MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / De hiphop top 100 van...

zoeken in:
panjoe (moderator)
Wederom een leuke lijst, met een paar pure klassiekers, en zelfs een nummer dat ik nog nooit gehoord had - van The East Flatbush Project. Klinkt prima. Clint Eastwood, Letha Brainz Blo en Runnin' zijn absolute toppers.

Papermate heb ik trouwens altijd maar een mindere track van Time Being gevonden, die hoge sample vind ik een beetje irritant en de rest van de beat is er minder goed op afgestemd dan bij hun meeste tracks.

Vervang Papermate voor Nothin Sacred, en je hebt hier eigenlijk alleen maar top 10 materiaal in staan.

Genghis Khan

nedbed
Hmm ik vind juist die sample van Papermate echt geweldig, maar hier had ik ook net zo goed steady neer kunnen zetten, Nothing Sacred is ook erg goed inderdaad. Ik geniet gewoon van begin tot eind van Time Being.

Clint Eastwood Del Damon Albarn Die outro

Ik luister ook niet graag naar Papermate. Wel Nothing Sacred en natuurlijk Steady.

Laat ze maar haten, hoor. Je blijft altijd mijn papermaatje.

Heerlijke update. Eigenlijk alleen maar harde nummers. Weer een sterke Posse Cut van Big L, met inderdaad een geniale verse van Lamont zelf. Papermate vind ik ook een mooi nummer, vooral door die sample inderdaad. Clint Eastwoord, Speak Ya Clout, Tried By 12, ook allemaal gewoon goede nummers.

Genghis Khan vind ik niet het beste nummer van dat album, maar wel heel goed inderdaad. Zeker weten de beste periode van JMT. Jus Allah rapte toen nog erg goed.

Dat hele album van JMT is te ziek voor woorden, hoe kun je daar favorieten uit kiezen?

panjoe (moderator)
Heb je Speech Cobras nog nooit goed beluisterd ofzo...

Mb.
Er zijn al een paar favorietjes (o.a. Run DMC en Grand Puba) van me langs gekomen. Goed bezig!

MAS
Goede tracks. Jouw top 100 bevalt me wel.

MAS
Goede tracks. Jouw top 100 bevalt me wel.

panjoe schreef:
Heb je Speech Cobras nog nooit goed beluisterd ofzo...

Wat dacht je van I Against I en Heavenly DIvine.

Retaliation, Death March en The Deer Hunter

Death March inderdaad.

I grab the mic and bag your wife
Sacrifice you twice
Motherfuckin' after life

En Contra! "Y'all get fucked up like sex on an airplane"

Allemaal geweldig

Inderdaad. Dat hele album is gewoon classic. Bijna top 3 materiaal.

He$$el_01 schreef:
Death March inderdaad.

(quote)

Zoveel respect voor die average lines ?

Glaciers of Ice schreef:
(quote)

Zoveel respect voor die average lines ?

Die tweede en derde line zijn zeker niet average. Ik mag toch hopen dat je dat ziet. Voor de rest gaat het meer om de manier van rappen, en dan vooral de flow, van Eso.

He$$el_01 schreef:
(quote)

Die tweede en derde line zijn zeker niet average. Ik mag toch hopen dat je dat ziet. Voor de rest gaat het meer om de manier van rappen, en dan vooral de flow, van Eso.

In mijn ogen niets bijzonders, maar mijn lat voor lyrics ligt dat ook erg hoog.

nedbed
Veel leuke reacties tot nu toe! Bedankt heren, hier is de volgende update.

30. Sean Price – Onion Head

Ik ben een groot fan van deze man. Ik kan iedere keer weer lachen om zijn gekke teksten. Monkey Barz vind ik echt een meesterwerk en Onion Head vind ik het beste nummer, ik weet het, erg voorspelbaar natuurlijk, maar dit nummer is gewoon briljant. Geweldige beat en de teksten zijn iedere keer weer leuk.

29. The Roots – Section

Een favoriet uitkiezen van The Roots was haast een onmogelijke opgave, deze groep blijft al zo lang zo ontzettend goed en wat ze maken is iedere keer weer origineel. Illadelph Halflife is nog wel altijd mijn favoriete album en van dat album heb ik Section maar gekozen, verder niet veel over te zeggen, gewoon een heel erg mooi nummer.

28. Blu & Exile – Dancing In The Rain

Ik word iedere keer weer helemaal vrolijk van dit nummer, prachtige sample en een heerlijk refrein. Blu is natuurlijk gewoon een heel erg chille rapper.

27. Kendrick Lamar – M.A.A.D. City

Beste track van vorig jaar! Wat een beats! Wat een raps! MC Eiht!

26. Tyler The Creator – Yonkers

Meteen de beste track van 2011 er achteraan. Lekker simpele maar toch fijne beat, en wat een teksten van Tyler. Ontelbaar veel harde lines aan een stuk door! Maakt niet uit hoe vaak ik dit al heb gehoord, blijft een geweldig nummer.

