Genres / Hip-Hop / De hiphop top 100 van...
zoeken in:
0
_Pjotr_
geplaatst: 28 november 2012, 11:28 uur
Jammer dat er geen reacties komen, weinig standaardwerk. Beetje rustige shit, ik kan hetwel hebben... Ben benieuwd naar de top van je lijst 

0
geplaatst: 28 november 2012, 14:04 uur
Best wel hele ontzettende fijne muziek tot nu toe. Ga zo door Ome Alexander.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 28 november 2012, 14:09 uur
Woah, flink wat namen die ik totaal niet ken! Diz Gibran, Elemental Zazen, Nine Leaves, Alpha Noise, Move.Meant en Nacho Picasso heb ik nog nooit van gehoord... De eerste klinkt alvast erg goed, als ik tijd heb ga ik de rest ook nog wel checken. Sowieso lekker mellow en alternatief lijstje. Ga zo door
.
.
0
geplaatst: 28 november 2012, 19:23 uur
70. Nine Leaves - Remember, execute, forget
Wederom de negen bladeren, een prachtige beat die steeds meer opzwepend wordt.
69. Northern Lights - With Birds
Teksten waar je u tegen zegt, de rapper is ook begaafd. Voor de mensen die dit niet kennen zou ik het aanraden het gehele album te luisteren!
68. Restoring Poetry in Music - There UR
Iedere keer dat ik dit nummer luister vraag ik me af of deze gozerts dronken waren tijdens het opnemen van het refrein. Een feelgood nummertje van de bovenste plank, vooral te danken aan het heerlijke refrein
67. Shad - It aint over
Die Lenny Kravitz sample is te geniaal voor woorden, wederom een heerlijk feelgood nummer
65. Son of Saturn - Subconscious Wilderness
Even iets heel anders; duister gesproken teksten ondersteund door een duistere beat. Als iemand me op kan hooken met de lyrics zou dat fijn zijn, want ik vind het moeilijk om te ontcijferen wat Son of Saturn hier rapt
64. SoulChef - when I close my eyes ft. Tunji
En we gaan weer terug naar jazzy feelgood hiphop. SoulChef is een meester in het maken van jazzy en soulvolle producties, Tunji is niet de meest bekende rapper maar dat doet helemaal niets af aan zijn raptalenten.
63. 3 Steps from Nowhere - Ain't no Tang
Een van de platen die jammerlijk genoeg door het gros van hiphopliefhebbers over het hoofd is gezien. Heerlijke jazzy hiphop met '90 feel, luisteren dit!
62. Wu-Tang Clan -7th chamber pt. 2
De clan op hun best
61. Wax Tailor - Magic Numbers
Dit nummer staat nieteens op Youtube (wat ben ik een opperhipster)! Hoe funky wil je het hebben? De rappers doen hun ding en Wax Tailor laat zien dit soort muziek helemaal in de vingers te hebben
Wederom de negen bladeren, een prachtige beat die steeds meer opzwepend wordt.
69. Northern Lights - With Birds
Teksten waar je u tegen zegt, de rapper is ook begaafd. Voor de mensen die dit niet kennen zou ik het aanraden het gehele album te luisteren!
68. Restoring Poetry in Music - There UR
Iedere keer dat ik dit nummer luister vraag ik me af of deze gozerts dronken waren tijdens het opnemen van het refrein. Een feelgood nummertje van de bovenste plank, vooral te danken aan het heerlijke refrein
67. Shad - It aint over
Die Lenny Kravitz sample is te geniaal voor woorden, wederom een heerlijk feelgood nummer
65. Son of Saturn - Subconscious Wilderness
Even iets heel anders; duister gesproken teksten ondersteund door een duistere beat. Als iemand me op kan hooken met de lyrics zou dat fijn zijn, want ik vind het moeilijk om te ontcijferen wat Son of Saturn hier rapt
64. SoulChef - when I close my eyes ft. Tunji
En we gaan weer terug naar jazzy feelgood hiphop. SoulChef is een meester in het maken van jazzy en soulvolle producties, Tunji is niet de meest bekende rapper maar dat doet helemaal niets af aan zijn raptalenten.
63. 3 Steps from Nowhere - Ain't no Tang
