MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / De hiphop top 100 van...

zoeken in:
Sneeuw komt nog harder dan de eerste keer.

Sneeuw is hard zeg.
Beste van je top 100 tot nu toe!

Rhythm & Poetry schreef:
Ik hoop stiekem dat Boy Ik Mik Loreland (aflevering 1 tot en met 28) nog verwerkt in zijn top 100. Dat zou ultiem zijn.

Karbonkel op één, zonder twijfel.

Boy
40. Kanye West featuring Consequence & GLC - Gone
Knock knock. Who's there? Killa Cam. Killa who? Otis sampelen deed Kanye beter voordat hij Otis samplede voor Otis. Otis. Speciale aandacht voor de continue veranderende beat.

39. Obie Trice - Wake Up
Had ik al gezegd dat ik een Eminem-Stan was? Vanzelfsprekend vind je dan iedereen die kan worden geassocieerd met Shady ook fantastisch. 't Is allemaal wat minder geworden, maar dat maakt dit nummer van Obie er niet minder om.

38. Dr. Dre featuring Snoop Dogg - Still D.R.E.
Nekbreker van de eeuw, op Break Ya Neck na. Deze beat blijft legendarisch.

37. Jedi Mind Tricks - Uncommon Valor: A Vietnam S...
Dit nummer is in dusdanig veel lijsten voorbij gekomen dat ik 'm gewoon negeer.

36. Common - Be (Intro)
Voor mij het beste intro óóit op een rapalbum, van wat ik heb gehoord dan. Die sfeer die wordt opgebouwd is fenomenaal. Iemand die een betere opener kent? Dan snap je er per definitie al geen kut van. Maar suggesties zijn welkom

35. Game featuring Busta Rhymes - Like Father, Like Son
Als Game nou een beetje normaal doet, kan hij zéér degelijke songs maken. Dit is een voorbeeld van een grote uitschieter - hoe Game de geboorte van zijn eerste kind omschrijft is prachtig. Jammer dat het kind een naam als King Harlem Justice Brooklyn Chi-Town Dre draagt.

34. Xzibit featuring Snoop Dogg - X
Dit nummer heeft in die tijd mijn interesse voor hip-hop zó aangewakkerd dat ik deze boven Paparazzi (ook geweldig, uiteraard) verkies in mijn lijst. Toch komt X nog één keer voorbij. Ra. Ra. RA!

33. Wu-Tang Clan - Wu Tang Ain't Nuthin' Ta Fu...
Het duurde lang. Héél lang, voordat ik de genialiteit van Enter The Wu-Tang kon inzien. En eigenlijk komt het nog steeds niet verder dan een 3,5. Hmff.

32. Hopsin - Nocturnal Rainbows
Hee, daar zal je 'm hebben. Hopsin volg ik nu al een tijdje en het was een aangename verrassing om te horen dat hij naar Haarlem zou komen voor een optreden. Grote vent trouwens, jeuzes.

31. Gorillaz feat. Del The Funkee Homosapien - Clint Eastwood
Ook aan dit nummer valt weinig toe te voegen. Klassieker, aber natürlich.

Zei er iemand Sneeuw?

37, 36, 33 en 31 zijn vette nummers. Be en Clint Eastwood zouden mijn top 100 niet halen, maar zijn prima nummers en Be heeft echt een dikke beat. Toen was Kanye nog echt goed bezig.

Ik vind dit weer een hele vette update. Alleen Gorillaz vind ik niets. Al vind ik Del dan wel weer een goede rapper.

Ik vind X fijn om in een top 100 te zetten. Hoef je alleen maar die letter te typen. Echt fijn. Sowieso zie ik weer veel fraaie muziek in je lijst staan. Alleen jammer van die nummertje met P.O.S en dan vooral dat het er niet instaat.

Sneeuw is trouwens een geweldig nummer, beluister dat eens.

Wel weer goede update.
En nu je het over Killa Cam hebt; 'Down & Out' van Purple Haze

Ben benieuwd welke van X je nog in je lijst hebt. Hoop wel een nummer van zijn eerste of tweede album.

Vooral ook leuk dat er nu een pauze is ingelast. Ik ga vast thee zetten jongens.

Boy
Rustig aan, morgen krijg je er twee

Boy
Ja. Het wordt toch weer morgen, kom er steeds niet aan toe.

Je bent zeker op de block te vinden?

Sneeuw is stom. Get Money ook.

Staan een paar geweldige nummers in dit tiental

Boy
Ik was niet op de block. Ik was aan het rennen. De allervieste.

30. M.I.A. - Paper Planes
Volgens MM kan ik dit rekenen onder Hip-Hop, dus ik doe het dan ook. Het enige wat beter is van M.I.A. is de versie van Paper Planes die in de film Slumdog Millionaire wordt gebruikt.

