Muziek / Algemeen / Nieuw in de top 40 - 2011
zoeken in:
0
geplaatst: 2 augustus 2011, 23:42 uur
En dan sta je ook te springen met de mensen op je werk? Met uiteraard wat alcohol op. 

0
geplaatst: 3 augustus 2011, 00:01 uur
Nou vooruit, voor het slapen gaan nog maar eentje:
13. Adele - Set Fire to the Rain
Ah, mooi. Daar waar iedereen nog in the Rolling in the Deep-sfeer zat, was ik al gelijk weg van dit nummer. Prachtige stem, prachtige melodie en gewoon een supernummer. Zo goed zelfs dat ik dit nummer al in mijn top 250 heb staan.
Cijfer: 9
26. Inna - Sun Is Up
Gewoon een lekker nummer. Lekker kort, zoals een echte hit hoort te zijn. Met een erg catchy refrein. Coupletten zijn dan wel erg simpel.
Cijfer: 6
30. Alexis Jordan - Happiness
Moeders: Wat zingt ze eigenlijk?
Ik: Happiness.
Moeders: Hurry, hurry, hurry. Quick, quick quick en dan dat de hele tijd? Wat simpel..
(Personages kunnen geromantiseerd zijn voor een aantrekkelijker verhaal)
'nuf said.
Cijfer: 5 (omdat het stiekem toch best leuk is af en toe
)
33. Katy Perry - ET (feat. Kanye West)
Ja, uh... Katy Perry moet het houden bij haar eigen nummers. Ik herkende dit nummer in eerste instantie niet, maar het refrein komt best bekend voor. Steekt muzikaal goed in elkaar en met een iets betere tekst had het best een goed nummer kunnen worden. Voor nu een krappe onvoldoende
Cijfer: 5,4
34. Jeroen van der Boom - Los van de Grond (feat. Leonie Meijer)
. Jij Bent Zo was nog een leuke single, maar sindsdien is het slappe hap geworden. Heeft een prima stem en muzikaal steekt dit goed in elkaar, maar de tekst helpt een potentiëel goed nummer vakkundig om hoop. Oh ja, en Leonie Meijer zorgt ervoor dat dit nummer minimaal een punt omlaag gaat.
Cijfer: 5,5
13. Adele - Set Fire to the Rain
Ah, mooi. Daar waar iedereen nog in the Rolling in the Deep-sfeer zat, was ik al gelijk weg van dit nummer. Prachtige stem, prachtige melodie en gewoon een supernummer. Zo goed zelfs dat ik dit nummer al in mijn top 250 heb staan.

26. Inna - Sun Is Up
kaztor schreef:
Lege muziek met de inhoud van siliconen-borsten. Adele's muziek komt rechtstreeks uit het hart, hier komt het deels uit een paar ongeïnteresseerde hersenscellen en deels uit de computer.
Wat is je punt? En alsof er aan Adele's nummers niet geschaafd wordt. Welke nummers zijn tegenwoordig nou niet gepolijst?Lege muziek met de inhoud van siliconen-borsten. Adele's muziek komt rechtstreeks uit het hart, hier komt het deels uit een paar ongeïnteresseerde hersenscellen en deels uit de computer.
Gewoon een lekker nummer. Lekker kort, zoals een echte hit hoort te zijn. Met een erg catchy refrein. Coupletten zijn dan wel erg simpel.
30. Alexis Jordan - Happiness
Moeders: Wat zingt ze eigenlijk?
Ik: Happiness.
Moeders: Hurry, hurry, hurry. Quick, quick quick en dan dat de hele tijd? Wat simpel..
(Personages kunnen geromantiseerd zijn voor een aantrekkelijker verhaal)
'nuf said.
Cijfer: 5 (omdat het stiekem toch best leuk is af en toe
)33. Katy Perry - ET (feat. Kanye West)
Ja, uh... Katy Perry moet het houden bij haar eigen nummers. Ik herkende dit nummer in eerste instantie niet, maar het refrein komt best bekend voor. Steekt muzikaal goed in elkaar en met een iets betere tekst had het best een goed nummer kunnen worden. Voor nu een krappe onvoldoende
Cijfer: 5,4
34. Jeroen van der Boom - Los van de Grond (feat. Leonie Meijer)
. Jij Bent Zo was nog een leuke single, maar sindsdien is het slappe hap geworden. Heeft een prima stem en muzikaal steekt dit goed in elkaar, maar de tekst helpt een potentiëel goed nummer vakkundig om hoop. Oh ja, en Leonie Meijer zorgt ervoor dat dit nummer minimaal een punt omlaag gaat.Cijfer: 5,5
0
geplaatst: 4 augustus 2011, 18:12 uur
Week 21:
Binnenkomers in de Tipparade:
#4: Lady Gaga - The Edge Of Glory
#26: VanVelzen - Too Good To Lose
#27: Within Temptation - Sinéad
#28: Foo Fighters - Walk
#29: The Black Eyed Peas - Don't Stop The Party
#30: Bingo Players - Cry (Just A Little)
Nog maar eens een weekje doen.
Lady Gaga eindelijk weer eens met een leuke single. Mocht ook wel weer eens, maar na 2 niet al te beste eerste singles van het nieuwe album (de single Born This Way gaat bij deze naar een 5) komt het nogal over als mosterd na de maaltijd: Het werd een erg klein hitje. Die recente tendens van een saxofoon in popliedjes smaakt me wel. Ze voegen een natuurlijke, aardse meerwaarde toe. Een geslaagde single, al blijven de videoclips nogal potsierlijk [7,5]
In Nederland schijnt men maar moeite te hebben om met iets eigens te komen. Within Temptation's nummer? Been here, done that [4,5]. Ook VanVelzen helpt me maar niet uit die illusie. Hij gaat hier voor een Jason Mraz-aanpak. Mijn Amerikaanse schatje moet echt geconcentreerd luisteren om hem te kunnen verstaan. Zijn uitspraak klinkt helemaal nergens naar: 'Tis time it's too-toodooloos' op een manier alsof ie last heeft van constipatie. Toch vind ik de muziek niet slecht. Een beetje losjes, komt sympathiek over. Kom ik op: [6].
Tja, en dan ga ik ineens heel positief doen over die oh zo on-originele Foo Fighters...
Gewoon simpel recht vooruit en raggen op die gitaren is zo on-origineel. Maar wél effectief
.
We kunnen stellen: De Foo Fighters klinken als de Foo Fighters. Vind ik dat erg? Nee hoor, vind het prima! En die clip (parodie op Falling Down) is briljant
[9].
'This is that original. This has no identical. You can't have my digital future Aboriginal.
Get up off my genitals. I stay on that pinnacle. Kill you with my lyricals. Call me verbal criminal'.
Ja, dat hoef ik dus niet uit te leggen. Ik ga weer even verder met m'n kostbare tijd... [1].
Van het Bingo Players-liedje herkent m'n lieve vrouw de tekst, maar ze kan het niet thuisbrengen. So much for originaliteit, dus (herken ik hier een rode draad?). De titel van het nummer omschrijft m'n gevoel over dit nummer: Een klein beetje om te huilen [4].
#4: Lady Gaga - The Edge Of Glory
#26: VanVelzen - Too Good To Lose
#27: Within Temptation - Sinéad
#28: Foo Fighters - Walk
#29: The Black Eyed Peas - Don't Stop The Party
#30: Bingo Players - Cry (Just A Little)
Nog maar eens een weekje doen.
