Genres / Hip-Hop / De hiphop top 100 van...
zoeken in:
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 13 maart 2012, 21:37 uur
bennerd schreef:
Papermate vind ik dan weer één van de mindere nummers op Time Being.
Papermate vind ik dan weer één van de mindere nummers op Time Being.
Agreed! Zelfde vind ik gelden voor You Got Me, zeker niet een van mijn favoriete nummers van De Wortels. Verder een terecht lijstje, met veel topnummers van topartiesten.
0
geplaatst: 13 maart 2012, 22:28 uur
niels94 schreef:
28. Cannibal Ox – Stress Rap
Daarnaast komt Elohim’s username in dit nummer voor, dus hij moet dit toch leuk vinden
Tsja, dat heb je met zo'n username. Niels zal je niet heel snel tegenkomen XD28. Cannibal Ox – Stress Rap
Daarnaast komt Elohim’s username in dit nummer voor, dus hij moet dit toch leuk vinden

Maarjah, het is ook gewoon een keiharde track. =D
0
geplaatst: 14 maart 2012, 12:12 uur
10. Gorillaz ft. MF Doom – November Has Come
Het zou een ultieme fantasiesamenwerking zijn, maar het is gewoon werkelijkheid. Danger Mouse, zo’n beetje mijn favoriete producer (die Demon Days geproduceerd heeft, het album waar dit van afkomstig is en die hoog in mijn top 10 staat), Damon Albarn, die zoals gezegd één van mijn favoriete zangers aller tijden is, en MF Doom, toch wel één van mijn favoriete rappers.
Het resultaat is haast nog beter dan je zou dromen: een minimalistische maar werkelijk fenomenale beat waarin allerlei prachtigs te horen is en waarop MF Doom geniale verses aflevert. En dan dat refrein
Het raakt me gewoon echt, prachtig.
Het zou een ultieme fantasiesamenwerking zijn, maar het is gewoon werkelijkheid. Danger Mouse, zo’n beetje mijn favoriete producer (die Demon Days geproduceerd heeft, het album waar dit van afkomstig is en die hoog in mijn top 10 staat), Damon Albarn, die zoals gezegd één van mijn favoriete zangers aller tijden is, en MF Doom, toch wel één van mijn favoriete rappers.
Het resultaat is haast nog beter dan je zou dromen: een minimalistische maar werkelijk fenomenale beat waarin allerlei prachtigs te horen is en waarop MF Doom geniale verses aflevert. En dan dat refrein
Het raakt me gewoon echt, prachtig.
0
geplaatst: 14 maart 2012, 13:40 uur
heerlijk nummer inderdaad, maar je hebt nu toch wel genoeg MF Doom geplaatst? 

0
geplaatst: 14 maart 2012, 13:55 uur
Ga vooral zo door, nog weinig uit mijn Top 100 hoeven schrappen
.
.
0
geplaatst: 14 maart 2012, 15:13 uur
Geweldig nummer, mooi hoe DOOM rustig zijn vers rapt, maar met toch zoveel overtuiging.
0
geplaatst: 14 maart 2012, 15:33 uur
Ralph. schreef:
Wanneer ga je dan nummers schrappen?
(quote)
Wanneer ga je dan nummers schrappen?
Als ze al zijn langsgekomen. Dat is natuurlijk geen regel, maar dat bepaal ik zo voor mezelf.
0
geplaatst: 14 maart 2012, 15:40 uur
9. Deltron 3030 – 3030
Het ‘dystopische’ genre is bekend geworden door boeken als 1984, Brave New World en A Clockwork Orange: boeken die gaan over een toekomstige wereld waar vaak alles onder zeer strakke controle staat (Big Brother) en het leven niet zo prettig is, al hebben de bewoners dit zelf niet altijd door doordat ze gehersenspoeld zijn. Deltron 3030 is hiphopalbum over zo’n wereld en is en wat mij betreft verreweg het beste hiphop conceptalbum, misschien wel in zijn algemeenheid.
Dit nummer is het hoogtepunt van dat album. Eén van de meest epische hiphopnummers ooit gemaakt, denk ik. Van begin tot eind genieten, dit is een productioneel meesterwerk, met puur kippenvel als het nummer zich opbouwt tot de bombast van het refrein, waarop een heel orkest (gesampled) te horen is. Del the Funkee Homosapien vertelt over het leven in deze wereld met zijn fenomenale flow.
Het ‘dystopische’ genre is bekend geworden door boeken als 1984, Brave New World en A Clockwork Orange: boeken die gaan over een toekomstige wereld waar vaak alles onder zeer strakke controle staat (Big Brother) en het leven niet zo prettig is, al hebben de bewoners dit zelf niet altijd door doordat ze gehersenspoeld zijn. Deltron 3030 is hiphopalbum over zo’n wereld en is en wat mij betreft verreweg het beste hiphop conceptalbum, misschien wel in zijn algemeenheid.
Dit nummer is het hoogtepunt van dat album. Eén van de meest epische hiphopnummers ooit gemaakt, denk ik. Van begin tot eind genieten, dit is een productioneel meesterwerk, met puur kippenvel als het nummer zich opbouwt tot de bombast van het refrein, waarop een heel orkest (gesampled) te horen is. Del the Funkee Homosapien vertelt over het leven in deze wereld met zijn fenomenale flow.
0
geplaatst: 14 maart 2012, 15:53 uur
De twee Gorillaz-producers achter elkaar. Werkelijk prachtig productie heeft dit nummer inderdaad!
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 14 maart 2012, 16:14 uur
Zo'n perfect passende opeenstapeling van samples mag met een toptiennotering worden gevierd!
0
geplaatst: 14 maart 2012, 16:17 uur
Ik heb dat album al zo vaak voorbij zien komen en toch nooit geluisterd. Slechte zaak volgens mij.
0
geplaatst: 14 maart 2012, 16:19 uur
Staat denk ik wel in mijn top 5 favoriete hiphopalbums. Gauw luisteren dus 

