Genres / Hip-Hop / De hiphop top 100 van...
zoeken in:
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 30 mei 2012, 00:12 uur
1. De La Soul - Stakes Is High
Dit zal voor de meesten wel geen verrassende nummer één zijn, maar kom op: dit is toch gewoon het beste hiphopnummer ooit (
)? Op dit album is De La voor het eerst losgekomen van hun producer Prince Paul, en laten ze zien dat ze het heel goed zonder kunnen. Toch is het beste nummer niet door henzelf geproduceerd: dat lieten ze over aan de (toen nog) rijzende ster aan het producersfirnament, J Dilla. Het tweestemmige trompetje (waarvan er één constant dezelfde toon blaast) wordt perfect genuanceerd door de bassline, de drums zijn zo down to earth én Jay Dee als maar kan, Posdnuos en Trugoy the Dove zetten uiteen hoe hoog de inzet (en dan niet alleen van de 'rap game') wel niet is. Pure klasse.
Nou, dit was weer even leuk. Bij deze draag ik graag het stokje over aan Elohim!
Dit zal voor de meesten wel geen verrassende nummer één zijn, maar kom op: dit is toch gewoon het beste hiphopnummer ooit (
)? Op dit album is De La voor het eerst losgekomen van hun producer Prince Paul, en laten ze zien dat ze het heel goed zonder kunnen. Toch is het beste nummer niet door henzelf geproduceerd: dat lieten ze over aan de (toen nog) rijzende ster aan het producersfirnament, J Dilla. Het tweestemmige trompetje (waarvan er één constant dezelfde toon blaast) wordt perfect genuanceerd door de bassline, de drums zijn zo down to earth én Jay Dee als maar kan, Posdnuos en Trugoy the Dove zetten uiteen hoe hoog de inzet (en dan niet alleen van de 'rap game') wel niet is. Pure klasse.FunkyMonk schreef:
Gewoon het feit dat Stakes is high pas het 16e nummer is! Je hebt genoten van een erg lekker en relax album, en dan krijg je stakes is high nog eens in je gezicht gesmakt.
Wat een groep, wat een groep...
Gewoon het feit dat Stakes is high pas het 16e nummer is! Je hebt genoten van een erg lekker en relax album, en dan krijg je stakes is high nog eens in je gezicht gesmakt.
Wat een groep, wat een groep...
Nou, dit was weer even leuk. Bij deze draag ik graag het stokje over aan Elohim!
0
nedbed
geplaatst: 30 mei 2012, 08:57 uur
Verrassende nummer 1 inderdaad. Maar mooie top 100 ik heb genoten. 

0
geplaatst: 30 mei 2012, 10:16 uur
Die nummer 1 is waarschijnlijk het minste nummer uit de top 10
En dan nog een erg sterke. Maar Pigeon
Dat nummer verdient een recensie op zich.
En dan nog een erg sterke. Maar Pigeon
Dat nummer verdient een recensie op zich.
0
Ulfat-e-Zulmat
geplaatst: 30 mei 2012, 15:20 uur
Toch wel een beetje jammer dat niemand tot nog toe Sage Francis in z'n lijstje heeft staan - op Rob na dan. Big up!
0
geplaatst: 30 mei 2012, 18:06 uur
Mooie top 10 hoor. Sowieso een mooie lijst. Wel veel El-P en De La Soul. 

0
geplaatst: 30 mei 2012, 19:33 uur
Ik heb weinig gezegd over je lijst. Maar al met al zeer prima. een dikke voldoende hoor.
0
geplaatst: 30 mei 2012, 19:40 uur
Dungeon schreef:
Ik heb weinig gezegd over je lijst. Maar al met al zeer prima. een dikke voldoende hoor.
0
geplaatst: 30 mei 2012, 19:42 uur
Dan is het nu de beurt aan Elohim of eventueel S&S. Zijn beide heren al bijna klaar met het maken van hun top 100?
0
geplaatst: 30 mei 2012, 20:57 uur
Zou ik morgen of overmorgen kunnen beginnen? 
Ik ga het, zoals ik zei, een beetje anders doen, en een soort van reeks van kleine top 10s/top 20s doen, van verschillende subgenres in de hiphop. Om uiteindelijk bij mijn favoriete subgenre te eindigen met een top 20 of iets dergelijks met simpelweg mijn favoriete nummers.
Morgen zal ik mijn eerste keer droppen! Het worden 10 spiritueel getinte tracks. Sommigen zullen jullie kennen, anderen waarschijnlijk niet. Zelfs als je de teksten niets vindt, kan je nog genieten van de prachtig vage beats!

