MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / De hiphop top 100 van...

zoeken in:
Aangezien ik niet het idee heb dat mijn top 500 druk bekeken wordt (en dat is zonde ), hier ook nog maar even reclame maken:

Muziek >> Toplijsten en favorieten >> Rob's hiphop top 500 Pt. IV

nedbed
10. P.O.S – Let It Rattle

Door dit nummer was ik in één keer fan van deze man. Wat een mooi nummer, waar P.O.S. al zijn energie in gooit. Geweldige flow. De beat is ook erg mooi met die harde drums.

9. Viktor Vaughn – Let Me Watch

Al vaak voorbij gekomen volgens mij. Geeft niet, want dit is gewoon zo'n briljant nummer over het liefdesleven van de zielige Vik. Ik kan trouwens niet vaak een vrouwelijke rapper waarderen, maar in dit nummer werkt het perfect, het was bovendien ook wel een vreemd nummer geworden als deze rol werd vertolkt door een mannelijke rapper (ik heb niks tegen homo's hoor ).

8. Jeru The Damaja – Ain't The Devil Happy

Premo . Wat hij hier doet is wel echt geniaal. Die eerste sample, van Redd Foxx ben ik nu achter, hoe kom je er op? En het past perfect. En dan de beat zelf, en de lach van The RZA. Jeru The Damaja brengt het nummer naar een nog hoger niveau, wat een fijne stem heeft die man, en wat een teksten. Jammer dat ze later ruzie kregen, want ze hadden samen nog veel meer moois kunnen maken.

7. Aesop Rock - Water

Ik heb dit nummer vorig jaar pas ontdekt, als dit niet was gebeurd dan had hier waarschijnlijk Daylight gestaan. Maar goed dat dit gebeurt is, want Daylight in je lijst zetten is zo voorspelbaar Dit nummer vind ik ook echt nog mooier dan Daylight wat toch haast onmogelijk is eigenlijk. Fantastische voice-sample in de beat verwerkt, en prachtige teksten van Aesop Rock.

6. Cunninlynguists – The Gates

Kippenvel nummer dit, vooral bij dat gitaartje in het begin, dat in het tweede stuk van het nummer weer terug komt. En de teksten in dit nummer zijn zo briljant, vooral als Tonedeff in gesprek gaat met Deacon (Petrus).

5. Cannibal Ox - Straight Off The D.I.C.

Erg moeilijk om een favoriet te kiezen van het beste album ooit. Het is dit nummer geworden, ja briljant werk van El-P net als op de rest van het album en briljante raps van Vordul Mega en Vast Aire net als op de rest van het album dus... Maar waarom dan juist dit nummer van dat album? Tja, ik kan het moeilijk uitleggen.

4. Nas – NY State Of Mind

Ik had beloofd dat Nas nog in de lijst zou voorkomen, en hier is ie dan. Lekker voorspelbare keuze natuurlijk. Beste beat die Premier ooit heeft gemaakt (heel erg fijne piano-sample), en Nas rapt die helemaal kapot. Illmatic vind ik trouwens helemaal niet zo heel geweldig, op dit nummer, Represent en Halftime na dan. En Life's A Bitch vind ik afschuwelijk.

3. Wu-Tang Clan – Bring Da Ruckus

Bring da motherfucking ruckus! Damn wat een harde track, heerlijk begin van een legendarisch album. GZA heeft toch wel de hardste verse hier. ''I'm more rugged than slaveman boots
New recruits, I'm fucking up MC troops
I break loops, and trample shit, while I stomp
A mudhole in that ass cause I'm straight out the swamp''

Dat stukje ook nadat ie ''Stomp'' roept, heerlijk dat geluidje wat je dan even hoort. Misschien niet echt opvallend, maar ik vind het altijd zo cool klinken.

2. O.C. – Time's Up

Bij deze beat moet je wel rustig meebewegen met je hoofd, en dan genieten van de briljante flow van O.C. Hij maakt hier gehakt van Commerciële rappers die alleen maar over de zelfde onderwerpen rappen. Erg veel beroemde lines in dit nummer ook.

''Of course we gotta pay rent, so money connects, but uhh
I'd rather be broke and have a whole lot of respect''

''Rappers are in danger, who will use wits to be a remainder''

''The more emotion I put into it, the harder I rock''

Nummer 1 komt later.....

Goede nummers en ook de keuze voor Living In The World Today kan ik respecteren. In mijn ogen ook een betere nummer dan 4th Chamber.

"Heads roll on hillsides behind ropes that
Bind-in, X marks the spot on the scope
Heavily armed military is necessary, it's a gamble
MC's bet they best at every"

nedbed
Niet veel reacties helaas.. Oké, ik zal dan mijn nummer 1 maar gewoon plaatsen en dan zie ik wel.

De nummer 1 komt van dit geweldige album:

(afbeelding)

En ik heb niet voor Shook Ones of Survival Of The Fittest gekozen. Nee, het is dit nummer geworden: Mobb Deep.....

