MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / De hiphop top 100 van...

zoeken in:
Ik heb een vermoeden welk nummer dat is.

'Kijkis Kikhur' roept mijn dochter terwijl ze naar je avatertje wijst.

Heb even de tijd genomen om goed naar elk nummer te luisteren. Ik hoop nog snel de tijd te vinden om dat bij kos z'n top 100 ook te doen.

Je begint met een DF track, dat is altijd goed.
Dat oldschool nummer vind ik leuk gevonden en ook fijn om naar te luisteren.
Verder Slick Rick natuurlijk. Cool mannetje vind ik dat en dit nummer heb ik zelf ook in mijn top 100.
Onbekenden voor mij zijn de nummers van Lords of the Underground en Slum Village. Beiden vind ik erg lekker klinken. Daar ga ik me eens in verdiepen.
De rest klinkt wel okee maar laat ik verder aan me voorbij gaan.

Al met al een erg goed begin.

Mijn avatar is dan ook het beste van deze top 100.

Lekkere update. Vooral Look Alive en Hate it or Love it. Jammer dat je nou net een minder nummer van Killer Mike plaats.

The Jubalaires - The Preacher and the Bear

Koningen.

Goede eerste update, de beste vind ik Fall in Love. Echt 'n heerlijke track.

En vandaag doe ik wel twee updates (vanavond volgt de tweede)...

90. Gravediggaz – Diary of a Madman

Lekker duistere muziek. Veel donkerder krijg je het binnen de hiphop niet. Krijg je het wel, dan is het nep. En dit is echt.

89. Deltron 3030 – Mastermind

En dan nu een track waar Del the Funky Homosapien zo goed voor de dag komt. Met zo'n stem kun je gewoon geen slecht nummer afleveren. Ik ben jaloers op zijn stem. Na Herman van Veen de mooiste stem in de game.

88. The Coup – Me and Jesus the Pimp in a’79 Granada Last Night

En dan nu een stukje geweldige storytelling. Dit is toch wat hiphop met regelmaat zo leuk heeft gemaakt, het vertellen van een goed verhaal op een lekkere productie.

87. Evidence – Mr. Slow Flow

Heerlijke openingsline van Evidence. Met dank aan Xzibit. En een zeer harde productie, daar past Ev sowieso het beste op.

86. Big Daddy Kane – Ain't No Half Steppin'

BDK is natuurlijk een van de grootste pimps binnen de scene. Zijn diepe stem is een lust voor de oren. Zijn kledingkeus is fascinerend.

85. Eazy-E – Real Muthafuckin' G's

En van een diepe, lage stem, gaan we naar het schelle gebral van Eazy-E. Ondersteund door een heerlijke productie (wat een vibe mensen) rapt Eazy-E de ballen uit zijn broek.

84. El Da Sensei – Crowd Pleasa

Voer voor de backpackers. Lekkere voicesample en energieke raps van El Da Sensei. Voer voor de backpackers. Maar dat zei ik al.

83. Snoop Doggy Dogg – Gin and Juice

Met de hoofdletter V van Vibe. Funky. Heerlijk relaxen op deze pokoe. Ja mensen, een pokoe. Soms geschreven als pokkoe. Maar ik ga voor pokoe. P O K O E.

82. Goodie Mob – Cell Therapy

Geweldige minimalistische productie is geweldig minimalistisch. En de rappers rappen met veel vuur en passie. Heerlijk als rappers elkaar proberen te overtreffen op een track.

81. KRS-One - MC's Act Like They Don't Know

Onze aanstaande hiphoppresident. Gelukkig kon hij er vroeger wel wat van. Toen rapte hij nog echt met passie (en op goede producties). Met je rugzak gevuld met lectuur van voor de eerste wereldoorlog ging je dan deze man checken. Door het berglandschap van Sierra Leone zeulend. Heeft Sierra Leone eigenlijk wel een berglandschap?

panjoe (moderator)
Tantoe hard! Vooral 90 t/m 87

Vorige update was ook geniaal overigens, maar eigenlijk hoef ik dat niet eens meer te vermelden - je weet zelf.

Zeker, mijn smaak is superieur.

Lekker hoor. Vooral nummer 90, nummer 89 en Crowd Pleasa.

Backpacker.

Als backpacker had ik toch in ieder geval wel KRS-One genoemd, of niet dan?

Harco
bennerd schreef:
52. Pure Devocion - Years of Tears

We duiken weer de underground in, met een helaas nagenoeg onbekende G-funkgroep. Het klinkt allemaal vrij amateuristisch, maar dat kan juist enorm magisch zijn. Dat is bij Years of Tears ook het geval: heel erg neerslachtig, melodramatisch en melancholisch, met prachtige verses en een ge-wel-dig refrein dat Rihanna gestolen heeft, volgens een anonieme bron:

(quote)

Ik loop achter, maar als dit Facebook was, vond ik het leuk. Hoor die keyboardriedels, ik weet waar Rihanna de mosterd vandaan heeft gehaald, hoor!

Harco
Oh, ik was aan de beurt. Gezellig. Ik had verwacht dat een vriend als Rob mij wel even een bericht had gestuurd. Maar ik begrijp hem; ik kom immers uit Ureterp.

Real Muthafuckin' G's!

Wat een lijst

nedbed
Real Muthafuckin G's en de rest is ook geweldig natuurlijk.

Het kan nu alleen nog maar gaan tegenvallen...

80. The Notorious B.I.G. – Kick in the Door

Dit gaat uit naar jou, naar jou, naar jou en jou. Wrede productie en die heerlijke dikke flow van Biggie. Ik ben geen fan van hem, maar een track als dit is voor mij het bewijs dat de beste man zoveel beter is dan een 2Pac of Justin Drew Bieber.

