MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / De hiphop top 100 van...

zoeken in:
MAS
Tantoe harde pokoes swa

Dennisami
Lekker nummer die van DMX!

Zijn er nog veel mensen die hun top 100 gaan plaatsen? Anders wil ik ook wel een poging wagen na nedbed.

Wat een goede lijst tot nu toe!
Ik neem alleen aan dat je met Nas 'vals' speelt en hij er solo ook nog in staat?

Verder:

Provider
Intro DMX
Role Model (Enige Eminem nummer wat ik ooit vrijwillig heb opgezet)
Simon Says
Paparazzi....hood take...etc etc. etc.

nedbed
Ik zie Live At The BBQ als een Main Source nummer, dus ja Nas komt nog voor in deze lijst. Ik probeer vanavond de volgende update te posten, ik had het de afgelopen dagen erg druk, vandaar dat ik er nog niet aan toe gekomen ben.

OMG Beste muziek ooit .

nedbed
Oké daar gaan we weer.

70. Dr. Dre And Snoop Dogg – Deep Cover

Geweldig hoe die beat er in knalt en dan: ''Tonight's the night I get in some shit, Deep cover on the incognito tip'' Jammer eigenlijk dat dit nummer niet op The Chronic staat, want dit nummer is naar mijn mening beter dan alle nummers van dat album.

69. Rakim – The Saga Begins

Ik ben eigenlijk helemaal geen fan van Rakim, ik vind z'n stem vaak wat saai en snel vervelen. Op dit nummer vind ik het wel erg goed klinken en deze beat vind ik dan ook echt geweldig.

68. OGC – Bounce To The Ounce

Bootcamp cilk classic.

67. Ultra Magnetic MC’s – Poppa Large

Maar dan natuurlijk niet de album versie die door de beat een stuk minder leuk is. Op deze beat klinken Kool Keith's gestoorde teksten en geniale flow veel beter. De video past er trouwens ook perfect bij.

66. Run DMC – Run's House

Whooooo's House? Ruuun's House! Jaaa heerlijk toch. Die eerste verse van Run is één van mijn favorieten aller tijden, niet vanwege de tekst, maar de manier waarop hij het rapt zorgt ervoor dat ik automatisch mee moet rappen.

65. Channel Live – Mad Izm

Die twee worden er natuurlijk wel behoorlijk uit gerapt door Krs, maar dat is niet zo raar natuurlijk, hij doet het namelijk geweldig op dit nummer.

64. Random Axe – The Hex

Een van de beste nummers van 2011, van één van de beste albums van dat jaar. Sean P komt natuurlijk het hardst.

''I pull out my piece and I pop you, Papi You prolly want peace like Mahatma Ghandi, Fuck peace, I'm a beast, bitch, I pop pellets in the person, I'm a piece of shit
P, motherfucker''

63. Jurassic 5 – A Day At The Races

Percee P, daar heb je 'm weer. Wat een briljante rapper is dat toch. En dan heb je ook nog Big Daddy Kane en de mannen van Jurassic 5 + een heerlijke oldschool beat.

62. Mr. Lif – Return Of The B-Boy

Het nummer begint met een lekker rustige spacy beat (El-P ) waar Mr. Lif kalm over heen flowt. En dan komt die geweldige overgang waarna het nummer voor mij alleen nog maar beter wordt.

61. Smif-N-Wessun - Bucktown

90's classic met een enorm hoog chill-gehalte. Verschrikkelijk fijn nummer.

Altijd vet die Bootcamp cilk

Weer 10 mooie nummers. Bucktown natuurlijk ook een Bootcamp Click classic.

nedbed
Oh haha typo.
Bucktown is dat natuurlijk ook ja.

MAS
Toffe update! Helemaal mijn smaak.

nedbed
60. The Loyalists – Disperse

Ik begin deze update met een wat onbekendere groep, maar deze groep is echt heel goed en de mannen hebben drie zeer sterke albums gemaakt. Dit nummer is afkomstig van ''Moodswing'' dat album heeft ook een tijd in m'n top 10 gestaan. Het nummer heeft een geweldige sample die ook wordt gebruikt in Peep My Words van Sean Price.