Al jaren mijn favoriete hiphop nummer. Geweldig gewoon. Eerst die heel kale drumbeat die er al lekker inknalt, en dan die sample. Bam, en ik was verkocht. Heerlijke raps van Prodigy en Havoc die zoals altijd perfect bij de beat passen, hoe ze rappen is niet eens heel bijzonder maar ze weten fantastisch een bepaalde sfeer te creëren, een ijskoude, nare sfeer. Vervolgens komen Ghostface en Raekwon ook nog even langs, zij tillen dit nummer naar een nog hoger niveau, en Noyd maakt het af.

Ik hoop dat jullie plezier hebben gehad van deze lijst!
Dan mag nu Silky & Smooth.

Vette top-100, er zijn een paar leuke tips naar voren gekomen!

Maandag trap ik trouwens af!!

panjoe (moderator)
Zeer nice top tien weer en een verrassende nummer 1. Geweldig nummer.

De nummer 1 is inderdaad een verrassing! Mede doordat die andere twee nummers (Shook Ones en Survival of the Fittest) het niet zijn geworden!

Dennisami
Jammer dat er nog zo weinig over is van Mobb deep

Verassende nummer 1, maar natuurlijk ook gewoon een hartstikke sterk nummer. The Infamous is in zijn geheel een bijzonder sterke plaat natuurlijk. Verder een erg sterke top 100; misschien wel de beste tot nu toe. Was genieten.

Kijk uit naar de lijst van S&S, die vast vol zal staan met Kanye, Common, Dilla en Kid Cudie. No offence.

Common & Dilla is altijd goed nieuws.

Kanye & Kid Cudi is altijd goed nieuws.

Dennisami
Common, ik weet nooit wat ik daar van moet vinden... Opzich is hij okee maar ook wel een beetje eentonig als Talib. MIsschien dat ik er wat vaker naar moet luisteren.

panjoe (moderator)
Ik vind Common alleen fijn om naar te luisteren in combinatie met de juiste beats. Voor de gemiddelde beat heeft hij namelijk niet zo'n chill stemgeluid, en zijn uitspraak en flow zijn ook maar af en toe en succes. Het is dan ook tekenend dat het superoriginele E=MC2 mijn favoriete track is van deze man.

Mooi dat jullie er zin in hebben. Het wordt inderdaad veel Kanye, Common, Dilla en Cudi, maar wel de dope nummers. Ik denk dat een groot aantal nog niet (of weinig) voorbij is gekomen.

Hierbij presenteer ik:

(afbeelding)

101. Kid Cudi - Cudderisback [Bonus]

Dit nummer is een freestyle van Cudi over de een nummer van Vampire Weekend. Geen officieel uitgebracht nummer, maar het is simpelweg te cool om jullie te onthouden. Vandaar dat mijn eerste nummer een bonustrack is! De eerste 10 komen er aan!

Ik hoop niet op veel Donuts en meer shit van de tapes

Haha, ik heb sowieso maar één nummer per album. En ik heb helaas voor jou geen tapeshit. Ik vind dit over het algemeen nog beter met de juiste rappers erover!

Ik moet Nedbed nog even complimenteren met zijn mooie top 10. Bij deze dus. Verrassende nummer uno, maar zeker geen slecht nummer. Shook Ones Pt.2 vind ik echter wel heel veel vetter, maar dat maakt niet uit aangezien het niet mijn top 100 is.

En van S&S verwacht ik Lupe in de top 10. Minstens.

Maar hierbij mijn eerste 10:

100. Jay-Z – Pray

Voorafgaand Pray moet eigenlijk eerst de intro van American Gangster afgespeeld worden. De overgang van de intro naar Pray, de dwingende productie van o.a. Diddy en de raps zorgen voor een ijzersterke opening van misschien wel het meest onderschatte album van Jay-Z.

99. Nicki Minaj & Kanye West – Blazin’

Jawel, Kanye rapt mee, maar dit nummer is geweldig vanwege Nicki Minaj. Haar opening op dit nummer is, na haar verse op Monster, het beste wat ik ooit van haar gehoord hebt!

98. 1773 – Broken Star

In mijn begin undergroundtijdperk heb ik dit nummer grijsgedraaid. Lekkere raps en vooral een heerlijke productie. Inmiddels is dit nummer een beetje ‘gewoontjes’ geworden, zoals veel underground. Toch blijft dit een fijn nummer dat zeker niet mag ontbreken in mijn Top-100!

97. Young Jeezy, Juelz Santana, Rick Ross, Fat Joe, Lil’ Wayne & Dre – Brown Paper Bag

Ondanks dat ik DJ Khaled een enorme kneus vind, heb ik altijd wel een zwak voor zijn albums gehad. Vooral vanwege de enkele sterke posse cuts die daarop te vinden waren met Brown Paper Bag als hoogtepunt. En zeg nou zelf, hebben jullie Wayne veel vaker zo’n vette verse horen afleveren?

