Genres / Hip-Hop / De hiphop top 100 van...
zoeken in:
0
geplaatst: 5 juni 2012, 01:21 uur
89. Raekwon – Broken Safety [ft. Jadakiss en Styles P]
Ah, de stoere gangster van de Wu-Tang Clan is present. Samen met tweederden van de LOX trekt hij verbaal een donkere beat van de voor mij onbekende Scram Jones aan flarden. Vooral Jadakiss gaat hard hier. Jammer dat die kerel nooit een volledig album weet te boeien.
88. Reef the Lost Cauze & Snowgoons – Fuck Rappers
Reef is een van mijn favoriete rappers, maar hij heeft wel echt een goede beat nodig om echt uit te kunnen blinken. Gelukkig schieten de Snowgoons hier te hulp. Een heerlijk staaltje epiek, zonder overdreven bombastisch en dramatisch te willen doen. Jedi Mind Tricks, lezen jullie mee? Prachtige straat-anthem.
87. The Notorious B.I.G. – Gimme the Loot
Een van de classics die in iedere hiphop top 100 zouden moeten staan. Meer moet ik hier niet over zeggen, behalve dat Biggie zich hier van zijn beste kant laat zien. Het staat niet hoger in mijn lijst omdat ik het niet echt een 'liedje' vind, hoe Idols dat ook mag klinken.
86. Freeway & Jake One – Throw Your Hands Up
Lekker zomers nummer met een enthousiast rappende Freeway. Een van die nummers die mij keer op keer vrolijk weten te krijgen.
85. Lil’ Wayne – Fly In / Carter II / Fly Out
Intussen is Weezy de clown van de hiphopscene, maar op de eerste twee platen uit de Tha Carter-reeks had hij nog een fenomenale flow. Dit is een compilatie van een trilogie op Tha Carter II.
84. Waka Flocka Flame – Bustin' at Em
Ok, net nu ik zeg dat Weezy de clown van de hiphopscene is, is Waka aan de beurt. Haters mogen haten, maar dit is een van de vele ijzersterke nummers die hij gemaakt heeft. Ignorant als de pest, met een heerlijk lompe Lex Luger-productie.
83. Bun B – Get Throwed [ft. Pimp C, Z-Ro, Young Jeezy en Jay-Z]
Een andere southern posse cut, onder leiding van de meester van het zuiden. Z-Ro levert hier weer een prachtig refrein af, Young Jeezy en Pimp C stellen niet teleur en Jay-Z is er om de hiphopheads aan te trekken. Heerlijke track om uit de boxen te laten schallen als de zon op je gezicht aan het schijnen is.
82. Nas – N.Y. State of Mind
Zie de eerste zin van de uitleg bij nummer 87. Veel uitleg is hier niet bij nodig.
81. Raab – Vallen en Opstaan [ft. Spreej en Lerr]
Sinds kort ben ik een enorme fan van Gentse hiphop. Het zijn vooral Spreej (tweede verse
) en Lerr (derde verse) die hier de show stelen. Ik ben benieuwd wat de Nederlanders van die track vinden.
Ah, de stoere gangster van de Wu-Tang Clan is present. Samen met tweederden van de LOX trekt hij verbaal een donkere beat van de voor mij onbekende Scram Jones aan flarden. Vooral Jadakiss gaat hard hier. Jammer dat die kerel nooit een volledig album weet te boeien.
88. Reef the Lost Cauze & Snowgoons – Fuck Rappers
Reef is een van mijn favoriete rappers, maar hij heeft wel echt een goede beat nodig om echt uit te kunnen blinken. Gelukkig schieten de Snowgoons hier te hulp. Een heerlijk staaltje epiek, zonder overdreven bombastisch en dramatisch te willen doen. Jedi Mind Tricks, lezen jullie mee? Prachtige straat-anthem.
87. The Notorious B.I.G. – Gimme the Loot
Een van de classics die in iedere hiphop top 100 zouden moeten staan. Meer moet ik hier niet over zeggen, behalve dat Biggie zich hier van zijn beste kant laat zien. Het staat niet hoger in mijn lijst omdat ik het niet echt een 'liedje' vind, hoe Idols dat ook mag klinken.
86. Freeway & Jake One – Throw Your Hands Up
Lekker zomers nummer met een enthousiast rappende Freeway. Een van die nummers die mij keer op keer vrolijk weten te krijgen.
85. Lil’ Wayne – Fly In / Carter II / Fly Out
Intussen is Weezy de clown van de hiphopscene, maar op de eerste twee platen uit de Tha Carter-reeks had hij nog een fenomenale flow. Dit is een compilatie van een trilogie op Tha Carter II.
84. Waka Flocka Flame – Bustin' at Em
Ok, net nu ik zeg dat Weezy de clown van de hiphopscene is, is Waka aan de beurt. Haters mogen haten, maar dit is een van de vele ijzersterke nummers die hij gemaakt heeft. Ignorant als de pest, met een heerlijk lompe Lex Luger-productie.
83. Bun B – Get Throwed [ft. Pimp C, Z-Ro, Young Jeezy en Jay-Z]
Een andere southern posse cut, onder leiding van de meester van het zuiden. Z-Ro levert hier weer een prachtig refrein af, Young Jeezy en Pimp C stellen niet teleur en Jay-Z is er om de hiphopheads aan te trekken. Heerlijke track om uit de boxen te laten schallen als de zon op je gezicht aan het schijnen is.
82. Nas – N.Y. State of Mind
Zie de eerste zin van de uitleg bij nummer 87. Veel uitleg is hier niet bij nodig.
81. Raab – Vallen en Opstaan [ft. Spreej en Lerr]
Sinds kort ben ik een enorme fan van Gentse hiphop. Het zijn vooral Spreej (tweede verse
) en Lerr (derde verse) die hier de show stelen. Ik ben benieuwd wat de Nederlanders van die track vinden.
0
geplaatst: 5 juni 2012, 10:01 uur
Duidelijk sterkere update. Lil' Wayne, Nas en Freeway hun tracks zei heerlijk! De Gentse hiphoppers vind ik niet zoveel aan.
0
geplaatst: 5 juni 2012, 10:41 uur
bennerd schreef:
Intussen is Weezy de clown van de hiphopscene, maar op de eerste twee platen uit de Tha Carter-reeks had hij nog een fenomenale flow.
Intussen is Weezy de clown van de hiphopscene, maar op de eerste twee platen uit de Tha Carter-reeks had hij nog een fenomenale flow.
Die is anders op met name Tha Carter III nog veelvuldig te horen (ook een aantal keer niet, dat klopt). Neem nu 3 Peat en met name A Milli

