MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / De hiphop top 100 van...

zoeken in:
Beetje moe van het wachten.

Ik heb Silky maar even een PM gestuurd met de vraag of hij al kan beginnen. Misschien ontgaat dit alles hem...

Bedankt allemaal tot nu toe, goede lijsten !! Heb per Top100 een mix-cd gemaakt om in de auto te draaien. Company Flow - 8 steps

Laat Rhytm en Poetry anders gewoon maar zijn lijst droppen want di schiet niet op...

panjoe (moderator)
nega schreef:
Bedankt allemaal tot nu toe, goede lijsten !! Heb per Top100 een mix-cd gemaakt om in de auto te draaien. Company Flow - 8 steps

Dik, dik.

Ik heb mijn hele top honderd ook op mp3 bij elkaar gezocht en de tags gefixt zodat het één album is - heb ik eens een playlist op mijn telefoon staan waarbij ik geen enkel nummer hoef te skippen.

Als Elohim en S&S nog niet klaar zijn zou ik ook zeggen dat R&P zijn lijst kan droppen. Wel een beetje lullig voor bennerd, is ie straks terug van zijn vakantie en dan is hij nog lang niet aan de beurt... Nou ja, hij heeft hem waarschijnlijk toch nog niet klaar.

Revo schreef:
Laat Rhytm en Poetry anders gewoon maar zijn lijst droppen want di schiet niet op...

Nee, laat mij maar wachten. Er staan nog andere users die eerder hun naam in de wachtrij hebben geplaatst dan ik. Dus die komen sowieso allemaal eerder in aanmerking.

panjoe (moderator)
Ja maar die van jou is toch al klaar...

Ja, maar Kos was het er al niet mee eens dat ik mijn lijst mocht droppen. Dus ik wil geen scheve gezichten.

Het ontgaat mij niet, maar ik had verwacht na Elohim te moeten. En ik heb al niet alle tijd van de wereld. Wat mij betreft mag Rob er hem wel tussendoor knallen hoor! Ik ga graag gewoon na Elohim.

Ik zal wel even een PM sturen naar bennerd, hij de eerstvolgende op de lijst na jou en Elohim. En volgens mij is hij wel snel met dit soort dingen.

Rhythm & Poetry schreef:
Ik zal wel even een PM sturen naar bennerd, hij de eerstvolgende op de lijst na jou en Elohim. En volgens mij is hij wel snel met dit soort dingen.

Bennerd zit in het buitenland, zo vernam ik in het essentiële album topic

Bennerd heeft mij naar voren geschoven, omdat hij weg was. Dus dat heeft weinig zin denk ik.

Bennerd gaat het toch proberen zegt hij via PM.

Ik heb al een shortlist klaar liggen, dus het is gewoon kwestie van aartsmoeilijke keuzes maken en dan alles moeten rangschikken. Ik doe m'n best, want dit topic is al even dood.

Goed zo Bennerd!

Ulfat-e-Zulmat
Elohim doet niet meer mee.

Wat een geschift moeilijke keuzes zijn het toch... Maar goed, ik heb mijn shortlist van 185 tracks kunnen inkorten. Heel erg gevarieerd is de uiteindelijke lijst niet, maar dat boeit niet. Jullie krijgen de komende dagen een greep uit mijn favoriete hiphoptracks te horen. Vooral de lagere regionen kloppen niet helemaal, maar daar zal ik eens tegen moeten kunnen.

Dit zijn de eerste tien (of de laatste, het is maar hoe je het bekijkt):

100. Crooksters - Get A Way

BAM, ik begin ineens met een track die zo onbekend is dat het niet op Youtube of Spotify staat. Hoe underground is dat? Maar dat boeit niet: dit is prachtige underground southern posse cut met een lekker agressieve sfeer. Ga die shit checken.

99. Ice Cube – Ask About Me

Teveel undergroundness in één toplijst is moeilijk te verteren, dus ik ga het even in balans houden. Ik ben min of meer bekend met de oude Ice Cube-platen, maar ik prefereer toch zijn iets recenter werk. Dit is een van de eerste hiphopnummers waar ik echt van leerde genieten en het is mij steeds bijgebleven: harde flow van Ice Cube op een repetitieve beat. Vraag over mij.

98. GZA – Auto Bio

Hoewel ik zweer bij de debuutplaat van GZA, is dit een van mijn favoriete hiphoptracks. Met de openingszin is waarschijnlijk de grootste open deur van de muziekwereld ingetrapt. Want GZA is blijkbaar geboren.