59. Gravediggaz – Diary Of A Madman

´´Be a witness, as I excersize my exorcism
The evil that lurks within the sin, the terrorism´´

Die eerste verse van Shabazz is zo vet. De rest van het nummer is ook gewoon erg sterk, maar Shabazz steelt de show hier.

58. NWA - Alwayz Into Something

Dre op zijn best, briljante beat en Dre, Eazy en Ren hebben zonder Ice Cube een album gemaakt dat ik beter vind dan het debuut.

57. Artifacts – Lower Da Boom

''Boomsquad in tha House''. En hoe die beat dan ineens begint. Je moet het gehoord hebben om het te begrijpen. De rappers doen het ook subliem op het hele album, met name El Da Sensei is een top-MC

56. Warren G - Regulate

Lekker chill nummertje, hoort in iedere hiphop lijst natuurlijk.

55. Grand Puba – I like It

En nu dan een wat vreemdere keuze. Ik ken verder niet echt veel van Grand Puba, ik kende de man voordat ik dit hoorde niet eens, maar vanaf ik dit nummer voor het eerst hoorde in ''Tony Hawk Underground 2'' ben ik verliefd op dit nummer, al komt het misschien een beetje door de mooie herinneringen aan dit spel dat ik het nu nog steeds zo goed vind.

54. Ghost Face Killah – Assassination Day

Inspectah Deck! Ongelooflijk, wat een briljante verse levert hij hier weer af. RZA laat horen waarom hij misschien wel de beste producer ooit is.

53. Killer Mike – Don't Die

Wat wist deze man mij positief te verassen vorig jaar zeg! Ik had nog nooit van Killer Mike gehoord en ik werd door dit nummer compleet weggeblazen. Heel coole storytelling en El-P stelt ook niet teleur, prachtige beat.

52. Masta Ace – Take A Walk

Masta Ace rapt zo lekker chill en het klinkt voor mij alsof het hem totaal geen moeite kost. En wat kan hij toch prachtig verhalen vertellen, ik zie het allemaal zo voor me.

51. Pete Rock And CL Smooth – Soul Brother #1

Ja, mijn favoriete Pete Rock And CL Smooth nummer is een nummer waar niet Cl Smooth, maar Pete Rock rapt. Ik weet niet wat het is maar ik heb dit altijd een geweldig nummer gevonden. Ook dit nummer zat in mijn favoriete skate game. misschien komt het daardoor

Be a witness, as I excersize my exorcism

Waarom staat Shabazz eigenlijk niet als gastartiest aangegeven bij dat nummer? Ik weet dat ik het zelf ook aan kan passen (op deze site), maar ik vraag het me altijd af. Op een ander nummer staat hij namelijk wel als gastartiest aangegeven.

Maar vet nummer inderdaad.

panjoe (moderator)
Diary of a Madman blijft inderdaad een gruwelijk nummer . Leuk lijstje nog steeds, dat ik met plezier blijf volgen.

Even mijn favorieten uit de laatste updates opsommen, omdat het kan: Provider, Deep Space 9mm, Black Helicopters, Mad Izm, Return of the B-Boy, Bucktown en Don't Die.

He$$el_01 schreef:
Be a witness, as I excersize my exorcism

Waarom staat Shabazz eigenlijk niet als gastartiest aangegeven bij dat nummer? Ik weet dat ik het zelf ook aan kan passen (op deze site), maar ik vraag het me altijd af. Op een ander nummer staat hij namelijk wel als gastartiest aangegeven.

Maar vet nummer inderdaad.

Shabazz aka the unofficial 5th member.

Ik weet niet wie er na nedbed aan de beurt is, maar ik heb vanaf maandag 3 weken vrij en dus tijd om een top-100 te droppen. Als iemand anders aan de beurt is heb ik pech (eigen schuld), maar anders wil ik het stokje wel overnemen.

Dennisami
Silky & Smooth schreef:
Ik weet niet wie er na nedbed aan de beurt is, maar ik heb vanaf maandag 3 weken vrij en dus tijd om een top-100 te droppen. Als iemand anders aan de beurt is heb ik pech (eigen schuld), maar anders wil ik het stokje wel overnemen.

