Muziek / Algemeen / Spotify
zoeken in:
0
cosmic kid (moderator)
geplaatst: 18 juli 2020, 11:22 uur
Ik heb zoveel gedonder met Google audio chromecast gehad dat ik weer een ouderwets draadje heb tussen PC en versterker om Spotify over de speakers te spelen. Ook bij mij kon hij dikwijls de chromecast niet vinden of viel de muziek halverwege weg.
Logitech ga ik me in verdiepen
Logitech ga ik me in verdiepen
1
geplaatst: 18 juli 2020, 11:30 uur
Ja, dank voor de tip Venceremos!
En ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die daar gedonder mee heeft
En ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben die daar gedonder mee heeft

1
geplaatst: 21 juli 2020, 10:26 uur
Als je wat ervaring hebt met Raspberry Pi's, dan is er een mooi en goedkoop alternatief voor Bluetooth-adapters, Chromecasts e.d. Je hebt weinig power nodig dus een RPi Zero kan voldoende zijn (rond 15 euro). In combinatie met een passende en prima DAC-converter (ook rond 15 euro) heb je een dedicated Spotify client als je werkt met DTCoopers Raspotify. Leuk vakantieprojectje en het geluid is ook nog stukken beter i.v.m. Chromecast. Ben geen audiofiel (en wil het ook niet worden) maar zelfs ik kon het ogenblikkelijk horen. Met een beetje door googlen is er ook een multiroom-variant van deze Raspotify beschikbaar, zodat je Sonos-je kan spelen.
0
geplaatst: 8 september 2020, 04:39 uur
Iemand die het volgende al heeft gehad via Spotify?
Wanneer ik Home Again van Michael Kiwanuka afspeel, speelt Dog Days are Over van Florence + The Machine.
Ook op een ander toestel, ook na eens in en uit te loggen of opnieuw te starten. De tekst blijft Home Again van Kiwanuka, maar toch hoor ik Florence.
Wanneer ik Home Again van Michael Kiwanuka afspeel, speelt Dog Days are Over van Florence + The Machine.
Ook op een ander toestel, ook na eens in en uit te loggen of opnieuw te starten. De tekst blijft Home Again van Kiwanuka, maar toch hoor ik Florence.
0
geplaatst: 8 september 2020, 19:27 uur
esteban schreef:
Ook op een ander toestel, ook na eens in en uit te loggen of opnieuw te starten. De tekst blijft Home Again van Kiwanuka, maar toch hoor ik Florence. Nee, ik niet.
0
geplaatst: 8 september 2020, 19:57 uur
Vreemd is het zeker.
Momenteel is dit niet meer het geval.
Edit: Wel wanneer ik via een bepaalde playlist luister, dan hoor ik ons Florence opnieuw.
Momenteel is dit niet meer het geval.Edit: Wel wanneer ik via een bepaalde playlist luister, dan hoor ik ons Florence opnieuw.
1
ohmusica
geplaatst: 19 september 2020, 20:36 uur
Is Tidal beter dan Spotify?
Mijn mening het verschilt elkaar niet veel. Hangt van je oren af en de installatie. Bij Tidal hoor ik iets meer detail, en dynamiek. Spotify comprimeert iets meer. Spotify is wel leuker en Spotify Connect werkt fijner, maar vergeleken met Spotify is Tidal een vrij kleine speler w.b. marktaandeel. Ze zullen wel iets meer afdragen dan Spotify, maar hierover kom ik weinig tegen in de pers. Artiesten hoor ik ook niet hierover.
Mijn mening het verschilt elkaar niet veel. Hangt van je oren af en de installatie. Bij Tidal hoor ik iets meer detail, en dynamiek. Spotify comprimeert iets meer. Spotify is wel leuker en Spotify Connect werkt fijner, maar vergeleken met Spotify is Tidal een vrij kleine speler w.b. marktaandeel. Ze zullen wel iets meer afdragen dan Spotify, maar hierover kom ik weinig tegen in de pers. Artiesten hoor ik ook niet hierover.
1
geplaatst: 29 oktober 2020, 18:55 uur
Het valt mij op dat Spotify 's avonds altijd erg sloom is met de zoekfunctie. Geen problemen met het afspelen, maar het zoeken gaat vaak tergend traag. Anderen die daar ook last van hebben?
