MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Algemeen / Nieuw in de top 40 - 2011

zoeken in:
LucM schreef:
De tipparade van 1967 ligt je duidelijk beter.

Moest ik meer moeite voor doen, maar kwalitatief wordt je gewoon dubbel en dwars beloont.
De huidige hitparade is een lachertje.

Dn!S schreef:

Ik zal vast niet de enige zijn die zijn wenkbrauw optrok bij: "the rhytm music will take you high". Kon ze niet kiezen ofzo?

Ben blij dat je Sun Is Up toch nog op waarde kan schatten (al is het dan onder zeer selectieve omstandigheden).

Daar gaan we dan weer:

Week 14

#26. Bruno Mars - The Lazy Song
Een song waar ik al wekenlang niet van kan slapen. Dat irritante gefluit blijft me maar achtervolgen. Bedoeld als zomernummer om lekker bij te chillen werkt, dankzij de grote simpliciteit, ontzettend op mijn zenuwen. Gevolg: ik blijf liggen woelen.
Cijfer: 3,5

#28. Snoop Dogg feat. David Guetta - Wet
Och och, wat Snoop hier toch doet. Jatwerk en plakwerk. Die man kan ik niet meer serieus nemen. Met goede hoop heb ik het nog even het origineel beluisterd, dus zonder melkkoe Guetta. Na 20 seconden ook weer uitgezet. Snoop mag van mij blijven doorsmoken in het riool. Ik hoef hem niet meer te zien, of te horen. Die man zet zichzelf voor schut.
Cijfer: 2,5

#38. Armin van Buuren feat. Laura V - Drowning
Armin heeft even het zingende kassameisje opgeroepen voor een samenwerking. Beetje triest als je je bedenkt dat Tiesto met zijn vorige plaat nog Busta Rhymes wist te strikken. De rest van de plaat is ook niet veel soeps. Wegwerpbaar. Het blijft nergens hangen. De Avicii remix, zoals eerder beschreven, is echter wel heerlijk.
Cijfer: 3,0 (Avicii mix krijgt een 7,0)

Week 15

#30. Dotan - This Town
Er zijn sommige dingen die je je ergste vijand nog niet eens wilt aandoen. Gewoon door de wreedheid ervan. Één van die dingen is deze plaat aanraden. Zelden heb ik me zo geirriteerd aan een plaat als aan deze plaat. Ik word er zó slaperig van maar in slaap vallen kan ik er niet van omdat ik me zo vreselijk irriteer. Het is zó zeikerig en vervelend. Dit is een plaat die ik écht NOOIT meer zal opzetten.
Cijfer: 1,5

#33. Julian Perretta - Wonder Why
Ook zoiets waar ik me aan irriteer. Zo'n 'zomerplaatje' heb ik al zoveel eerder gehoord. En dat 'too-too-too-doo-doo-too' gedeelte zorgt ervoor dat ik die betreffende passage ga naspelen. Boven het toilet welteverstaan.

#35. Milow - You and Me (In My Pocket)
*zie #30 en #33*

#37. Racoon - No Mercy
Aardig. Meer kan ik het niet noemen. Best een leuke melodie, best wel goed gezongen maar ik vind de uitvoering slap en het kan me ook niet echt bekoren. Ik weet niet wat ik ermee aanmoet. Ik denk dat ik deze plaat morgen alweer vergeten ben.
Cijfer: 4,5

#39. Alexandra Stan - Mr. Saxobeat
Weer een houseplaat van Roemeense-komaf. Alleen alles wat Inna verkeerd doet, doet Alexandra wel goed. Ik hoor een melodie, ik hoor een goed gekozen sampletje, ik vind het aanstekelijk, ik vind het swingend. Een zomerhit. Dat is wat ik hoor, en dan ook nog eens een goede.
Cijfer: 7,0

Week 16

#3. Glennis Grace - Afscheid
Begrepen heb ik dat Volumia's "Afscheid" hier op MM niet bepaald geliefd is. Zelf heb ik echter nooit problemen met die plaat gehad. Glennis, een vrouw wiens succes ik al jaren gun, scoort nu met een cover van deze plaat. En dat doet ze verdomd goed. De uithalen haalt ze met gemak en het wekte kippenvel op tijdens haar uitvoering in de Amsterdam ArenA (mogen jullie raden bij welk festijn ik aanwezig was).
Cijfer: 7,0

