MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / De hiphop top 100 van...

zoeken in:
20.. Blue Scholars - Loyalty

Het beste van Blue Scholars, geniaal nummer wat ik wekenlang op replay heb laten staan.

19. SoulChef - Dreams ft. Need Not Worry

Need Not is echt een geniale rapper. SoulChef is mijn favoriete producer. Voeg ze samen en je hebt een geniaal nummer. Vooral de teksten, die enigszins neigen naar psychotica, van Need Not zijn heerlijk gebracht door zijn rauwe stem.

18. Specifics - Graig's House

Ondergewaardeerd! Heerlijke relaxte beat en de rapper past er perfect op, ook het onderwerp is fijn

17. Jedi Mind Tricks - Razorblade Salvation

Laten we er maar niet omheen draaien; Shara Worden steelt hier gewoon de show. De beat van Stoupe is geweldig, de raps van Vinnie zijn ook leuk. Maar Worden overschaduwt beide en maakt zo een van mijn favoriete nummers ooit.

16. J Dilla - So Far To Go

J Dilla en Common zijn een gouden duo. Dat laat dit nummer maar weer eens zien. Perfect voor tijdens een zomerse zonsondergang, zo sfeervol.

15. Fashawn - Boy Meets World

Ik ben er nog steeds niet uit welk deel ik het beste vind. Het sfeervolle eerste deel, of het oprechte tweede deel. Exile en Fashawn hebben met dit nummer goud afgeleverd.

14. Tonedeff - Porcelain (Kno remix)

Kippevel, elke keer dat ik dit luister. Een nummer waar je echt de tijd voor moet nemen.

13. Sleep - Never

Prachtige teksten op dit nummer van Sleep, ondersteund door een geweldig beat: smullen!

12. Alpha Noise - New Girl

Alsof ze freestylen in een oude pub, genoeg gezegd daarmee lijkt me.

11. Incise - Scorpion's tale

Heerlijk die teksten van Need Not (alweer!), toch wel een van mijn favoriete mc's. Hij neemt je mee op reis door zijn gedachten, luisteren die hap!

alexander-r schreef:
(quote)

Wow supervet man! Welke producties waren dat dan?

Nee wacht, niet op dat album, sorry mijn fout.

Album van Akashik Ancestorz (toen nog Son of Saturn met pffft... weet niet meer hoe die kerel heet). Dit album was de reden dat ik hem contacteerde XD

Voor dat album Akashik Ancestorz - Ancient Art of Facts (2010) heb ik de intro en Metamorphosis geproduceerd. Echt al even geleden, trouwens... Was 14/15 toen ik die beats gemaakt had xD

Tijd vliegt o.o

Razorblade Salvation is geweldig, maar de zang vind ik juist het mindere punt

10. Non-Prophets - Mainstream 307

Ik weet niet wat het is, want ik vind de beat en rappers niet zo speciaal. Maar dit klinkt wel ongelofelijk lekker. Ook dit nummer grijs gedraaid, prachtig!

9. CunninLynguists - Nothing to Give

Het eerste nummer wat ik ontdekte van de CunninLynguists vind ik meteen ook het beste. Mijn favoriete groep levert hier een prachtig muzikaal werk af. Het klinkt allemaal heel erg organisch en Natti en Deacon zijn in vorm.

8. Long Arm - The Branches (instrumental)

Ja ik houd nu eenmaal van organische muziek en dan is Long Arm een van de beste artiesten die ik ken. De instrumentale versie vind ik stiekem nog wel beter dan die met rapper, nu hoor je pas echt wat voor een meesterwerk Long Arm aflevert.

7. Mr. J Medeiros - Her Wings

Een beat waar je stil van wordt, Medeiros komt dan ook met een geweldig verhaal aan.

6. Genelec and Memphis Reigns - Chicken Soup

Van mijn favoriete album; het absolute hoogtepunt. Een geweldige beat waar Genelec en Memphis Reigns dankbaar mee om gaan.

I shut my eyes, believe in me, and I can conquer anything

10. Non-Prophets - Mainstream 307

Ik weet niet wat het is, want ik vind de beat en rappers niet zo speciaal. Maar dit klinkt wel ongelofelijk lekker. Ook dit nummer grijs gedraaid, prachtig!

9. CunninLynguists - Nothing to Give

Het eerste nummer wat ik ontdekte van de CunninLynguists vind ik meteen ook het beste. Mijn favoriete groep levert hier een prachtig muzikaal werk af. Het klinkt allemaal heel erg organisch en Natti en Deacon zijn in vorm.

