Genres / Hip-Hop / De hiphop top 100 van...
zoeken in:
0
geplaatst: 20 november 2012, 15:38 uur
Boy schreef:
Tijd voor de laatste update, alvorens ik het stokje overdraag aan de volgende priester.
9. Immortal Technique featuring C-Ray Walz, Diabolic, Loucipher, Poison Pen, Pumpkinhead & Tonedeff - Peruvian Cocaine
Bestaan er meer tracks zoals deze, waarbij iedereen een rol op zich neemt? Zo ja, laat 't me weten. Voor nu, IT op nummer negen.
Tijd voor de laatste update, alvorens ik het stokje overdraag aan de volgende priester.
9. Immortal Technique featuring C-Ray Walz, Diabolic, Loucipher, Poison Pen, Pumpkinhead & Tonedeff - Peruvian Cocaine
Bestaan er meer tracks zoals deze, waarbij iedereen een rol op zich neemt? Zo ja, laat 't me weten. Voor nu, IT op nummer negen.
Jazeker.. Nog wel meer trouwens, maar ik kan er nu even niet op komen. Dit nummer van IT is trouwens ook erg lekker. Bazige Scarface sample natuurlijk. Ook weer een aantal andere sterke nummers in je top 10.
0
geplaatst: 20 november 2012, 15:59 uur
Je minste update tot nu toe. Vooral het begin is erg stroef. Met nummer 7 en 5 maak je nog wel wat goed. Ik vergeef het je.
0
geplaatst: 21 november 2012, 15:18 uur
Jazeker.
0
geplaatst: 22 november 2012, 07:46 uur
Tot zover deze indicatie van mijn smaak qua hip-hop. Momenteel hangt deze ergens tussen onbekendere artiesten met een commerciëlere sound en commerciële artiesten met een onbekende sound. Samengevat, eigenlijk maakt het me niet uit. Als iets lekker klinkt, klinkt het lekker en hoewel ik van zinnige lyrics houd, is simplistisch ook wel 'ns fijn. Ik hou niet van mensen die denken dat Raekwon een nieuwe artiest is, omdat hij op een Justin Bieber-remix te horen is, maar ook niet van mensen die alles dat in de top 40 verschijnt per definitie afkeuren. Máár, ook voor mij valt er nog veel te ontdekken. Gelukkig.
Dat gezegd te hebben, mijn nummer één is (tromgeroffel)… Eminem featuring Dido - Stan. Voor mij heeft deze plaat alles: de commerciële aanpak met origineel concept, een creatieve tekst, een goede beat, fijne structuur en het is van de artiest die ervoor heeft gezorgd dat ik rap ben gaan luisteren. En dan staat 't ook nog eens op mijn favoriete album. Hoe lang het gaat duren weet ik niet, maar dit is voorlopig mijn terechte nummer één. Ya bish?
Iedereen bedankt voor de comments en de Hef-verzoeken en dan is het nu tijd voor Jazzmatig (toch?!). Nog één ding: ik ben een beginnend tekstschrijver, op zoek naar monnie en de faam. Iemand die tips voor me heeft betreffende bijvoorbeeld het schrijven van recensies: PM me, dat zou ik op prijs stellen. Ik bied kwalitijtd.
Dat gezegd te hebben, mijn nummer één is (tromgeroffel)… Eminem featuring Dido - Stan. Voor mij heeft deze plaat alles: de commerciële aanpak met origineel concept, een creatieve tekst, een goede beat, fijne structuur en het is van de artiest die ervoor heeft gezorgd dat ik rap ben gaan luisteren. En dan staat 't ook nog eens op mijn favoriete album. Hoe lang het gaat duren weet ik niet, maar dit is voorlopig mijn terechte nummer één. Ya bish?
Iedereen bedankt voor de comments en de Hef-verzoeken en dan is het nu tijd voor Jazzmatig (toch?!). Nog één ding: ik ben een beginnend tekstschrijver, op zoek naar monnie en de faam. Iemand die tips voor me heeft betreffende bijvoorbeeld het schrijven van recensies: PM me, dat zou ik op prijs stellen. Ik bied kwalitijtd.
0
geplaatst: 22 november 2012, 12:00 uur
Stan is een sterk nummer. Zeker een van de beste nummers ooit tekstueel. Niet zo'n hele rare keuze dus. Dit is alleen zo'n nummer waar ik niet zo heel vaak naar kan luisteren omdat het zo depressief is. Heb ik ook met Dance With the Devil en You Never Know van IT. 