Lady Gaga eindelijk weer eens met een leuke single. Mocht ook wel weer eens, maar na 2 niet al te beste eerste singles van het nieuwe album (de single Born This Way gaat bij deze naar een 5) komt het nogal over als mosterd na de maaltijd: Het werd een erg klein hitje. Die recente tendens van een saxofoon in popliedjes smaakt me wel. Ze voegen een natuurlijke, aardse meerwaarde toe. Een geslaagde single, al blijven de videoclips nogal potsierlijk [7,5]
In Nederland schijnt men maar moeite te hebben om met iets eigens te komen. Within Temptation's nummer? Been here, done that [4,5]. Ook VanVelzen helpt me maar niet uit die illusie. Hij gaat hier voor een Jason Mraz-aanpak. Mijn Amerikaanse schatje moet echt geconcentreerd luisteren om hem te kunnen verstaan. Zijn uitspraak klinkt helemaal nergens naar: 'Tis time it's too-toodooloos' op een manier alsof ie last heeft van constipatie. Toch vind ik de muziek niet slecht. Een beetje losjes, komt sympathiek over. Kom ik op: [6].
Tja, en dan ga ik ineens heel positief doen over die oh zo on-originele Foo Fighters...
Gewoon simpel recht vooruit en raggen op die gitaren is zo on-origineel. Maar wél effectief
.We kunnen stellen: De Foo Fighters klinken als de Foo Fighters. Vind ik dat erg? Nee hoor, vind het prima! En die clip (parodie op Falling Down) is briljant
[9].'This is that original. This has no identical. You can't have my digital future Aboriginal.
Get up off my genitals. I stay on that pinnacle. Kill you with my lyricals. Call me verbal criminal'.
Ja, dat hoef ik dus niet uit te leggen. Ik ga weer even verder met m'n kostbare tijd... [1].
Van het Bingo Players-liedje herkent m'n lieve vrouw de tekst, maar ze kan het niet thuisbrengen. So much for originaliteit, dus (herken ik hier een rode draad?). De titel van het nummer omschrijft m'n gevoel over dit nummer: Een klein beetje om te huilen [4].
0
geplaatst: 5 augustus 2011, 20:02 uur
Week 22:
Alarmschijf: Gavin DeGraw - Not Over You
#19: Lady Gaga - Hair
#20: Alex Clare - Too Close
#25: Alex Gaudino & Kelly Rowland - What A Feeling
#26: Far East Movement & Snoop Dogg - If I Was You (Omg)
#27: Jason Derulo - Don't Wanna Go Home
#28: Jennifer Lopez & Lil Wayne - I'm Into You
#29: Billy The Klit & Minnie - Don't Be Shy
#30: Foster The People - Pumped Up Kicks
Nog niet doorgenomen binnenkomer in de Top 40:
#36: Krystl - Bottles
Luddeveddu is altijd al een heikel punt geweest bij het schrijven van popliedjes. In aanvang is het natuurlijk een gemakkelijk en voor-de-hand-liggend uitgangspunt voor de artiest in kwestie, maar de truc is hoe het te brengen. Gavin DeGraw lukt het niet erg met deze single. Ik vind de tekst en voordracht nogal pathetisch en ongeloofwaardig overkomen. En hij had hiervoor simpelweg betere singles [5].
Een nieuwe week, een nieuwe Lady Gaga-single. Laat dan gewoon je hele cd pluggen! Na The Edge Of Glory is dit weer een misser. Dit klinkt als een haastklus, no two ways about it. Ik hoor hier geen goede 'hook', geen catchy melodie, ik hoor hier vooral een hoop gedoe en mis hier simpelweg kwaliteit. Erg mager [2,5].
Dan liever Alex Clare. De tekst is weeral cliché bovenop cliché maar hij heeft een heel aangename stem en de muziek klinkt ook boeiend. Hier is werk van gemaakt [8].
Kelly Rowland lijkt er een beroep van hebben gemaakt om bij de eerste de beste dj aan te kloppen voor een gast-optreden. Met zo'n stem heb je toch genoeg in huis om zelf aan de slag te gaan, of zie ik dat verkeerd? En dan blijft het gouden platen regenen bij haar vocaal minder behepte ex-collega... Hier worden haar vocalen ook weer ontkracht door een te simpele begeleiding van ene dj dinges die met haar kwaliteit wil scoren. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik het een slecht liedje vind, maar zij kan en verdient gewoon meer [5,5]. Terwijl Kelly nog steeds enige waardigheid bezit is Snoop Dogg getransformeerd tot een muzikaal georiënteerde gigolo die cultuurbarbaren met teveel geld afstruint [2].
Respect voor Jason Derulo die de dyslectische medemens het hoofd biedt door in elk liedje zichzelf aan te kondigen. Of is ie zo vergeetachtig dat ie een therapeutische manier heeft gevonden om z'n naam te kunnen onthouden? Eigenlijk is het hier meer op z'n plaats om de naam van Lord Burgess of die van Robin S te noemen. Maar dat zal z'n fans waarschijnlijk een worst wezen. Ik haal inmiddels onbegrijpend m'n schouders op en ga verder... [1].
Pffff... moet ik die Lopez en Lil Wayne ook nog bespreken? Nee, mag een ander lekker doen.
[1].
Billy The Klit... Laten we het er maar op houden dat het uitkiezen van een goede artiestennaam niet voor iedereen is weggelegd. Als je dan ook geen memorabele muziek kunt maken wordt het eigenlijk een beetje dubbelop. En dat meisje lijkt gewoon van de straat geplukt en achter een microfoon gezet te zijn. Dit is al honderden malen eerder en beter gedaan [2].
Je zou bijna vergeten dat er ook nog artiesten zijn die gekke dingen doen zoals het bespelen van instrumenten. Foster The People laat me glimlachen in m'n uitzichtloze taak
. Dit klinkt echt heel erg lekker. Het geluid is sober en transparant, de muziek zalvend en tegelijk een tikkeltje dwars en dat refrein slaat meteen aan. Heerlijk zomerliedje!
[9,5]
Sluiten we af met Krystl's liedje en ik krijg er een soort van negatieve kippenvel van. Onbegrijpelijk hoe elk medioker zangeresje tegenwoordig zo over het paard getild wordt.
Ik word werkelijk agressief van die zangstijl waarmee ik in dit liedje wordt getreiterd.
Vooral die 'nananananana-NAAAAAA!' aan het einde...
[2].
Alarmschijf: Gavin DeGraw - Not Over You
#19: Lady Gaga - Hair
#20: Alex Clare - Too Close
#25: Alex Gaudino & Kelly Rowland - What A Feeling
#26: Far East Movement & Snoop Dogg - If I Was You (Omg)
#27: Jason Derulo - Don't Wanna Go Home
#28: Jennifer Lopez & Lil Wayne - I'm Into You
#29: Billy The Klit & Minnie - Don't Be Shy
#30: Foster The People - Pumped Up Kicks
Nog niet doorgenomen binnenkomer in de Top 40:
#36: Krystl - Bottles
Luddeveddu is altijd al een heikel punt geweest bij het schrijven van popliedjes. In aanvang is het natuurlijk een gemakkelijk en voor-de-hand-liggend uitgangspunt voor de artiest in kwestie, maar de truc is hoe het te brengen. Gavin DeGraw lukt het niet erg met deze single. Ik vind de tekst en voordracht nogal pathetisch en ongeloofwaardig overkomen. En hij had hiervoor simpelweg betere singles [5].