0
geplaatst: 14 maart 2012, 16:49 uur
3030 staat bij mij ook zeker in de top 10. Episch is ook de associatie die ik er bij heb. Vooral de aanloop naar eerste refrein+refrein kan ik maar niet genoeg horen.
0
geplaatst: 14 maart 2012, 17:41 uur
8. Atmosphere – Painting
When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold, waar dit van afkomstig is, is lange tijd mijn favoriete hiphopalbum geweest. Op het moment is dat even Opgezwolle’s Eigen Wereld, maar dat kan zomaar weer veranderen. Dit vind ik het beste nummer van dat album. De beat is prachtig met die heerlijke bas en dat ontroerende gitaarspel. Het ondersteunt het nogal deprimerende verhaal van Slug perfect. De lyrics zijn wederom geweldig, met als persoonlijke favoriete passage:
“You can't grow if the skin don't fit you
Sometimes you gotta get low just to get through
No inspiration left to do your best when
Nobody hates you more than your reflection”
When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold, waar dit van afkomstig is, is lange tijd mijn favoriete hiphopalbum geweest. Op het moment is dat even Opgezwolle’s Eigen Wereld, maar dat kan zomaar weer veranderen. Dit vind ik het beste nummer van dat album. De beat is prachtig met die heerlijke bas en dat ontroerende gitaarspel. Het ondersteunt het nogal deprimerende verhaal van Slug perfect. De lyrics zijn wederom geweldig, met als persoonlijke favoriete passage:
“You can't grow if the skin don't fit you
Sometimes you gotta get low just to get through
No inspiration left to do your best when
Nobody hates you more than your reflection”
0
geplaatst: 14 maart 2012, 17:58 uur
'3030' klinkt in ieder geval super. Rest van het album zal ik morgen of van het weekend checken.
0
geplaatst: 14 maart 2012, 18:01 uur
3030 is een geweldig nummer. Painting is ook erg lekker. Een van de betere nummers van WLGYL.
0
Ulfat-e-Zulmat
geplaatst: 14 maart 2012, 18:08 uur
Deltron 3030 is niet minder dan geniaal. Misschien wel mijn favoriete hiphop album. Weet niet of ik 3030 daar het beste nummer van vind, maar is natuurlijk geweldig.
Painting vind ik zelf niet het beste van wat WLGYL te bieden heeft - dat is waarschijnlijk Guarantees, maar is verder wel goed. Atmosphere heeft alleen wel betere nummers.
Painting vind ik zelf niet het beste van wat WLGYL te bieden heeft - dat is waarschijnlijk Guarantees, maar is verder wel goed. Atmosphere heeft alleen wel betere nummers.
0
geplaatst: 14 maart 2012, 18:15 uur
Mooie top 100 tot dusver Niels.
Die Del vind ik trouwens het beste tot zijn recht komen op the Hieroglyphics platen.
Die Del vind ik trouwens het beste tot zijn recht komen op the Hieroglyphics platen.
0
Mb.
geplaatst: 14 maart 2012, 18:18 uur
niels94 schreef:
Nobody hates you more than you're reflection”
Nobody hates you more than you're reflection”
You're moet your zijn? You're staat voor you are.

0
panjoe (moderator)
geplaatst: 14 maart 2012, 18:20 uur
Ach gut, die fout wordt zo ontiegelijk vaak gemaakt (niet door mij overigens) dat ik me niet voor kan stellen dat je je daar zo over verbijstert...
Painting was ook lange tijd mijn favoriete WLGYL nummer, heerlijk gevoelige beat. Nu is dat denk ik ook Guarantees
.
Painting was ook lange tijd mijn favoriete WLGYL nummer, heerlijk gevoelige beat. Nu is dat denk ik ook Guarantees
.
0
Mb.
geplaatst: 14 maart 2012, 18:29 uur
panjoe schreef:
Ach gut, die fout wordt zo ontiegelijk vaak gemaakt (niet door mij overigens) dat ik me niet voor kan stellen dat je je daar zo over verbijstert...
Ik snap het wel, maar desalniettemin staat het erg vreemd. Verder is het absoluut niet als een nare opmerking bedoeld. Nummers 10 en 9 weten mij overigens zeer te pruimen. Ik ben benieuwd naar de rest.

0
panjoe (moderator)
geplaatst: 14 maart 2012, 18:39 uur
Oh okee, dan is het goed
. Ik interpreteer zoiets al gauw als een soort sneer, my bad.
. Ik interpreteer zoiets al gauw als een soort sneer, my bad.
0
geplaatst: 14 maart 2012, 18:39 uur
Afkomstig van mij favoriete album, maar zeker niet het beste nummer, bij lange na niet! Maar alsnog een erg goed nummers!
edit:
Ik weet niet hoever jullie, Ralph en Hessel, zijn, maar ik heb mijn top 100 al zo goed als klaar, dus als jullie nog wat tijd nodig hebben maakt het mij niet uit om eerder te gaan.
edit:
Ik weet niet hoever jullie, Ralph en Hessel, zijn, maar ik heb mijn top 100 al zo goed als klaar, dus als jullie nog wat tijd nodig hebben maakt het mij niet uit om eerder te gaan.
0
geplaatst: 14 maart 2012, 20:40 uur
Ik ben klaar en Ralph volgens mij ook. Dus je zult helaas nog even moeten wachten. 

* denotes required fields.