menu

Muziek / Algemeen / Spotify

zoeken in:
esteban schreef:
Hazo, dat is jammer. Ik heb ook een lijst met 31 volgers, wat veel meer is dan het aantal deelnemers op MuMe. En nu vraag ik mij écht af wie die personen zijn. Het gegeven dat je niet mag weten wie jouw lijsten volgt, vind ik iets heel vreemds.

Ja, dat vraag ik bij sommige afspeellijsten ook af. Jammer dat Spotify deze keuze heeft gemaakt. Het is alsof je op Twitter niet kunt zien wie je allemaal volgen, dat zou echt raar zijn.

Het doet me denken aan Facebook dat een kleine twee jaar geleden de openbare evenementen opeens afschermde. Waar je voorheen kon zien wie zich op aanwezig/geïnteresseerd hadden gezet zie je nu enkel nog de mensen die in je vriendenlijst staan. Waarom zijn het dan openbare evenementen?

True that.

geplaatst:
Doei, ik ben weg van Spotify en z'n armzalige geluidskwaliteit!

geplaatst:
Ik Tidal ook al een tijdje en vraag me elke keer af waarom Spotify nog steeds geen hi-res bestanden streamt. Zoveel beter

geplaatst:
Heb nu drie maanden voor nop Deezer HiFi, een hele verbetering inderdaad!

Spotify zou komen met een hifi abonnement. Maar ja, wanneer?

geplaatst:
Ik heb even Tidal geprobeerd, maar vind de functionaliteit daar erg minimaal vergeleken met Spotify. Dus daar was ik eigenlijk snel weer klaar mee. Maar ik ben ook zeker geen audiofiel.

esteban schreef:
Is er eigenlijk een manier om te zien wélke users een bepaalde lijst volgen? Ook die van jezelf?

Helaas niet meer. Ik ben trouwens wel 1 van die 31.

geplaatst:
Spotify heeft wat dingen veranderd aan de interface. Het ziet er beter en overzichtelijker uit, maar ook direct wat irritaties:
- Je kan maximaal 50 nummers van je wachtrij zien.
- Als je een nummer onderaan je wachtrij naar boven wil slepen kun je alleen slepen tot aan de bovenkant van je scherm. Hij gaat niet automatisch door naar boven.

Ik vrees dat hier nog wel wat irritaties bij gaan komen.

geplaatst:
Vind de layout er juist lelijker en hoekiger p geworden.

geplaatst:
Ik heb deze layout al een half jaar en ben er nu wel aan gewend. Ben blij dat de kinderziektes er inmiddels allemaal uit zijn, maar de laatste tijd kwam ik juist weer andere foutjes tegen. Dus het verbaast me wel dat 'ie inmiddels is uitgerold naar het grote publiek.

Ik ben niet blij met de nieuwe UI. Het zal ergens wel wennen maar ik begin nu wel te twijfelen om naar Apple Music over te stappen.

- Ik ben links mijn albums kwijt die ik met een hartje opsla. Daarvoor moet ik nu naar Bibliotheek > Albums wat niet handiger is. Waarom kan ik niet gewoon een snelkoppeling maken, nee, waarom is het überhaupt weggehaald??
- In dat albumoverzicht kon ik normaal als ik mij muis boven een album hield, direct het hartje uitzetten om het album uit de lijst te verwijderen. Functie is weggehaald.
- Ga je naar een artiestenpagina, moet je eerste de hele discography aanklikken wil je dat kunnen zien.
- Wanneer je de discography wel opent, kan je niet alles meer 'uitvouwen' om direct de tracks te kunnen zien en individueel aan te klikken.
- De artiestenkolom weghalen en die onder de tracktitels noemen maakt het niet overzichtelijker. Op telefoon werkt dit vanwege het relatief lange, maar smalle scherm, hier niet. Er is genoeg ruimte om die kolom te laten staan.
- Bij afspeellijsten onder bibliotheek dat paarse vak links bovenin, haal weg a.u.b. ' Nummers die je leuk vindt' zit werkelijk 1 cm naar links ook vast in het menu. Overbodiger wordt het niet.
- Wat was er mis met een zoekfunctie die bovenin, los staat van het menu? Waarom zit hij nu midden in het menu links?