Een nieuwe week, een nieuwe Lady Gaga-single. Laat dan gewoon je hele cd pluggen! Na The Edge Of Glory is dit weer een misser. Dit klinkt als een haastklus, no two ways about it. Ik hoor hier geen goede 'hook', geen catchy melodie, ik hoor hier vooral een hoop gedoe en mis hier simpelweg kwaliteit. Erg mager [2,5].
Dan liever Alex Clare. De tekst is weeral cliché bovenop cliché maar hij heeft een heel aangename stem en de muziek klinkt ook boeiend. Hier is werk van gemaakt [8].
Kelly Rowland lijkt er een beroep van hebben gemaakt om bij de eerste de beste dj aan te kloppen voor een gast-optreden. Met zo'n stem heb je toch genoeg in huis om zelf aan de slag te gaan, of zie ik dat verkeerd? En dan blijft het gouden platen regenen bij haar vocaal minder behepte ex-collega... Hier worden haar vocalen ook weer ontkracht door een te simpele begeleiding van ene dj dinges die met haar kwaliteit wil scoren. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik het een slecht liedje vind, maar zij kan en verdient gewoon meer [5,5]. Terwijl Kelly nog steeds enige waardigheid bezit is Snoop Dogg getransformeerd tot een muzikaal georiënteerde gigolo die cultuurbarbaren met teveel geld afstruint [2].
Respect voor Jason Derulo die de dyslectische medemens het hoofd biedt door in elk liedje zichzelf aan te kondigen. Of is ie zo vergeetachtig dat ie een therapeutische manier heeft gevonden om z'n naam te kunnen onthouden? Eigenlijk is het hier meer op z'n plaats om de naam van Lord Burgess of die van Robin S te noemen. Maar dat zal z'n fans waarschijnlijk een worst wezen. Ik haal inmiddels onbegrijpend m'n schouders op en ga verder... [1].
Pffff... moet ik die Lopez en Lil Wayne ook nog bespreken? Nee, mag een ander lekker doen.
[1].Billy The Klit... Laten we het er maar op houden dat het uitkiezen van een goede artiestennaam niet voor iedereen is weggelegd. Als je dan ook geen memorabele muziek kunt maken wordt het eigenlijk een beetje dubbelop. En dat meisje lijkt gewoon van de straat geplukt en achter een microfoon gezet te zijn. Dit is al honderden malen eerder en beter gedaan [2].
Je zou bijna vergeten dat er ook nog artiesten zijn die gekke dingen doen zoals het bespelen van instrumenten. Foster The People laat me glimlachen in m'n uitzichtloze taak
. Dit klinkt echt heel erg lekker. Het geluid is sober en transparant, de muziek zalvend en tegelijk een tikkeltje dwars en dat refrein slaat meteen aan. Heerlijk zomerliedje!
[9,5]Sluiten we af met Krystl's liedje en ik krijg er een soort van negatieve kippenvel van. Onbegrijpelijk hoe elk medioker zangeresje tegenwoordig zo over het paard getild wordt.
Ik word werkelijk agressief van die zangstijl waarmee ik in dit liedje wordt getreiterd.
Vooral die 'nananananana-NAAAAAA!' aan het einde...
[2].
0
geplaatst: 6 augustus 2011, 18:19 uur
Week 31.
#24. Rihanna - Man Down
Dit vind ik - echt waar - een leuk nummer met een aanstekelijk zwoel reggae-ritme en melodie. Alleen dat nasale stemgeluid is een minpunt voor mij (al zingt ze beter dan ooit), maar wat mij betreft is dat haar beste nummer sinds Umbrella (en haar goede nummers zijn op de vingers van één hand te tellen).
Cijfer: 7
#34. Gym Class Heroes featuring Adam Levine - Stereo Beats
"Good music is so hard to find" zingen ze hier. Dat klopt wat de huidige top-40 betreft maar dit nummer reken ik er niet bij. Daarvoor vind ik het te banaal: het gebruik van autotune, die raps en de tekst.
Cijfer: 3,5
#36. Jessie J - Nobody's Perfect
Een flauwe doorslag van haar vorige hit Price Tag. Deze vond ik best aardig, dit hier is minder aanstekelijk en doet mij weinig, haar hoge uithalen steken mij ook tegen.
#38. Brooke Fraser - Something in the Water
Dit nummer heeft tenminste een vlotte melodie die bovendien blijft hangen. Ook goed geproduceerd met akoestische gitaar, aanstekelijk ritme en leuke koor in het refrein.
Cijfer: 8
#24. Rihanna - Man Down
Dit vind ik - echt waar - een leuk nummer met een aanstekelijk zwoel reggae-ritme en melodie. Alleen dat nasale stemgeluid is een minpunt voor mij (al zingt ze beter dan ooit), maar wat mij betreft is dat haar beste nummer sinds Umbrella (en haar goede nummers zijn op de vingers van één hand te tellen).
#34. Gym Class Heroes featuring Adam Levine - Stereo Beats
"Good music is so hard to find" zingen ze hier. Dat klopt wat de huidige top-40 betreft maar dit nummer reken ik er niet bij. Daarvoor vind ik het te banaal: het gebruik van autotune, die raps en de tekst.
#36. Jessie J - Nobody's Perfect
Een flauwe doorslag van haar vorige hit Price Tag. Deze vond ik best aardig, dit hier is minder aanstekelijk en doet mij weinig, haar hoge uithalen steken mij ook tegen.
#38. Brooke Fraser - Something in the Water
Dit nummer heeft tenminste een vlotte melodie die bovendien blijft hangen. Ook goed geproduceerd met akoestische gitaar, aanstekelijk ritme en leuke koor in het refrein.
0
geplaatst: 6 augustus 2011, 18:29 uur
Ik vind Man Down en Something in the Water ook erg leuk (die laatste is ook weer eens wat anders). En ben het ook met je eens wat Stereo Beats betreft. Die andere ken ik (gelukkig) niet.
0
geplaatst: 6 augustus 2011, 22:06 uur
chevy93 schreef:
(quote)
Ligt ook grotendeels aan de leeftijd. Iemand als kaztor zal waarschijnlijk nooit weten hoe het is om dergelijke nummers "in het echt" te horen. Correct me if I'm wrong.
Dat heb ik ook wel. Ik kan prima genieten van een aantal hitjes op de achtergrond met vrienden of tijdens het uitgaan. Om thuis te luisteren is deze muziek totaal niet geschikt (voor de gemiddelde MuMe-er dan). Dat het platvloerse commerciele meuk is hoeft niet te zeggen dat je er niet van kan genieten. Je moet er alleen op een andere manier naar luisteren dan de "intelectuele muziek".
Omdat ik vaak genoeg hitjes te horen krijg en er af en toe nog wat leuks tussen vind zal ik vanaf nu ook wel wat neerpennen over de binnenkomers. Maar om de achterstand in te halen nu eerst de huidige top 40.
