Genres / Hip-Hop / De hiphop top 100 van...
zoeken in:
0
geplaatst: 30 juli 2012, 15:08 uur
Sander en ik vroegen ons af of we hier wafels kunnen bestellen.
0
geplaatst: 30 juli 2012, 16:10 uur
Mooi dat je Looptroop kan waarderen Hessel!
@R&P, normaal niet maar voor jou en Sander maak ik graag een uitzondering. Al ben ik zelf niet zo van de wafels....
@R&P, normaal niet maar voor jou en Sander maak ik graag een uitzondering. Al ben ik zelf niet zo van de wafels....
0
geplaatst: 30 juli 2012, 16:38 uur
70. Oirginoo Gun Clappaz – No Fear
Altijd zwaar fan geweest van BCC voornamelijk vanwege de ubervette bas die in veel van de affiliated albums terugkomt. (Ook al genoeg werk van ze zien langskomen hier) Ook bij OGC is dat zo, en No Fear is toch een classic.
69. Soon E MC – Repugnant
Deze track is zo schaars dat hij zelf niet op youtube te vinden was. Soon E MC lijkt qua stijl en sound erg op MC Solaar, beetje dromerige beats en concisious raps erover.
68. Nine – make or take
Wel al een ander nummer van Nine voorbij zien komen, maar deze nog niet. Nine en Smooth die hun eigen versie van de American Dream hebben.
67. The Roots – Act to…
In heel veel van die international toplijstjes staat I used to love her van Common hoog, maar vind dit qua thema een vergelijkbaar nummer met een veel betere vibe.
66. Blak Twang – Heads and tales
Storytelling maar dan op zijn Brits, heerlijk duister sfeertje neergezet.
Altijd zwaar fan geweest van BCC voornamelijk vanwege de ubervette bas die in veel van de affiliated albums terugkomt. (Ook al genoeg werk van ze zien langskomen hier) Ook bij OGC is dat zo, en No Fear is toch een classic.
69. Soon E MC – Repugnant
Deze track is zo schaars dat hij zelf niet op youtube te vinden was. Soon E MC lijkt qua stijl en sound erg op MC Solaar, beetje dromerige beats en concisious raps erover.
68. Nine – make or take
Wel al een ander nummer van Nine voorbij zien komen, maar deze nog niet. Nine en Smooth die hun eigen versie van de American Dream hebben.
67. The Roots – Act to…
In heel veel van die international toplijstjes staat I used to love her van Common hoog, maar vind dit qua thema een vergelijkbaar nummer met een veel betere vibe.
66. Blak Twang – Heads and tales
Storytelling maar dan op zijn Brits, heerlijk duister sfeertje neergezet.
0
geplaatst: 30 juli 2012, 17:12 uur
Leuk dat iemand Soon E MC kan waarderen:). Er zullen nog wel een aantal Franse nummers langskomen.
65. Royal Flush – Can’t help it
Leuk R&B sampeltje en de raps sluiten er prima op aan.
65. Royal Flush – Can’t help it
Leuk R&B sampeltje en de raps sluiten er prima op aan.
0
geplaatst: 30 juli 2012, 22:10 uur
64. Ghost – Basic instinct
Erg leuk UK album dat Ghost in2006 dropte, dit is het beste nummer in mijn ogen. Abstract Rude neemt de vocalen voor zijn rekening.
63. Lord Finesse – Food for thought
Lord Finesse op z’n best.
62. DJ Eli feat Godfather Don, MF Doom, Q Unique – Fondle em Fossels
Vrij apart projectje van Bobito The Barber, het album is wel de moeite waard. Hier een apart collectief waarbij de afwisseling in stijlen opvallen.
61. Esoteric feat Blaccastan – here we go again
Uit 2011, Esoteric loopt al wat langer mee. Blaccastan is een van mijn favoriete nieuw gedebuteerde artiesten van de afgelopen jaren.
Erg leuk UK album dat Ghost in2006 dropte, dit is het beste nummer in mijn ogen. Abstract Rude neemt de vocalen voor zijn rekening.
63. Lord Finesse – Food for thought
Lord Finesse op z’n best.