79. Dr. Dre – Nuthin' But a "G" Thang

Goede hiphop klinkt eenvoudig. Ongecompliceerd. Relaxt. Dit is goede hiphop. Zalige beat. Maar dan ook echt. En sterke raps van Dr. Dre en Snoop Dogg, een sterk duo.

78. Intelligent Hoodlum – Grand Groove

En weer tijd voor zo'n gouwe ouwe. Prachtig hoe dit soort minimalistische producties toch geweldig weten te klinken. En Itelligent Hoodlum (Tragedy) is natuurlijk een hele fijne rapper.

77. Digable Planets – 9th Wonder (Blackitolism)

We blijven in de vorige eeuw hangen, ditmaal met Digable Planets een fijne groep. Ik kan weer weinig anders zeggen dan dat de productie zalig is, de raps lekker zijn en de vibe gruwelijk is.

76. Channel Live – Mad Izm

Papa KRS samen met Channel Live. Een klassieker. Prachtige productie, vol van bezieling. Raps die kracht uitstralen.

75. Above the Law – Murder Rap

Als je dit hoort krijg je gewoon zin een crimineel te worden. Lekker overvallen plegen en te hard rijden in je lowrider.

74. Sage Francis – The Best of Times

Poezië op een beat. Muziek voor de fucked up kids, die graag met scherven in hun polsen krassen. Maar onthoud: er is hoop. Ook voor de kinderen die 9's halen voor wiskunde, er is iemand die van jullie houdt.

73. Lost Boyz – Renee

Weer zo'n geweldige storytelling track. Vlijmscherpe raps, op een uiterst genietbare productie.

72. D.I.T.C. – Thick

Ik hoor koebellen. Dan ben ik al snel tevreden. Ook als het geen koebellen zijn. Ik ben sowieso snel tevreden. Klassiekertje dit.

71. MF DOOM – Dead Bent

Doom is op zijn best als hij een stukje vals gaat zingen. Daar geniet ik optimaal van. En er daarna met keiharde rijms overheen knallen. Bam!

Goodie Mob - Cell Therapy. Alles klopt aan dat nummer en dan die geweldige clip erbij.

Khujo de Godfather van de Dirty South trapt af. Dan dat refrein, beach boys stilo alleen dan op zn Dirty South's. Vervolgens Cee-lo met zn half zingende flow en die lyrics van die gast. Das heel wat anders als die fu.ck you and grazy liedjes van hem tegenwoordig. T-mo en die mutant van een Gipp knallen ook lekker. En natuurlijk mag Khujo het afmaken. Use that tool between your 2 shoulders.

Crazy is anders een sterke hit. Inderdaad heel wat anders dan de muziek die hij met Goodie Mob maakt, maar dat wil niet zeggen dat het niet goed is.

nedbed
Bijna alleen maar classics. Ik hou van classics

Nee okee. Ik kan Cee-lo zn muziek sowieso wel waarderen. Maar wat die met Goodie Mob doet ligt me toch het meest.

Niet alles in je lijst is even goed, Rob. Maar af en toe wordt het heel erg baas, waarvoor hulde.

Een kutlijst, dit. Gelukkig staan er wel veel vette nummers in, dat maakt iets goed.

En Crazy En John En Paranoid Android Maar ik ga off-topic.

Nummer 79 en 73 stonden ook in mijn lijst en die van Biggie is natuurlijk ook baas. Paar tracks ken ik nog niet; maar eens luisteren.

We moeten rennen, springen, duiken, vliegen, vallen, opstaan en weer doorgaan...

70. Ill Biskits – A Better Day

Heerlijk pianoriedeltje. Emotionele raps, dus dan ben ik al snel tevreden. Gisteren zei ik ook al dat ik snel tevreden was. Het leven is mooi kinders.

69. Devin the Dude – Lacville '79

En het leven wordt helemaal mooi met een track als dit, misschien wel de beste track van deze update. Devin the Dude is een baas. Omdat Devin the Dude.

68. Spice 1 – Face of a Desperate Man

Weer zo'n track die ik graag mag pompen als ik 's nachts een overval pleeg met mijn G'z. Dit is toch gewoon smullen mensjes?

67. Warren G - Regulate

Klassieker dan dit gaan we het vandaag niet krijgen. Bam!

66. Digable Planets – Where I'm From

En we blijven in het hoekje van de heerlijkste muziek die er is. Zeer fijne productie en prachtige raps. Nog zo'n klassieker.

65. Jurassic 5 – Concrete Schoolyard

En dit is een van mijn favorieten hiphopgroepen. De stemmen combineren zo goed en in de producties zit altijd wel een aangename verrassing. Gezelligheid kent geen tijd.

64. Cage - Agent Orange

En van gezelligheid ga ik moeiteloos over naar emo. Maar als het zo geweldig is als deze muziek van Cage mag van mij alles wel emo zijn. Dan zou de wereld toch nog prachtig zijn.

63. J Dilla – So Far To Go

Togo is inderdaad best ver weg.

62. ATCQ – Can I Kick It?

Yes you can!

61. Artifacts – C'mon Wit Da Git Down

En we sluiten deze leuke lijst af met een klassieker. Dag kinders. Tot morgen!

Devin, Spice 1, Warren G, ATCQ....wil je een kusje?

nedbed
Spice 1! leuk

Lekker tempo ook waarin je dropt, mooi werk RP

Gast
geplaatst: vandaag om 14:54 uur

geplaatst: vandaag om 14:54 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.