#26. Nicole Scherzinger - Don't Hold Your Breath
Standaard Amerikaanse popplaatje, net vers geperst uit de machine. De overproductie is aanwezig, de smakeloze zang is aanwezig, het gebrek aan een goede melodie is aanwezig, de clichematige tekst is aanwezig: klaar om in de Top 40 te komen, en helaas doet het dat ook.
CIjfer: 3,5

#33. Marco Borsato en Lange Frans - Kom Maar Op (Vrij)
Schreef ik eerder al dat dat fluitje van Bruno Mars me al achterna zat 's nachts, nou dat 'kom maar op, kom maar op, kom maar op' gebrabbel kan er ook wat van. De rest van het nummer is overigens ook lachwekkend te noemen. Dat koortje op de achtergrond. Die 'country feeling'. Die 'rap' van die Lange. Jeetje, dit doet bijna pijn om naar te luisteren.

#39. The Black Eyed Peas - Just Can't Get Enough
Best een aardige plaat van de Peas. Bekend mag wel zijn dat ze echt afgegleden zijn qua niveau. De raps stellen niks meer voor, maar de productie van dit nummer schept, ondanks overproductie, wel sfeer en het Fergie-refreintje stoort niet. Integendeel zelfs. Ik vind het best lekker klinken. Alleen dan komt dat "Switch Up" gedeelte. Is dit een grap ofzo, dacht ik nog in eerste instantie? Onder het kopje: 'hoe verpest ik een plaat', waar de vele covers en remakes onder vallen kan deze plaat ook gelijk gezet worden. Wat bezielt je om een midtemp ballad/r&b achtige popplaat om te laten toveren tot een tergend slechte houseplaat?
Och goeie grutjes.
Cijfer: 4,5, en dan ben ik nog gul.

catdog schreef:
dat 'too-too-too-doo-doo-too' gedeelte zorgt ervoor dat ik die betreffende passage ga naspelen. Boven het toilet welteverstaan.

Voor Dotan en Milow was ik destijds te mild, ze zijn uiteindelijk wat te gewoontjes, ik verlaag naar 6 (maar vind ze nog altijd beter dan de gemiddelde huidige top-40-hit).

Week 26 (met goede moed).

#2. Rochelle - No Air
Een zoveelste 'idol' in wording en een zoveelste kleurloos nummer (cover van Jordin Sparks). Ze kan wel zingen maar met zo'n nummer kan ze mij allerminst boeien.

#27. Cascada - San Francisco
Dit nummer is verstoken van iedere vorm van eigenheid en is zo plastic en cliché als maar kan zijn en de zang is ook mager. Gemaakte vrolijkheid, over enkele maanden vergeten.
Cijfer: 2

#31. The Script - If You Ever Come Back
Een band die blijkbaar twijfelt tussen zingen en rappen ... die naar U2 refererende gitaren vind ik wel geslaagd maar globaal mist het nummer toch de nodige punch om bij te blijven.

#37. Beyoncé - Best Thing I Never Had
Zingen kan Beyoncé wel maar haar repertoire kan mij allerminst boeien. Dit nummer waar Beyoncé haar zangkunsten té uitdrukkelijk wil laten horen is te gelikt, niet ontroerend of vrolijk, dit is gewoon behangmuziek.
Cijfer: 3

Voorlopige top-10 (het is zoeken naar waardevolle songs):

1. Elbow - 'Lippy Kids' (Live at Blueprint Studios) 9
2. Adele - Set Fire to the Rain 8,5
3. Adele - Someone Like You 8
4. Cee Lo Green - Bright Lights, Bigger City 8
5. James Blake - Limit to Your Love 8
6. Caro Emerald - Riviera Life 7,5
7. Alexandra Stan - Mr. Saxobeat 7,5
8. Crystal Fighters - Plague 7,5
9. Racoon - No Mercy 7,5
10. Lady Gaga - The Edge of Glory 7

Week 27.

