MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / De hiphop top 100 van...

zoeken in:
Mb. schreef:
(quote)

You're moet your zijn? You're staat voor you are.

Heb het voor het gemak gekopieerd en geplakt dus vandaar. Niet goed opgelet, slechte fout ja.

Ik ben zelf een grotere fan van het nummer Guarantees, zoals Ulfat. Hoewel ik God Loves Ugly beter vind en ook Last To Say.

He$$el_01 schreef:
Ik ben klaar en Ralph volgens mij ook. Dus je zult helaas nog even moeten wachten.
Yup. Heb mijn lijst ook af. Alleen nog youtube en 2 regels tekst erbij gooien . Maar dat doe ik wel per dag.

Nou, eerst de eer aan jullie dan

7. Jedi Mind Tricks ft. R.A. the Rugged Man – Uncommon Valor (A Vietnam Story)

Het album Servants in Heaven, Kings in Hell was eigenlijk mijn eerste aanraking met wat meer underground hiphop en opende daarmee een hele wereld voor me. Ik was in no time enorm fan. Dit nummer was al gauw één van mijn favorieten en is in de loop van de tijd alleen maar verder in mijn waardering gestegen.

Indrukwekkend is het woord dat dit nummer het beste beschrijft. Vooral tekstueel is dit niet minder dan fenomenaal. Zowel Vinnie Paz als R.A. the Rugged Man zetten hier geweldige verhalende verses neer, Vinnie Paz met die heerlijke rauwe stem waar ik nogal een zwak voor heb en R.A. met een ziekelijke flow. En dan hebben we het nog niet eens over de beat gehad Dit nummer luisteren is een ervaring op zich.

panjoe (moderator)
Het stuk van R.A. is niet minder dan legendarisch, dat van Vinnie kan me dan weer gestolen worden. Na dit album te hadden gehoord was ik zwaar teleurgesteld in JMT, wat een plastic geluid en emoteksten (ik beschrijf nu even mijn ervaring van dat album toen ik het twee jaar geleden luisterde). Toen ik later hun debuut in de top tien van MAS zag staan durfde ik het toch aan om die eens te beluisteren, en verrek: heerlijke hardcore rap, in de categorie van Enter the Wu en Funcrusher ! Misschien dat ik Servants in Heaven, Kings in Hell toch nog maar een kans moet geven...

Vandaag gaat het me niet meer lukken om nummers te plaatsen helaas, zal morgen de opgelopen achterstand inhalen

De verse van R.A. is denk ik een van de beste verses ooit. Ik weet het eigenlijk wel zeker.

Op elk punt vrijwel perfect ja. Maar ook de verse van Vinnie vind ik erg sterk, ook die mag niet ontbreken als je het mij vraagt.

MAS
Inderdaad een geniaal nummer.

niels94 schreef:
Op elk punt vrijwel perfect ja. Maar ook de verse van Vinnie vind ik erg sterk, ook die mag niet ontbreken als je het mij vraagt.

Zeker weten. Vinnie komt daar ook met een sterke verse, tekstueel ook helemaal niks mis mee. Ik denk dat hij stiekem wel eens baalt dat R.A. op dat nummer mee doet, want daardoor vergeet iedereen toch een beetje de verse van Vinnie.

Ulfat-e-Zulmat
Zou niet in mijn top 10 van JMT te vinden zijn. Maakte 2 a 3 jaar geleden wel veel indruk op mij - doet de verse van R.A. overigens nog steeds wel, maar in mindere mate. Beginperiode van JMT blijft het interessants.

Ulfat-e-Zulmat
Oh, en ik verwacht Bucktown op #1.

6. CunninLynguists ft. Tonedeff – The Gates

Dan nu naar het beste nummer van CunninLynguists dat ik ken en de nummer 1 van Rob’s top 500. Tevens is het denk ik het hiphopnummer met de beste lyrics dat ik ken: het verhaal van iemand die gestorven is, zijn eigen leven beschouwd en zich vervolgens moet verantwoorden bij de poorten van de hel, waar blijkt dat hij helemaal niet zo goed gehandeld heeft als hij zichzelf voorhoudt. Daarnaast is het qua flow ook nog eens bijna perfect zo vloeiend als dit loopt. Dit alles gebeurt over een sterk staaltje productiewerk van Kno, om het even voorzichtig te zeggen, die hier de perfecte sfeer neerzet door de lome bas en dat heerlijke gitaartje.

Hmm...

Vind nummer 7 erg vet, maar ik vind Vinnie Paz zijn stem gewoon helemaal niets.

Nummer 6 kende ik nog niet. Vind de beat/muziek echt super, maar ik vind de stem van Tonedeff echt niet overtuigend en saai klinken. Had daar liever een andere mc over deze prachtige muziek gehoord.

5. Atmosphere – The Woman With the Tattooed Hands

Atmosphere is de artiest (van alle genres) die het grootste aantal nummers heeft voortgebracht die ik geweldig vind denk ik. Hiermee is het ook één van mijn favoriete artiesten en zeker mijn favoriete hiphopgroep. Zowel Ant als Slug is een genie.

Dit nummer, een vrij oude van dit duo, is op dit moment mijn favoriet. Dit heeft ten eerste te maken met de beat met die geweldige piano. Je hebt pianovirtuozen die de meest prachtige dingen uit een piano kunnen halen, maar soms zijn simpele melodieën net zo schitterend. Zo ook deze: beeldschoon gewoon. Een Slug in topvorm vertelt met een stem waar de passie vanafdruipt een bizar maar werkelijk geweldig metaforisch verhaal.