25. Kool G Rap – ILL Street Blues

Kool G Rap, The G.O.A.T. wat mij betreft. En dit nummer is zo geniaal. Die flow, die wordplay, heerlijk. Complete album is echt genieten en het verbaast me dan ook dat die plaat zo weinig stemmen krijgt.

24. Big Pun – Dream Shatterer

''Ay-yo I shatter dreams like Jordan, assault and batter your team
Your squadron'll be barred from rap like Adam & Eve from the garden
I'm carvin' my initials on your forehead
So every night before bed you see the "BP" shine off the board head
Reverse that, I curse at the first wack nigga with the worst rap
Cuz he ain't worth jack
hit 'em with a thousand pounds of pressure per slap
Make his whole body jerk back, watch the earth crack
hand him his purse back''

23. Opgezwolle – De Volle

Die flow van beide heren en dan met name die van Rico Wat een harde track is dit, en nog zo anders dan de muziek die ze later zijn gaan maken. Ik zeg niet dat heel Spuugdingen beter is dan de latere albums, maar dit nummer blijft toch altijd mijn favoriet, lekker om mee te rappen ook.

22. Common Sense - Be

Prachtig hoe dit nummer rustig begint met die bas, en dan die heerlijke beat. Beter kun je je album haast niet beginnen.

21. Notorious B.I.G. – Suicidal Thoughts

Wat een sfeer weet Biggie te creëren op dit nummer zeg, fenomenaal. Briljante beat ook, zo mooi hoe dat geluidje op de achtergrond soms even wat anders en wat harder gaat. Alleen mag Puff Daddy wel gewoon z'n bek houden, wat een naar mannetje.

Glaciers of Ice schreef:
(quote)

In mijn ogen niets bijzonders, maar mijn lat voor lyrics ligt dat ook erg hoog.

Qua wordplay, dubbelzinnigheid of woordspelingen niet echt nee, maar dat maakt het niet meteen een slechte line. Ik heb het gevoel dat jij teksten alleen goed vind als er een paar 'double entendres' in te vinden zijn, of niet dan?

He$$el_01 schreef:
(quote)

Qua wordplay, dubbelzinnigheid of woordspelingen niet echt nee, maar dat maakt het niet meteen een slechte line. Ik heb het gevoel dat jij teksten alleen goed vind als er een paar 'double entendres' in te vinden zijn, of niet dan?

Raad je dat of zeg je dat omdat Liquid Swords bij mij op nummer 1 staat ? Je hebt wel gelijk hoor. Ik denk dat double entendres mits ze echt goed zijn uitgevoerd veruit het moeilijkst zijn om te bedenken voor een rapper. Ik vind die line die je noemde ook leuk hoor, maar ik vond hem niet geniaal ofzo. Als je die line vergelijkt met heel veel hiphop (ja ook uit de jaren 90) dan kan je ook wel zeggen dat het om sterke woordkeuze gaat. Ik vind de ophef over de meeste Big L punchlines ook wat overdreven, maar dat is hier verboden geloof ik Lupe Fiasco is in de mainstream wel een rapper waar ik veel respect voor heb, neemt aan zijn teksten te zien heel lang de tijd om te schrijven en heeft dan ook hele sterke lines. Helaas is de kwaliteit van zijn muziek niet altijd even hoog, maar als er iemand is waar ik onder de indruk van ben dan is het hij wel.

Glaciers of Ice schreef:
(quote)

Raad je dat of zeg je dat omdat Liquid Swords bij mij op nummer 1 staat ? Je hebt wel gelijk hoor. Ik denk dat double entendres mits ze echt goed zijn uitgevoerd veruit het moeilijkst zijn om te bedenken voor een rapper. Ik vind die line die je noemde ook leuk hoor, maar ik vond hem niet geniaal ofzo. Als je die line vergelijkt met heel veel hiphop (ja ook uit de jaren 90) dan kan je ook wel zeggen dat het om sterke woordkeuze gaat. Ik vind de ophef over de meeste Big L punchlines ook wat overdreven, maar dat is hier verboden geloof ik Lupe Fiasco is in de mainstream wel een rapper waar ik veel respect voor heb, neemt aan zijn teksten te zien heel lang de tijd om te schrijven en heeft dan ook hele sterke lines. Helaas is de kwaliteit van zijn muziek niet altijd even hoog, maar als er iemand is waar ik onder de indruk van ben dan is het hij wel.

Nee, we hebben al vaker discussies gehad over lyrics, onder andere over nummers van GZA en Big L inderdaad. Ik vind persoonlijk double entendres, of zelfs triple, ook heel vet. Vandaar ook mijn liefde voor een rapper als Lupe. Echter, ik kan ook erg genieten van lines die een stuk minder gecompliceerd zijn. Zo'n line als deze of de meeste van Big L hebben in mijn ogen ook een bepaalde genialiteit, en bij L dan ook nog vooral omdat hij het achter elkaar doet.

