MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / De hiphop top 100 van...

zoeken in:
panjoe (moderator)
Verfrissend anders ten opzichte van de lijst van Niels, waar toch meer het type hiphop in stond dat ikzelf gewend ben te luisteren. Over het algemeen voornamelijk nummers met een lekkere vibe, een paar nummers die ik nog niet ken en nog moet luisteren (100, 99 en 92).

MAS
Ik ben op dit moment trouwens bezig met het maken van een Urban top 100

Die rap van Cee-lo is zo fantastisch. Next level. Dat eerste soloalbum van hem heeft die zich zo lekker mee uit kunnen leven.

Dat nummer van Too Short vind ik ook erg aangenaam.

Too $hort, DMX, Masta Ace en Little Brother zijn heerlijke nummers. Het nummer van Ice Cube doet mij weinig. Cee-Lo nog minder, de beste man heeft mij nooit gelegen! Verder een verfrissend lijstje met wat ik normaal luister:)

90.
UGK ft. Outkast – International Players Anthem (2007)
Album: Underground Kingz

UGK + Outkast wekt wel hele hoge verwachtingen. Als je het mij vraagt zijn die helemaal waargemaakt. Superstrakke productie van Three 6 Maffia met Andre 3000 die de show steelt.

89.
Noreaga ft. Nature – HED (1998)
Album: N.O.R.E.

Jeugdsentiment!!! Noreaga zal nooit in het rijtje komen te staan van beste rappers, al was hij in de jaren ’90 nog niet zo slecht. Maar dit nummer leunt toch vooral op de beat die ik echt helemaal het einde vind.

88.
Pharoahe Monch – Queens (1999)
Album: Internal Affairs

Smooth nummer van het geweldige album ‘Internal Affairs’ Lyrically vind ik Pharoahe altijd sterk en naar mijn mening heeft hij 1 van de fijnste stemmen en flows in Hip-Hop.

87.
Lady Of Rage – Afro Puffs (1994)
Album: Above The Rim; Soundtrack

Slechts twee vrouwen in mijn lijst. Enige vrouwen waarvan ik albums heb zijn: Foxy, Eve, Lauryn Hill en Lady Of Rage. Stiekem is Lady Of Rage daarvan toch wel de vetste. Luistertip: Necessary Roughness (album) en sowieso de tracks van Rage + Dj Premier.

86.
Eric B & Rakim – Paid In Full (1987)
Album : Paid In Full

Elke zin in dit nummer is wel meerdere keer gejat door andere rappers en artiesten. Vergeef me deze lage positie. Er is zoveel lekkers dat er nu niets hogers in zit voor Rakim, maar dit blijft een klassieker bij uitstek.

85.
Sean Price – Violent (2007)
Album: Jesus Price Superstar

Monkey Barz was al een goed album. Dit album vond ik nog beter. Sean Price is weer lekker sarcastisch en dat kan ik erg waarderen. Gooi daar weer een topproductie van 9th onder en je hebt een Top 100 positie.

84.
Mos Def – Ms. Fat Booty (1999)
Album: Black On Both Sides

Wat moet ik hier nog over zeggen? Iedereen zet deze denk ik wel in zijn Top 100. Dat zegt genoeg.

83.
De La Soul – Eye Know (1989)
Album: 3 Feet High And Rising

3 Feet High And Rising vind ik net zoals The Minstrel Show een plaat die je in zijn geheel moet horen. Dan komen de tracks nog beter naar voren. Toch kan ik dit nummer niet uit mijn lijst weren (op de voet gevolgd door ‘Say No Go’ ).

82. Big Boi ft. Sleepy Brown – The Way You Move (2003)
Album: Spreakerboxxx

Die beat, Big Boi zijn raps (die sinds Speakerboxxx mijn favoriete Outkast is) en Sleepy Brown die het geheel nog een lekker soultintje geeft. Al jaren hoog in mijn rotatielijst.

81.
Mac Dre – Young Playah (1993)
Album: Young Black Brotha

Jammer dat hij enkele nummers op dit album door de telefoon in de gevangenis moest opnemen. Gevolg; slechte kwaliteit. Maar dat maakt dit nog steeds een van de fijnste Westcoast albums met Young Playah als een van de hoogtepunten. Alleen de titeltrack kan daar nog bovenuit komen!

Tot nu toe een zeer vermakelijke top 100. International Players Anthem is het magische hoogtepunt tot nu toe.

UGK in je top 100 is altijd goed. De rest is ook allemaal erg lekker.

UGK komt nog 1 keer voor. Nummer van het album 'Dirty Money'. Helaas geen nummers van 'Ridin' Dirty' in mijn lijst.

Ik ben benieuwd.