Maar deze is ook lekker ja (al is het natuurlijk niet één nummer eigenlijk). Leuke update

0
geplaatst: 5 juni 2012, 11:21 uur
Tha Carter IV is een prima album, ik vind Lil Wayne absoluut geen clown. Verder weer een toffe update.
0
geplaatst: 5 juni 2012, 11:28 uur
En op Tha Carter IV ook ja. Al vind ik die wel beduidend minder dan numero 3. Wisselvallig zijn ze jammer genoeg allemaal.
0
geplaatst: 5 juni 2012, 11:36 uur
Die is het minst wisselvallig, zou ik niet eens wisselvallig noemen inderdaad. Maar ook die bevat een fillertje hier en daar. Maar goed, dat hebben zoveel rappers.
0
geplaatst: 5 juni 2012, 11:39 uur
Rebirth is trouwens ook niet wisselvallig. Die is gewoon kut van begin tot eind.
0
geplaatst: 5 juni 2012, 11:41 uur
Het enige album dat ik 0,5 heb gegeven
Wat hebben we toch veel gemeen, Rob. Knuffel, nu de date niet doorgaat?
Wat hebben we toch veel gemeen, Rob. Knuffel, nu de date niet doorgaat?
0
geplaatst: 5 juni 2012, 11:46 uur
Harderwiek schreef:
Duidelijk sterkere update.
Duidelijk sterkere update.
Geloof mij, de updates zullen alleen maar sterker worden.
@Niels: ah, dat klopt idd, op Tha Carter III pakt hij met momenten ook heel erg goed uit. Maar daar heeft hij ook al meer die sizzurp-stem.
0
geplaatst: 6 juni 2012, 00:39 uur
Vandaag even geen update aangezien ik te weinig tijd heb en over zes uur alweer moet opstaan.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 6 juni 2012, 19:30 uur
Ik vermaak me wel met deze lijst
, zoals verwacht weinig dat me inhoudelijk enthousiast maakt maar wat heb je d'r ook aan als je alles al kent en goed vindt? (Weinig dus.) De imo beste nummers tot nu toe kende ik dan ook al: Throw Your Hands Up, NY State of Mind en