#26. Anouk - I'm A Cliché
Ieder nummer van Anouk wordt hier gegarandeerd een hit. Degelijk nummer, goed gezongen maar met een iets rauwere productie zou het beter uit de verf komen. Toch één van de betere hitleveranciers de laatste 10 jaar.
Cijfer: 7

#30. Jennifer Lopez featuring Lil Wayne - I'm Into You
Jennifer Lopez komt ook steeds in de hitlijsten voor maar met haar heb ik veel minder, dit is nog een stuk gelikter en ziellozer dan Anouk, ook melodisch en tekstueel weet het mij veel minder te boeien. Die plotse ritmeverandering rond de 3e minuut vind ik bovendien totaal misplaatst.

#33. Leonie Meijer - Schaduw
Degelijk nummer, dit overtuigt veel meer dan haar vorige Engelstalige single en haar samenwerking met Jeroen van der Boom. Haar uitspraak steekt mij wat tegen maar hier heeft zit ze op de juiste rails.
Cijfer: 6,5

Week 28.

#5. Maroon 5 featuring Christina Aguilera - Move like Jagger
Ik had liever gewild dat ze ook zongen als Jagger. Dit klinkt zowel vocaal als melodisch te vlak , het nummer mist sfeer en emotie.

#29. Sander van Doorn - Koko
Er zijn verschillende versies van in verschillende lengtes en remixen, ik heb maar één versie beluisterd en dat volstaat voor mij. Dit klinkt zo emotieloos en te repetitief, steeds dat herhalen van dat ene akkoord. Halverwege begon ik er al genoeg van te krijgen.

#34. Jason Derülo - Don't Wanna Go Home
Wat een inspiratieloos gedrocht is mij dat! Gebruik maken van een overbekend nummer (Banana Boat Song) gegoten in een clichématige R&B-nummer met fletse beat en de zang is om te huilen.
Cijfer: 1

#35. Foster the People - Pumped Up Kicks
De minst slechte deze week, het refrein heeft tenminste nog iets maar ook hier is het op vocaal vlak erg mager en ik vrees dat het nummer snel gaat vervelen.

Die ritmeverandering van Jennifer Lopez, LucM, hoort niet bij het nummer. Dat behoort tot een ander nummer van haar album en zit als "dance break" in het nummer zoals ook haar oude video's dat hadden ("If You Had My Love bijv.). Gewoon een extra'tje voor de video dus..

En bij Jason Derulo laat je nog zelfs de "Show Me Love" sample achterwege.

Week 29.

#20. Bad Meets Evil featuring Bruno Mars - Lighters
Dé trend in de hitmuziek van de laatste jaren is "featuring" tussen de uitvoerders. Hier een samenwerking tussen Eminem en Bruno Mars maar dit kan mij weinig boeien. Deze twee artiesten lijken niet goed bij elkaar te passen en het nummer verveelt snel.
Cijfer: 4

#25. Don Omar featuring Lucenzo - Danza Kuduro
Dit lijkt erg veel op die zomerhit van Jessy Matador vorig jaar. Toch wel best aardig en zomers mede vanwege die accordeon maar te overgeproduceerd en ook zeer beperkt houdbaar.

#32. Elena - Disco Romancing
Dit doet mij weinig: melodisch is het nummer te eentonig en het geluid is veel te ingeblikt vooral wat de zang betreft.

#37. Quintino & Afrojack - Selecta
Hier zijn zoveel verschillende versies dat ik de meest bekeken heb genomen. Al bij al niet onaardig in elkaar gestoken maar dit doet mij ook niet veel wegens te eentonig, misschien wel op een dansfuif met een aantal glazen op.

#39. Calvin Harris featuring Kelis - Bounce
Dit vind ik de minste van de 5 deze week, dit nummer straalt helemaal niets uit, zouteloos. Enkel die synthesizer-riedel die blijft hangen is nog enigszins positief.

Week 30.

#26. Destine - Stay
Hier zal ik de woorden aanhalen die ik in dit topic al zo vaak gebruikt heb: banaal, gladgestreken, déjà-vu, cliché ... allemaal van toepassing op dit nummer.

