menu

Muziek / Algemeen / Spotify

zoeken in:
geplaatst:
Nou ja zeg, wat is dit dan?
Nog meer mensen zo'n mailtje gehad? Dacht eerst dat het een spam mail was, maar m'n account is daadwerkelijk geblokkeerd.
Het is onder de aandacht van Spotify gekomen dat uw account ongeoorloofd gebruikmaakt van de Spotify-dienst, wat in strijd is met de Voorwaarden, inclusief mogelijk ongeoorloofd downloaden van content. Spotify heeft daarom uw toegang tot de Dienst opgeschort. Als u denkt dat dit een vergissing is en/of als u weer toegang wilt tot uw account, neem dan contact op met de Klantenservice en bevestig dat u zich niet zal inlaten met het ongeoorloofd downloaden van content van onze dienst. In dat geval geven wij u snel weer toegang tot uw account.

geplaatst:
Weird. Gebruik je Sidify of iets dergelijks?

geplaatst:
Ja wel eens gebruikt, maar dat was toch legaal?

geplaatst:
Outlaw104 schreef:
Ja wel eens gebruikt, maar dat was toch legaal?

Vanzelfsprekend is dat legaal, maar het kan desalniettemin wel tegen de TOS van Spotify zijn en als gevolg daarvan een reden zijn om je account te blocken.

Heb je een betaalde of gecrackte versie van Sidify? Want volgens mijn test destijds is de gratis versie niets meer dan een YouTube rip en geen echte Spotify Content Rip.

geplaatst:
Is een betaalde versie, de gratis versie pakte niet meer dan 3 of 4 minuten van een nummer geloof ik.

geplaatst:
Check de (schaarse, maar vermoedelijke relevante) berichten hier:

Sidify Reviews | Read Customer Service Reviews of www.sidify.com - trustpilot.com

Dit zou zeker wel eens jouw probleem kunnen veroorzaken. Wellicht dat contact met Spotify "Ik wist het niet, sorry", je account weer actief krijgt.

Hou ons op de hoogte.

geplaatst:
Heb al "sorry" gezegd en zojuist is m'n account weer geactiveerd. Ze wilden niet inhoudelijk op de kwestie ingaan.

geplaatst:
Da's niet echt professioneel van Spotify (surprise!), want als je niet wordt verteld wat het probleem is dan bestaat natuurlijk de kans dat het blijft bestaan.

geplaatst:
Ben dat met je eens.
Ik had een bloedende neus, maar verder dan een bevestiging van mijn kant om geen ongeoorloofde content te downloaden kwam het niet.

geplaatst:
Sidify rept op eigen site ook al met geen woord meer over Spotify.
Alleen nog Tidal Converter en Apple Converter worden aangeboden.

Jammer, was toch een mooi stukje software.

Dim
geplaatst:
In de mobiele app kun je playlists niet meer sorteren, heel irritant. Of kijk ik verkeerd?

geplaatst:
Dim schreef:
In de mobiele app kun je playlists niet meer sorteren, heel irritant. Of kijk ik verkeerd?

Rechtsboven bij 'filters' kun je sorteren. Ik moest ook even zoeken.

geplaatst:
andré schreef:
(quote)

Rechtsboven bij 'filters' kun je sorteren. Ik moest ook even zoeken.

Ooo bedankt ik vond het ook knap irritant dacht dus dat die functie verdwenen was

geplaatst:
Nu nog opheffen dat je maximaal 1000 artiesten dat je kunt volgen en maximaal 200 nummers in de Release Radar krijgt.

Je Release Radar finetunen zodat je elke week alleen maar nieuwe releases krijgt lijkt me ook wel wat. Nu gebeurt het toch regelmatig dat je 4 weken lang elke keer een andere track krijgt van dezelfde release. Of de ene week track b van de single en de week daarna track a.