, zoals verwacht weinig dat me inhoudelijk enthousiast maakt maar wat heb je d'r ook aan als je alles al kent en goed vindt? (Weinig dus.) De imo beste nummers tot nu toe kende ik dan ook al: Throw Your Hands Up, NY State of Mind en 
0
geplaatst: 6 juni 2012, 21:56 uur
Blijft erg leuk dit. Volg het al vanaf het begin, en het helpt me zeker met nieuwe hiphop te ontdekken. Dank daarvoor!
Ik denk er aan om zelf ook een top 100 te maken, maar het is zo moeilijk. Heb over de 250 hiphopalbums en van echt veel van die albums kan ik wel één of meerdere 'top 100-waardige' tracks afhalen. Misschien dat ik ze eens probeer te selecteren en kijk hoeveel er dan over blijven, dan kan ik me alsnog bij de lijst voegen.
Ik denk er aan om zelf ook een top 100 te maken, maar het is zo moeilijk. Heb over de 250 hiphopalbums en van echt veel van die albums kan ik wel één of meerdere 'top 100-waardige' tracks afhalen. Misschien dat ik ze eens probeer te selecteren en kijk hoeveel er dan over blijven, dan kan ik me alsnog bij de lijst voegen.
0
geplaatst: 7 juni 2012, 00:20 uur
80. A$AP Rocky – Palace
A$AP Rocky was vorig jaar een van dé opkomende talenten uit de hiphopscene en een track als Palace schoot bij mij meteen raak. Enorm explosief en bombastisch nummer met de continu afwisselende flow van Rocky. Die stemvervormers (à la Odd Future) is ook best vet.
79. Crooksters – Big Shit Popping
En we zijn er weer met Crooksters, die ene rappersbende uit Memphis waar Youtube nog nooit van gehoord heeft. Dit keer is het een veel agressievere track dan de vorige, die ook al niet zo vriendelijk klonk. Ik kan jullie van harte hun album aanbevelen.
78. Gunplay – Fuck Shit In My Life [ft. Triple C's]
Shit, opnieuw Gunplay. Ik begin in herhaling te vallen... De snelste en meest energieke trapper trekt hier samen met de rest van de Triple C's de beat helemaal aan flarden. Prachtige track om een hoop energie en opgekropte emoties op kwijt te kunnen.
77. Edo G & Pete Rock – Boston
Ik ga even de volledig andere kant op. Gedaan met agressief en ignorant doen. We gaan van het zuiden naar het oosten, waar Edo G met de legendarische en niet minder briljante producer Pete Rock een album maakte. De opener van die plaat, Boston, is naar mijn mening een knaller van jewelste. Heerlijke beat gecombineerd met een prachtige flow. Maar die laatste zin heb ik volgens mij al een aantal keer gezegd.
76. 2Pac – Death Around the Corner
Ook 2Pac krijgt een plekje in mijn top 100. Ik luister momenteel niet zo veel naar muziek van de beste man, vooral omdat hij vooral erg gericht lijkt te zijn op teksten. Ik ben niet het type muziekfan dat een tekstboekje erbij neemt en de volledige plaat doorneemt. Neen, muziek draait bij mij rond sfeer. Laat dat laatste nu wel helemaal in dit 2pac-nummer te vinden zijn. Heel mooie beat met de bijna gebroken zangstem van pek.
75. GZA – Duel of the Iron Mic [ft. Inspectah Deck, Ol' Dirty Bastard en Masta Killa]
Zoals ik al zei: als het over GZA gaat, zweer ik bij Liquid Swords. Die plaat heeft niet alleen een sterke donkere sfeer, maar ook enkele bijzonder goede tracks. Hier is het vooral Inspectah Deck, mijn favoriete Wu-Tanglid, die de show steelt. Een van de beste verses ooit.
74. Waka Flocka Flame – Snakes in the Grass [ft. Cartier Kitten]
En we gaan weer ignorant. De clown van de hiphop-industrie komt nog maar eens voorbij met een nummer dat hij al een stuk of twaalf keer gemaakt heeft, steeds met een andere titel. Heerlijk brute song met vreemd genoeg de enige femcee die ik lijk te waarderen. Ze doet het verdomd goed op deze track.
73. Havoc & Prodeje – That's the Way It'z Goin' Down
Gangsta funk van de bovenste plank, maar helaas veel te onbekend! En dat terwijl hun naamgenoten een stuk meer naamsbekendheid kregen. Dit heeft alles wat een g-funknummer moet hebben: dikke beat, vettig klinkende stem en een sterke, poppy hook.
72. Jon Connor – The Heist
Als ik zin heb in pure hiphop, komt deze vingervlugge track sowieso voorbij. In The Heist spit Jon Connor gewoon twee minuten lang door met enkele sterke lines en een briljante flow. Jammer genoeg heeft hij het niveau van dit nummer nog niet kunnen evenaren.