0
geplaatst: 22 november 2012, 12:31 uur
Dom nummer. Tekstueel inderdaag best goed, maar fuckin kut stem van hem; daarnaast saaie beat, kapotgedraaid en stom refrein....Leuk voor op een Hitzone cd verder weggooien.
0
geplaatst: 22 november 2012, 12:44 uur
Dat iets kapotgedraaid is doet toch niet af aan de kwaliteit van een nummer? Het refrein vind ik juist een sterk punt ervan, en die stem... Tsja, hij legt er wel goed emotie in en hij is wel afwisselend.
Is voor mij ver van een nummer 1, maar het is wel een aardige track. Eén van de weinige Em-tracks die ik heel soms (een keer in een jaar, misschien net wat meer) nog eens draai.
@Hessel, dat kan ik me nou niet voorstellen... Maarjah, dat is misschien ook wel te verwachten bij iemand wiens favoriete MC's onder andere Eyedea, Cage en Slug zijn. =D
Is voor mij ver van een nummer 1, maar het is wel een aardige track. Eén van de weinige Em-tracks die ik heel soms (een keer in een jaar, misschien net wat meer) nog eens draai.
@Hessel, dat kan ik me nou niet voorstellen... Maarjah, dat is misschien ook wel te verwachten bij iemand wiens favoriete MC's onder andere Eyedea, Cage en Slug zijn. =D
0
Mb.
geplaatst: 22 november 2012, 17:49 uur
Opvallend dat je voor de remix van Murder Was The Case kiest, want het origineel vind ik persoonlijk beter (en zou ik in mijn top 100 zetten). Verder een leuke lijst met een verrassende nummer 1. Wie is nu? 

0
geplaatst: 22 november 2012, 19:19 uur
Heeft iemand de lijst nog? Want ik heb het gevoel dat ik een van de volgende ben 

0
geplaatst: 22 november 2012, 21:53 uur
He$$el_01 schreef:
Stan is een sterk nummer. Zeker een van de beste nummers ooit tekstueel.
Stan is een sterk nummer. Zeker een van de beste nummers ooit tekstueel.
Hoe kun je dat zeggen met Liquid Swords in je top 10
?
0
geplaatst: 22 november 2012, 22:32 uur
Stan
Goed nummer inderdaad. En geweldige delivery, juist door zijn stemgebruik.
Goed nummer inderdaad. En geweldige delivery, juist door zijn stemgebruik.
0
geplaatst: 23 november 2012, 17:01 uur
Glaciers of Ice schreef:
?
(quote)
? Dat soort dingen kan ik gewoon. Het is een gave.
Maar sowieso kan je die nummers niet echt met elkaar vergelijken. Stan is een storytelling nummer, en in die categorie een van de beste vind ik. Vooral door de opbouw van spanning.
0
geplaatst: 24 november 2012, 04:50 uur
He$$el_01 schreef:
Dat soort dingen kan ik gewoon. Het is een gave.
Maar sowieso kan je die nummers niet echt met elkaar vergelijken. Stan is een storytelling nummer, en in die categorie een van de beste vind ik. Vooral door de opbouw van spanning.
(quote)
Dat soort dingen kan ik gewoon. Het is een gave.
Mm oke. Dan vind je waarschijnlijk andere aspecten in een verhaal belangrijker. Als ik aan een de beste storytelling tracks denk, dan denk ik al gauw aan Biggie Smalls - Niggas Bleed omdat het zo visueel is en alles zo goed wordt omschreven.
0
geplaatst: 24 november 2012, 11:12 uur
Beste storyteller is voor mij Slug, denk ik. Persoonlijk vind ik Stan ook een storytellingnummer van de bovenste plank. Inderdaad: de opbouw, de climax, de emotie... alles klopt. Echt een heel indrukwekkend nummer.
0
geplaatst: 24 november 2012, 14:51 uur
alexander-r schreef:
Heeft iemand de lijst nog? Want ik heb het gevoel dat ik een van de volgende ben
Ja, ga maar.

