .txt file scrobblen zonder een noot te horen. Spotify is het programma dat de data aandraagt dus Spotify moet zorgen dat dat correct gebeurt.

Als jij je eindlijstje voor De Witte Trui dit jaar uitgeschreven in mijn brievenbus gooit dan ga ik hem ook niet meenemen.

Spotify levert data en met die data moet je het doen. Je kunt hooguit aan Spotify vragen of ze hun data anders willen aanleveren, zodat het scrobbelen makkelijker wordt voor jou. Spotify heeft zich vaak bereidwillig getoond hieraan mee te werken (en zelfs in te bouwen in hun software), maar het blijft het ding van last.fm.

Last.fm is degene die over de scrobbles gaat, niet Spotify. Dus last.fm moet ervoor zorgen dat hun scrobblesoftware aangepast is op de manier waarop Spotify haar data aanlevert. En als Spotify besluit haar data in postzakken naar het hoofdkantoor te sturen van last.fm, dan is dat de pech van last.fm en niet van Spotify. Het doel van Spotify is muziek luisteren, niet om te scrobbelen.

Jouw analogie van de Witte Trui is prima, maar als de consequentie is dat er dan maar niet via Spotify gescrobbled kan worden... ik denk niet dat dat een reële optie is voor last.fm. Spotify zal er daarentegen nauwelijks wakker van liggen.

Ik vind het echt onbegrijpelijk dat dat je point of view is. Bizar.

Onweerwolf schreef:
Ik vind het echt onbegrijpelijk dat dat je point of view is. Bizar.

Mag ik wel mijn Witte Trui-lijst via de post laten bezorgen?

jordidj1 schreef:
(quote)

Mag ik wel mijn Witte Trui-lijst via de post laten bezorgen?

Zolang dat de digitale post is wel.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:41 uur

geplaatst: vandaag om 18:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.