De positieve punten? Ik kan ze eerlijk gezegd niet vinden, ik vind alles er op achteruit gegaan. Ja, het ziet er soms weer even 'fris' uit omdat het nieuw is, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Dim
repelstefan schreef:

- Ga je naar een artiestenpagina, moet je eerste de hele discography aanklikken wil je dat kunnen zien.
- Wanneer je de discography wel opent, kan je niet alles meer 'uitvouwen' om direct de tracks te kunnen zien en individueel aan te klikken.
- De artiestenkolom weghalen en die onder de tracktitels noemen maakt het niet overzichtelijker. Op telefoon werkt dit vanwege het relatief lange, maar smalle scherm, hier niet. Er is genoeg ruimte om die kolom te laten staan.
- Wat was er mis met een zoekfunctie die bovenin, los staat van het menu? Waarom zit hij nu midden in het menu links?
.

Ja, dit zijn ook mijn grootste punten van kritiek. Geen aparte kolom gebruiken voor de uitvoerende artiest is heel onoverzichtelijk en nutteloos. Niet meer de hele discografie kunnen tonen is ook heel vervelend. En ook ik wil gewoon standaard een zoekbalk in beeld.

Enige voordeel dat ik zo kan bedenken is dat de playlists genummerd zijn, wat handig is als de betreffende playlist ook een ranglijst is (alleen sla ik mijn ranglijsten meestal "andersom" op, dus de nummer-1 onderaan, zodat ik 'm van laag naar hoog kan afspelen).

Ik begin me nu ook wel stevig te irriteren aan nieuwe plekken van bepaalde features. Maar de grootste irritatie zit toch wel in de slecht werkende wachtrij:
- nummers die ik niet geheel naar boven kan slepen;
- toegevoegde nummers die ineens weer uit het lijstje zijn verdwenen;
- mijn totale wachtrij die soms ineens verdwijnt

Een klein foutje hier en daar kan ik bij een update wel begrijpen, maar in dit geval is er overduidelijk onvoldoende getest. Het gevloek gaat hier nog wel even verder.

Omdat in de nieuwe Spotify client de uri's niet meer kunnen worden gedeeld (Ja, Spotify kon toch nog slechter, wie had dat gedacht?) hier een oplossing voor mensen die gewend waren om de uri's te verzamelen voor games om playlists genereren:

Voortaan vraag je users om de "song link" (=url ipv uri) te delen. Heb je zo'n song link in A1 staan dan gooi je daar de volgende formule tegenaan:

=SUBSTITUTE(LEFT(A1;FIND("?";A1;1)-1);"https://open.spotify.com/track/";"spotify:track:";

Vervang de laatste ; door een )

En dan zou je weer gewoon de uri moeten kunnen krijgen.

Ik sta wel steeds meer te overwegen om over te stappen naar Apple Music. Iemand daar ervaring mee? Vooral weet hoe het de kwaliteitsverschil tussen de twee?

jordidj1 schreef:
Ik sta wel steeds meer te overwegen om over te stappen naar Apple Music. Iemand daar ervaring mee? Vooral weet hoe het de kwaliteitsverschil tussen de twee?

Als het op ontdekken en sharing aankomt is Spotify onovertroffen.

Apple Music vs Spotify: which is better? | What Hi-Fi? - whathifi.com

Apple Music is falling behind Spotify on the music streaming war - 9to5Mac

Ja, dat had ik ook al uitgezocht:) maar ben benieuwd naar het verschil in geluid. Ik vind Spotify vaak wat ‘zacht’ qua audio

jordidj1 schreef:
(quote)

Ja, dat had ik ook al uitgezocht:) maar ben benieuwd naar het verschil in geluid. Ik vind Spotify vaak wat ‘zacht’ qua audio

Ik kan er goed mee leven, na ervaringen elders. Wacht met smart op hun hifi update later dit jaar. Qobuz vond ik het fijnste geluid hebben.

Thanks voor de suggestie!

Ik wil ook graag mopperen over de update. Al is er ook een dingetje goed: afspeellijsten zijn nu genummerd (eerst volgens mij niet) en dat is wel handig (vooral bij afspeellijsten zoals de Witte Trui, dan kun je proberen te onthouden 'we zijn bij nummer 112').

Minder fijn:

* Het ziet er anders uit. Hopelijk een tijdelijk ongemak en alleen ff wennen.
* Ik luister veel lokale bestanden via Spotify. Dat kan nog wel, maar geen snelle toegang meer linksboven.
* Artiesten staan niet meer in een aparte kolom. Een artiest zoeken in een lange lijst wordt dus moeilijker. Bovenaan artiest klikken om te alfabetiseren ook. Misschien kan het nog, misschien is het een instelling, ik heb het nog niet gevonden.
* Geen adresbalk/zoekbalk meer standaard, alleen als je naar zoeken gaat?

geplaatst:
Onweerwolf schreef:
Omdat in de nieuwe Spotify client de uri's niet meer kunnen worden gedeeld (Ja, Spotify kon toch nog slechter, wie had dat gedacht?)