71. Murs & 9th Wonder – 3:16
Een bekende parel onder de gebruikers van de MusicMeter-hiphopsectie. 9th Wonder levert een machtige productie af, Murs is een baas.
A$AP Rocky was vorig jaar een van dé opkomende talenten uit de hiphopscene en een track als Palace schoot bij mij meteen raak. Enorm explosief en bombastisch nummer met de continu afwisselende flow van Rocky. Die stemvervormers (à la Odd Future) is ook best vet.
79. Crooksters – Big Shit Popping
En we zijn er weer met Crooksters, die ene rappersbende uit Memphis waar Youtube nog nooit van gehoord heeft. Dit keer is het een veel agressievere track dan de vorige, die ook al niet zo vriendelijk klonk. Ik kan jullie van harte hun album aanbevelen.
78. Gunplay – Fuck Shit In My Life [ft. Triple C's]
Shit, opnieuw Gunplay. Ik begin in herhaling te vallen... De snelste en meest energieke trapper trekt hier samen met de rest van de Triple C's de beat helemaal aan flarden. Prachtige track om een hoop energie en opgekropte emoties op kwijt te kunnen.
77. Edo G & Pete Rock – Boston
Ik ga even de volledig andere kant op. Gedaan met agressief en ignorant doen. We gaan van het zuiden naar het oosten, waar Edo G met de legendarische en niet minder briljante producer Pete Rock een album maakte. De opener van die plaat, Boston, is naar mijn mening een knaller van jewelste. Heerlijke beat gecombineerd met een prachtige flow. Maar die laatste zin heb ik volgens mij al een aantal keer gezegd.
76. 2Pac – Death Around the Corner
Ook 2Pac krijgt een plekje in mijn top 100. Ik luister momenteel niet zo veel naar muziek van de beste man, vooral omdat hij vooral erg gericht lijkt te zijn op teksten. Ik ben niet het type muziekfan dat een tekstboekje erbij neemt en de volledige plaat doorneemt. Neen, muziek draait bij mij rond sfeer. Laat dat laatste nu wel helemaal in dit 2pac-nummer te vinden zijn. Heel mooie beat met de bijna gebroken zangstem van pek.
75. GZA – Duel of the Iron Mic [ft. Inspectah Deck, Ol' Dirty Bastard en Masta Killa]
Zoals ik al zei: als het over GZA gaat, zweer ik bij Liquid Swords. Die plaat heeft niet alleen een sterke donkere sfeer, maar ook enkele bijzonder goede tracks. Hier is het vooral Inspectah Deck, mijn favoriete Wu-Tanglid, die de show steelt. Een van de beste verses ooit.
74. Waka Flocka Flame – Snakes in the Grass [ft. Cartier Kitten]
En we gaan weer ignorant. De clown van de hiphop-industrie komt nog maar eens voorbij met een nummer dat hij al een stuk of twaalf keer gemaakt heeft, steeds met een andere titel. Heerlijk brute song met vreemd genoeg de enige femcee die ik lijk te waarderen. Ze doet het verdomd goed op deze track.
73. Havoc & Prodeje – That's the Way It'z Goin' Down
Gangsta funk van de bovenste plank, maar helaas veel te onbekend! En dat terwijl hun naamgenoten een stuk meer naamsbekendheid kregen. Dit heeft alles wat een g-funknummer moet hebben: dikke beat, vettig klinkende stem en een sterke, poppy hook.
72. Jon Connor – The Heist
Als ik zin heb in pure hiphop, komt deze vingervlugge track sowieso voorbij. In The Heist spit Jon Connor gewoon twee minuten lang door met enkele sterke lines en een briljante flow. Jammer genoeg heeft hij het niveau van dit nummer nog niet kunnen evenaren.
71. Murs & 9th Wonder – 3:16
Een bekende parel onder de gebruikers van de MusicMeter-hiphopsectie. 9th Wonder levert een machtige productie af, Murs is een baas.
0
geplaatst: 7 juni 2012, 01:18 uur
Dat nummer van Havoc & Prodeje is wel erg lekker! Moet hun album ook al lange tijd een keer checken!
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 7 juni 2012, 02:44 uur
Weer een paar leuke nummers en een paar stomme. De albums van Edo G & PR en Murs & 9th moet ik allebei echt nog eens checken, verder is het nummer van Havoc & Prodeje inderdaad erg lekker. Het dieptepunt is dan weer die van Jon Connor
.
.
0
Mb.
geplaatst: 7 juni 2012, 10:36 uur
Cartier Kitten zorgt voor het ultieme dieptepunt. Gelukkig zijn daar nog Havoc & Prodeje - toen "ignorant" nog lekker was. 