96. T.I. & Nelly – Show It to Me

Om eerlijk te zijn heeft T.I. (individueel) wel betere nummers gemaakt, maar deze opzwepende productie in combinatie met een sterke wisselwerking tussen hem en Nelly is echt geweldig! Vooral Nelly steelt de show!

95. Bubba Sparxxx – Back in the Mud

Het eerste nummer wat ik van hem hoorde en ik was meteen verkocht. Zijn albums zijn leuk om af en toe op te zetten, maar dit nummer kan ik echt heel vaak draaien!

94. Murs & Terrace Martin – She’s a Prostitute

Bij een slecht album is een nummer misschien als snel goed, maar deze komt regelmatig voorbij in mijn playlist. Lekkere simpele productie, een sterke rappende Murs en de zang zorgt voor een lach op mijn gezicht!

93. Specifics – Under the Hood

De raps van Golden Boy op Vision Eyes van Uyama Hiroto waren zo fijn dat ik meer van hem wilde horen. Zodoende kwam ik bij Specifics terecht. Under te Hood heeft een typische Hydeout-achtige jazzproductie en de raps van Golden Boy zijn ook hier weer om van te genieten!

92. Fonzworth Bentley & Sammy Melody - Jam

Ik durf te wedden dat jullie allemaal de beste man kennen. Hij komt in menig videoclip voorbij met een paraplu, viool of een ander voorwerp, hij was de persoonlijke assistent van Diddy, hij presenteerde jullie favoriete programma From G’s to Gents en hij heeft een tijdje onder contract gestaan bij Kanye’s G.O.O.D Music. Zijn enige wapenfeit is vooralsnog de zonnige mixtape C.O.L.O.U.R.S. (Cool Outrageous Lovers of Uniquely Raw Style) met gastoptredens van o.a. Kanye West, Andre 3000 en UGK.

Jam is een zomers nummer dat ik af en toe opzet om weer helemaal vrolijk te worden!

91. Cam’ron, Freekey Zeekey, Juelz Santana & Kay Slay – Hey Ma

Het zijn stuk voor stuk niet de beste rappers, maar Dipset heeft altijd wel fijne muziek uitgebracht, waaronder mijn favoriet Hey Ma, een typisch Dipset nummertje.

@Nedbed. Draai je nummer 100 om met je nummer 1 en je hebt de op 1 na beste top 100. Maar nu vind ik hem nog uitstekend hoor.

Jippie, ik ken nul nummers

Echt een vet nummer van Specifics.

Oe la la, Broken Star klinkt lekker. Vooral na die Nicky Minaj track. Een heerlijke Hiero productie.

Improvision
- niels94 x
- Ralph. x
- He$$el_01 x
- Harderwiek x
- Kobe Bryant Fan x
- panjoe x
- bennerd x
- kos x
- sxesven x
- Dungeon x
- R&P x
- Revo x
- MAS x
- Harco ?
- Ataloona ?
- Snoeperd x
- Boy x
- Jazzmatic
- Alexander-r x
- nedbed x
- Silky & Smooth
- shadowboxer
- Ulfat-e-Zulmat
- _Pjotr_
- Illmaticly Ill
- Elohim
- improvision

Improvision
Ik kende ook geen enkel nummer. Toevallig daarstraks nog the Diplomats aan het draaien geweest. Specifiks klinkt wel luchtig, voor de rest heb ik er niet zo veel mee.

- nedbed x
- Silky & Smooth
- shadowboxer
- Ulfat-e-Zulmat
- _Pjotr_
- Illmaticly Ill
- Elohim
- improvision
- nega

nedbed
@Dungeon en He$$el_01: Thanks mannen

@Silky & Smooth: Ook ik ken hier nul nummers van, ik ga ze allemaal maar eens luisteren. Ik ben benieuwd!

In ieder geval al heel wat dat mensen weinig nummers kennen! Ik weet niet op dat positief is, maar ik hoop dat er wat tips voor jullie tussen staan!

- nedbed x
- Silky & Smooth
- shadowboxer
- Ulfat-e-Zulmat
- _Pjotr_
- Illmaticly Ill
- Elohim
- improvision
- nega
- Bedorvenkebab

nedbed
Veel nummers vond ik niet zo geweldig. Nicki Minaj , sorry. Pray, Broken Star en Under The Hood vond ik wel erg vet!

Brown Paper Bag is ook wel cool trouwens.

Dennisami
Bedorvenkebab schreef:
- nedbed x
- Silky & Smooth
- shadowboxer
- Ulfat-e-Zulmat
- _Pjotr_
- Illmaticly Ill
- Elohim
- improvision
- nega
- Bedorvenkebab

Daar hoor ik ook tussen!

Gast
geplaatst: vandaag om 12:39 uur

geplaatst: vandaag om 12:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.