(Overigens werkt de zoekfunctie wel goed in de webversie)
0
geplaatst: 29 oktober 2020, 21:47 uur
chevy93 schreef:
Het valt mij op dat Spotify 's avonds altijd erg sloom is met de zoekfunctie. Geen problemen met het afspelen, maar het zoeken gaat vaak tergend traag. Anderen die daar ook last van hebben?
Ik heb het probleem vaak na de zoveelste keer zoeken, dan slaat je schijf voortdurend op 100% en moet je enkele minuten wachten tot de schijf weer naar een laag percentage zakt. Check maar eens in je taakbeheer. Is het eenmaal zover dan kan je na drie x zoeken weer verwachten dat ie weer blijft hangen.
De webversie heeft dit probleem niet, ik vermoed dat zoeken veel schijfruimte kost of zo. Wel ontzettend irritant bij het maken van afspeellijsten, dan stap ik noodgedwongen nog wel eens over naar de webversie.
0
geplaatst: 29 oktober 2020, 21:49 uur
wendyvortex schreef:
Ik heb het probleem vaak na de zoveelste keer zoeken, dan slaat je schijf voortdurend op 100% en moet je enkele minuten wachten tot de schijf weer naar een laag percentage zakt. Check maar eens in je taakbeheer. Is het eenmaal zover dan kan je na drie x zoeken weer verwachten dat ie weer blijft hangen.
De webversie heeft dit probleem niet, ik vermoed dat zoeken veel schijfruimte kost of zo. Wel ontzettend irritant bij het maken van afspeellijsten, dan stap ik noodgedwongen nog wel eens over naar de webversie.
Goed punt. Ik zal eens kijken of het daaraan ligt. Klopt inderdaad dat Spotify heel veel 'cachet', want als je teruggaat wordt de pagina snel geladen.(quote)
(En het gebeurde de laatste tijd idd wanneer ik veel aan het zoeken was)
0
geplaatst: 10 november 2020, 18:17 uur
In Overig > Algemeen > Need Help With Spotify crashing issue:
can anyone please help me deal with the Spotify crashing issue in my Android device.
can anyone please help me deal with the Spotify crashing issue in my Android device.
3
geplaatst: 12 november 2020, 10:39 uur
Handige site om je spotifystatistieken snel te checken, waaronder meest afgespeelde artiesten en nummers (voor de laatste 4 weken, 6 maanden of all time).
Stats for Spotify - statsforspotify.com
Stats for Spotify - statsforspotify.com
0
Magick1
geplaatst: 13 november 2020, 05:46 uur
Ik vraag me toch af waarom het altijd externe websites zo'n zaken moet opzetten. Waarom zet Spotify geen soort last.fm op?
0
geplaatst: 13 november 2020, 08:46 uur
Ja, ik vind dat ook jammer. Spotify zou prima in hun eigen programma een tool kunnen inbouwen waarmee je kunt zien hoe vaak je een nummer in een bepaalde periode hebt afgespeeld.
0
ohmusica
geplaatst: 13 november 2020, 08:57 uur
Gretz schreef:
Ja, ik vind dat ook jammer. Spotify zou prima in hun eigen programma een tool kunnen inbouwen waarmee je kunt zien hoe vaak je een nummer in een bepaalde periode hebt afgespeeld.
Ik vind deze informatie wel eens interessant, maar ik hoef er niet altijd mee geconfronteerd te worden hoe vaak ik exact ergens naar luister, mijn luisterverleden heeft ook iets betrekkelijks.
1
geplaatst: 13 november 2020, 11:14 uur
Gretz schreef:
What's the use? Heb zelf wel 'ns overwogen een programma'tje te (laten) maken, om voor plaatsen van de cd/lp de EAN-code te scannen, zodat je kon zien hoe vaak je iets draaide, gewoon nieuwsgierigheid. Maar daarvan afgezien ook hier what's the use - een mens vraagt zich toch ook niet af hoe vaak (en wanneer) ie seks heeft gehad met z'n verschillende ex-en (indien toepasselijk) - om bij wijze van spreken ze met elkaar te vergelijken. In boerentaal: waar je geweest bent, zegt niets over waar je bent of naartoe gaat.