#29. Radical Face - Welcome Home
Dit klinkt nostalgisch en toch eigenzinnig. Hemelsmooi en erg sfeervol nummer met combinatie van engelenkoorzang, handgeklap, akoestische gitaar en piano. Het zit een beetje in de hoek van Fleet Foxes en Bon Iver maar dit is nog wat anders en een aangename verrassing.
Cijfer: 9

#36. David Guetta featuring Taio Cruz & Ludacris - Little Bad Girl
Hier kan ik weer hetzelfde zeggen als over dat nummer van Destine, dit is niet meer dan wegwerpfabriekspop en David Guetta is blijkbaar verslaafd aan autotune.

Radical Face - Welcome Home in de top 40?

LucM schreef:
#29. Radical Face - Welcome Home
Dit klinkt nostalgisch en toch eigenzinnig. Hemelsmooi en erg sfeervol nummer met combinatie van engelenkoorzang, handgeklap, akoestische gitaar en piano. Het zit een beetje in de hoek van Fleet Foxes en Bon Iver maar dit is nog wat anders en een aangename verrassing.
Cijfer: 9
Zeker een aangename verrassing, gelijk verliefd op dit nummer

Normaal gesproken ben ik absoluut niet van de top 40-muziek. Niet zozeer dat ik het zo erg vind, maar echt goed ga ik het vaak niet vinden en dat is toch wel waar ik naar streef. Omdat ik toch benieuwd ben naar de nieuwste muziek zal ik proberen een inhaalslag te maken.

Week 1 :

#23. P!nk - Fucking Perfect
Een nummer dat niet eens zo heel slecht is. Best een aardige beat en haar zang vind ik hier niet irritant, zoals ik normaal wel vind. Echter is dat refrein te erg voor woorden. "We stoppen er fucking in, dat vinden ze vast leuk!". Het erge is nog dat het werkt.

Nog erger is de gecensureerde versie waarbij ze fucking vervangen door lasting.

#30. Ilse Delange - Beautiful Distraction
Ik heb altijd al een zwak gehad voor onze Ilse. I'm Not So Tough heb ik altijd al een goed nummer gevonden. Recenter vind ik Miracle ook een goed nummer. En in iets mindere mate So Incredible. Ware het niet dat ik die tot in den treure gehoord heb. Beautiful Distraction is best een aardig nummer, maar mist toch de magie van eerder genoemde nummers. Mooie begeleiding trouwens (zijn dat strijkers?).

Cijfer: 5,5

#33. Tinie Tempah feat. Eric Turner - Written in the Stars :
Ik beluisterde dit nummer en wist achteraf niks meer te herinneren. Zo hoort het ook met een nummer als deze, gauw vergeten. Typische top 40-muziek. Rapperts en vervolgens een meezingrefrein. Ontbreekt aan elke originaliteit.

Week 2:

#31: YouTube - Sick Puppies - Maybe
Echt zo'n typische quasi-rockband. De nasleep van de jaren '90-rock. Ook bands als Nickelback en Kane zou ik hiermee associëren. Maar ik moet zeggen dat dit best een lekker nummer is!

#35: YouTube - Krystl - Golden Days
Bij vlagen best grappig, maar over het algemeen zo oppervlakkig en doorsnee dat het niet meer leuk is. Nog geen 3 minuten en alsnog te langdradig. Refrein is ook belachelijk slecht.

#31. Milk & Suger/Vaya Con Dios - Hey (Nah Neh Nah):
Ik weet nog dat ik dit nummer een keertje langs zag komen op Slam! TV. Die clip was echt te erg voor woorden. Later kwam ik er pas achter dit gewoon de originele clip was en dat het nummer destijds zelfs een enorme hit was. Het nummer blijkt zelfs in de top 2000 te staan. Enfin, ik vind het een erg leuk nummer en het kostte me even, maar toen zag ik in hoe leuk dit eigenlijk is. Deze clip is overigens de radio-edit. Het origineel duurt bijna 6 minuten.

Cijfer: 7,5

#32. Enrique Iglesias feat. Ludacris - Tonight (I'm Fucking You):
Ik vind Iglesias best een leuke artiest. Maar dan vooral met nummers als Bailamos, Hero en Not In Love. En recent (hoewel inmiddels ook al 4 jaar oud ) Ping Pong. Dit vind ik niet zo. De house-beat klopt niet met zijn zang. Het zijn 2 verschillende nummers door elkaar gemixt. Zo ervaar ik het.