62. DJ Eli feat Godfather Don, MF Doom, Q Unique – Fondle em Fossels
Vrij apart projectje van Bobito The Barber, het album is wel de moeite waard. Hier een apart collectief waarbij de afwisseling in stijlen opvallen.
61. Esoteric feat Blaccastan – here we go again
Uit 2011, Esoteric loopt al wat langer mee. Blaccastan is een van mijn favoriete nieuw gedebuteerde artiesten van de afgelopen jaren.
0
geplaatst: 2 augustus 2012, 23:58 uur
60. Onyx - Last Dayz
Van het album all we got iz us, dat door Vibe verrassend werd verkozen tot best geproduceerde album van 1995. Last Dayz is de parel van dat album in mijn ogen, de beat wordt ook gebruikt in de freestylesessie van 8 mile.
59. Scientifik – Criminal
Een album dat werd opgeduikeld lang na dat Scientifik overleden was. Beats van 94 maar nog steeds gaat het niet vervelen.
58. The Alchemist – Different world
Lekkere productie, twin gambino zijn geen geweldige mc’s maar ze redden zich hier aardig.
57. Binary Star – Indy 500
In Reality Check en dit nummer legt Binary Star het perfecte verschil uit tussen underground en overcommercieel.
56 Oxmo Puccino – Qui peut le nier
Oxmo Puccino op zijn best. Altijd een groot fan van deze man geweest.
55. Jemini The Gifted – Brooklyn Kids
Jemini R.I.P.
54. Kankick – Finer things
Heerlijk laidback nummertje van een artiest die veel te onbekend is gebleven.
53. Mr Lif – Success
Mr Lif en Aesop Rock vullen elkaar hier prima aan.
52. Naughty by Nature – O.P.P.
Zit gewoon een geweldige vibe in dit nummer, de tekst is niet eens goed.
51. Non Phixion – Existence
Alleen al vanwege de sublieme bass verdient dit nummer een vermelding.
Van het album all we got iz us, dat door Vibe verrassend werd verkozen tot best geproduceerde album van 1995. Last Dayz is de parel van dat album in mijn ogen, de beat wordt ook gebruikt in de freestylesessie van 8 mile.
59. Scientifik – Criminal
Een album dat werd opgeduikeld lang na dat Scientifik overleden was. Beats van 94 maar nog steeds gaat het niet vervelen.
58. The Alchemist – Different world
Lekkere productie, twin gambino zijn geen geweldige mc’s maar ze redden zich hier aardig.
57. Binary Star – Indy 500
In Reality Check en dit nummer legt Binary Star het perfecte verschil uit tussen underground en overcommercieel.
56 Oxmo Puccino – Qui peut le nier
Oxmo Puccino op zijn best. Altijd een groot fan van deze man geweest.
55. Jemini The Gifted – Brooklyn Kids
Jemini R.I.P.
54. Kankick – Finer things
Heerlijk laidback nummertje van een artiest die veel te onbekend is gebleven.
53. Mr Lif – Success
Mr Lif en Aesop Rock vullen elkaar hier prima aan.
52. Naughty by Nature – O.P.P.
Zit gewoon een geweldige vibe in dit nummer, de tekst is niet eens goed.
51. Non Phixion – Existence
Alleen al vanwege de sublieme bass verdient dit nummer een vermelding.
0
geplaatst: 3 augustus 2012, 00:05 uur
Paar lekkere nummers hoor. Vooral Non Phixion en Binary Star, hoewel ik van beide albums andere nummers beter vind.
0
geplaatst: 3 augustus 2012, 00:16 uur
He$$el_01 schreef:
Paar lekkere nummers hoor. Vooral Non Phixion en Binary Star, hoewel ik van beide albums andere nummers beter vind.
Bij Binary Star was het twijfelen tussen deze en Reality Check.
Bij Non Phixion heb ik zitten twijfelen tussen 'the CIA is trying to kill me', 'food' en 'black helicopters', maar existence heeft zo'n geweldige bass. Echt een nummer wat ik in de loop der tijd mee rben gaan waarderen.
Vroeger had ik een beetje een afkeer van Aesop Rock maar dat is een stemgeluid waar je echt in moet groeien...