29. N.W.A. -Straight Outta Compton
Het is van M.I.A. natuurlijk maar een kleine stap naar N.W.A.. Het is voor de hand liggend om Straight Outta Compton te pakken, maar 't is naar mijn mening ook wel het beste nummer. Hoewel, Automobile…

28. Kanye West - Dark Fantasy
Het beste nummer op MBDTF. Is Nicki toch nóg een keer voorbij gekomen.

27. 2Pac - Keep Ya Head Up
De mensen die het hardst roepen dat 2Pac de beste rapper allertijden was, zijn meestal de personen die ook fan zijn van THC, Brace en dat soort figuren. Toch kan niemand - denk ik - ontkennen dat Pac verantwoordelijk is voor het maken enkele klassiekers, waaronder Keep Ya Head Up.

26. The Notorious B.I.G. - Somebody's Gotta Die
De klassieker heb ik nooit in Life After Death kunnen ontdekken. Wat is het verschil tussen een nummer als Playa Hater en een willekeurige plaat van Nelly? De kille opener is echter wel een van mijn favorieten.

25. Earl Sweatshirt - Earl
Misschien wat vroeg om OFWGKTA op te nemen in de lijst, maar ik vind hun movement een verfrissend en uniek collectief. Een minpuntje: ik kijk liever een uur naar een topless Rick Ross dan een minuut naar de clip van Earl. Gat-ver-damme.

24. J. Cole - Lost Ones
Wederom een vrij recent nummer, maar J. Cole vind ik een veelbelovende rapper die op unieke wijze twee kanten van een te plegen abortus laat zien.

23. Xzibit - Thank You
Helaas, geen nummer van de eerste twee albums van X (hoewel ik zowel Paparazzi als The Foundation met moeite uit de lijst kon houden). Zijn beste nummer staat op zijn zwakste album. Overigens is Napalm een aanrader.

22. GZA featuring RZA - Liquid Swords
Wat ik nou een teleurstelling vind? Het zien van de film waaruit het intro voor dit nummer afkomstig is. Wat een anticlimax zeg.

21. Eminem - Rock Bottom
Weinig liefhebbers van Em hier, heb ik geconstateerd. Wees blij dat FACK er niet instaat.

GZA en ook NWA mag er wel wezen. Rest is stuk minder..

panjoe (moderator)
EARL "But go on, suck it up, but hurry, I got nuts to bust - and butts to fuck, and ups to shut, and sluts to fuckin' uppercut."

Ook bovengenoemde twee, Paper Plane (doet me altijd aan Pineapple Express denken) en Rock Bottom mogen er zijn. Ik ben wel een liefhebber van Em trouwens en als liefhebber kan ik zeggen dat iemand die FACK in zijn top honderd zet niet goed bij zijn hoofd is. Zelfs als ik een Eminem top 100 zou maken zou die er niet in staan.

Ha Boy, vraagje: bivakeer jij soms op een rotonde?

Over deze update: hij is weer goed hoor. Paper Planes is sowieso fijn en dit vindt gelukkig iedereen op deze wereld.

Nou groetjes, ook aan het thuisfront. Hou je haaks!

Boy
Wedervraag: krijg jij wel eens hoofd in de badkuip?

Telt je hoofd stoten tegen de douchekop ook?

Paper Planes. Het origineel vind ik beter. Maar het is wel leuk gedaan.

Mb.
Vermakelijke lijst. Keep Ya Head Up verdient een - dat sowieso!

Thank You van Mr. X to tha Z....

Boy
Nog twee updates te gaan. En nog drie keer Kanye. Let's go.

20. Joe Budden - Pray For Me
Nu vind ik Budden niet altijd even bijzonder, maar Pray For Me is een van de beste tracks ooit gemaakt binnen het genre. Aldus ik. Prachtige conversatie met God.

19. Kanye West - Through The Wire
De reden dat ik vrijwel ieder nummer met een pitched-up sample goed vind, is dit nummer. Van Chaka Kahn tot Kanye's hamsterwangen in de video - alles is perfect.

18. Devin The Dude - Broccoli & Cheese
Pas recent heb ik Devin en zijn repertoire leren kennen. Afroman 2.0 - Devin's teksten zijn gewoon hoogstaand en deze spant de kroon qua vunzigheid. Als je dit niks vindt, is simpelweg je dick niet clean.

17. The Notorious B.I.G. - Juicy
Zo veel quotables in deze tekst, hij verdient een plaats in de top twintig - misschien wel hoger.

16. Mobb Deep - Shook Ones, Pt. II
Ik schaam me er niet voor, 't eerste album van Mobb Deep dat ik luisterde was Blood Money. En ik vond het nog goed ook. Vooral die slappe nummers over geld met 50 Cent. Wat is een Shook Ones?

15. Ice Cube - Us
Back-n-tha day was Cube heer en meester in het afgeven op alles en iedereen. Hoewel beticht van racisme, schroomt hij ook niet zijn eigen volk onder de loep te nemen. Op een hilarische manier, die Chris Rock inspireerde tot dit eveneens fantastische stukje comedy.