Ik sta nergens in de rij maar ik had ook aangegeven dat ik inprencipe wel zou willen, nu heb ik al wat nummers bij elkaar gescharreld maar ik moet het allemaal nog even goed uitzoeken dus van mij apart mag jij wel na nedbed. Tenzij er natuurlijk iemand anders al aan de beurt is.

Ja, je moet zelf weten. Ik heb al een kans gehad, maar die heb ik laten liggen. Nu heb ik er wel zin in en tijd voor, dus vandaar. Maar als je het goed vind ga ik wel voor jou, maar ik weet de officiële volgorde niet...

Ik hak knopen door .

Volgende zijn:
Silky & Smooth
Dennisami.

Mooi! Ik zal nu ervoor zorgen dat ik na nedbed kan beginnen!

Glaciers of Ice schreef:
(quote)

Shabazz aka the unofficial 5th member.

Maar waarom staat hij bij dat andere nummer dan wel als gastartiest aangegeven?

En volgens mij is er niet echt meer een officiële volgorde.

nedbed
Volgende update!

50. The Dynospectrum – Southside Myth

Atmosphere heeft mij tot nu toe nooit echt weten te pakken, oké er zijn een aantal tracks die ik wel vet vind, maar Slug heeft mij nooit een heel album weten te boeien. Maar goed ik heb dan dus ook niet Atmosphere in mijn lijst staan, maar dit nummer van The Dynospectrum, een groep waar Slug vroeger dus bij zat. Dit vind ik dan wel weer heel erg vet, nog totaal andere beats en de rappers wisselen elkaar fijn af.

49. Dr. Octagon – Earth People

Kool Keith! Wat een gek is dit, geweldig die compleet doorgedraaide lyrics en dan krijg je ook nog van die briljante beats van Dan The Automater.

48. Typhoon - Zo Niet Mij

Nog maar eens een Nederlands nummer dan. Typhoon is misschien wel mijn favoriete rapper uit Nederland en ik heb echt zin in een nieuw album van hem. Dit is en blijft waarschijnlijk altijd wel zijn beste nummer, prachtige emotionele teksten. Iedere keer weer een genot om naar te luisteren.

47. Makaveli – Life Of An Outlaw

Ik als absoluut geen 2pac fan vind dit zijn beste nummer, 2pac is nog zo'n rapper die erg populair is die ik niet echt voel. Maar natuurlijk heeft ook deze man nummers die ik wel kan waarderen. En dan vind ik dit zijn beste, erg duistere beat en een agressieve makaveli, alleen wel jammer dat die vervelende Outlawz meedoen eigenlijk, niet echt goeie rappers en ze maken het nummer net iets minder.

46. Binary Star – Reality Check

Jammer dat dit zo onbekend is. Echt hele mooie muziek.

45. Black Moon – Buck Em Down

Wat brachten die Boot camp clik gasten toch geweldige muziek uit in deze tijd. Dit is mijn favoriet van Black Moon, Keiharde raps van Buckshot en de beat bevat een erg fijne sample. Die refreintjes van die tijd zijn ook altijd zo simpel maar toch leuk, gewoon met z'n allen de titel van het nummer een aantal keren opschreeuwen.

44. Method Man – Mr. Sandman

Tja, Inspectah Deck hè. De andere rappers doen het natuurlijk ook gewoon erg goed, maar in deze tijd stal The Rebel INS gewoon de show op vrijwel elk nummer waar hij meedeed. Bij de eerste line weet je het eigenlijk altijd al wel: ''My hazardous thoughts to cut the mic's life support short, Brains get stained like tablecloths when I let off''

43. Brand Nubian – Punks Jump Up To Get Beat Down

Lekker nummertje met vrij agressieve teksten. Ik heb ergens wel eens gelezen dat er nog wel wat te doen was om Sadat's ''Fuck up A Faggot'' line, ach ja gewoon een lekker nummertje.

42. Boot Camp Clik – And So

Wat een beat! De meeste muziek die de mannen met z'n allen hebben gemaakt vind ik niet heel bijzonder, alleen dit nummer is echt geweldig.