97. Jay-Z & Kanye West – H*A*M

Lex Luger is waarschijnlijk een van mijn favoriete producers. Ook hier knalt hij er hard op los. Zowel Jay-Z als Kanye heb ik nooit helden gevonden, maar hier doen ze het wel erg goed. Al is het toch de beat die met alle aandacht gaat lopen. Ignorance ten top

96. Random Axe – Zoo Drugs

Wut, een intro in een lijst met top 100 hiphoptracks? Jawel, want dit is pure lol in een muzikaal jasje gegoten. Die beat geeft mij een glimlach van oor tot oor. De rappers doen het wel heel erg slecht, maar het is dan ook geweldig dat die niet te horen zijn.

95. Street Military – I Don't Give a Damn

Harco gaat blij zijn als hij deze opnieuw hoort. We duiken opnieuw de southern underground in, dit keer een sterke track uit 1993. Geweldige flows, flutgeluid dat de underground zo geweldig maakt en een heerlijk agressieve vibe.

94. Young Jeezy – Lose My Mind [ft. Plies]

Yup, Jeezy is niet te negeren als het over dirty south gaat. Hij heeft een crooner-achtige flow (het is de Limburger van de Amerikanen), maar dat past wonderwel sterk op deze clubtrack. Ik heb geen al te hoge dunk van Plies, maar ook hij doet het hier wonderwel goed.

93. Spaceghospurrp – Suck a Dick for 2011

Ik ga niet uitleggen waarom ik Spaceghostpurrp zo geniaal vind, omdat ik het gewoon zelf niet snap. Waarschijnlijk is het omdat hij de hiphopwereld voor schut wil zetten, belachelijk slechte muziek maakt en de kilo's swagger heeft om er nog mee weg te komen. Briljant.

92. Gunplay – Jump Out

Eén woord: energie.

91. Rick Ross – B.M.F. (Blowin’ Money Fast) [ft. Styles P]

Ik noem Rick Ross graag de bulldozer van de hiphopscene en dat is niet alleen vanwege zijn lichaamsbouw. Hij flowt er ongelooflijk lomp op los, ondersteund door een geweldige Lex Luger-beat en geholpen door een (zoals altijd) sterke Styles P. Die laatste is overigens zo straat dat de helft van zijn verse niet te horen is in een gecensureerde video.

90. Curren$y – Scared of Monstas

Dit is eentje uit de 'oude' soloperiode van Curren$y, ten tijde van zijn debuutplaat. Het klinkt totaal niet zoals de stonerhop die we vandaag de dag van hem gewend zijn: vette dance-achtige beat, perfecte track voor de dansvloer.

Rick Ross blijft toch wel een baas! Verder maak je qua nummers aparte keuzes, zoals bij Ice Cube en GZA, maar uiteraard alsnog prima tracks. De zuidelijke nummers heb ik niet zo veel mij, hoop dat je mij een beetje gaat overtuigen van het zuiden in je top 100.

Ik schat dat ongeveer zestig procent van mijn gehele lijst zuidelijk is (van de afgelopen tracks is dat zeven op tien), dus ik hoop dat laatste ook

7 Van de 11.

Oh kut... De volgende keer toch iets vroeger gaan slapen.

Leuk begin bennerd, op Zoo Drugs na louter toffe tracks.

Aparte keuze inderdaad, Zoo Drugs Verder ken ik niet al teveel tracks als ik eerlijk ben.

Jij hebt nu genoeg vrije tijd om eens rustig kennis te maken met deze nummers.

Heb het totaal niet op southern hiphop, zit voor mij eigenlijk niks leuks tussen.

Rhythm & Poetry schreef:
Jij hebt nu genoeg vrije tijd om eens rustig kennis te maken met deze nummers.

Eigenlijk hou ik niet van hiphop. Met al die rappers. Alleen Fresku, want dat gaat verder dan hiphop, dat is poëzie, dat is kunst. En Wocka Flocka natuurlijk. Verder is het een kutgenre. Met al die rappers. Als al die rappers nou niet gingen rappen en als die producers nou geen beats zouden maken zou het misschien leuk zijn.

In dat geval kan ik je dit van harte aanraden, Niels.

nedbed
Hmm tot nu toe geen nummers waar ik ook maar aan zou denken voor mijn top 100. Maar goed wel leuk een keer helemaal anders dan de meeste lijsten tot nu toe.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:32 uur

geplaatst: vandaag om 06:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.