Grappig om in het begin van dit topic te lezen dat er mensen zijn die vragen wat Spotify is. Vandaag lijkt het al eeuwen te bestaan. Maar ik heb me nog niet lang bekeerd en ben nu al enkele dagen bezig met het maken van playlists. Elke keer balen als er iets niet te vinden is (zoals Joanna Newsom) maar het is toch vooral een aangename verrassing hoeveel er wel op staat. Ook klassiek.

tnf
Ontbrekende nummers zet ik gewoon in het tekstje dat je bij een lijst kunt zetten. Dan kunnen mensen ze buiten Spotify om nog opzoeken.

Is toch een beetje zonde, een jaarlijst of een overzicht van in maand x gevonden nummers (dat is hetgene waarop ik lijsten baseer) waarin een deel ontbreekt.

Kronos schreef:
Elke keer balen als er iets niet te vinden is (zoals Joanna Newsom) maar het is toch vooral een aangename verrassing hoeveel er wel op staat. Ook klassiek.

Dan is Qobuz een goed alternatief voor je. Met Joanna en heel veel in HiRes kwaliteit. Ook klassiek een goede catalogus.

Marco dB schreef:
(quote)

Dan is Qobuz een goed alternatief voor je. Met Joanna en heel veel in HiRes kwaliteit. Ook klassiek een goede catalogus.

Dat klopt dat Qobuz veel HiRes kwaliteit heeft (wat dit dan ook betekent). Maar oei er ontbreekt ook het nodige, tenminste dat was zoals ik het begin dit jaar heb ervaren in een tijdelijk abonnement.

Al wel van Qobuz gehoord. Maar voorlopig hou ik het bij Spotify. Ik hoef niet absoluut álle muziek kunnen streamen. Als ik Joanna Newsom wil beluisteren draai ik de cd wel. Of als ik het onderweg wil beluisteren gebruik ik YouTube. Als het daar niet op staat of ik moet offline beluisteren en het móet absoluut Joanna Newsom zijn, dan zet ik er wel een mp3 van op mijn foon.

De HiRes geluidskwaliteit van Qobuz is echt wel een grote pre. Dat verschil ga je echt horen. Beter dan op cd, mits je streamt op een goede installatie en niet op je oortjes voor onderweg.
Ik heb het nu een paar maanden en ja het aanbod is iets kleiner dan Spotify. Maar echt veel missers heb ik nog niet gehad. Zal wel gelden als je het in het aanbod Nederlandse acts zoekt enzo. Omdat ze kleiner zijn is er ook een minder aanbod aan playlists van anderen en voorgekookte lijsten.

Jeve
Heb sinds kort Spotify; wat een openbaring... Muziek binnen no-time in je oren.

Jeve schreef:
Heb sinds kort Spotify; wat een openbaring... Muziek binnen no-time in je oren.

Dat is zeker wel lekker en makkelijk

Er zitten wel veel fouten in,ik erger me vooral aan die Remakes die zgn orgineel moeten zijn, of vermelde single edits zijn toch albumversies of andersom
Of je krijg een live uitvoering wat dus studio
moet voorstellen
Of soms een heel ander nr van betreffende artiest dan vermeld
Ik maak soms Top 40 jaarlijsten en dan merk je dat veel dingen er gewoon niet op staan
En ik vind eigg een fysieke geluidsdrager meer levendiger en gezelliger

teus schreef:
(quote)

Dat is zeker wel lekker en makkelijk

Er zitten wel veel fouten in,ik erger me vooral aan die Remakes die zgn orgineel moeten zijn, of vermelde single edits zijn toch albumversies of andersom
Of je krijg een live uitvoering wat dus studio
moet voorstellen
Of soms een heel ander nr van betreffende artiest dan vermeld
Ik maak soms Top 40 jaarlijsten en dan merk je dat veel dingen er gewoon niet op staan
En ik vind eigg een fysieke geluidsdrager meer levendiger en gezelliger