Een van de platen die jammerlijk genoeg door het gros van hiphopliefhebbers over het hoofd is gezien. Heerlijke jazzy hiphop met '90 feel, luisteren dit!
62. Wu-Tang Clan -7th chamber pt. 2
De clan op hun best
61. Wax Tailor - Magic Numbers
Dit nummer staat nieteens op Youtube (wat ben ik een opperhipster)! Hoe funky wil je het hebben? De rappers doen hun ding en Wax Tailor laat zien dit soort muziek helemaal in de vingers te hebben
0
geplaatst: 30 november 2012, 09:12 uur
Woah ik ken echt heel weinig uit je lijst, vandaar dat ik amper reageer.
0
geplaatst: 30 november 2012, 18:05 uur
Iedereen is zo onder de indruk van je top 100 dat ze er stil van zijn.
0
geplaatst: 30 november 2012, 20:42 uur
60. Vanilla - Used to Be
Mooi stukje muziek
59. Pacewon & Mr. Green - Children Sing
Een van de weinige nummers die ik op kan zetten en voor de rest alleen maar mee hoef te beuken met m'n hoofd.
58. A Tribe Called Quest -Electric Relaxation
Een van de meest relaxte nummers die ik ken, vind 't heerlijk om dit 's ochtend in de trein te luisteren
57. Thomax - Fire for the People (Blue S...
Thomax is een dj die de kunst heeft van goede bestaande nummers remixes te maken die het origineel overtreffen; dit is een voorbeeld daarvan
56. Statik Selektah - No holding backft. AZ & Cormega
Vette beat van Statik Selektah en vooral AZ laat zien dat hij tot de beste rappers behoord
55. Specifics - Patience
Een van mijn favoriete beats ooit gemaakt
54. Wiz Khalifa - The Race
Toen ik een hardcore stoner was was Wiz mijn voorbeeld; wie wilde nou niet alleen maar smoken, chillen en veel geld verdienen? Nog steeds is dit een van de meest geniale beats die ik ooit heb mogen horen, ook Wiz doet het niet slecht, jammer dat zijn teksten beperkt blijven tot hoes en money
53. SoulChef - California
Het komt niet zo vaak voor dat ik instrumentals los goed vindt, deze vind ik wel goed
52. Snowgoons - Starlight ft. Viro the Virus
Deze mag sowieso niet ontbreken in mijn top 100, fijne teksten en Viro is een hele goede rappper
51. Smiff - N - Wessun - Let's git it on
Zo heerlijk badass
Mooi stukje muziek
59. Pacewon & Mr. Green - Children Sing
Een van de weinige nummers die ik op kan zetten en voor de rest alleen maar mee hoef te beuken met m'n hoofd.
58. A Tribe Called Quest -Electric Relaxation
Een van de meest relaxte nummers die ik ken, vind 't heerlijk om dit 's ochtend in de trein te luisteren
57. Thomax - Fire for the People (Blue S...
Thomax is een dj die de kunst heeft van goede bestaande nummers remixes te maken die het origineel overtreffen; dit is een voorbeeld daarvan
56. Statik Selektah - No holding backft. AZ & Cormega
Vette beat van Statik Selektah en vooral AZ laat zien dat hij tot de beste rappers behoord
55. Specifics - Patience
Een van mijn favoriete beats ooit gemaakt
54. Wiz Khalifa - The Race
Toen ik een hardcore stoner was was Wiz mijn voorbeeld; wie wilde nou niet alleen maar smoken, chillen en veel geld verdienen? Nog steeds is dit een van de meest geniale beats die ik ooit heb mogen horen, ook Wiz doet het niet slecht, jammer dat zijn teksten beperkt blijven tot hoes en money
53. SoulChef - California
Het komt niet zo vaak voor dat ik instrumentals los goed vindt, deze vind ik wel goed
52. Snowgoons - Starlight ft. Viro the Virus
Deze mag sowieso niet ontbreken in mijn top 100, fijne teksten en Viro is een hele goede rappper
51. Smiff - N - Wessun - Let's git it on
Beef knockin at my front door, time to face drama once more
(Once and for all) settle the score
(I could feel the heat from the hot concrete
Cops walk the beats, but the crooks rule the streets)
(Once and for all) settle the score
(I could feel the heat from the hot concrete
Cops walk the beats, but the crooks rule the streets)
Zo heerlijk badass