Laat je verrassen - niet zo leuk om voor je (digitale) album kast te staan en jezelf af te vragen: hoe was dat album ook al weer? En om dat voorspellingsmechaniek a.k.a. "recommendation engine" ("je bent wellicht geïnteresseerd in") blijf ik lachen - er worden verbanden gezien die ze nog niet eens in de verbandkamer van het ziekenhuis hebben.

0
geplaatst: 13 november 2020, 11:22 uur
Mjuman schreef:
What's the use? Heb zelf wel 'ns overwogen een programma'tje te (laten) maken, om voor plaatsen van de cd/lp de EAN-code te scannen, zodat je kon zien hoe vaak je iets draaide, gewoon nieuwsgierigheid. Maar daarvan afgezien ook hier what's the use - een mens vraagt zich toch ook niet af hoe vaak (en wanneer) ie seks heeft gehad met z'n verschillende ex-en (indien toepasselijk) - om bij wijze van spreken ze met elkaar te vergelijken. In boerentaal: waar je geweest bent, zegt niets over waar je bent of naartoe gaat.
(quote)
Haha, de muzieknerd in mij vind het gewoon leuk om dit soort statistieken direct paraat te hebben. De muziekbeleving wordt niet per se beter als je precies weet hoe vaak je een nummer al gehoord hebt en wanneer ie voor het laatst voorbij kwam, maar het is wel handig/leuk bij het maken van afspeellijsten of gewoon om te bepalen waar je nu naar wilt luisteren. Ik houd van toegankelijke data, zeker als het mijn eigen luistergedrag betreft. Het frappante is dat Spotify de grote bulk aan data wel gebruikt om je allemaal algoritmische afspeellijsten op maat aan te bieden, maar dat je er dus helaas niet zelf mee aan de slag kan. Dat mis ik nog altijd t.o.v. iTunes (waar de slimme afspeellijsten wel legio mogelijkheden bieden). Ik vind het ook raar dat je op Spotify per nummer wel kunt zien hoe vaak het in totaal door alle gebruikers is afgespeeld, maar dat je deze stat niet voor je eigen gebruik kunt zien (op dat bekende jaaroverzicht na).
Jij bent vast geen gebruiker van Last.fm zo te horen. Gelukkig blijft die site gewoon bestaan, is voor mij het gemis van basisstatistieken bij Spotify wat minder hard

1
geplaatst: 13 november 2020, 12:03 uur
Gretz schreef:
Haha, de muzieknerd in mij vind het gewoon leuk om dit soort statistieken direct paraat te hebben. De muziekbeleving wordt niet per se beter als je precies weet hoe vaak je een nummer al gehoord hebt en wanneer ie voor het laatst voorbij kwam, maar het is wel handig/leuk bij het maken van afspeellijsten of gewoon om te bepalen waar je nu naar wilt luisteren. Ik houd van toegankelijke data, zeker als het mijn eigen luistergedrag betreft. Het frappante is dat Spotify de grote bulk aan data wel gebruikt om je allemaal algoritmische afspeellijsten op maat aan te bieden, maar dat je er dus helaas niet zelf mee aan de slag kan. Dat mis ik nog altijd t.o.v. iTunes (waar de slimme afspeellijsten wel legio mogelijkheden bieden). Ik vind het ook raar dat je op Spotify per nummer wel kunt zien hoe vaak het in totaal door alle gebruikers is afgespeeld, maar dat je deze stat niet voor je eigen gebruik kunt zien (op dat bekende jaaroverzicht na).
Jij bent vast geen gebruiker van Last.fm zo te horen. Gelukkig blijft die site gewoon bestaan, is voor mij het gemis van basisstatistieken bij Spotify wat minder hard
(quote)
PM on its way - we gaan off-topic

1
ohmusica
geplaatst: 13 november 2020, 13:12 uur
Ik zag nog wel meer spotifyspieders/programmaatjes die jouw voorkeur in kaart proberen te brengen brengen. De eerste twee heb ik zelf even getest::
Obscurity meet je muzieksmaak in genres en vergelijkt deze ook met anderen, zo kom je erachter in hoe je scoort op de schaal van populair en obscuur, check it!
Skiley is ook een hele fraaie met uitgebreide mogelijkheden om je afspeellijsten te herschikken of nieuwe te creëren.