14. Snoop Dogg - Who Am I (What's My Name)?
Ben ik de enige die vertrouwen heeft in Snoop's nieuwe reggae-project? Een album met één stijl, dat is waar het Dogg al jaren aan ontbreekt. Zoals op Doggystyle, met als beste nummer Who Am I (What's My Name)?

13. 2Pac - So Many Tearz
Een van de zwaarmoedigste hip-hopnummers die ik ooit heb gehoord. Je moet er zin in hebben, maar Pac legt hier zijn ziel gewoon vast. Eng.

12. Kanye West - Jesus Walks
Nog één Kanye te gaan, na Jesus Walks. En ook die komt van The College Dropout. Wie 't raadt, wint een keelsnoep.

11. Nas - Dance
Het mooiste nummer van alle nummers over verlies en de nasleep. Jesus finally got his bride...

Ik vind zelf CD minst leuke album van Kanye (808 tel ik niet mee).
Gok dat 'Never Let Me Down' zijn hoogste notering is dan?

Maar wel erg leuke update. En 'Broccoli & Cheese' is

Een hoog theologie gehalte in je update. Je bent een ware mystagoog.

All Falls Down. Geef me nu maar de keelsnoepje die je hebt belooft!

Wederom een prima update, inderdaad opvallend hoeveel nummers over het geloof in je lijst staan. Bent u wellicht pastoor?

panjoe (moderator)
Boy schreef:
Als je dit niks vindt, is simpelweg je dick niet clean

Boy
Tijd voor de laatste update, alvorens ik het stokje overdraag aan de volgende priester.

10. Canibus - No Return
Ik twijfelde voor mijn tiende plaats: Canibus óf Outkast met Ms. Jackson. Het is uiteindelijk Canibus geworden en op duistere wijze zijn Dre & Big Boi helemaal uit de lijst verdwenen (foutje). Origineel samplegebruik van Stoupe + Canibus die op drie manieren sterft: win-win.

9. Immortal Technique featuring C-Ray Walz, Diabolic, Loucipher, Poison Pen, Pumpkinhead & Tonedeff - Peruvian Cocaine
Bestaan er meer tracks zoals deze, waarbij iedereen een rol op zich neemt? Zo ja, laat 't me weten. Voor nu, IT op nummer negen.

8. Dr. Dre featuring Snoop Dogg - Fuck Wit Dre Day (And Every...
Als diss niet hoogstaand (hoewel ik 'm hoger inschat dan Eazy's antwoord-EP), maar als nummer nagenoeg perfect. Beste plaat van The Chronic, beste plaat van Dre. Niet de beste van Snoop…

7. Mos Def - Ms. Fat Booty
Vorig jaar ontdekte ik Mos opnieuw, nadat bleek dat hij die rapper was wiens clip dagelijks op The Box voorbij kwam. Dat was dus Ms. Fat Booty, een nummer met fijne storytelling. Oh, en Mos Def lacht lief (fluistert 'No Homo' met Lil Wayne-accent).

6. Kanye West - Last Call
Ha! Niemand had het goed. Mijn favoriete Kanye is het slotnummer van TCD. Vanwege het nummer, maar toch ook vanwege het verhaal wat daar achteraan komt. Voornamelijk wegens de semi-arrogante oneliners die West uit de hoge hoed tovert. Mijn favoriet: 'I went to IKEA, bought a bed, put the bed together MYSELF'. Lijkt me normaal als je naar IKEA gaat, maar niet als je Kanye West heet.

5. Jay-Z featuring Biz Markie, Q-Tip & Slick Rick - Girls, Girls, Girls
Droge track van Jay, vooral zijn omschrijvingen van de weedhead-chick en de stewardess-chick doen 't goed. Natuurlijk niet zo geweldig als Overal van Hef.

4. Nas featuring Scarlett - Live Now
Nas is Scarlett. Scarlett is Nas. En ik had het pas tijdens de dertigste luisterbeurt door. Fenomenale plaat. Als Street Disciple toch eens één cd was in plaats van twee…

3. Snoop Dogg - Murder Was The Case (Remix)
Ik ben nog niet helemaal uitgeDr.Dreed - zijn productie voor de remix van Murder Was The Case staat terecht op drie. Snoop die zijn ziel verkoopt aan de duivel. Wat blijkt, want drie jaar later tekende hij bij No Limit.

2. Ice Cube - Givin' Up The Nappy Dug Out
Wellicht een wat onverwachte plaat van Cube om dusdanig hoog op te nemen. Maar zo vrouwonvriendelijk heb ik ze nog nooit gehoord. En toch is het grappig. Inclusief Jimmy Head Condoms-reclame aan het eind!

1. Hef - Sneeuw
Nee, mijn nummer één is inderdaad niet echt Sneeuw. Ik reveal die shit morgen. Fok met me.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:57 uur

geplaatst: vandaag om 09:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.