8. Long Arm - The Branches (instrumental)

Ja ik houd nu eenmaal van organische muziek en dan is Long Arm een van de beste artiesten die ik ken. De instrumentale versie vind ik stiekem nog wel beter dan die met rapper, nu hoor je pas echt wat voor een meesterwerk Long Arm aflevert.

7. Mr. J Medeiros - Her Wings

Een beat waar je stil van wordt, Medeiros komt dan ook met een geweldig verhaal aan.

6. Genelec and Memphis Reigns - Chicken Soup

Van mijn favoriete album; het absolute hoogtepunt. Een geweldige beat waar Genelec en Memphis Reigns dankbaar mee om gaan.

I shut my eyes, believe in me, and I can conquer anything

Mb.
Er staan weer een paar leuke nummertjes tussen - die mindere vergeef ik je.

The Branches!

Ik heb hier nog niet veel gereageerd op de top 100 van alexander. Zal morgen even een uitgebreide mening plaatsen.

Wederom goed bezig. Veel nette tracks gehoord.

5. Big L - 8 iz enuff / Dark Time Sunshine - A Walk in the Park

Rauwe beat van Big L of een onheilspellende van DTS? Gebrag en boast op hoog niveau of psychotische teksten? Ik kon er niet tussen kiezen; vandaar deze twee nummers 5.

4. The Pharcyde - Devil Music

Geniale productie van Fatlip daarbij laten de vrienden van The Pharcyde zien wat ze in huis hebben.

3. NaS - Halftime

NaS op z'n best, heerlijk hoe hij deze fijne beat compleet aan gort rapt.

2. Smiff-N-Wessun - Wontime

Meesterwerk van Smiff-N-Wessun. Rauwe beat met geniale verses van Tek en Steele.

Wie o wie zou de eer hebben om nummer 1 in mijn top 100 te zijn? Voor degene die het raad heb ik een prijs

8 Is Enuff is zo lekker hè. Ik kwam er laatst weer achter toen ik hem in de auto luisterde. Je vergeet wel eens dat er ook gastartiesten op dat album staan door die heerlijke verses van Big L zelf, maar op 8 Is Enuff komen ze gewoon allemaal met een hele sterke verse.

Posse Cut zoals een Posse Cut zou moeten zijn.

He$$el_01 schreef:
8 Is Enuff is zo lekker hè. Ik kwam er laatst weer achter toen ik hem in de auto luisterde. Je vergeet wel eens dat er ook gastartiesten op dat album staan door die heerlijke verses van Big L zelf, maar op 8 Is Enuff komen ze gewoon allemaal met een hele sterke verse.

Posse Cut zoals een Posse Cut zou moeten zijn.

Daar sla je de spijker op z'n kop, dat is precies wat zijn albums zo geniaal maakt!

alexander is over het algemeen een meester in het uitkiezen van net het verkeerde nummer (vind ik dan).

Maar bij Nas heeft hij het wel bijna bij het rechte eind.

En een gokje:

I Feel for You van AZ op nummer 1.

Rhythm & Poetry schreef:
En een gokje:

I Feel for You van AZ op nummer 1.

Geweldig nummer dat nog belicht wordt, maar niet mijn nummer 1! En op die reactie daarvoor; ik heb altijd al een redelijk aparte smaak gehad (:

En de nummer 1 is...

Best beat die ooit is gemaakt imo, geweldige teksten en een prachtige sfeer.

Natuurlijk is mijn top 100 niet compleet zonder enkele 'honorable mentions'

I Feel for You - AZ

Raar dat mijn favoriete rapper niet veel is voorgekomen in mijn top 100, maar met dit nummer levert ie toch wel een knallertje af.

True Colors ft. Era Hardaway - Autumn Labella

Rapper zegt me niet veel, rapperin heeft een mooie stem, productie is heerlijk.

Anthem - LushLife

Modern day classic? Met dit Anthem heeft LushLife een echte banger op zijn Plateau Vision staan.

Crossroads - Bone Thugs-N-Harmony

Geweldig nummer, ik had deze graag in mijn top 100 gezet maar kende hem te laat. Dit nummer zou rond de 30-40 staan.

Oakland Blackouts - Hieroglyphics

Zelfde verhaal als met Crossroads, alleen zou deze nog hoger staan.

In the Sun ft. Q-tip - Large Professor

Heb altijd een melancholisch gevoel bij dit nummer, meer voor de intensieve luisterbeurt.

Time Machine - Logos Apeilh & Freestyle

Een beat die knalt, en Grieks is geen lelijke taal

Hustler Musik - Lil Wayne

Lil Wayne die enorm veel emotie in zijn nummer knalt, levert hem zeker geen slecht resultaat op.