0
geplaatst: 25 november 2012, 13:42 uur
100. The Loyalists - Radio
Goed en solide nummer van The Loyalists, beste van het album Moodswing
99. The Left - The Melody
Vooral de sample op het begin vind ik geniaal, voor de rest een heerlijke beat met fijne raps
98. Cities Aviv - Jaguar
Underrated ish, dit album is heerlijk en staat nieteens op MuMe! Cities Aviv rapt vermakelijk en de beat is behoorlijk bijzonder.
97. Black Moon - I gotcha opin (remix)
Weer zo'n heerlijke beat, vermakelijke raps ook
96. Big L - Devils Son
Big L die lomp schreeuwt over een moeilijk te kauwen beat, de sample maakt het af!
95. MC Ren - Voyage to Compton
Smerige teksten van mijn favoriete lid van NWA, die beat is goddelijk!
94. Y Society -At my own pace
Lekker nummertje, Insight laat hier ook zien dat hij bij de elite van de hedendaagse mc's hoort
93. Masta Ace - Terror
Ultieme zomernummer, ontspannen beat waarop Ace met ontspannen raps komt.
92. DTMD - A loan for the lonely
Geniale teksten in dit nummer, gesproken door een getalenteerde rapper
91. Lord Finesse - Brainstorm
Kwalitatief enorm hoogstaand nummer; vette beat en goede rappers
Goed en solide nummer van The Loyalists, beste van het album Moodswing
99. The Left - The Melody
Vooral de sample op het begin vind ik geniaal, voor de rest een heerlijke beat met fijne raps
98. Cities Aviv - Jaguar
Underrated ish, dit album is heerlijk en staat nieteens op MuMe! Cities Aviv rapt vermakelijk en de beat is behoorlijk bijzonder.
97. Black Moon - I gotcha opin (remix)
Weer zo'n heerlijke beat, vermakelijke raps ook
96. Big L - Devils Son
Big L die lomp schreeuwt over een moeilijk te kauwen beat, de sample maakt het af!
95. MC Ren - Voyage to Compton
Smerige teksten van mijn favoriete lid van NWA, die beat is goddelijk!
94. Y Society -At my own pace
Lekker nummertje, Insight laat hier ook zien dat hij bij de elite van de hedendaagse mc's hoort
93. Masta Ace - Terror
Ultieme zomernummer, ontspannen beat waarop Ace met ontspannen raps komt.
92. DTMD - A loan for the lonely
on some AP shit, stiff-armin all these groupies in the groups
and now? i kinda look back like "where the hoes at?"
where the corny, "yes"mans who be quoting my flows at?
but everytime i find myself with em
i be doin whatever i can to get em out of my system...
and now? i kinda look back like "where the hoes at?"
where the corny, "yes"mans who be quoting my flows at?
but everytime i find myself with em
i be doin whatever i can to get em out of my system...
Geniale teksten in dit nummer, gesproken door een getalenteerde rapper
91. Lord Finesse - Brainstorm
Kwalitatief enorm hoogstaand nummer; vette beat en goede rappers
0
geplaatst: 25 november 2012, 13:44 uur
Ik moet er even bij melden; hoe verder we in mijn lijst komen, hoe onbegrijpelijker mijn keuzes lijken (denk ik). Dit is een lijst die puur om hoe goed ik de nummers vind, niet omdat een artiest of een nummer word gezien als kwalitatief hoog.
0
geplaatst: 25 november 2012, 14:16 uur
Zolang je geen solide nummers meer in je lijst zet vind ik alles best. 
Wel een goede eerste update hoor.