Ik ga het, zoals ik zei, een beetje anders doen, en een soort van reeks van kleine top 10s/top 20s doen, van verschillende subgenres in de hiphop. Om uiteindelijk bij mijn favoriete subgenre te eindigen met een top 20 of iets dergelijks met simpelweg mijn favoriete nummers.
Morgen zal ik mijn eerste keer droppen! Het worden 10 spiritueel getinte tracks. Sommigen zullen jullie kennen, anderen waarschijnlijk niet. Zelfs als je de teksten niets vindt, kan je nog genieten van de prachtig vage beats!
0
geplaatst: 30 mei 2012, 23:34 uur
Als ik eerlijk ben, hoeft het van mij niet perse zoals je van plan bent het te doen. Lijkt mij leuker als je gewoon je persoonlijk top 100 neer knalt. Boeien wat wij ervan vinden, toch? Gewoon je eigen top 100 plaatsen, denk dat de meeste dat ook het leukst vinden!
0
Ulfat-e-Zulmat
geplaatst: 31 mei 2012, 04:04 uur
Hoeft het van mij niet perse zoals je van plan bent het te doen.
Lijkt mij leuker als je gewoon je persoonlijk top 100 neer knalt
..denk dat de meeste dat ook het leukst vinden!
Boeien wat wij ervan vinden, toch?
Toch?

0
geplaatst: 31 mei 2012, 10:33 uur
Doen wat je niet laten kan. Opzich vind ik jouw idee ook wel leuk.
0
geplaatst: 31 mei 2012, 10:55 uur
Ik vind het ook nogal onzinnig. Die nummers kun je prima vermengen, krijg je een leuke veelzijdige top 100.
0
geplaatst: 31 mei 2012, 10:55 uur
@Harderwiek, het is voor mij gewoon te onoverzichtelijk, zo'n top 100... Ik kan Long Arm - 4AM gewoon niet boven of onder Right Back At You van Mobb Deep stellen.
Als ik het per soort van subgenre doe, dan kan ik het vergelijken.
Vanmiddag zal ik deze post editen (of een nieuwe maken, als enkele anderen al gereageerd hebben), en daar mijn eerste 10 neerzetten! Als ik thuis ben.
Ik ben namelijk soms net een jonge tiener (ok, ik ben dan ook gewoon een oude tiener... Alhoewel dat ook nog eens meevalt)...
Anders dan gaat eerst iemand anders, dan heb ik in de tussentijd (na mn tentamens), nog de tijd om een of ander systeem in elkaar te vogelen! =]
Als ik het per soort van subgenre doe, dan kan ik het vergelijken.
Vanmiddag zal ik deze post editen (of een nieuwe maken, als enkele anderen al gereageerd hebben), en daar mijn eerste 10 neerzetten! Als ik thuis ben.

Ik ben namelijk soms net een jonge tiener (ok, ik ben dan ook gewoon een oude tiener... Alhoewel dat ook nog eens meevalt)...
Anders dan gaat eerst iemand anders, dan heb ik in de tussentijd (na mn tentamens), nog de tijd om een of ander systeem in elkaar te vogelen! =]
0
geplaatst: 31 mei 2012, 11:12 uur
Zal ik mijn top 100 nu anders in één keer plaatsen. Is toch al klaar. 

0
geplaatst: 31 mei 2012, 11:13 uur
Ik kan wel een top 10 met de rappers met de stomste namen verzorgen.
0
geplaatst: 31 mei 2012, 11:14 uur
Dat kun je niet. Je werkt niet in de zorg. Ik wel. Ik kan dat dus wel.
0
Mb.
geplaatst: 31 mei 2012, 11:47 uur
Ik ben het wel eens met de opmerking van Harderwiek. Rockmuziek en Hip-Hop zijn toch ook totaal andere genres en kan je in die zin toch ook niet correct met elkaar vergelijken, maar je prefereert toch ook één genre (Hip-Hop, neem ik aan)? Gewoon je daadwerkelijke top 100 doen. Dit topic is niet per sé bedoelt om andere mensen nieuwe muziek te laten horen, maar om een impressie te geven van wat jij nou het beste van het beste vind ik dat genre wat we allemaal liefhebben. 
En een interessante top 10, panjoe. Ik ben zelf nooit een groot De La Soul fan geweest, dus wat mij betreft ook een verrassende nummer 1.

