MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Spotify

zoeken in:
97%.

Al m'n 5 top-genres zijn Braziliaans.

ohmusica
Je kan je muzieksmaak in Obscurify laten vergelijken met users uit verschillende landen (ik vermoed waar Spotify actief is). Bij users in Frankrijk scoor ik beduidend lager = 87, dan met bv. Australie = 95. In België haal ik er ook een puntje bij = 94. Je muzieksmaak wordt dus alleen vergeleken in relatie tot actieve users per land.

ohmusica
ohmusica schreef:
Ik zag nog wel meer spotifyspieders/programmaatjes die jouw voorkeur in kaart proberen te brengen brengen. De eerste twee heb ik zelf even getest::
Obscurity meet je muzieksmaak in genres en vergelijkt deze ook met anderen, zo kom je erachter in hoe je scoort op de schaal van populair en obscuur, check it!
Skiley is ook een hele fraaie met uitgebreide mogelijkheden om je afspeellijsten te herschikken of nieuwe te creëren.

10 Great Websites to Analyze Your Spotify Listening Habits - Musician Wave - musicianwave.com

Het programma Skiley, de nummer twee van de lijst vind ik ook wel leuk speelgoed. Daarmee kan je afspeellijsten opnieuw ordenen bv. op jaar, duur, maar ook kun je de lijst aanpassen naar verschillende genres, duur of stijl. Ook kun je een lijst met alternatieven genereren, aan de hand van een lijst, een muzieknummer of een 'discovery of the day' aanmaken.

herman schreef:
Flinke nieuwe update geweest van de week, maar ik kan niet zeggen dat ik er gelukkig mee ben. Playlists sorteren is een ramp, geen controle meer of nummers er niet al in staan... hopelijk wordt nog een en ander rechtgetrokken.

Ik begrijp nu dat ik bij een groep zit die een bèta versie met nieuwe user interface mag testen. Ik had liever nog de oude reguliere versie gehad.

Morgen wordt er een nieuwe testversie uitgerold waarin wat issues zouden moeten zijn verholpen.

Spotify maakt er wel een festijntje van met hun jaar-overzicht, meest gedraaide nummers/genres, maar ook stats over welke decennia je het meest naar geluisterd heb en welke nummers je als eerst 'ontdekt' heb voordat ze groot werden.

Leuk gedaan wel

ohmusica
aerobag schreef:
Spotify maakt er wel een festijntje van met hun jaar-overzicht, meest gedraaide nummers/genres, maar ook stats over welke decennia je het meest naar geluisterd heb en welke nummers je als eerst 'ontdekt' heb voordat ze groot werden.

Leuk gedaan wel

Leuk verpakt jaarlijkse cadeautje adhv klantgegevens, luistergedrag:
1: mega bog - diary of rose. (2019)
2. Eefje de Visser met Oh.
Ontdekking: Moleman van Waaju

Ontmaskering?
2020 - open.spotify.com

Heerlijk weer die statistiekjes. Ik schrok wel een beetje van dat mailtje: "Je luisterde 143.492 minuten op Spotify".

madmadder schreef:
Heerlijk weer die statistiekjes. Ik schrok wel een beetje van dat mailtje: "Je luisterde 143.492 minuten op Spotify".

En ik vond mijn 103.223 minuten al veel

motel matches schreef:
(quote)

En ik vond mijn 103.223 minuten al veel

Waar hebben jullie die statistieken gevonden? De afgelopen jaren was dat via 'wrapped', maar dit jaar krijg ik via Wrapped alleen maar een afspeellijst met mijn 100 meest gedraaide nummers. Al die leuke facts and figures ontbreken.

Shaky schreef:
(quote)

Waar hebben jullie die statistieken gevonden? De afgelopen jaren was dat via 'wrapped', maar dit jaar krijg ik via Wrapped alleen maar een afspeellijst met mijn 100 meest gedraaide nummers. Al die leuke facts and figures ontbreken.

Ik kreeg een mail waarin het aantal minuten stond

Oww, alleen de minuten? Hmm... zou jammer zijn als ze plots stoppen met de statistieken. Vond het net zo leuk de afgelopen jaren: meeste beluisterde artiesten, nummers, genres, etc. Dan is Wrapped er wel heel erg op achteruit gegaan.