#37. Far East Movement feat. Ryan Tedder - Rocketeer:

. Zelfs naar top 40-maatstaf is dit matig.

#38. the Script - Nothing:
Ah, dat is dit nummer. Een soort van bekende, maar toch kan ik niet helemaal plaatsen waar ik hem van ken. Misschien een aantal keer op de radio gehoord. Niet echt bijzonder of speciaal, maar wel bijzonder catchy. Leuk.

Cijfer: 6+

Arrie schreef:
Radical Face - Welcome Home in de top 40?

Tsja, verbaasde me er afgelopen week ook al over. Aan de andere kant heb je nu allerlei mensen die opeens dat liedje van de Nikon-reclame zo'n mooi liedje vinden. Die zetten meestal grote ogen op als ik zeg dat ik het nummer al 4 jaar ken

Week 4:
#23 YouTube - James Blake - Limit To Your Love
Het zal wel aan mij liggen. Ik vind hier geen zak aan. Quasi-brok in de keel en vooral erg eentonig.
Cijfer: 4.

#26 YouTube - Jan Smit - Niemand Zo trots Als Wij - Officiële Videoclip
Kijk, zo hoor je nog eens wat. Ik had dit nummer niet beluisterd en ben het ook gauw weer vergeten om het te beluisteren. Jammer genoeg scoorde hij geen goede hit meer sinds Als Je Lacht eind 2008. Hoewel Leef nog best wel een leuk nummer was. Jammer genoeg is dit niet waar ik op hoop. Leuk dat het voor z'n kind is, maar het ontbreekt aan emotie. Hou het maar bij simpele, vrolijke liedjes.

Hij laat echter wel weer horen een zeer aangename stem te hebben.
Cijfer: 5

#34 YouTube - Taio Cruz - Higher ft. Travie McCoy
Wegwerppop zoals er nog 10 nummers in staan. Maar deze vind ik leuk. Afgelopen vakantie in Lloret veel te vaak gehoord, maar kan het inmiddels weer aanhoren en vind best een aardig nummer. Geen overbodige pretenties. Gewoon een prima clubhit.

#36 YouTube - Britney Spears- Hold it against me
Ach, haar zoveelste poging om mee te gaan met de tijd. Al sinds 2004 op zoek naar haar tweede carrière. Die er niet gaat komen. Hold It Against Me is niet vervelend om te horen of echt slecht, maar doet gewoon niks.

#39 YouTube - Scouting For Girls - Take a Chance On Us (titelsong LOFT)
Ben erg benieuwd naar de film Loft. Maar dit nummer kan ik niet echt koppelen aan die film. Ik ken alleen de Vlaamse versie, maar daar zou een nummer als deze echt niet bij passen.
Hier kan ik jammer genoeg niks mee.

Cijfer: 4,5*

Week 5:

#4: YouTube - Ben Saunders - Kill For A Broken Heart HD
Iedereen was wild van hem. Ik niet. Vond er niks speciaals aan. Heeft wel een mooie stem, maar daar houdt het toch gewoon bij op? Maar tegenwoordig is men al onder de indruk als iemand iets meer kan dan er mooi uitzien (goed kunnen zingen hoeft niet meer).

Cijfer: 5,5, kan er niks slechts in ontdekken.

#17: YouTube - Tiësto vs. Diplo ft. Busta Rhymes - C'mon (Catch 'Em By Surprise)
Een nummer wat erg matig begint (We've got 'em hypnotised), maar zodra die beat komt echt heerlijk wordt. Busta Rhymes past er goed bij en wacht maar tot je zo'n nummer in de club hoort. Eens te meer blijkt dat Tiësto een heerlijke DJ is. Zo los mist het alleen wat, iets wat ik met oude nummers als Traffic en Adagio for Strings niet had.

Cijfer: 7.

#27: YouTube - Usher - More
Usher is de man van de hits. Het lijkt wel alsof hij sinds hij doorbrak met Yeah onafgebroken in de top 40 heeft gestaan. Deze vind ik niet zo. Te simpel en als clubhit ook te weinig kracht.