En een interessante top 10, panjoe. Ik ben zelf nooit een groot De La Soul fan geweest, dus wat mij betreft ook een verrassende nummer 1.

0
geplaatst: 31 mei 2012, 13:23 uur
Schuif mij maar weer lekker door! Ik ga eerst maar even goed mn tentamens van volgende week voorbereiden, daarna kan ik werken aan een top 100 waarin ik geen rekening houd met herhaling van artiesten, of iets dergelijks.
Voor mijn part doet Rob nu zijn top 100 (het liefst wel even in stukjes, zoals de anderen, zodat ik je reden voor die keuze kan lezen), en als die klaar is rond de tijd dat ik tijd heb, kan ik hem doen.
Mijn beweegredenen voor die keuze, was trouwens vooral dat ik in een verschillend humeur verschillende dingen leuk vind. Either way, iemand anders kan weer voor, ik ga mn best doen.
Voor mijn part doet Rob nu zijn top 100 (het liefst wel even in stukjes, zoals de anderen, zodat ik je reden voor die keuze kan lezen), en als die klaar is rond de tijd dat ik tijd heb, kan ik hem doen.
Mijn beweegredenen voor die keuze, was trouwens vooral dat ik in een verschillend humeur verschillende dingen leuk vind. Either way, iemand anders kan weer voor, ik ga mn best doen.
0
geplaatst: 31 mei 2012, 14:40 uur
Niks ervan! Rob wacht mooi op zn beurt!
En ik vond jouw plan prima. Ieder moet gewoon vooral zn eigen type top 100 maken. Kom zeg.
En ik vond jouw plan prima. Ieder moet gewoon vooral zn eigen type top 100 maken. Kom zeg.
0
geplaatst: 31 mei 2012, 14:47 uur
panjoe schreef:
Zeker... Zeer zeker!
Wel grappig dat ik in twee topics tegelijk 'aan de beurt' ben (ook in deze), en in beide iemand anders aan de CanOx heb geholpen. Het verspreiden van sexy muziek doet mij deugd
.
(quote)
Zeker... Zeer zeker!
Wel grappig dat ik in twee topics tegelijk 'aan de beurt' ben (ook in deze), en in beide iemand anders aan de CanOx heb geholpen. Het verspreiden van sexy muziek doet mij deugd
. Haha ja ik had al van ze gehoord maar was er nooit daadwerkelijk wat van gaan luisteren. Nu dankzij jou top100 heb ik toch paar nummers ervan gehoord, en het bevalt me erg goed. Het doet mij ook deugd als ik mensen hiphop aansmeer en dat ze het dan uiteindelijk toch dope vinden! Natuurlijk wel de wat toegankelijkere hiphop, zo had ik laatst eens wat vrienden aanbevolen om naar wat albums van Nas te luisteren, en ze vonden het best wel dope haha. Spread the real hiphop!
Je zou denken dat iedereen Nas wel kent, maar bij mij op school heb ik eens rondgevraagd, en er was niet één persoon die hem kende.Verder een leuke top100 panjoe, stond behoorlijk wat onbekend materiaal in voor mij. Ook de nummer 1 nog nooit gehoord, vind 'm zeker dope!

0
geplaatst: 31 mei 2012, 16:09 uur
@Kos, ik ben overtuigd. Laat ik, al het sociaal wenselijk gedrag opzij geschoven, eens proberen om mijn top 100 neer te zetten.
Voor mijn part kan dan de volgende aan de slag hoor. Ik kan wel na S&S (als die hem al klaar heeft). Dat duurt als het goed is net wat langer dan een week, dan kan ik mooi!
Voor mijn part kan dan de volgende aan de slag hoor. Ik kan wel na S&S (als die hem al klaar heeft). Dat duurt als het goed is net wat langer dan een week, dan kan ik mooi!

0
geplaatst: 31 mei 2012, 16:14 uur
Elohim schreef:
Snap ik, maar geloof mij: dat heeft iedereen. Een top 100 is niets meer dan een indicatie, mijn top 100 zou er nu ook anders uitzien. Maar de meeste nummers zouden er nog wel in staan en je krijgt absoluut een beeld van mijn favoriete hiphop. En daar gaat het om. Een feilloze top 100 maken is simpelweg onmogelijk, maar je kunt het wel 'ongeveer' proberen. Succes ermee in elk geval

* denotes required fields.