The Spins -Mac Miller

Wat een bout rapper is Mac Miller toch, hij krijgt het net niet voor elkaar deze heerlijke beat (die samples!!!) te verpesten

Reminisce - The 49ers

Het Japanse refrein verpest het voor mij Voor de rest heel fijn nummer, weer van mijn favo producer Soulchef!

Dit was mijn top 100, ik hoop dat jullie wat inspiratie op hebben kunnen doen en tevens een inkijk in mijn smaak hebben gehad. Ajus

Time Machine . Wel jammer dat die Griek daarop meedoet.

Wel hele simpele drums voor de beste beat ooit, maar wel een sterke beat. Je top 100 vind ik vrij inconsistent, maar er zitten wel hele goede nummers tussen.

_Pjotr_
Wie is er nu aan de beurt??

nedbed
Ik geloof dat ik ben. Tijdje niet meer hier gekeken, ik zal eens kijken wanneer ik kan beginnen.

nedbed
Ik begin maar eens dan! Ik heb er voor gekozen om maar 1 nummer per artiest in de lijst te stoppen, dat zorgt toch voor wat meer afwisseling, al zal de lijst dan niet helemaal kloppen, maar dat boeit niet.

Daar gaat ie!

100. Goodie Mob - Cell Therapy

Ik trap af met een Dirty South klassieker die in ieder lijstje hoort te staan, misschien staat ie een beetje laag, maar het wordt hierna alleen nog maar beter!

99. Mr. Muthafuckin' eXquire - The Last Huzzah!

Nou wat ik net zei zal nu meteen wel niet waar zijn wat jullie betreft, maar ik vind dit echt een geweldig nummer. Heerlijke Necro beat en lekker droge teksten van de rappers.
''I'm at the Pizza Hut, I'm at the Taco Bell The combination made my eyes bleed''

98. 50 Cent – Your Life's On The Line

Misschien wel de enige 50 cent track die echt de moeite waard is, maar dan ook meteen eentje die ik erg graag draai. Fijne beat en hier kon ie ook nog eens rappen.

97. Juggaknots – Trouble Man

Briljant gesampled dit, ik heb dit nummer helemaal grijs gedraaid nadat ik het voor het eerst hoorde. De rest van het album viel een beetje tegen, maar dit nummer is gewoon een classic.

96. Kurious – I'm Kurious

Gewoon een heerlijk laidback 90's nummer, niet veel meer over te zeggen.

95. MC Ren – Final Frontier

In de NWA tijd was hij toch wel de beste rapper van de groep, jammer alleen dat hij eigenlijk nooit een fatsoenlijk solo album heeft gemaakt. Dit daarentegen is een briljant nummer, gek genoeg had ik heel lang niet door dat in dit nummer hetzelfde deuntje zit als in The Bridge is Over van BDP.

94. Main Source – Live At The BBQ

Nas.

93. Arsonists – Blaze

Wat spitten de mannen van Arsonists er toch gruwelijk op los, sowieso een erg goede groep en dit is hun beste track. Geweldige beat ook.

92. Geto Boys – Damn It Feels Good To Be Ga...

Damn wat een lekker nummer! Heerlijke rustige beat en leuke teksten van de mannen van The Geto Boys en van de president. Natuurlijk ken ik dit nummer van Office Space, leuke film is dat.

91. Compton’s Most Wanted – Hood Took Me Under

Ik hoorde dit nummer voor het eerst toen ik heerlijk rondcruisde in mijn Cadillac door de hood. Op Radio Los Santos natuurlijk!

nedbed schreef:
Ik hoorde dit nummer voor het eerst toen ik heerlijk rondcruisde in mijn Cadillac door de hood. Op Radio Los Santos natuurlijk!

Heerlijke nostalgie

Daarnaast zijn Juggaknots natuurlijk helden En verse van El-P op The Last Huzzah! is natuurlijk genieten!

Mooi begin van je lijst.

MAS
Goed begin inderdaad.

Deze mannetje heeft smaak. Ga zo door. Compton's Most Wanted.

nedbed
Oke, volgende.

90. Reks – 25th Hour

Heerlijke premo productie en Reks vind ik een zeer aardige rapper. De video ziet er ook erg mooi uit.

89. Cypress Hill – Illusions

Cypress Hill is gewoon lekker chille muziek zonder al te bijzondere teksten, hoewel de manier waarop B-real dit nummer begint wel geweldig is.

88. Non Phixion And Arsonists – YouTube - Skeme Team (Arsonists and Non Phixion) - 14 years of rap - Classic Hip Hop

Twee zeer sterke groepen op 1 track, dat kan natuurlijk niet fout gaan. Gewoon een heel hard nummer dit.