#30: YouTube - Neon Trees - Animal
Ach, er is niks mis mee en klinkt best aardig, maar dit soort bands zullen mijn ding zeker niet worden.

Cijfer: 5,5*

#36: YouTube - Kim de Boer - Change [HD]
Typisch nummer van zo'n talentenjacht. Een veilig (Skyradio-)nummer dat men na een week weer vergeten is. Niet dat er wat mis mee is met Skyradio (soms heerlijk), maar het zal zelden hoog scoren.

#37: YouTube - Leonie Meijer - Lost In Yesterday
Best een aardig nummer. Lekkere stem, mooie melodie en er is niks mis mee.

Zo, en nu voor vandaag weer genoeg slechte muziek gehoord. Ik zet nog eens Just Be op.

chevy93 schreef:

#37. Far East Movement feat. Ryan Tedder - Rocketeer:

. Zelfs naar top 40-maatstaf is dit matig.

Je bent nog mild. De 1-en die ik hier uitdeelde zijn niet te tellen.

Ik haat muziek niet.

Week 6:

#22: YouTube - Dean Saunders - You and I Both
Dean Saunders? Hij heette toch Ben? Maar blijkbaar is er dus nog een. Zo ongeveer moest het gegaan zijn toen ik zijn naam eerst hoorde. Toen bleek dat hij weer zo'n zoutloze talentenjacht gewonnen, wist ik genoeg. Die zijn we over een paar maanden weer vergeten. En zo geschiedde het. Zoals veel nummers 'Best aardig, maar nee..'

#30: YouTube - Maroon 5 - Never Gonna Leave This Bed (Hands All Over)
Ik heb niks tegen Maroon 5. Ik hun begindagen kwamen ze met prima singles als She Will Be Loved en Sunday Morning. Later kwam daar nog o.a. Wake Up Call bij. Maar daarna ging het fout. Ze lieten hun koers varen en gingen te nadrukkelijk op zoek naar die volgende hit. En dit is hem zeker niet.

Eindigt wel leuk. Met This Is The Last Time van Keane...

Week 7:

#24: YouTube - 3JS - Je Vecht Nooit Alleen (Eurovision 2011 Netherlands)
Ik hou van palingpop. Nick & Simon kan ik goed waarderen en mijn liefde voor onze Jan is best bekend, geloof ik. De 3J's kan ik dan wat minder waarderen. Het is te vaak inspiratieloos en te simpel. Ontbreekt aan een bepaalde touch die de goede nummers wel hebben. Ik zie ze liever covers doen tijdens "De Zomer Voorbij".

#27: YouTube - Blöf - Beter
Het is inmiddels al weer zo'n 7 of 8 jaar geleden dat onze landgenoten een degelijke single hadden gemaakt. Ook deze gaat hem niet worden. Volgens mij kan ik dit commentaar kopiëren-plakken bij de helft van de nummers hier: Is niet erg om te luisteren en klinkt niet verkeerd, maar het is het gewoon niet. Te simpel, niet catchy genoeg, geen emotie en het klikt niet

#30: YouTube - Diddy Dirty Money - ft. Skylar Grey - Coming Home
Ja, uh.. Doe maar niet.

#32: YouTube - R.I.O. - Like I Love You
R.I.O. Met zo'n paupernaam weet je eigenlijk al genoeg. Die clip is echt heel erg. Zwaar overgeproduceerd ook. Maar toch... Denk die clip en de naam weg en je houdt best een lekker nummer over.

Cijfer: 6

#37: YouTube - Sara Bareilles - King Of Anything
kaztor schreef:
dat ik echt dacht dat dit een eendagsvlieg zou zijn.
Is ze dat niet dan? *googlet*; Oh, is zij die van Love Song. Is dat alweer 3 jaar geleden? Love Song vond ik best een grappig nummer. Dit niet.

(een beeld zegt meer dan 1000 woorden, toch?)