Wel een goede eerste update hoor.

0
Dennisami
geplaatst: 25 november 2012, 17:51 uur
Masta ace - Terror is zo''n heerlijk nummer die zou ik ook wel in mijn top 100 stoppen! "Black boy black boy turn that shit down/fuck that now feel the terror in my sound 

0
Mb.
geplaatst: 26 november 2012, 13:01 uur
Sterke update. Dat nummer van Cities Aviv vind ik het leukst. 

0
geplaatst: 26 november 2012, 21:51 uur
90. Dilated Peoples - Work the Angles
Lekkere hiphop waar je vanzelf mee gaat knikken
89. Diz Gibran - City Lights
Iets heel anders dan Dilated Peoples, maar daarom niet minder. Verfrissend nummer met een heerlijke sample
88. Elemtal Zazen - Helllo Goodbye Never
Prachtig strijkers begeleiden een beat waar je u tegen zegt. Elemental Zazen weet hier goed te verwoorden hoe hij zich voelt in de liefde
87. Elzhi - It ain't hard to tell
Vetter dan die van NaS omdat er wat meer diepte (?) in de beat zit, Elzhi toont hier ook aan zeker geen saaie rapper te zijn
86. Grip Grand - A Penny
Geniale beat. Grip Grand heeft iets vertrouwds in zijn manier van rappen, ook heb ik op de site kunnen lezen dat het een beste kerel is
85. Vakill - The Flyer
Dit zijn de beats waar Vakill het beste op past, dit vind ik zijn beste werk
84. Snowgoons - Rain
De Snowgoons en vrienden knallen de beat hier helemaal verrot, heerlijk dat stoere gebral
83. Rashad & Confidence - Break Up Song
Voor iedereen die vindt dat Rashad een matige rapper is; een van de beste staaltjes rapkunsten van de laatste jaren
82. Nine Leaves - Yesterday
Prachtige sfeer in dit nummer, lekker ontspannen en mooie teksten
81. Gang Starr - Moment of Truth
Het beste wat Preemo en Guru ooit uitgebracht hebben. Een geweldige beat bereden door de wijze teksten van Guru
Lekkere hiphop waar je vanzelf mee gaat knikken
89. Diz Gibran - City Lights
Iets heel anders dan Dilated Peoples, maar daarom niet minder. Verfrissend nummer met een heerlijke sample
88. Elemtal Zazen - Helllo Goodbye Never
Prachtig strijkers begeleiden een beat waar je u tegen zegt. Elemental Zazen weet hier goed te verwoorden hoe hij zich voelt in de liefde
87. Elzhi - It ain't hard to tell
Vetter dan die van NaS omdat er wat meer diepte (?) in de beat zit, Elzhi toont hier ook aan zeker geen saaie rapper te zijn
86. Grip Grand - A Penny
Geniale beat. Grip Grand heeft iets vertrouwds in zijn manier van rappen, ook heb ik op de site kunnen lezen dat het een beste kerel is
85. Vakill - The Flyer
Dit zijn de beats waar Vakill het beste op past, dit vind ik zijn beste werk
84. Snowgoons - Rain
De Snowgoons en vrienden knallen de beat hier helemaal verrot, heerlijk dat stoere gebral