87. M.O.P. – Stick To Ya Gunz

Ik moet zeggen dat ik M.O.P. niet echt geweldig vind, meer schreeuwen dan rappen, toch doen ze het op dit nummer niet heel slecht, maar de voornaamste reden dat dit nummer in m'n lijst staat is de verse van Kool G Rap. Hij rapt deze track namelijk helemaal aan gort. Ook gewoon een lekkere beat natuurlijk.

86. Beastie Boys – Sabotage

Tja, de Beastie Boys schreeuwen ook, maar zij zijn cool. Clip is ook altijd leuk, met die snorren.

85. Zwart Licht – Bliksemschicht

Een van de beste nederhop beats ooit en ook veruit het beste nummer van deze groep. De rest heb ik nooit echt wat gevonden.

84. Grip Grand – Paper Cup Ft Percee P

Als Percee P meedoet is het sowieso al een goed nummer, want die kerel kan echt geweldig spitten. Grip Grand kan ook nog wel aardig rappen.

83. Xzibit – Paparazzi

Die kerel van Pimp my ride maakte vroeger nog best mooie muziek.

82. Eazy E – Real Muthaphuckin G's

Heel erg stoer nummer met een lekkere G-Funk beat.
Bovendien: ''Motherfuck Dre, motherfuck Snoop, motherfuck Death Row Yo, and here comes my left blow''

81. Pharoahe Monch – Simon Says

Geweldig gebruik gemaakt van de Godzilla Theme song. Deze beat verveelt nooit en Pharoahe Monch is niet voor niets een van mijn favoriete rappers.

Huzzah!

panjoe (moderator)
Goed bezig! The Last Huzzah en Trouble Man zijn mijn favorietjes, naast de klessiks als Live at the BBQ en Simon Says.

Eerste twee updates zijn erg goed.

nedbed
Bedankt voor de positieve reacties tot nu toe! Hier zijn de volgende tien nummers.

80. Scarface – Hand Of The Dead Body

Scarface en Ice Cube zijn boos op de media die gangstarap de schuld geeft van veel criminaliteit. Geweldig nummer met twee rap grootheden.

79. DMX – Intro

DMX is één van de belangrijkste redenen dat ik naar hiphop ben gaan luisteren. Ik leerde zijn muziek kennen door een playstation spel, namelijk: Def Jam Vendetta, waar je kon vechten met rappers. Dit nummer zat ook bij dat spel en dit is nog steeds mijn favoriet van DMX en ik vind het nog steeds een fantastisch nummer.

78. Eminem – Role Model

Vroeger was ik een groot fan van Eminem, alleen in de Slim Shady periode vond ik hem niet echt geweldig, ik vond z'n stem maar raar. Nu is dit de enige muziek van de man die ik nog echt goed vind en dit vind ik zijn beste nummer. Hier was hij nog lekker grof en nog belangrijker, hier had hij nog humor.

77. Vakill - Fallen

Een geweldig verhaal wordt hier verteld door twee geweldige rappers, Vakill speelt de doorgedraaide rapper en Slug probeert te voorkomen dat hij gekke dingen gaat doen.

76. N*E*R*D - Provider

Ik twijfelde even of ik dit nummer er wel in moest zetten, want is dit wel hiphop? Ik heb besloten het maar gewoon te doen, want dit nummer is zo lekker dat ik hem er gewoon in moest zetten.

75. Onyx – All We Got Iz Us (Evil Stre...

In de tijd dat ik naar DMX luisterde kwam daar ook ineens Onyx bij. Onyx is nou niet bepaalt een groep die bekent staat om haar briljante teksten, gewoon lompe Hardcore Rap, heerlijk!

74. El-P – Deep Space 9mm

El-P, wat een held is dit. Welke producer kan er nou zulke briljante beats maken en daarnaast ook nog zo goed rappen. Dit nummer heeft ook weer zo'n lekker aparte space-achtige beat en de teksten zijn ook zeker de moeite waard. Maar goed, iedereen kent dit nummer natuurlijk

73. Non Phixion – Black Helicopters

Deze beat! Verder doen de rappers het niet onaardig natuurlijk. Mooi refrein ook.

72. Jay-Z – 99 Problems

Heerlijke banger van Jay-Z. Het refrein is natuurlijk compleet gejat van Ice-T, maar dat maakt dit nummer niet minder. De rest van de tekst vind ik ook altijd erg leuk.

71. Immortal Technique – Peruvian Cocaine

Heel leuk gedaan hoe iedereen een eigen rol speelt in dit nummer en de sample van dat Scarface nummer klint heerlijk.

Morgen meer!

Scarface – Hand Of The Dead Body Meer van zulke nummers graag !!

Gast
geplaatst: vandaag om 20:16 uur

geplaatst: vandaag om 20:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.