Week 8:
18. Rihanna - S&M
Ah, heerlijk nummer. Eén van de betere clubhits van dit jaar. Heerlijk refrein en een lekkere beat. Eén van haar betere nummers. Clip is natuurlijk weer onzin, maar wanneer maakt ze haar laatste goede clip nou?
Cijfer: 7,8

26. The Partysqued & Co - Ik Ga Hard
Oh god, niet deze.
Ik heb dit nummer zo vaak gehoord dat de rillingen over m'n rug liggen. Niet dat het nummer zo slecht is, maar dat mijn huisgenoten dit (ten onrechte overigens) nummer te pas en te onpas begonnen te zingen, trok ik echt niet. *kruist vingers*

En het nummer zelf is gewoon een prima nummer. Lekkere beat en het refrein is zo erg nog niet (uit hun mond). Ik denk ook dat je dit mee moet maken om te kunnen waarderen. Vooral als je in de club een nummer als deze hoort en iedereen inderdaad hard gaat, is het echt een lekker nummer. Zo om te luisteren ook nog steeds een prima nummer, hoor.

Overigens grappig dat niemand hier op gereageerd heeft:
NewYorkCityLight schreef:
Broodje Bakpao was dus echt een soort van guilty pleasure voor mij, want dat is totaal niet in de stijl van wat ik normaal luister. Helaas zijn ze nu het spoor bijster..
Dat nummer is nl. van the Opposites. Wel een lekkere guilty pleasure ja. Hakkuhh!!!

33. Chris Brown - Yeah 3x
Het was duidelijk de week van de clubhits. Deze vind ik wat minder dan de twee hiervoor, maar nog steeds zeer genietbaar. Jammer genoeg is dit wel een nummer dat los absoluut niet de impact heeft als op een professionele installatie in een club. Te simpele tekst, te makkelijke beat, maar zeer effectief. Maar zoals ik al zei, dit is geen nummer dat ik los zal luisteren.

En omdat het zo leuk is nog maar een week:

#1: YouTube - Lady Gaga - Born This Way
Binnen op nummer 1 dus. Niet zo vreemd voor de bekendste artiest van het moment.
Een slap aftreksel van haar eerdere hits. Beetje Alejandro, beetje Bad Romance en je hebt een hit? Blijkbaar. Jammer genoeg is dit bij lange na niet het niveau wat ik van haar verwacht. Haar eerste 2 albums stonden boordevol lekkere hits. Dit maakt me echter niet echt nieuwsgierig om haar nieuwe album te beluisteren. Nog altijd een stuk beter dan de gemiddelde top 40-song.

#29: YouTube - Elbow - 'Lippy Kids' (Live at Blueprint Studios)
Elbow . Slaapverwekkend, kitscherig en bovenal slaapverwekkend. Zo vind ik hun nieuwe album en datzelfde geldt voor Seldom Kid (Live). Nog altijd krijg ik braakneigingen als ik zijn stem hoor. Er zijn best tracks die ik trek of wellicht goed vind, maar het geheel is altijd zo... saai... Dan maar ADHD-pubermuzak.

6 minuten lang.

#32: YouTube - Marco Borsato - Dichtbij
Marco Borsato is ook zo'n artiest die al jaren probeert weer eens een hit te scoren van het kaliber Dromen Zijn Bedrog, Margharita of Ik Leef Niet Meer Voor Jou. Met Rood is dat gelukt, maar die is door overkill vakkundig kapotgemaakt. Dochters vind ik niks, al vanaf het begin niet. Mooie clip.

Met geluid uit: 6,5
Met geluid aan: 4,5

#36: YouTube - Basto-Gregory's Theme
Moet je nou de radio-edit luisteren of niet? Dan weet ik of ik een laag cijfer of een heel laag cijfer moet geven. Ik heb gekozen voor de radio-edit en die trekt me niet. Te weinig beat en te veel gepingel.
CIjfer: 4

#38: YouTube - Yes-R - Rosamunde ft. Ali B & Brownie Dutch
Dat begin... . Moet ik hier serieus wat over gaan zeggen?
Cijfer: 2

chevy93 schreef:
Ik haat muziek niet.

Ik ook niet. Integendeel, ik ben een groot liefhebber van muziek.

Ik knal er maar weer eens een weekje tegenaan...