@nedbed, weer een paar sterke nummers. Vooral Ill Street Blues.

Veel toppers. Paar miskleunen. Prima top 100 tot nog toe.

nedbed
20. Quasimoto – Low Class Conspiracy

In het begin is dat stemmetje wel even wennen, de beats vond ik altijd al wel vet. Rap toch gewoon met je normale stem dacht ik. Maar als je eenmaal gewent geraakt bent aan Quasimoto, dan is het echt geweldig. Heerlijk vind ik het nu en die teksten zijn zo grappig. Vooral bij dit nummer, de teksten hier brengen iedere keer weer een glimlach op mijn gezicht.

19. Black Star – Respiration

Fantastisch nummer met drie briljante rappers, Talib heeft hier de beste verse vind ik.

18. A Tribe Called Quest – Electric Relaxtion

Tja, het wordt allemaal wat voorspelbaar, maar ook dit nummer moest gewoon in m'n lijst. En dit is gewoon het beste ATCQ nummer. Phife en Tip wisselen elkaar zo als altijd briljant af en deze beat is gewoon fantastisch. Zo veel heerlijke lines ook in dit nummer, deze van Phife Dawg bijvoorbeeld: ''I like em brown, yellow, puero rican or hatian
Name is phife dawg from the zulu nation''

17. Canibus – Poet Laureate ll

Dit nummer is echt EPISCH. Briljante beats, vooral die eerste beat natuurlijk, die later in het nummer weer terug komt. En Canibus doet waar hij goed in is, keihard aan één stuk door blijven spitten. Refrein is niet nodig.

16. Organized Konfusion – Bring It On

Die eerste verse van Pharoahe Monch! Niet normaal gewoon, misschien wel de beste verse die ik ooit heb gehoord. En dan zou je haast vergeten dat Prince Po het ook gewoon erg goed doet.

15. Devin The Dude – Some Of Em

Nas, Devin The Dude en Xzibit op één nummer! Meer uitleg nodig?

14. GZA – Living In The World Today

Van GZA hadden jullie misschien eerder 4th Chamber verwacht, en die had ik ook gekozen als dit nummer niet bestond. Want dit is gewoon het perfecte GZA nummer en dit is vanaf ik Liquid Swords voor het eerste hoorde al mijn favoriet van dat album. Prachtige beat en GZA flowt hier echt zeer fijn, refrein is ook erg cool.

13. Deltron 3030 – 3030

Wat een beat, echt heel erg mooi. En ik had al eerder laten merken dat ik een fan ben van Del.

12. Raekwon – Guillotine

Ik ben nou eenmaal een fan van Deck, en ook hier is ie weer zo goed. Ik hoef het niet te quoten, iedereen kent het wel. Iedereen heeft een harde verse hier, maar soms spoel ik het nummer toch even terug om Deck nog een keer te horen. poisonous paragraphs...'

11. Pacewon And Mr. Green – Children Sing

Ik vind Pacewon niet eens echt een geweldige rapper, maar die beat is gewoon zo onvoorstelbaar goed! Oké, dit nummer staat er niet helemaal alleen vanwege de beat in, Pacewon kan ik ook steeds meer waarderen, maar ik vind het nog altijd geen fantastische rapper.

panjoe (moderator)
Het is niet onvoorspelbaar allemaal, en een groot deel is hier al langs geweest, maar dit zijn bijna allemaal echte klassiekers. Electric Relaxation, Bring It On en 3030

Weer flink wat dope tracks nedbed! Jouw smaak komt ook grotendeels overeen met die van mij zie ik haha. Ben benieuwd naar je top 10.

Deze man blijft maar keiharde track neerzetten hier. Lekker bezig.

Weer erg veel vette nummers inderdaad. Ik vind alleen Quasimoto helemaal niks. Ik kan dus echt niet wennen aan dat stemmetje. Misschien komt het nog.

3030, Respiration, Electric Relaxation zijn gewoon allemaal sterke nummers en dan vooral de eerste. Het nummer van Canibus heeft geweldige teksten en die verse van Pharoahe Monch op Bring it On is inderdaad legendarisch.

Het nummer van GZA zou ik persoonlijk inderdaad niet kiezen, maar is verre van slecht inderdaad. Er staan natuurlijk ook geen slechte nummers op dat album
Well what you know about MCin?
Yo, I know a lot
Well can you demonstrate somethin nigga?
Huh, I'd rather not
I'm talkin bout stacks cousin
Nigga that's what I got
Cash Rules the world
Well Cash Rules the spot

Ook leuk dat je Children Sing in je top 100 hebt staan. Wat heet, gewoon bijna in je top 10. Pacewon zal inderdaad nooit een toprapper worden, maar vooral die derde verse vind ik wel erg vet hoor.

Gast
geplaatst: vandaag om 06:32 uur

geplaatst: vandaag om 06:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.