Bij mij speelde dit vorig jaar al, heb wel gevonden hoe het nu werkt binnen Spotify:

herman schreef:

- rechtermuisknop op liedje
- delen
- ga met je muis boven "link van nummer kopiëren" staan
- druk op 'alt' en houd ingedrukt
- de URI verschijnt nu in plaats van de Spotify code
- klaar is kees

Verder moet ik zeggen dat ik inmiddels eigenlijk wel helemaal gewend ben aan de nieuwe versie, terwijl ik er in november en december helemaal klaar mee was. Zowel met de vele vele bugs (die er nu vrijwel allemaal uit zijn), als het feit dat ik ongevraagd gedwongen werd de testversie te gebruiken als het Fanreachesque gebrek aan communicatie over beide zaken.

Maar moet zeggen dat ik alternatieven (Tidal) ook niet echt denderend vond en er begin dit jaar ineens eindelijk dingen werden opgelost. Nu ben ik dus wel gewend geraakt en kan ik eigenlijk weer alles wat ik eerder deed.

Poek, rechtsboven aan elke playlist staan 2 knoppen, met de linker kun je zoeken binnen een playlist, met de rechter o.a. sorteren op artiest.

geplaatst:
Het zou kunnen dat ik er compleet naast heb gekeken, maar kan het dat een mix gebaseerd op een bepaalde artiest, is weggehaald? Als voorbeeld: ik luister naar Sigur Rós, en Spotify maakt dan een mix voor je met die artiest in combinatie met soortgelijke muziek. Dat was heel nuttig om nieuwigheden te ontdekken.

geplaatst:
Dank je, herman, dat wist ik inderdaad niet.

geplaatst:
Pepino schreef:
Het zou kunnen dat ik er compleet naast heb gekeken, maar kan het dat een mix gebaseerd op een bepaalde artiest, is weggehaald? Als voorbeeld: ik luister naar Sigur Rós, en Spotify maakt dan een mix voor je met die artiest in combinatie met soortgelijke muziek. Dat was heel nuttig om nieuwigheden te ontdekken.
Dat gebruik ik niet zo vaak (toevallig een tijdje terug nog op mijn telefoon, maar ik ben alweer kwijt waar ik dat had gevonden), dus ik moest ook even zoeken: Bovenaan de artiestenpagina, naast de grote groen play-knop staan drie puntjes met daaronder de optie 'Naar artiestenradio'.

geplaatst:
Het slepen van de albumtitel naar Sidify werkt ook niet meer.

edit: dit doe je nu door de albumcover te slepen.

geplaatst:
Dank je wel, stoepkrijt!

geplaatst:
De desktopversie van Spotify is geüpdatet bij mij, maar hij loopt telkens vast op het nummer dat ik aanklik, geeft aan dat het nummer niet afgespeeld kan worden en moet Spotify daarna opnieuw opstarten om dat nummer af te kunnen spelen. Daarna blijft dat nummer tot in de oneindigheid (of totdat ik Spotify weer opnieuw opstart) staan als het 'now playing' nummer, ook al ben ik al 10 nummers verder op het album. Lekker bezig, Spotify.

geplaatst:
Onweerwolf schreef:
(quote)

Dat is niet wat ik bedoel. Het gaat om het kopieren van de lijst van URI's or URL's vanuit een andere bron (zoals Excel) in een playlist.

Als dit zo is in de nieuwste versie dan ga ik huilen

geplaatst:
jordidj1 schreef:
(quote)

Als dit zo is in de nieuwste versie dan ga ik huilen

Dat is dus wel mijn ervaring en al Google zegt dat ik niet de enige ben.

geplaatst:
Onweerwolf schreef:
(quote)

Dat is dus wel mijn ervaring en al Google zegt dat ik niet de enige ben.

Dan ga ik voorkomen dat mijn Spotify zich nooit meer update

geplaatst:
jordidj1 schreef:
(quote)

Dan ga ik voorkomen dat mijn Spotify zich nooit meer update

Dat werkt bij Spotify volgens mij niet.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:07 uur

geplaatst: vandaag om 20:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.