Week 20

Binnenkomers in de Tipparade:

#15: The Baseballs - Candy Shop
#16: A Simple Plan & Natasha Bedingfield - Jet Lag
#25: Doos - Hij Gelooft In Mij
#26: Swedish House Maffia - Save The World
#27: The Script - If You Ever Come Back
#28: Jeroen Van Der Boom - Leen Mijn Ogen
#29: Jah6 - Zij Gelooft In Mij
#30: Kate Ryan - Lovelife

Nog niet doorgenomen binnenkomers in de Top 40:

#39: Bob Sinclar & Raffaella Carra - Far L'Amore

Sommigen lijken te denken dat ik vaak maar al te kritisch ben. Soms gaat dat gewoon vanzelf, dan ontkom je er niet aan (kijk, Doos, Kate Ryan en Bob Sinclar een 1, hebben we dat ook weer gehad), soms voel ik me geroepen enige toelichting te geven.

Zoals bij The Baseballs. Kent u die buurman die bij buurtfeestjes in een dronken bui steevast dezelfde belegen moppen vertelt? [3]

Dan is er ook een redelijk grote divisie bandjes die zo gezichtsloos zijn dat niemand het ooit zal merken als alle bandleden vervangen zouden zijn. Ik noem een Simple Plan Of The Script. De eerste poogt een duet te maken met Natascha Bedingfield, een vrouw die nog steeds ongestraft een studio mag bezoeken, in een liedje die op de automatische piloot (-voeg hier lachje toe-) lijkt te zijn gemaakt [3]. De laatste, dat herinner ik me nog toen mijn lieve schat en ik met de auto vertrokken van een tuincentrum. Op de radio eindigde er een liedje van Tina Turner bij vertrek en een minuut of 5, 6 daarna zei de dj ineens 'En dat was de nieuwste single van The Script!' Beiden hadden we zoiets van 'Huh... was er een liedje dan? Oh... het zal wel...' [3].

Na twee vervelende comazuip-nummers gooit de Zweedse House Maffia het over een andere boeg, namelijk die van echte zang en zweverig geneuzel. Broeders en zusters, we moeten elkaar allemaal liefhebben en elkaar accepteren enzo en om een uur of 8 worden we geadviseerd allemaal even naar buiten te kijken. 'Shoot down a skyline, watch it on primetime'. Waar is die koffiepot gebleven? [4].

Jeroen Van Der Borsato, moeten we blijkbaar even weten, kan heel goed ar-ti-cu-le-ren. Of heeft ie moeite met het lezen van z'n tekstvel? Verder kan de structuur van het nummer ook niet braver: Pagina 1 van 'Componeren Voor Dummies'. Toch kan ik het beter hebben dan z'n vorige single [3,5].

Tenslotte nog even Jah6 (-voeg hier lachje toe-) die, bedoeld of onbedoeld, Doos nog eventjes voor schut lijkt te zetten. Gaat toch veel beter met grunts en loeiharde riffs, man! [4].

Leuk om te zien chevy93 , dat ik niet de enige ben die wel eens meerdere malen enthousiast ben over een plaat uit de Top 40 (als het gaat om de commerciele muziek, niet om de Adele, Elbow platen die meestal wel goed gewaardeerd worden, al zijn die platen natuurlijk ook commericeel, maar jullie begrijpen wat ik bedoel )

Oh, nog even...

kaztor schreef:

#37: Crystal Fighters - Plague
Erg leuk upbeat folkliedje dat volgens mij vorig jaar al was verschenen [8,5]

Omlaag naar [4,5].
Kapot gedraaid en nu eigenlijk erg vervelend.

catdog schreef:
Leuk om te zien chevy93 , dat ik niet de enige ben die wel eens meerdere malen enthousiast ben over een plaat uit de Top 40 (als het gaat om de commerciele muziek, niet om de Adele, Elbow platen die meestal wel goed gewaardeerd worden, al zijn die platen natuurlijk ook commericeel, maar jullie begrijpen wat ik bedoel )
Ligt ook grotendeels aan de leeftijd. Iemand als kaztor zal waarschijnlijk nooit weten hoe het is om dergelijke nummers "in het echt" te horen. Correct me if I'm wrong.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:38 uur

geplaatst: vandaag om 12:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.