0
geplaatst: 3 augustus 2012, 10:34 uur
Revo schreef:
Bij Non Phixion heb ik zitten twijfelen tussen 'the CIA is trying to kill me', 'food' en 'black helicopters', maar existence heeft zo'n geweldige bass. Echt een nummer wat ik in de loop der tijd mee rben gaan waarderen.
Vroeger had ik een beetje een afkeer van Aesop Rock maar dat is een stemgeluid waar je echt in moet groeien...
(quote)
Ja, bij Non Phixion zou ik kiezen voor It's Us (It's The N-O-N P-H-I-X-I-O-N
)Bij Binary Star Honest Expression (perfecte balans tussen punchlines en iets vertellen voor mij), Masters of the Universe (vind ik altijd vet als ze om de beurt een paar lines rappen) of inderdaad Reality Check.
Maar het zijn beide dan ook erg goede albums.
0
geplaatst: 3 augustus 2012, 12:45 uur
50. Lunatic – Civilise
Beats zoals alleen de Fransen ze kunnen maken.
49. Pete Philly – Trraveller
Heerlijke zomerse hiphop.
48. Spookrijders – klokkenludiers
Jeugdsentiment
47. Toki Wright – good
Ongecompliceerd feel good nummertje.
46. Yall so stupid – Faimily tree
Toen Jazz en Hiphop als combi net opkwam.
45. Medina Green – Crosstown beef
Blackstar maar dan onder een andere naam.
44. Wordsworth – Head high
Gecomplementeerd met Kenn Starr
Beats zoals alleen de Fransen ze kunnen maken.
49. Pete Philly – Trraveller
Heerlijke zomerse hiphop.
48. Spookrijders – klokkenludiers
Jeugdsentiment
47. Toki Wright – good
Ongecompliceerd feel good nummertje.
46. Yall so stupid – Faimily tree
Toen Jazz en Hiphop als combi net opkwam.
45. Medina Green – Crosstown beef
Blackstar maar dan onder een andere naam.
44. Wordsworth – Head high
Gecomplementeerd met Kenn Starr
0
geplaatst: 3 augustus 2012, 12:50 uur
Success
Inderdaad een geweldige track. Verder moet ik eerlijk zeggen dat ik vrij weinig van deze lijst ken. Yall So Stupid dan wel weer bijvoorbeeld, lekker vrolijke muziek, al zou ik het niet zo snel in mijn top 100 zetten.
Inderdaad een geweldige track. Verder moet ik eerlijk zeggen dat ik vrij weinig van deze lijst ken. Yall So Stupid dan wel weer bijvoorbeeld, lekker vrolijke muziek, al zou ik het niet zo snel in mijn top 100 zetten.
0
geplaatst: 3 augustus 2012, 13:28 uur
Blijft een matige top 100. 
Onyx is wel tof. En Naughty by Nature ook.

Onyx is wel tof. En Naughty by Nature ook.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 3 augustus 2012, 16:59 uur
He$$el_01 schreef:

Stapler schreef:
Succes
Succes

0
geplaatst: 6 augustus 2012, 15:46 uur
Ik lig de komende dagen nog in het ziekenhuis, voorvalletje gehad. Dus ben helaas niet in staat de lijst verder af te maken. Mobiel-internet is hier bagger namelijk.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 6 augustus 2012, 17:57 uur
Oké rustig aan man, en sterkte.. Ga je hem helemaal niet meer afmaken of las je een pauze in?
0
geplaatst: 6 augustus 2012, 19:36 uur
Sterkte Revo. Heb ik in de tussentijd de tijd om je top 100 tot nog toe te chekken.
0
geplaatst: 8 augustus 2012, 17:15 uur
Osiris Apis schreef:
Is ie dood?
(quote)
Is ie dood?
Nee en zijn werk met Danger Mouse vind ik beter!

0
geplaatst: 16 augustus 2012, 16:04 uur
Beetje een rare opmerking als je de bovenstaande opmerkingen leest.
0
geplaatst: 16 augustus 2012, 16:23 uur
Rhythm & Poetry schreef:
Haha dat wilde ik ook net posten "uitgestorven".
* denotes required fields.