0
geplaatst: 30 november 2012, 20:44 uur
Niet zo klagen, je hebt Wu-Block in je rotatielijst staan en dat is ook shit voor de backpackerts. Als je Wu-Block goed vindt dan staat er ook genoeg in deze lijst wat je aan zal spreken.
0
geplaatst: 30 november 2012, 20:45 uur
Ralph. schreef:
Dat is fijn, want op het gebied van muziek wil ik opperbackpacker/hipster zijn!
0
geplaatst: 30 november 2012, 21:42 uur
Nou ja, de laatste update is al vrij aardig. Alleen Thomax is toch wel de grootste crap mogelijk. Mensen realiseren zich dat nu nog niet, maar dat gaat nog wel komen. 

0
geplaatst: 1 december 2012, 20:55 uur
Smiff-n-Wessun
zo cool hoe Tek en Steele elkaar afwisselen.
Er zitten voor de rest veel voor mij onbekende nummers tussen. Maar wat ik wel ken is mijn smaak. Er zitten mooie selecties tussen.
zo cool hoe Tek en Steele elkaar afwisselen.Er zitten voor de rest veel voor mij onbekende nummers tussen. Maar wat ik wel ken is mijn smaak. Er zitten mooie selecties tussen.

0
geplaatst: 5 december 2012, 17:45 uur
Dungeon schreef:
Yo Alex drop nog even een lijstje. Ik geniet ervan hoor....
Yo Alex drop nog even een lijstje. Ik geniet ervan hoor....
Zal ik vanavond doen! Heb het jammer genoeg erg druk met school, vandaar dat deze update zo lang op zich laat wachten. Dank voor het begrip!
0
geplaatst: 7 december 2012, 20:38 uur
50. Slum Village - What's it all about
Heerlijk funky, hoogtepunt van het enorm sterke Fantastic volume 2.
49. Pete Rock & C.l Smooth - Take you there
CL Smooth laat hier zien waarom hij een van m'n favoriete mc's is, Pete Rock dropt een hele fijne beat.
48. People Under the Stairs -Acid Raindrops
Altijd genieten als ik dit nummer opzet. Prachtige drums met leuke teksten.
47. Mobb Deep - The begin of your ending
Mobb Deep is waarschijnlijk mijn meest beluisterde duo ooit (althans ze gaan goed de concurrentie aan met de CunninLynguists). Dit is het beste werk wat ze ooit hebben gemaakt.
46. One Be Lo - Doggy-Style-Biscuits
Apart, spacey sfeertje in dit nummer. One Be Lo met aardige raps, maar toch zijn het de samples (of ingezongen stukken) die het nummer geweldig maken.
45. Nujabes - Latitude (remix ft. Five Deez)
Favoriete Nujabes beat? Net niet, maar een prachtige nummer 2.
44. NaS - One Time for your Mind
NaS demonstreert hier maar even dat hij niet alleen scherp kan rappen, ook een lome manier van spitten heeft hij in de vingers.
43. Malus and Lyrical Waterside - On ft. El Da Sensei