#40. Jessie J ft. B.o.B - Price Tag
Erg fijn nummertje. Productie is niet al te heldhaftig maar wel erg goed. Jessie J heeft een aangename en krachtige stem. De bijdrage van B.o.B. is gelukkig beperkt en stoort niet echt.
#39. Foster the People - Pumped Up Kicks
Ik kende deze al van vrienden, maar ik had geen flauw idee dat dit nieuw was en zelfs in de Top 40 stond. Op zich is het best wel een leuk nummertje, maar het mist wel flink wat pit.
Cijfer: 6,5
#38. Krystl - Fool for You
Ik ben het met kaztor eens, wat een vreselijke zang, zeg. Ook het "moderne retro"-geluid begint me zwaar te irriteren. Zo zie je maar dat een simpele platvloerse dansplaat soms veel beter uit kan pakken dan een quasi-serieuse plaat.
Cijfer: 2,5
#37. Brooke Fraser - Something in the Water
Een beetje gewoontjes, dit nummer. Wel fijne zang, lekker gitaartje, maar het enige wat dit naar een hoger niveau trekt is de bombastische drum.
#36. Bruno Mars - The Lazy Song
Lastig om dit te beoordelen. Ik wordt helemaal gek van Bruno Mars hier, Bruno Mars daar. Maar als ik die irritatie naast me leg kom ik tot de conclusie dat ze een leuke melodie hebben weten te vinden en de zang best te pruimen is. Maar het nummer verveelt wel al na een minuut, laat staan dat het de tand des tijds gaat overleven.
Cijfer: 4,5
#35. Simple Plan featuring Natasha Bedingfield - Jet Lag
Een mooi voorbeeld van hoe saai mainstream-rock is. Doe mij dan maar liever een heel goedkoop geproduceerd simpel dansdeuntje, daar valt in ieder geval nog een beetje op te dansen. Hier kan ik echt helemaal niks mee.
Cijfer: 2
#34. Jessie J - Nobody's Perfect
Op Price Tag vond ik haar stem erg fijn, hier is het iets te veel van het goede. De lange uithalen moet je maar overlaten aan andere zangeressen, want de manier waarop Jessie J dat doet is wel heel absurd. Ook is de productie wat minder dan Price Tag.
Cijfer: 4
#33. Jennifer Lopez feat. Lil Wayne - I'm Into You
De productie is best aardig voor commerciele hap-slik-weg-muziek (research leert dat twee van mijn guilty pleasures van de laatste tijd door dezelfde gasten is geproduceerd; Rihanna's Rude Boy en Wiz Khalifa's Black and Yellow). Voor de rest stelt dit nummer eigenlijk niks voor.
#32. Adele - Set Fire to the Rain
In mijn ogen het kleine broertje van Rolling in the Deep. Net iets minder krachtig, net iets minder bijzonder. Maar nog steeds is het een goed nummer.
Cijfer: 7,5
#31. Rihanna - California King Bed
Het hele nummer komt me heel erg gestolen over. Zowel de melodielijn van de zang als de instrumentatie klinkt te bekend in mijn oren. Ik ga nog wel even proberen te achterhalen welke twee nummers het zijn. Over het nummer zelf; mislukte poging tot een serieuzer nummer.
Cijfer: 3
0
geplaatst: 7 augustus 2011, 13:58 uur
Week 32.
#23. Amy Winehouse - Back to Black
Als een artiest overlijdt komt die meteen in de hitlijsten, zo nu Amy Winehouse. Dit vind ik één van haar beste nummers - geweldige zang en melancholieke sfeer - en heeft de allure van een soulklassieker. Toch zonde dat zulk talent zichzelf heeft vernietigd. R.I.P. Amy Winehouse.
#26. Red Hot Chili Peppers - The Adventures of Rain Dance Maggie
Een typisch RHCP-nummer maar de keerzijde van de medaille is dat het ook wat te routineus klinkt. Maar ze hebben tenminste een eigen sound, dat is bij de meeste andere rockbands in de huidige top-40 ver te zoeken. Ik mis ook de gitaar van Frusciante maar de baslijn is vanouds geweldig en het refrein weet ik steeds meer te waarderen.
#38. Krystl - Fool For You
Haar vorige single Bottles vond ik wel aardig, dit gaat het ene oor in en het andere uit. Die retro jazzy-begeleiding komt mij ook gemaakt over, ze wil te nadrukkelijk inhaken op het succes van Caro Emerald en de zang is - wat Kaztor en Teunnis zeggen - ook niet alles.
#23. Amy Winehouse - Back to Black
Als een artiest overlijdt komt die meteen in de hitlijsten, zo nu Amy Winehouse. Dit vind ik één van haar beste nummers - geweldige zang en melancholieke sfeer - en heeft de allure van een soulklassieker. Toch zonde dat zulk talent zichzelf heeft vernietigd. R.I.P. Amy Winehouse.
#26. Red Hot Chili Peppers - The Adventures of Rain Dance Maggie
Een typisch RHCP-nummer maar de keerzijde van de medaille is dat het ook wat te routineus klinkt. Maar ze hebben tenminste een eigen sound, dat is bij de meeste andere rockbands in de huidige top-40 ver te zoeken. Ik mis ook de gitaar van Frusciante maar de baslijn is vanouds geweldig en het refrein weet ik steeds meer te waarderen.
#38. Krystl - Fool For You
Haar vorige single Bottles vond ik wel aardig, dit gaat het ene oor in en het andere uit. Die retro jazzy-begeleiding komt mij ook gemaakt over, ze wil te nadrukkelijk inhaken op het succes van Caro Emerald en de zang is - wat Kaztor en Teunnis zeggen - ook niet alles.
0
geplaatst: 7 augustus 2011, 16:18 uur
Golden Days was de eerste hit van Krystl en daar maakte ik dezelfde opmerking als over Fool For You (zie week 2). Bottles vind ik beter al was ik destijds wel iets te gul (ik ken 6,5 toe). Ik heb - uit nieuwsgierigheid - nog enkele andere nummers van haar beluisterd en zangtechnisch is ze matig, ze kan toch niet tippen aan Caro Emerald (waar ze vaak mee wordt vergeleken). Haar Beatles-cover Let It Be is helemaal te mijden.
0
geplaatst: 8 augustus 2011, 10:30 uur
Het lijkt alsof je tegenwoordig eerder aan de bak komt als je een goede pr-team achter je hebt staan i.p.v. als je echt met een nieuwe insteek zou komen. Dit soort artiesten vind ik echt voor Toppers-fans die met een 'serieuze' cd interessant willen doen. Een beetje een Ilse DeLange, Caro Emerald -of Adele-effect, al heb ik die laatste twee aanzienlijk hoger zitten.
0
geplaatst: 19 augustus 2011, 19:46 uur
Week 23
Top 40
Tipparade
Alarmschijf: Katy Perry - Last Friday Night
#13: Alexis Jordan - Good Girl
#16: Anouk - What Have You Done
#27: Leonie Meijer - Schaduw
#28: Shakira & Pitbull - Rabiosa
#29: 3j's - De Stroom
#30: Shary-An - Mr. Know It All
Beginnen we meteen met mijn guilty pleasure van dit jaar: Last Friday Night. Dit nummer heeft het, vind ik. Lekker zomers sfeertje, verslavend begeleidend muziekje (zo noem ik het maar, want dat het een cut-and-paste-job is is duidelijk) en Katy's zang, daar raak ik inmiddels wat aan gewend, dat klinkt hier goed. De sax-solo van de door jazz-commune tot opper-loser verklaarde Kenny G. is de kers op de taart. Fout of niet, het klinkt hartstikke welkom in dit liedje. Een van de leukste grote hits van dit jaar [8].