83. Rashad & Confidence - Break Up Song
Voor iedereen die vindt dat Rashad een matige rapper is; een van de beste staaltjes rapkunsten van de laatste jaren
82. Nine Leaves - Yesterday
Prachtige sfeer in dit nummer, lekker ontspannen en mooie teksten
81. Gang Starr - Moment of Truth
Het beste wat Preemo en Guru ooit uitgebracht hebben. Een geweldige beat bereden door de wijze teksten van Guru
0
geplaatst: 26 november 2012, 22:54 uur
Interessant allemaal. Eens op mn gemakkie chekken komend weekend. Even een luisteruurtje inlassen voor je top 100.
0
_Pjotr_
geplaatst: 26 november 2012, 23:41 uur
Propjes voor Yesterday en City Lights, die ik al weer even vergeten was...rest is ook gewoon lekker.
Edit: DIe 2 komen er bij mij ook in, evenals Hello Goodbye Never, alleen komt die wat hoger.
Edit: DIe 2 komen er bij mij ook in, evenals Hello Goodbye Never, alleen komt die wat hoger.
0
geplaatst: 27 november 2012, 17:08 uur
Aardige update. Ik vind It Ain't Hard To Tell van Nas alleen wel een stuk beter dan die van Elzhi. Memory Lane van Elzhi vind ik een stuk beter gedaan dan It Ain't Hard To Tell.
Sommige nummers vind ik echt totaal top 100 onwaardig, maar er staat zeker niets slechtst tussen.
Sommige nummers vind ik echt totaal top 100 onwaardig, maar er staat zeker niets slechtst tussen.
0
geplaatst: 27 november 2012, 18:09 uur
80. AOTP - Bloody Tears
Lekker ruig, echt een stoeremannen nummer
79. Alpha Noise - Drifter
Heerlijk zomers nummertje, zorgt altijd voor een goed humeur bij mij
78. Son of Ran & Memphis Reigns - Til death do us part
Eigenlijk vind ik dit dit helemaal geen goed nummer, maar de sfeer die er in te vinden is onbeschrijfelijk.
77. MHz -The Chosen
Een onwijs fijne beat en een mc die er punchline na punchline uitgooit
76. RJD2 - Rain
Heh? Weer een rain? Jawel, een geniale beat geproduceerd door RJD2
75. Common - Go
Prachtige, rustige beat. Heerlijk voor een ritje tijdens zonsondergang
74. J Dilla - Stop
J Dilla die het beste uit de geile stem van Dionne Warwick haalt, nuff said brah
73. Move.Meant - Good Money
Vette beat, vette teksten, vet concept
72. Nacho Picasso -Staring at the Sun
Swag, genoeg gezegd
71. NaS - You're da man
Large Pro (toch?) op z'n best, geweldige beat en NaS met zijn unieke stemgeluid maken dit een pareltje
Lekker ruig, echt een stoeremannen nummer

79. Alpha Noise - Drifter
Heerlijk zomers nummertje, zorgt altijd voor een goed humeur bij mij
78. Son of Ran & Memphis Reigns - Til death do us part
Eigenlijk vind ik dit dit helemaal geen goed nummer, maar de sfeer die er in te vinden is onbeschrijfelijk.
77. MHz -The Chosen
Een onwijs fijne beat en een mc die er punchline na punchline uitgooit
76. RJD2 - Rain
Heh? Weer een rain? Jawel, een geniale beat geproduceerd door RJD2
75. Common - Go
Prachtige, rustige beat. Heerlijk voor een ritje tijdens zonsondergang
74. J Dilla - Stop
J Dilla die het beste uit de geile stem van Dionne Warwick haalt, nuff said brah
73. Move.Meant - Good Money
Vette beat, vette teksten, vet concept
72. Nacho Picasso -Staring at the Sun
Swag, genoeg gezegd
71. NaS - You're da man
Large Pro (toch?) op z'n best, geweldige beat en NaS met zijn unieke stemgeluid maken dit een pareltje
0
geplaatst: 27 november 2012, 18:10 uur
Glaciers of Ice schreef:
Dat kan, maar het is en blijft mijn top 100
* denotes required fields.