In de afgelopen 10 jaar dat ik Spotify gebruik heb ik zelf dergelijke onnauwkeurigheden nog nooit meegemaakt, afgezien van het feit dat sommige artiesten niet op Spotify publiceren dat is bekend.
Beleving daar kan ik inkomen.

ohmusica schreef:
(quote)

In de afgelopen 10 jaar dat ik Spotify gebruik heb ik zelf dergelijke onnauwkeurigheden nog nooit meegemaakt, afgezien van het feit dat sommige artiesten niet op Spotify publiceren dat is bekend.
Beleving daar kan ik inkomen.

Dat laatste is mij ook bekend,maar wat ik dan mis is het e a van artiesten die grotendeels wel op Spotify te vinden zijn dus....
De verdere opmerkingen heb ik echt ondervonden en echt niet uit mijn duim gezogen
Mss valt het jou niet op of ben ik super kritisch??

teus schreef:
(quote)

Dat laatste is mij ook bekend,maar wat ik dan mis is het e a van artiesten die grotendeels wel op Spotify te vinden zijn dus....
De verdere opmerkingen heb ik echt ondervonden en echt niet uit mijn duim gezogen
Mss valt het jou niet op of ben ik super kritisch??

Als je concrete aan wijzingen hebt zal je zeker wel een punt hebben, daartegenover wat fysiek wordt uitgebracht is (was) ook nooit helemaal brandschoon: dubieuze heruitgaven, belabberde persingen, verzamelalbums, remastered…
Over het algemeen denk ik dat iedereen er bij belang bij heeft dat wat er gepubliceerd wordt aan zekere kwaliteitsnormen moet voldoen, anders val je al vrij snel door de mand.

Ik ben ook wel eens foutjes tegengekomen, bv. artiest en titel omgedraaid of de verkeerde titel bij een liedje. Maar volgens mij ligt dit bij diegene die de muziek aanlevert en niet zozeer bij Spotify zelf. En is het redelijk zeldzaam.

Verder ontbreekt er natuurlijk wel het een en ander, zeker uit de periode van voor het internettijdperk. Wel jammer als je alle hits van een bepaald jaar wilt verzamelen inderdaad.

herman schreef:

Verder ontbreekt er natuurlijk wel het een en ander, zeker uit de periode van voor het internettijdperk. Wel jammer als je alle hits van een bepaald jaar wilt verzamelen inderdaad.

Een Top 40 jaaroverzicht hoeft voor mij niet 100% compleet te zijn ,want dan moet je ook die draken die er tss staan aanhoren
Zo zit ik niet op de smurfen, jody bernal of die NLtalige smartlappen etc. te wachten
En bv Bohemian R (1000x gehoord) sla ik ook over,...idd wel jammer dat juist wat je wel wilt plaatsen (bv vergeten eendagsvliegen) er niet op staan
Pas wou ik via Spotify het album the Blue Ridge Rangers ('72) luisteren...staat er met incl 2 Top 40 hits gewoon niet op
Of losse nrs zoals bv To Make My Life Beautiful van Alex Harvey (pracht nr) als ik deze titel intik krijg ik Rene Froger het zijn maar voorbeelden,het is meestal wat jij zegt idd van voor internet

Nice! Sinds vandaag is het aantal getoonde nummers in de wachtrij weer uitgebreid naar in ieder geval 100 nummers. Een halfjaar lang hebben we het moeten doen met een maximum van 50, waardoor ik bij een lange wachtrij geen nummers van onderaan naar boven kon slepen.

Vandaag hoorde ik opeens reclame. Wat bleek: mijn account was veranderd naar Free. Ik had een Unlimited account, maar dat is opgeheven zonder bericht. Nu moet ik Premium nemen, toch een verdubbeling in prijs (al is het evengoed niet duur).

Gast
geplaatst: vandaag om 04:31 uur

geplaatst: vandaag om 04:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.