0
geplaatst: 7 juni 2012, 11:00 uur
De nummers die ik ervan ken zijn iig erg dope. Ik zal vanavond thuis de overige nummers (Crooksters, Gunplay, Wacka en John Conner) eens checken.
0
geplaatst: 7 juni 2012, 11:03 uur
Ben heeft een andere hiphopsmaak dan ik. Maar dat hindert niet, want er komen ook leuke nummers voorbij. Al zal ik het maar eerlijk zeggen: alleen dat (geweldige!) nummer van GZA ken ik uit dit rijtje 

0
geplaatst: 7 juni 2012, 15:18 uur
Mitch Connor vind ik ook erg goed, dat is de broer van Jon. Wederom een lekker hippe update van Ome Bennerd.
0
geplaatst: 7 juni 2012, 19:35 uur
- niels94
- Ralph.
- He$$el_01
- Harderwiek
- Kobe Bryant Fan
- Elohim
- panjoe
- bennerd
- MAS
- kos
- Harco
- sxesven
- Dungeon
- Ataloona
- R&P
-Snoeperd
- Boy
-Jazzmatic
-Alexander-r
- nedbed
- shadowboxer
- Revo
- Ulfat-e-Zulmat
Sorry jongens, ik doe niet meer mee. Geen tijd, geen zin dus geen top 100. Ik volg jullie nog wel zo af en toe.
- Ralph.
- He$$el_01
- Harderwiek
- Kobe Bryant Fan
- Elohim
- panjoe
- bennerd
- MAS
- kos
- Harco
- sxesven
- Dungeon
- Ataloona
- R&P
-Snoeperd
- Boy
-Jazzmatic
-Alexander-r
- nedbed
- shadowboxer
- Revo
- Ulfat-e-Zulmat
Sorry jongens, ik doe niet meer mee. Geen tijd, geen zin dus geen top 100. Ik volg jullie nog wel zo af en toe.

0
geplaatst: 7 juni 2012, 19:37 uur
Wel erg makkelijk, vind je niet? Was het leven maar zo eenvoudig. 

0
geplaatst: 7 juni 2012, 19:39 uur
Inderdaad. Als Slicky en Smoel denkt dat dit zomaar kan zit ie ernaast. En geloof me, dat zit niet lekker.
0
geplaatst: 7 juni 2012, 22:30 uur
Mijn leven is gecompliceerd, maar internet is makkelijk. En bekijk het van de zonnige kant: jullie stijgen allemaal een plekje. Daarbij is Kos ook nog eens bijna aan de beurt. Die brengt echte hip-hop, ik had jullie alleen maar Lil's en Big's gebracht. Mochten jullie trouwens benieuwd zijn naar mijn top-100, download zijn albums maar!
Hate me.

Hate me.

* denotes required fields.