Onder het moto; niemand kent dit. Lekkere opzwepende beat waar de mannen van El da Sensei wel raad mee weten.
42. CunninLynguists - The Park (BSBD remix)
Blue Sky Black Death en CunninLynguists?!?!? Puur genieten
41. Nine - Make or Take
Die jazzy beat
Kan ook dagen achter elkaar naar de rauwe stem van Nine luisteren.
Heerlijk funky, hoogtepunt van het enorm sterke Fantastic volume 2.
49. Pete Rock & C.l Smooth - Take you there
CL Smooth laat hier zien waarom hij een van m'n favoriete mc's is, Pete Rock dropt een hele fijne beat.
48. People Under the Stairs -Acid Raindrops
Altijd genieten als ik dit nummer opzet. Prachtige drums met leuke teksten.
47. Mobb Deep - The begin of your ending
Mobb Deep is waarschijnlijk mijn meest beluisterde duo ooit (althans ze gaan goed de concurrentie aan met de CunninLynguists). Dit is het beste werk wat ze ooit hebben gemaakt.
46. One Be Lo - Doggy-Style-Biscuits
Apart, spacey sfeertje in dit nummer. One Be Lo met aardige raps, maar toch zijn het de samples (of ingezongen stukken) die het nummer geweldig maken.
45. Nujabes - Latitude (remix ft. Five Deez)
Favoriete Nujabes beat? Net niet, maar een prachtige nummer 2.
44. NaS - One Time for your Mind
How y'all its nasty the villain,
I'm still writin' rhymes,
but besides that I'm Chillin'
I'm still writin' rhymes,
but besides that I'm Chillin'
NaS demonstreert hier maar even dat hij niet alleen scherp kan rappen, ook een lome manier van spitten heeft hij in de vingers.
43. Malus and Lyrical Waterside - On ft. El Da Sensei
Onder het moto; niemand kent dit. Lekkere opzwepende beat waar de mannen van El da Sensei wel raad mee weten.
42. CunninLynguists - The Park (BSBD remix)
Blue Sky Black Death en CunninLynguists?!?!? Puur genieten
41. Nine - Make or Take
Die jazzy beat
Kan ook dagen achter elkaar naar de rauwe stem van Nine luisteren.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 8 december 2012, 04:21 uur
Ik zat Used to Be te luisteren, en na 30 seconden dacht ik bij mezelf "ik hoop zooo hard dat dit nummer instrumentaal blijft..." Jammer genoeg was het 41 seconden later afgelopen. 
Latitude is trouwens een prachtig nummer, dat ik zowaar bijna vergen was. Je aparte smaakje mag dan wel niet de mijne zijn, ik kan hem zeker heel goed waarderen Alexander.

Latitude is trouwens een prachtig nummer, dat ik zowaar bijna vergen was. Je aparte smaakje mag dan wel niet de mijne zijn, ik kan hem zeker heel goed waarderen Alexander.