Shaky schreef:
Oww, alleen de minuten? Hmm... zou jammer zijn als ze plots stoppen met de statistieken. Vond het net zo leuk de afgelopen jaren: meeste beluisterde artiesten, nummers, genres, etc. Dan is Wrapped er wel heel erg op achteruit gegaan.

In de mail stond het aantal minuten met daarbij een link naar de app, waar je naast je playlist met meest gespeelde nummers ook je wrapped kunt vinden. Ze hebben weer goed hun best gedaan, hoor.

Aahh, eindelijk gevonden! Alleen op de telefoon werkt Wrappen bij mij. Op de mijn laptop krijg ik niks behalve het lijstje songs te zien. De Wrapped op de telefoon is weer top als vanouds

Ook leuk om elkaars smaak met elkaar te vergelijken musictaste.space

https://i.imgur.com/F82dXY5.png

ArthurDZ, wat voor invloed heb jij op mij joh. Of zit je stiekem op mijn spotify account te luisteren?

Bono over aerobag

https://media4.giphy.com/media/szPZ2NXIGCMcE/giphy.gif?cid=ecf05e47uembraimu1wirrs2we603q7uo0l19bhxhilsojkk&rid=giphy.gif

Bij mij had ie het overigens over 'masters-in-creative-writing-new-wave-wet-ass-bad'. Verder is mijn muzieksmaak 11% basic ("you're trying to impress with some obscure tracks like Crass. Nobody's fooled..."), vroeg ie me of het ok gaat met me gezien ik dit jaar zoveel Mountain Goats geluisterd heb, en moest ik fuck-marry-kill spelen met Prince, Kanye West en R.E.M.

Dus dat is wel genoeg internet voor vandaag...

Gretz die ook niet wil tonen welke artiesten hij het meest gestan'd heeft de laatste tijd, alsof we niet allemaal al weten dat Matt Berninger, Taylor Swift, Joni Mitchell en Coeur De Pirate daar staan

ArthurDZ schreef:

Dus dat is wel genoeg internet voor vandaag...

hahaha, masters-in-creative-writing sowieso waar natuurlijk

Hij vroeg mij ook nog of het goed met mij ging omdat ik zoveel naar The Smiths luisterde

aerobag schreef:
(quote)

hahaha, masters-in-creative-writing sowieso waar natuurlijk

Hij vroeg mij ook nog of het goed met mij ging omdat ik zoveel naar The Smiths luisterde

Ik vind sowieso dat die bot wel wat veel kapsones heeft, zeker gezien ie van een website genaamd pudding.cool afkomstig is

https://i.imgur.com/T8U1pJR.png

En hij vroeg of het goed met me ging omdat ik zoveel naar Bruce Springsteen zat te luisteren. Misschien zit ArthurDZ ook stiekem op mijn account.

Zie het ook in het kader van "optimalisatie van shelf space" - waarom denk je dat supermarkten veel snoep op ooghoogte (van kinderen) tonen.

Met een dergelijk algoritme kan je gewoon de draaitijd/-frequentie optimaliseren

Is er eigenlijk een manier om te zien wélke users een bepaalde lijst volgen? Ook die van jezelf?

esteban schreef:
Is er eigenlijk een manier om te zien wélke users een bepaalde lijst volgen? Ook die van jezelf?

Heb ik mij ook al afgevraagd. Zo heb ik een Disney playlist met twee volgers. Wie zijn die twee mensen met een, al zeg ik het zelf, fantastische muzieksmaak?

Idem hier. Ik kan je zeggen dat ik een van de 15 volgers van jouw Alternatieve Hitlijst playlist ben esteban, maar de andere 14 kan ik ook niet zien.

Edit: als je googelt op "who follows my spotify playlist" vind je dat het niet (meer) mogelijk is om dat te zien.

Hazo, dat is jammer. Ik heb ook een lijst met 31 volgers, wat veel meer is dan het aantal deelnemers op MuMe. En nu vraag ik mij écht af wie die personen zijn. Het gegeven dat je niet mag weten wie jouw lijsten volgt, vind ik iets heel vreemds.

Echt hè! Straks zijn het allemaal leuke dames

esteban schreef:

Was in een oudere versie van Spotify wel te zien, maar dan spreken we over jaren geleden.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:05 uur

geplaatst: vandaag om 06:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.