'I like tight jeans, dark shades. When I walk the ground shakes, like an 808. You appreciate my lean body, nice shape. Wanna take me on a date. You've got what it takes. You better have some cake.
Ja, dit zingt Alexis Jordan echt! Teveel naar foute hiphop geluisterd? Ik zit nu in de laatste fase van mijn agressie-therapiesessies betreft Happiness, dus om tussentijds met een exacte kopie daarvan te komen getuigt van lef. Wees een good, good girl en laat m'n trommelvliezen én gemoedstoestand voortaan maar met rust, wil je? [1,5].
Een weekje Tipparade voor Anouk en that's it. Vreemd hoe zoiets gaat tegenwoordig in de hitparades, maar dat heeft vast met I-Tunes etc. etc. te maken of zo. Misschien ben ik daar te ouderwets voor om dat te snappen, maar goed. Anouk heeft twee soorten ballads: Die met de juiste dosering bombast en emotie en die waarbij het allemaal wel érg topzwaar en depri wordt en het allemaal geen ene meter vooruit te branden lijkt te zijn. Dit liedje valt helaas in de laatste categorie. Vocaal zit het wel snor, maar dat is het dan ook wel [4,5].
Een Nederlandstalig liedje gezongen door een vrouw dat niet overloopt van geveinsde melodrama en misplaatste bombast, bestaat zoiets überhaupt? Emm... Ja, blijkbaar. Leonie Meijer klinkt als een belofte. Tekstueel is het weliswaar zweverig tot en met, maar de muziek heeft tenminste ballen en er klinkt eens een keer geen pianogepingel. Leuk liedje [7,5].
Shakira & Pitbull komen daarna nog even langs met iets dat klinkt zoals waar de titel op lijkt: Een of andere gruwelijke geslachtsziekte. Snel vergeten [1]. Dan liever 3j's die tenminste met enige inhoud komen, al is het allemaal wat gewoontjes [5,5].
We sluiten af met een Voice Of Holland-winnaar/deelneemster/weet-ik-het, maar ik vind het een erg leuk liedje. M'n lieve schat omschrijft het als een omschrijving van Pink, soulmuziek en Caraïbische muziek en dat is wat mij betreft raak. Lekker vlot tempo ook. Alleen die intonatie... Maar daar ga ik verder niet lullig over doen. Helaas is dit geen hit geworden. Dat zegt wel wat over het niveau van de heren dj's tegenwoordig
[8].
Top 40
Tipparade
Alarmschijf: Katy Perry - Last Friday Night
#13: Alexis Jordan - Good Girl
#16: Anouk - What Have You Done
#27: Leonie Meijer - Schaduw
#28: Shakira & Pitbull - Rabiosa
#29: 3j's - De Stroom
#30: Shary-An - Mr. Know It All
Beginnen we meteen met mijn guilty pleasure van dit jaar: Last Friday Night. Dit nummer heeft het, vind ik. Lekker zomers sfeertje, verslavend begeleidend muziekje (zo noem ik het maar, want dat het een cut-and-paste-job is is duidelijk) en Katy's zang, daar raak ik inmiddels wat aan gewend, dat klinkt hier goed. De sax-solo van de door jazz-commune tot opper-loser verklaarde Kenny G. is de kers op de taart. Fout of niet, het klinkt hartstikke welkom in dit liedje. Een van de leukste grote hits van dit jaar [8].
'I like tight jeans, dark shades. When I walk the ground shakes, like an 808. You appreciate my lean body, nice shape. Wanna take me on a date. You've got what it takes. You better have some cake.
Ja, dit zingt Alexis Jordan echt! Teveel naar foute hiphop geluisterd? Ik zit nu in de laatste fase van mijn agressie-therapiesessies betreft Happiness, dus om tussentijds met een exacte kopie daarvan te komen getuigt van lef. Wees een good, good girl en laat m'n trommelvliezen én gemoedstoestand voortaan maar met rust, wil je? [1,5].
Een weekje Tipparade voor Anouk en that's it. Vreemd hoe zoiets gaat tegenwoordig in de hitparades, maar dat heeft vast met I-Tunes etc. etc. te maken of zo. Misschien ben ik daar te ouderwets voor om dat te snappen, maar goed. Anouk heeft twee soorten ballads: Die met de juiste dosering bombast en emotie en die waarbij het allemaal wel érg topzwaar en depri wordt en het allemaal geen ene meter vooruit te branden lijkt te zijn. Dit liedje valt helaas in de laatste categorie. Vocaal zit het wel snor, maar dat is het dan ook wel [4,5].
Een Nederlandstalig liedje gezongen door een vrouw dat niet overloopt van geveinsde melodrama en misplaatste bombast, bestaat zoiets überhaupt? Emm... Ja, blijkbaar. Leonie Meijer klinkt als een belofte. Tekstueel is het weliswaar zweverig tot en met, maar de muziek heeft tenminste ballen en er klinkt eens een keer geen pianogepingel. Leuk liedje [7,5].
Shakira & Pitbull komen daarna nog even langs met iets dat klinkt zoals waar de titel op lijkt: Een of andere gruwelijke geslachtsziekte. Snel vergeten [1]. Dan liever 3j's die tenminste met enige inhoud komen, al is het allemaal wat gewoontjes [5,5].
We sluiten af met een Voice Of Holland-winnaar/deelneemster/weet-ik-het, maar ik vind het een erg leuk liedje. M'n lieve schat omschrijft het als een omschrijving van Pink, soulmuziek en Caraïbische muziek en dat is wat mij betreft raak. Lekker vlot tempo ook. Alleen die intonatie... Maar daar ga ik verder niet lullig over doen. Helaas is dit geen hit geworden. Dat zegt wel wat over het niveau van de heren dj's tegenwoordig
[8].
0
geplaatst: 19 augustus 2011, 23:55 uur
Grappig, zowel Leonie Meijer als Shary-An komen uit The Voice of Holland en ze scoren bij jou de hoogste cijfers (samen met Katy dan). Ook zie ik best goede reacties op het album van Ben Saunders en zijn single Kill for a Broken Heart. Betekent dit dat er eens een geslaagde talentenjacht is, waarbij achteraf wel aandacht wordt besteed aan de muziek? Gezien Kaztor's reacties lijkt het wel zo. Ik vond het concept van het programma met de omgedraaide stoelen (zodat het echt puur om de stem ging) ook al goed bedacht.
0
geplaatst: 20 augustus 2011, 17:56 uur
Week 33
#17. Snow Patrol - Called Out in the Dark
De hits van Snow Patrol balanceren vaak op de rand van veilig en kleurloos. Ook hier worden geen risico's genomen, anderzijds is het wel een vlotte popsong die mij niet verveelt of irriteert maar memorabel of origineel is wat anders.
#34. Benny Benassi featuring Gary Go - Cinema
Dit is nog wat veiliger en kleurlozer dan dat nummer van Snow Patrol. Vocaal is het niet bijzonder en ook artistiek zit het in de grijze middelmaat. Neen, dit doet mij weinig wegens gebrek aan emotie.