0
geplaatst: 8 december 2012, 15:15 uur
40. Common Market - Nina Sing
Melancholisch nummer. RA Scion, bediend door een beat van Sabzi, brengt niet de meest vrolijke teksten, maar dat vind ik juist de kracht van dit nummer.
39. Cities Aviv -Meet me on Montrose
Mijn zomer nummer van 2012, prachtige sample van de Alessi Brothers!
38. Genelec and Memphis Reigns - Anarchist Cookbook
En dan komen we bij mijn favoriete hiphop album. Genelec en Memphis Reigns zijn op dit album in top vorm en vooral bij dit nummer laten ze dat horen. Met wat meer energie dan men van mijn smaak gewend is, maar daar zeker niet minder om.
37. The Brotherhood - Goin' Underground
Hier hoef ik niet veel over te zeggen. Opzetten en meeknikken.
36. Sci-Fi Stu - Can't Leave
Sci-Fi's beste beat. Dit is een van mijn favoriete beats. Ill Poetix kunnen ook wel wat met woorden.
35. Blue Sky Black Death - Brain Cells ft. Virtuoso
Gruwelijk hoe deze beat zich opbouwt, daarnaast past Virtuoso er perfect op.
34. Long Arm - When Children Sleep
En even wat heel anders dan de onheilspellende Virtuoso; een organische samenloop van instrumenten.
33. Shinsight Trio -Early Dayz Amazement
Hier heb ik zelf nog een keer op gerapt
Lekkere beat en Insight is een geweldige rapper!
32. Thomax - So Alone (L da Headtoucha)
Beste wat Thomax heeft gemaakt, prachtige beat en teksten van L die je niet koud laten.
31. Rakim - Uplift
Rakim laat hier, voor mij tenminste, het meest duidelijk zien waarom hij een legendarische MC is.
Melancholisch nummer. RA Scion, bediend door een beat van Sabzi, brengt niet de meest vrolijke teksten, maar dat vind ik juist de kracht van dit nummer.
39. Cities Aviv -Meet me on Montrose
Mijn zomer nummer van 2012, prachtige sample van de Alessi Brothers!
38. Genelec and Memphis Reigns - Anarchist Cookbook
En dan komen we bij mijn favoriete hiphop album. Genelec en Memphis Reigns zijn op dit album in top vorm en vooral bij dit nummer laten ze dat horen. Met wat meer energie dan men van mijn smaak gewend is, maar daar zeker niet minder om.
37. The Brotherhood - Goin' Underground
Hier hoef ik niet veel over te zeggen. Opzetten en meeknikken.
36. Sci-Fi Stu - Can't Leave
Sci-Fi's beste beat. Dit is een van mijn favoriete beats. Ill Poetix kunnen ook wel wat met woorden.
35. Blue Sky Black Death - Brain Cells ft. Virtuoso
Gruwelijk hoe deze beat zich opbouwt, daarnaast past Virtuoso er perfect op.
34. Long Arm - When Children Sleep
En even wat heel anders dan de onheilspellende Virtuoso; een organische samenloop van instrumenten.
33. Shinsight Trio -Early Dayz Amazement
Hier heb ik zelf nog een keer op gerapt
Lekkere beat en Insight is een geweldige rapper!32. Thomax - So Alone (L da Headtoucha)
Beste wat Thomax heeft gemaakt, prachtige beat en teksten van L die je niet koud laten.
I can't cry but it feels like heaven when it rains,
around hardhitted dudes that ain't never gon' change.
around hardhitted dudes that ain't never gon' change.
31. Rakim - Uplift
Rakim laat hier, voor mij tenminste, het meest duidelijk zien waarom hij een legendarische MC is.
0
geplaatst: 10 december 2012, 11:54 uur
Ik kende die van Blue Sky Black Death nog niet die en inderdaad, wat een verschrikkelijk harde beat hé!
0
geplaatst: 17 december 2012, 22:25 uur
Een top 100 die stopt bij nummer 31. Het is eens wat anders. 