The Gates.

niels94 schreef:
5. Atmosphere – The Woman With the Tattooed Hands
(embed)

Atmosphere is de artiest (van alle genres) die het grootste aantal nummers heeft voortgebracht die ik geweldig vind denk ik. Hiermee is het ook één van mijn favoriete artiesten en zeker mijn favoriete hiphopgroep. Zowel Ant als Slug is een genie.

Dit nummer, een vrij oude van dit duo, is op dit moment mijn favoriet. Dit heeft ten eerste te maken met de beat met die geweldige piano. Je hebt pianovirtuozen die de meest prachtige dingen uit een piano kunnen halen, maar soms zijn simpele melodieën net zo schitterend. Zo ook deze: beeldschoon gewoon. Een Slug in topvorm vertelt met een stem waar de passie vanafdruipt een bizar maar werkelijk geweldig metaforisch verhaal.

Mooi nummer, vooral met dat piano riedeltje.

Ik ben ook al begonnen aan mijn lijst. Blijkt moeilijker dan ik dacht om zo'n top 100 samen te stellen. Na zo'n 30 songs merkte ik al dat het erg moeilijk wordt om ze op volgorde te kunnen krijgen.

4. Typhoon - Vlieger

Zoals beschreven is Typhoon verantwoordelijk voor een verandering in mijn houding jegens Nederlandstalige muziek. Tussen Licht en Lucht is een meesterwerk, maar Vlieger slaat toch wel alles. Je hebt van die nummers die je gewoon ontzettend raken, je kippenvel geven, je gemoedstoestand beïnvloeden: Vlieger is er zo één. Dat heeft ten eerste te maken, iets waar ik kennelijk nogal gevoelig voor ben (wellicht verklaard het ook waarom ik Gebleven zo geweldig vind bijvoorbeeld). Deze beat snijdt dwars door je heen (met dank aan Delic, die dit geproduceerd heeft).

Dan zijn er nog de emotionele verses (zo komen ze tenminste op mij over) van Typhoon. Een soort ‘stream-of-consciousness’ teksten met enkele erg mooie stukken. En dan is er nog het refrein, die ook elke keer weer kippenvel oplevert. Dit alles maakt dat ik dit gewoon één van de beste nummers vind die ik ken.

Woman With the Tattooed Hands is echt een prachtig nummer. The Gates heb ik dan weer minder mee, CunninLynguists heeft mooiere nummers uitgebracht!

kobe bryant fan schreef:
Ik ben ook al begonnen aan mijn lijst. Blijkt moeilijker dan ik dacht om zo'n top 100 samen te stellen. Na zo'n 30 songs merkte ik al dat het erg moeilijk wordt om ze op volgorde te kunnen krijgen.

Ik heb mijn lijst eigenlijk al af, maar toch wisselen nummers nog af en toe van plaats haha.

Ook ik zou achteraf toch wat dingetjes veranderen. Maar ach, het maakt allemaal niet zo gek veel uit, zoals ik al zei bestaat het een precieze top 100 simpelweg niet.

De video van Typhoon doet het niet.

The Gates vind ik een goed nummer, maar het pakt me nooit echt eigenlijk. Net iets te langzaam en saai. Vrouw met de tattoohanden vind ik wel erg lekker.

He$$el_01 schreef:
De video van Typhoon doet het niet.

Gefixt.

Let bij The Gates eens op de lyrics. Wow

Ja de lyrics zijn inderdaad geniaal, en het is ook zeker een heel goed nummer. Maar toch kan ik er niet echt vaak naar luisteren. Het pakt me gewoon niet echt. Dan luister ik liever naar bijna elk nummer van Will Rap for Food.

Vlieger is wel een erg goed nummer. Ik denk dat ik dat album nog maar eens goed moet luisteren. De eerste keer luisterde ik niet echt aandachtig en ik denk dat ik er toch een verkeerd beeld bij heb. DangerDoom ga ik ook maar eens luisteren na deze lijst. Zoals ik al zei kan ik alleen van Doom genieten als hij de juiste beats heeft, en Dangermouse kan daar voor zorgen.

Bij mij komt ook 1 nummer van Dangerdoom voorbij. Super album!

Ik ga dat album van Typhoon ook maar eens proberen te luisteren. Heb toch moeite met Nederlandse Hip-Hop. Heb hem zelfs in mijn Itunes staan op aanraden van iemand, maar nooit geluisterd haha.

Dangerdoom en Typhoon komen ook in mijn lijst voor.
Vlieger is inderdaad heerlijk.

Schandalig dat Typhoon hoger staat als artiesten als CunninLynguists en Atmosphere. Om te huilen Niels Haha. Uiteraard je eigen mening dus dat respect ik, maar voor mij erg onlogisch

3. CYNE – First Person

Nee joh, natuurlijk is Papermate niet het beste CYNE nummer: dat is nog altijd First Person. De geniale sample komt van een nummer van Shawn Phillips (genaamd ‘The Ballad of Casey Deis’) die het niet meer dan één keer langs laat komen. Al is het een prima nummer, het is eigenlijk ongelooflijk dat er niet meer gedaan is met die geniale melodie. Gelukkig heeft CYNE (evenals CunninLynguists) de genialiteit ook opgemerkt en hebben ze er een nummer van gemaakt. Op één nummer na heeft deze mijn favoriete beat. Ontroerend mooi gewoon. Dan zijn er nog de geweldige verses die prima bij het melancholische gevoel dat dit nummer geeft passen. Gewoon heel erg mooi.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:06 uur

geplaatst: vandaag om 02:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.