#39. Gotye featuring Kimbra - Somebody That I Used To Know
Rustig nummer, niet onaardig maar het kan mijn aandacht moeilijk vasthouden, het kabbelt wat monotoon voort, al zijn de arrangementen hier vrij origineel.
#17. Snow Patrol - Called Out in the Dark
De hits van Snow Patrol balanceren vaak op de rand van veilig en kleurloos. Ook hier worden geen risico's genomen, anderzijds is het wel een vlotte popsong die mij niet verveelt of irriteert maar memorabel of origineel is wat anders.
#34. Benny Benassi featuring Gary Go - Cinema
Dit is nog wat veiliger en kleurlozer dan dat nummer van Snow Patrol. Vocaal is het niet bijzonder en ook artistiek zit het in de grijze middelmaat. Neen, dit doet mij weinig wegens gebrek aan emotie.
#39. Gotye featuring Kimbra - Somebody That I Used To Know
Rustig nummer, niet onaardig maar het kan mijn aandacht moeilijk vasthouden, het kabbelt wat monotoon voort, al zijn de arrangementen hier vrij origineel.
0
geplaatst: 20 augustus 2011, 18:49 uur
Grappig, staat Gotye nu zelfs in de top 40. StuBru draait dat nummer erg vaak. Ik vind het wel mooi, zit bij mij zo rond de 7,5.
0
geplaatst: 20 augustus 2011, 19:26 uur
In de top 40 stijgt hij van 39 naar 15, in de Dutch Charts Single top 100 staat hij al op 2!
0
geplaatst: 22 augustus 2011, 20:08 uur
kaztor schreef:
Apart dat je dat nummer zo leuk vind, gezien jouw smaak. Ik vind het nummer erg saai en kaal, en ik vind de andere 4 singles van dat album stukken beter (ja, zelfs Firework).
Zo zie je maar weer..
Lees net dat Last Friday Night op #1 staat in de US, wat betekent dat Katy met alle 5 haar singles van het album Teenage Dream deze plek wist te bereiken. Ze evenaart hiermee Michael Jackson, die dit 23 jaar eerder deed.
0
geplaatst: 27 augustus 2011, 16:53 uur
Week 34.
#21. Hot Chelle Rae - Tonight Tonight
Dit lijkt ook weer een boysband die probeert te rocken. De productie is mij te gelikt, de vrolijkheid komt gemaakt over en de tekst zit vol clichés (It's allright tonight, goed gevonden jongens!).
#27. David Guetta featuring Sia - Titanium
Leeg en kleurloos popdeuntje, het swingt niet, het klinkt niet eens vrolijk maar ontroert evenmin. Kortom: behangmuziek. Ik weet wel dat Sia kan zingen maar met zulke productie kan ze dat niet bewijzen.
#29. James Morrison - Slave To The Music
In wezen heeft James Morrison wel een goede stem maar in dit zoutloos nummer komt dat niet tot zijn recht en de slechte productie helpt hem ook geen zier. Slave to the music? Ja, maar niet aan dit nummer.
#37. Pitbull featuring Marc Anthony - Rain Over Me
De titel is wel zeer toepasselijk voor deze zomer en net als de slechte zomers zullen wij ook slechte nummers als dit zo snel mogelijk willen vergeten. Plat inhoudsloos wegwerpdeuntje, meer wil ik er niet aan vuil maken.
#21. Hot Chelle Rae - Tonight Tonight
Dit lijkt ook weer een boysband die probeert te rocken. De productie is mij te gelikt, de vrolijkheid komt gemaakt over en de tekst zit vol clichés (It's allright tonight, goed gevonden jongens!).
#27. David Guetta featuring Sia - Titanium
Leeg en kleurloos popdeuntje, het swingt niet, het klinkt niet eens vrolijk maar ontroert evenmin. Kortom: behangmuziek. Ik weet wel dat Sia kan zingen maar met zulke productie kan ze dat niet bewijzen.
#29. James Morrison - Slave To The Music
In wezen heeft James Morrison wel een goede stem maar in dit zoutloos nummer komt dat niet tot zijn recht en de slechte productie helpt hem ook geen zier. Slave to the music? Ja, maar niet aan dit nummer.
#37. Pitbull featuring Marc Anthony - Rain Over Me
De titel is wel zeer toepasselijk voor deze zomer en net als de slechte zomers zullen wij ook slechte nummers als dit zo snel mogelijk willen vergeten. Plat inhoudsloos wegwerpdeuntje, meer wil ik er niet aan vuil maken.
0
geplaatst: 30 augustus 2011, 20:38 uur
Al een tijdje droog. We gaan maar weer eens verder. Helaas geen linkjes, dus moest ik ze zelf opzoeken. 
Week 11:
#27. Nick & Simon - Wijzer (Dan Je Was)
Nick & Simon begonnen als een veelbelovende artiest. Zo'n 5 jaar geleden kwamen ze met "De Soldaat". Een nummer dat gelijk mijn aandacht had en waarmee ze bewezen meer te kunnen dan in de schaduw van Jan te kunnen staan. Even later kwamen ze met Kijk Omhoog en Pak Maar M'n Hand, waarmee ze bewezen geen ééndagsvlieg te zijn. Echter zijn ze sinds die nummers (dat is al sinds 2007) een soort farce van zichzelf geworden. De ene na de andere baggersong. Ok, bagger gaat wat ver, maar ze zijn zo simpel en banaal dat ik me afvraag hoe dit hits kunnen worden. Deze verdween ook na 3 weken al uit de top 40. En terecht
#32. Within Temptation - Faster
Within Temptation, Neerlands trots. Een soort goth-metalband die op de één of andere manier altijd wel mijn aandacht trekt. Ze maken geen muziek die ik echt goed vind (behalve Mother Earth, wat een nummer is dat
), maar meestal wel lekker energiek en goed verzorgd. Vaak erg simpel, maar wel effectief. Faster is daar geen uitzondering op. Met een prima gitaarsolo. 
#34. Ilse DeLange - Carousel
Ilse DeLange kwam al eerder langs als ik me niet vergis. Ik zal destijds ongetwijfeld hebben gezegd dat ik haar een uitstekende zangeres vind. Haar hits zijn vaak goed te pruimen en variëren van aardig tot zeer goed. Die vorige kende ik geloof ik al wel, maar deze heb ik nog nooit gehoord. Jammer dat ik net veel lof voor haar heb en dat ze nu dan met zo'n simpel niemandalletje komt. Heeft wel wat aardige stukken, maar over het algemeen toch erg saai.
Cijfer: 5
#36. Avicii - Street Dancer
Jaja, Avicii, nee tuurlijk ken ik die. Serieus, what the fuck is dit voor nummer en waarom staat dit in de top 40? Het ontbreekt aan een goede beat, heeft teveel random bliepjes en is gewoon onmogelijk om van te genieten. Het enige wat ontbreekt is een hoofdpijnfactor.
#38. Lucy Iris - Dear Diary
De zoveelste quasi-singer songwriter die er even wat tempo in gooit om zo een "acceptabel" nummer te maken. Wederom verbazing van mijn kant dat dit nummer erin staat.