0
geplaatst: 17 december 2012, 22:53 uur
Je moet zijn kladblok-files bootleggen om achter de rest te komen. Unreleased material my man.
0
geplaatst: 18 december 2012, 10:55 uur
Heheh, cool dat je Son of Saturn hier op hebt staan. Heb nog twee producties geleverd voor dat album.
Apart hoe mensen veel mensen hiervan niet kennen... Ik ken tot nu toe twee/drie mensen niet, maar dat heb ik vaak wel.
Apart hoe mensen veel mensen hiervan niet kennen... Ik ken tot nu toe twee/drie mensen niet, maar dat heb ik vaak wel.
0
geplaatst: 19 december 2012, 17:36 uur
Sorry menschen, door een zware week heb is het me niet gelukt de top 100 bij te houden. Ik hoop dat ik alsnog mag doorgaan en zo niet: pech.
30. Focus... - MarchTwelfth2011
De datum dat ik mijn huidige vriendin aan de haak sloeg viel me op op dit album. Een pareltje, focus... legt een heerlijke beat neer en er wordt dik 6 minuten op lekker op gerapt.
29. Praverb the Wyse - November 11th
Emotioneel nummer van een interessant persoon. Op LastFM heb ik wat met hem gesproken, naar aanleiding van dit nummer. Dit nummer had ik vele dagen op replay staan, en nu luister ik het nog steeds dikwijls.
28. The Pharcyde - Moment in Time
Heerlijke vibe in dit nummer. Afkomstig van mijn favoriete cd van de Pharcyde.
27. Nujabes - Luvpt.3 ft.Shing02
Heerlijk rustige productie van Nujabes, Shing02 kende ik nog niet. Ik vind hem een rapper die precies op de beat past.
26. Notorious B.I.G - Juicy
Dit nummer mag natuurlijk in geen enkele top 100 ontbreken. Rapvader Biggie Smalls laat zien hoe je commercieel kan zijn en tegelijkertijd een prachtig nummer af kan leveren.
25. LushLife - She's a buddhist I'm a cubist
Die beat zit zo vol met energie. Net als de hele cd is dit nummer geniaal. Mijn dank gaat uit naar R&P die me op deze cd heeft gewezen, het is nog steeds mijn favoriet van 2012.
24. Thomas Prime -Iron Mask
Dope beat, leuke teksten. Meesterwerkje van Thomas Prime en vrienden.
23. GZA - B.I.B.L.E
Religieuze teksten van GZA. Hij verpakt deze in een geweldig nummer.
22. CYNE -Electrical Blue
Geen First Person, geen Steady. Nee Electrical Blue vind ik het fijnste nummer van CYNE.
21. AZ - The Essenceft. Nas
Prachtige sfeer in dit nummer. NaS en AZ laten hier zijn dat ze heel erg veel chemie hebben, ze wisselen elkaar moeiteloos af.
30. Focus... - MarchTwelfth2011
De datum dat ik mijn huidige vriendin aan de haak sloeg viel me op op dit album. Een pareltje, focus... legt een heerlijke beat neer en er wordt dik 6 minuten op lekker op gerapt.
29. Praverb the Wyse - November 11th
Emotioneel nummer van een interessant persoon. Op LastFM heb ik wat met hem gesproken, naar aanleiding van dit nummer. Dit nummer had ik vele dagen op replay staan, en nu luister ik het nog steeds dikwijls.
28. The Pharcyde - Moment in Time
Heerlijke vibe in dit nummer. Afkomstig van mijn favoriete cd van de Pharcyde.
27. Nujabes - Luvpt.3 ft.Shing02
Heerlijk rustige productie van Nujabes, Shing02 kende ik nog niet. Ik vind hem een rapper die precies op de beat past.
26. Notorious B.I.G - Juicy
Dit nummer mag natuurlijk in geen enkele top 100 ontbreken. Rapvader Biggie Smalls laat zien hoe je commercieel kan zijn en tegelijkertijd een prachtig nummer af kan leveren.
25. LushLife - She's a buddhist I'm a cubist
Die beat zit zo vol met energie. Net als de hele cd is dit nummer geniaal. Mijn dank gaat uit naar R&P die me op deze cd heeft gewezen, het is nog steeds mijn favoriet van 2012.
24. Thomas Prime -Iron Mask
Dope beat, leuke teksten. Meesterwerkje van Thomas Prime en vrienden.
23. GZA - B.I.B.L.E
Religieuze teksten van GZA. Hij verpakt deze in een geweldig nummer.
22. CYNE -Electrical Blue
Geen First Person, geen Steady. Nee Electrical Blue vind ik het fijnste nummer van CYNE.
21. AZ - The Essenceft. Nas
Prachtige sfeer in dit nummer. NaS en AZ laten hier zijn dat ze heel erg veel chemie hebben, ze wisselen elkaar moeiteloos af.
0
geplaatst: 19 december 2012, 17:45 uur
Elohim schreef:
Heheh, cool dat je Son of Saturn hier op hebt staan. Heb nog twee producties geleverd voor dat album.
Wow supervet man! Welke producties waren dat dan?
0
geplaatst: 20 december 2012, 10:20 uur

Bedankt, dat wist ik nog helemaal niet, maar het is geen minder nummer daarom

0
geplaatst: 20 december 2012, 10:37 uur
En hoe.

Best wel lekkere top 100 trouwens. Er staan een paar klassiekers tussen, maar ook een paar ondergewaardeerde nummers.
Children SIng.

* denotes required fields.