41. Kanye West – Jesus Walks

Religieuze shit van Kanye. Na al die jaren nog steeds zijn beste nummer, dit nummer is tekstueel gezien erg mooi en hij heeft hier wel echt wat te melden.

Reality Check en And So.

Goed bezig.

Mooie lijst tot nu toe!
Doe zo verder!

nedbed schreef:
46. Binary Star – Reality Check

Jammer dat dit zo onbekend is. Echt hele mooie muziek.
Views: 1,209,804

Wel een heel goed nummer idd.

nedbed
MJ_DA_MAN schreef:
(quote)
Views: 1,209,804

Wel een heel goed nummer idd.

Ach ja, ik kon niks verzinnen. Echt heel onbekend is het niet nee.

Het is toch wel erg dat we een (oudere) track met net iets meer dan miljoen kijkers al bekend gaan noemen. De liefhebber van undergroundhiphop zal het waarschijnlijk wel kennen. Dat is een vrij selecte groep.

Ulfat-e-Zulmat
Je hoeft niet zo elitair te doen, Rob.

Ulfat-e-Zulmat
Wel een erg vette update trouwens. Deze top100 is het volgen volgens mij wel waard - alleen jammer dat je net weer Life Of An Outlaw als je favoriete Tupac nummer kiest; vind dat juist één van zijn minderen.

Fuck jou Ulfat. Klootzak.

Best een dope lijst tot nu toe nedbed! De laatste maanden heb ik dit topic helemaal niet meer gevolgd, zal ik nu wel weer doen. Door deze lijstjes ontdek je toch nog altijd leuke hiphop die je nog niet kende.

nedbed
40. Big L – Da Graveyard

Wat een harde track is dit zeg! Iedereen levert een harde verse af, alleen heeft die Party Arty gewoon een heel erg vervelende stem, hij verneukte met zijn geschreeuw ook al een aantal tracks op een album van Shobiz & A.G.. Maar de rest doet het gewoon wel erg goed, vooral de gastheer zelf, zo veel punchlines in één verse

39. Gang Starr – [Speak Ya Clout

Geniaal, die eerste verse van Jeru. En hoe die beat switcht als er weer een andere rapper komt is ook erg leuk gedaan. Hier had trouwens net zo goed I'm The Man kunnen staan want die is net zo hard.

38. Redman – Funkorama

Redman is voor mij echt één van de beste MC's ooit. Ik vind zijn stem zo ontzettend cool, en in combinatie met een Eric Sermon beat is het helemaal geweldig. Wat wel raar is, is dat dit nummer voor de helft gecensureerd is.

37. Cyne - Papermate

Cyne, wat een gave hiphop maken die gasten toch, jammer dat ze zo onbekend zijn.

36. Gorillaz – Clint Eastwood

Wat een mega coole rapper is Del toch en de beats van de Gorillaz passen gewoon perfect bij hem. En ik houd ook altijd wel van die luie manier van zingen van de zanger.

35. Heltah Skeltah – Letha Brainz Blo

''Let the madness begin nigga, let it begin
Let the madness begin and let the brainz blo if you grin'' Wat een bazen refrein! En Sean Price flowt als een malle.

34. Snoop Doggy Dogg – Gin And Juice

Klassieker, Behoorlijk slechte teksten natuurlijk, maar Snoop Doggy Dogg komt daar natuurlijk gewoon mee weg.

33. The Pharcyde – Runnin'

Chiller dan dit kan haast niet. Geweldige beat van J Dilla waar de rappers wel raad mee weten.

32. The East Flatbush Project – Tried By 12

Underground Classic. Briljante beat die later ook nog in The Shady Cypher werd gebruikt (ook wel de moeite waard). Des is trouwens een rapper die ik alleen van dit nummer ken, hij doet het wel erg goed moet ik zeggen, hij rapt erg soepel.

31. Jedi Mind Tricks – Genghis Khan

Wat een belachelijk harde beat is dit! Stoupe . Dit vind ik de beste tijd van Jedi Mind Tricks, omdat hier Jus Allah er nog bij zit en hij rapt fantastisch op dit album. Op dit nummer is zijn verse ook de beste.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:45 uur

geplaatst: vandaag om 21:45 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.