#39. Avril Lavigne - What the Hell
Al sinds sk8erboi heb ik een haat voor Avril Lavigne. Ik weet eigenlijk niet zo goed waarom, omdat het meestal toch wel (net!) boven het maaiveld uitsteekt. Ach ja... Waarom komen al die artiesten die best aardige nummers maakten, nu opeens met crap. Teveel op zoek naar die nieuwe hit...

Week 11:
#27. Nick & Simon - Wijzer (Dan Je Was)
Nick & Simon begonnen als een veelbelovende artiest. Zo'n 5 jaar geleden kwamen ze met "De Soldaat". Een nummer dat gelijk mijn aandacht had en waarmee ze bewezen meer te kunnen dan in de schaduw van Jan te kunnen staan. Even later kwamen ze met Kijk Omhoog en Pak Maar M'n Hand, waarmee ze bewezen geen ééndagsvlieg te zijn. Echter zijn ze sinds die nummers (dat is al sinds 2007) een soort farce van zichzelf geworden. De ene na de andere baggersong. Ok, bagger gaat wat ver, maar ze zijn zo simpel en banaal dat ik me afvraag hoe dit hits kunnen worden. Deze verdween ook na 3 weken al uit de top 40. En terecht
#32. Within Temptation - Faster
Within Temptation, Neerlands trots. Een soort goth-metalband die op de één of andere manier altijd wel mijn aandacht trekt. Ze maken geen muziek die ik echt goed vind (behalve Mother Earth, wat een nummer is dat
), maar meestal wel lekker energiek en goed verzorgd. Vaak erg simpel, maar wel effectief. Faster is daar geen uitzondering op. Met een prima gitaarsolo. 
#34. Ilse DeLange - Carousel
Ilse DeLange kwam al eerder langs als ik me niet vergis. Ik zal destijds ongetwijfeld hebben gezegd dat ik haar een uitstekende zangeres vind. Haar hits zijn vaak goed te pruimen en variëren van aardig tot zeer goed. Die vorige kende ik geloof ik al wel, maar deze heb ik nog nooit gehoord. Jammer dat ik net veel lof voor haar heb en dat ze nu dan met zo'n simpel niemandalletje komt. Heeft wel wat aardige stukken, maar over het algemeen toch erg saai.
#36. Avicii - Street Dancer
Jaja, Avicii, nee tuurlijk ken ik die. Serieus, what the fuck is dit voor nummer en waarom staat dit in de top 40? Het ontbreekt aan een goede beat, heeft teveel random bliepjes en is gewoon onmogelijk om van te genieten. Het enige wat ontbreekt is een hoofdpijnfactor.
#38. Lucy Iris - Dear Diary
De zoveelste quasi-singer songwriter die er even wat tempo in gooit om zo een "acceptabel" nummer te maken. Wederom verbazing van mijn kant dat dit nummer erin staat.
#39. Avril Lavigne - What the Hell
Al sinds sk8erboi heb ik een haat voor Avril Lavigne. Ik weet eigenlijk niet zo goed waarom, omdat het meestal toch wel (net!) boven het maaiveld uitsteekt. Ach ja... Waarom komen al die artiesten die best aardige nummers maakten, nu opeens met crap. Teveel op zoek naar die nieuwe hit...

0
geplaatst: 30 augustus 2011, 20:52 uur
Binnenkomers Week 12:
#24. Anouk - Killer Bee
Ooit maakte Anouk songs waar ik best respect voor heb. Denk hierbij aan het eeuwige Nobody's Wife. Blijft gewoon een lekker nummer. Maar ook zei verpest haar carrière door zoutloze pop te maken. Hoort hier een soort catchy groove in te zetten? Ik krijg er eerder rillingen van...
#29. Don Fardon - I'm Alive
Ah, een heruitgave lees ik op de Wiki-pagina. Blijft een leuk nummer, wel erg eentonig, maar duurt zo kort dat je bijna geen tijd hebt om je daaraan te storen. Toch niet helemaal mijn ding.
#30. Jennifer Lopez feat. Pitbull - On the Floor
Is dit de vrouw die Let's Get Loud en Waiting for Tonight zong? Grappig. Ik zou eigenlijk met vernietigend commentaar moeten komen, maar dit is gewoon een uitstekende clubhit. Ik zei eerder al dat je deze "live" moet ervaren om het op waarde te kunnen schatten (er was geen commentaar bij deze week, maar zal wel hetzelfde inspiratieloze commentaar zijn zoals bij 10 van de 10 clubhits van nu
). Tot nu toe is de update kut (inclusief die ik net heb gedaan), maar voor dit soort nummers vind ik dit weer leuk. La, la, la, la, la... 
Cijfer: 7,3
#37. Alain Clark - Foxy Lady
Alain Clark..
. Heb ik daar al wat over gezegd? Ik heb echt niks met die vent, maar toch heeft hij wel prima nummers gemaakt. Deze is qua zang wat matig, maar instrumentaal wel lekker jazzy en soul-achtig.
#39. James Blunt - So Far Gone
Opent als een 80s-nummer van een band als Simple Minds of Depeche Mode, maar dan begint hij er doorheen te zingen. Gemiste kans. Aan de andere kant is het uitstekende achtergrondmuziek. Ongeschikt om te luisteren, maar gezien de onhaatbaarheidsfactor prima achtergrondmuziek.
#24. Anouk - Killer Bee
Ooit maakte Anouk songs waar ik best respect voor heb. Denk hierbij aan het eeuwige Nobody's Wife. Blijft gewoon een lekker nummer. Maar ook zei verpest haar carrière door zoutloze pop te maken. Hoort hier een soort catchy groove in te zetten? Ik krijg er eerder rillingen van...

#29. Don Fardon - I'm Alive
Ah, een heruitgave lees ik op de Wiki-pagina. Blijft een leuk nummer, wel erg eentonig, maar duurt zo kort dat je bijna geen tijd hebt om je daaraan te storen. Toch niet helemaal mijn ding.
#30. Jennifer Lopez feat. Pitbull - On the Floor
Is dit de vrouw die Let's Get Loud en Waiting for Tonight zong? Grappig. Ik zou eigenlijk met vernietigend commentaar moeten komen, maar dit is gewoon een uitstekende clubhit. Ik zei eerder al dat je deze "live" moet ervaren om het op waarde te kunnen schatten (er was geen commentaar bij deze week, maar zal wel hetzelfde inspiratieloze commentaar zijn zoals bij 10 van de 10 clubhits van nu
). Tot nu toe is de update kut (inclusief die ik net heb gedaan), maar voor dit soort nummers vind ik dit weer leuk. La, la, la, la, la... 
Cijfer: 7,3
#37. Alain Clark - Foxy Lady
Alain Clark..
. Heb ik daar al wat over gezegd? Ik heb echt niks met die vent, maar toch heeft hij wel prima nummers gemaakt. Deze is qua zang wat matig, maar instrumentaal wel lekker jazzy en soul-achtig. Cijfer: 6
#39. James Blunt - So Far Gone
Opent als een 80s-nummer van een band als Simple Minds of Depeche Mode, maar dan begint hij er doorheen te zingen. Gemiste kans. Aan de andere kant is het uitstekende achtergrondmuziek. Ongeschikt om te luisteren, maar gezien de onhaatbaarheidsfactor prima achtergrondmuziek.
0
geplaatst: 30 augustus 2011, 21:01 uur
Korte update. 