10 Great Websites to Analyze Your Spotify Listening Habits - Musician Wave - musicianwave.com
Obscurity meet je muzieksmaak in genres en vergelijkt deze ook met anderen, zo kom je erachter in hoe je scoort op de schaal van populair en obscuur, check it!
Skiley is ook een hele fraaie met uitgebreide mogelijkheden om je afspeellijsten te herschikken of nieuwe te creëren.
10 Great Websites to Analyze Your Spotify Listening Habits - Musician Wave - musicianwave.com
0
geplaatst: 13 november 2020, 20:02 uur
ohmusica schreef:
Spotify staat hier al zo'n zo'n beetje non-stop aan sinds 2008, toch jammer weer:
"Looks like you haven't listened to music on Spotify enough to get a score. Please try again later."
1
ohmusica
geplaatst: 14 november 2020, 09:05 uur
wendyvortex schreef:
Spotify staat hier al zo'n zo'n beetje non-stop aan sinds 2008, toch jammer weer:
"Looks like you haven't listened to music on Spotify enough to get a score. Please try again later."
(quote)
Het werkt hier voor 100%. Inloggen met Spotify account. Heb je ook afspeellijsten opgeslagen? Of alleen albums en artiesten? Probeer anders een ander programma uit het lijstje.
0
geplaatst: 21 november 2020, 18:16 uur
Flinke nieuwe update geweest van de week, maar ik kan niet zeggen dat ik er gelukkig mee ben. Playlists sorteren is een ramp, geen controle meer of nummers er niet al in staan... hopelijk wordt nog een en ander rechtgetrokken.
0
ohmusica
geplaatst: 21 november 2020, 18:28 uur
herman schreef:
Flinke nieuwe update geweest van de week, maar ik kan niet zeggen dat ik er gelukkig mee ben. Playlists sorteren is een ramp, geen controle meer of nummers er niet al in staan... hopelijk wordt nog een en ander rechtgetrokken.
Gebruik je Spotify op de telefoon/tablet of op computer-app. De app op mijn tablet delete ik wel eens en installeer ik dan opnieuw. Downloads op je telefoon worden dan wel gewist, maar wel wordt alle afspeellijsten en albumlijsten teruggezet
1
geplaatst: 21 november 2020, 19:08 uur
ohmusica schreef:
Nou, 55%.Obscurity meet je muzieksmaak in genres en vergelijkt deze ook met anderen, zo kom je erachter in hoe je scoort op de schaal van populair en obscuur, check it!
0
geplaatst: 21 november 2020, 19:23 uur
ohmusica schreef:
Gebruik je Spotify op de telefoon/tablet of op computer-app. De app op mijn tablet delete ik wel eens en installeer ik dan opnieuw. Downloads op je telefoon worden dan wel gewist, maar wel wordt alle afspeellijsten en albumlijsten teruggezet
(quote)
Allebei, maar vooral via laptop. Probleem is dat de volgorde van playlists steeds wordt aangepast, nu moet ik elke keer eerst de playlist in de juiste volgorde zetten als ik wil luisteren. Valt me ook op dat de toetsenbordcommando's niet meer werken en je alleen nog maar via de muis dingen kan verwijderen.
1
geplaatst: 21 november 2020, 19:25 uur
ohmusica schreef:
Ik zag nog wel meer spotifyspieders/programmaatjes die jouw voorkeur in kaart proberen te brengen brengen. De eerste twee heb ik zelf even getest::
Ik ben blijkbaar een liefhebber van permanent wave en chamber psych....
Obscurity rating 76%.
0
ohmusica
geplaatst: 21 november 2020, 20:16 uur
herman schreef:
Obscurity rating 76%.
(quote)
Obscurity rating 76%.
1. compositional ambient en 2. indie rock
obscurity rating 93%. (ga me toch maar eens laten testen...)
0
geplaatst: 21 november 2020, 20:45 uur
Ik heb 94% obscurity rating.
Ik dacht dat ik redelijk normale muziek luisterde, eigenlijk.
Ik ben verder onder andere liefhebber van 'stomp and holler', wat dat ook mogelijk zijn...
Ik dacht dat ik redelijk normale muziek luisterde, eigenlijk. Ik ben verder onder andere liefhebber van 'stomp and holler', wat dat ook mogelijk zijn...
* denotes required fields.