Week 13:
#20. Jessie J feat. B.o.B - Price Tag
Armoe troef. Wat de tekst betreft dan. Als ik aan dit nummer denk, denk ik altijd "money, money, money" en "just wanna make the world... (wat zingen ze eigenlijk?)". Jammer, want door het nummer zit best een aardige sfeertje.
Cijfer: 4,8
#34. Beth Ditto - I Wrote the Book
Grappig, een soort moderne 80s-song. Oh nee, toch niet, gewoon weer een eentonige 2011-song zonder enige (ont)houdbaarheid. Inspiratieloze beat, matige zang en zwaar irritant eigenlijk.
#35. Cee Lo Green - Bright Lights, Bigger City
Een klein lichtpuntje, maar meer in deze update dan over het algemeen. Nog steeds een waardeloos nummer, maar een stuk beter te pruimen dan die andere.

Week 13:
#20. Jessie J feat. B.o.B - Price Tag
Armoe troef. Wat de tekst betreft dan. Als ik aan dit nummer denk, denk ik altijd "money, money, money" en "just wanna make the world... (wat zingen ze eigenlijk?)". Jammer, want door het nummer zit best een aardige sfeertje.
Cijfer: 4,8
#34. Beth Ditto - I Wrote the Book
Grappig, een soort moderne 80s-song. Oh nee, toch niet, gewoon weer een eentonige 2011-song zonder enige (ont)houdbaarheid. Inspiratieloze beat, matige zang en zwaar irritant eigenlijk.
#35. Cee Lo Green - Bright Lights, Bigger City
Een klein lichtpuntje, maar meer in deze update dan over het algemeen. Nog steeds een waardeloos nummer, maar een stuk beter te pruimen dan die andere.
0
geplaatst: 30 augustus 2011, 21:06 uur
De Nieuwkomers
26 The Lazy Song- Bruno Mars
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee......

Ik heb het welgeteld één couplet volgehouden. Waarna ik mijn laptop het raam uit gesmeten heb en mijn oren eraf getrokken heb. Zoals jullie weten ben ik best snel tevreden, maar dit echt niet... Echt serieus gewoon niet!
Cijfer: 1
28 Sweat- Snoop Dogg & David Guetta
David Guetta en Snoop Dogg. Een rare combinatie die bij voorbaat al mislukt was, maar David Guetta maakt altijd prima hits. Tilt het nummer als het ware naar het voldoende. Heel erg simpel, dat zeker, maar wel makkelijk voldoende. Normaal zou ik het echt nooit luisteren, maar die beat moet je ook niet thuishoren, maar op een professionele installatie.
38 Drowning -Armin van Buuren
Mag ik even linken naar de clip? YouTube - Armin van Buuren feat. Laura V - Drowning
Een 10 voor die dame linksboven. Voor de muziek een viertje ofzo.
CIjfer: 4,2
26 The Lazy Song- Bruno Mars
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee......

Ik heb het welgeteld één couplet volgehouden. Waarna ik mijn laptop het raam uit gesmeten heb en mijn oren eraf getrokken heb. Zoals jullie weten ben ik best snel tevreden, maar dit echt niet... Echt serieus gewoon niet!
Cijfer: 1
David Guetta en Snoop Dogg. Een rare combinatie die bij voorbaat al mislukt was, maar David Guetta maakt altijd prima hits. Tilt het nummer als het ware naar het voldoende. Heel erg simpel, dat zeker, maar wel makkelijk voldoende. Normaal zou ik het echt nooit luisteren, maar die beat moet je ook niet thuishoren, maar op een professionele installatie.
38 Drowning -Armin van Buuren
Mag ik even linken naar de clip? YouTube - Armin van Buuren feat. Laura V - Drowning

Een 10 voor die dame linksboven. Voor de muziek een viertje ofzo.
CIjfer: 4,2
0
geplaatst: 30 augustus 2011, 21:18 uur
Tijd voor wat statistieken:
Tot nu toe 57 nummers, waarvan 24 voldoendes, maar slechts 9 nummers scoren boven de 6. Dit is ongeveer de top 10:
1. Adele - Set Fire to the Rain 9
2. Rihanna - S&M 7,8
3. Milk & Suger/Vaya Con Dios - Hey (Nah Neh Nah) 7,5
4. Jennifer Lopez feat. Pitbull - On the Floor 7,3
5. Tiësto vs. Diplo ft. Busta Rhymes - C'mon (Catch 'Em By Surprise) 7
6. The Partysqued & Co - Ik Ga Hard 7
7. Taio Cruz - Higher ft. Travie McCoy 6,5
8. Within Temptation - Faster 6,5
9. Leonie Meijer - Lost In Yesterday 6,5
10. the Script - Nothing 6
Dat geeft dus 33 onvoldoendes waarvan 23 onder de 5,0.
Het gemiddelde is: 5,04*. Dit zou een stuk lager zijn, mocht ik net zoals jullie deze nummers alleen zo luisteren via YouTube.
Tot nu toe 57 nummers, waarvan 24 voldoendes, maar slechts 9 nummers scoren boven de 6. Dit is ongeveer de top 10:
1. Adele - Set Fire to the Rain 9
2. Rihanna - S&M 7,8
3. Milk & Suger/Vaya Con Dios - Hey (Nah Neh Nah) 7,5
4. Jennifer Lopez feat. Pitbull - On the Floor 7,3
5. Tiësto vs. Diplo ft. Busta Rhymes - C'mon (Catch 'Em By Surprise) 7
6. The Partysqued & Co - Ik Ga Hard 7
7. Taio Cruz - Higher ft. Travie McCoy 6,5
8. Within Temptation - Faster 6,5
9. Leonie Meijer - Lost In Yesterday 6,5
10. the Script - Nothing 6
Dat geeft dus 33 onvoldoendes waarvan 23 onder de 5,0.
Het gemiddelde is: 5,04*. Dit zou een stuk lager zijn, mocht ik net zoals jullie deze nummers alleen zo luisteren via YouTube.
0
geplaatst: 30 augustus 2011, 21:43 uur
chevy93 schreef:
Ik vind het wel een beetje triest dat een grote naam als Guetta zo opzichtig moet jatten (samplen dan) van een eerdere hit: Felix - Don't You Want Me
Dat S&M van Rihanna vind ik trouwens écht verschrikkelijk. Valt voor mij in de categorie muziek waarvan ik niet snap dat mensen dat goed vinden.
0
geplaatst: 30 augustus 2011, 22:03 uur
S&M is wel één van de slechtste nummers dit jaar en zelfs van Rihanna. Man Down vind ik beter maar ik was destijds te mild, ik verlaag naar 5, haar stemgeluid blijf ik verschrikkelijk vinden.
En ja, jatterij is nu éénmaal de normaalste zaak bij David Guetta.
En ja, jatterij is nu éénmaal de normaalste zaak bij David Guetta.
0
geplaatst: 30 augustus 2011, 22:07 uur
Maar meestal wel wat subtieler dan in Sweat. Zoals hij het Simple Minds-deuntje in The World Is Mine gebruikt of het Right Here Right Now-deuntje van Fatboy Slim in Memories gebruikt, dat vind ik vele malen leuker en inventiever gedaan. Dit is gewoon inspiratieloos.
* denotes required fields.