Harco
Ik maak me alvast op voor Choppin' Blades. Ik vind dit wel een leuk lijstje, trouwens. Het is allemaal wat harder dan de nummers die Niels postte.

Ik heb in mijn shortlist van 122 nummers negen keer UGK staan. En dan heb ik me ook nog ingehouden.

Bij mij valt het mee. Zo'n 15 keer een nummer uit het zuiden van de USA. Voornamelijk H-Town uiteraard.

MAS
Leuke update. Vooral Afro Puffs. Een van mijn favoriete West Coast nummers!

Ralph... Sean P, Mac Dre en UGK Prachtig gewoon.

Harco schreef:
Ik heb in mijn shortlist van 122 nummers negen keer UGK staan. En dan heb ik me ook nog ingehouden.

Ik voorlopig nog verrassend weinig. Maar dat is ook omdat ik momenteel niet echt in een UGK-bui ben.

Mb.
"I rock rough and stuff with my afro puffs." - Lady of Rage. Jawel, jawel.

PS: Het origineel vind ik beter dan de Hip-Hop update van UGK en Outkast. Beetje flauwtjes.

MAS schreef:
Leuke update. Vooral Afro Puffs. Een van mijn favoriete West Coast nummers!

Ja, ik ben bang dat ik hem misschien toch beetje te laag heb staan. Maar heb Afro Puffs 'vroeger' zoveel gedraaid, dat ik hem nu amper meer luister. Maar als ik hem hoor vind ik hem weer super!

Thanks voor alle positieve reacties!
Morgen rond 6 uur deel 3!

@ Bennerd: Er komt nog een Mac Dre aan! Wel van hetzelfde album . Heb maar paar Mac Dre albums. Vandaar.

Afro Puffs is inderdaad het hardste nummer van deze update, heerlijk!

Kos
Hm.. in deze lijst komen er duidelijk veel meer vanuit mn eigen lijst langs vermoed ik.

Kos
Trouwens gaaf die video van Int. Players Anthem, wist niet dat die bestond .

80.
ODB - Dirt Dog (1999)
Album: Nigga Please

79.
Snoop Dogg - Gin & Juice (1993)
Album: Doggystyle

78.
Xzibit – At The Speed Of Life (1996)
Album: At The Speed Of Life

Xzibit commericeel noemen, omdat je hem kent van ‘X’ en Pimp My Ride? Flikker op. Eerste twee albums van hem zijn klassiekers. Dit is de opener van zijn eerste album en hij komt hard! Klassieke track!

77.
50 Cent ft. Nas & Bravehearts (2002?)
Album: Guess Who’s Back

Woah! Dit nummer is zo lekker rauw. 50 Cent net voor hij doorbrak en hij nog lekker gretig was. De combinatie met Nas en de geniale donkere beat maken dit mijn favoriete 50 track. Zijn enige in de lijst.

76.
Trae ft. Lil’ Keke– Screw Done Already Told Me (2006)
Album: Restless

Deze beat is echt te hard. Draai dit nummer met de volume knop vol open en je snapt waarom deze in mijn Top 100 staat. Er zullen waarschijnlijk wel wat spullen op en neer trillen door de bass, maar dat nemen we voor lief. Het hele album ‘Real Talk’ is trouwens een aanrader. Bijvoorbeeld ‘No Help’ ft Z-Ro en ‘Swang!’

75.
Clipse – Grindin’ (2002)
Album: Lord Willin’

Mijn favo Hip-Hop duo?! Dat kwam al door het album ‘Lord Willin’ en de features die ze hadden op Neptunes nummers. En van dat eerste album is dit nummer toch wel veruit de bekendste en beste. Al is ‘Comedy Central’ met Fabolous toch ook wel geniaal.

74.
Ghostface Killah – Holla (2004)
Album: The Pretty Toney Album

Minimale aanpassingen aan het geweldige nummer van The Delfonics ‘La la la Means I Love you’! Een soulnummer wat ik super vaak draai. Ghostface heeft een goed oor voor soul en rapt gewoon over de bijna originele track heen. Goude combinatie. ‘The Pretty Toney Album’ is sowieso mijn favo Ghostface album door het hoge soulgehalte.

73.
Fugees – How Many Mics (1996)
Album: The Score

Natuurlijk hadden wij ‘The Score’ thuis, want Fuu-Ge-La, Killing Me Softly etc. zijn zo leuk! En niemand kan ontkennen dat dat stuk voor stuk nog steeds sterke nummers zijn. Maar deze schiet daar toch echt boven uit. Al kwam dat verstand pas na jaren. Lauryn Hill die natuurlijk de mannen er makkelijk uit rapt op deze track, zoals op het hele album.

72.
MURS – The Pain (2004)
Album: 3:16 (The 9th Edition)

Daar hebben we MURS weer. 3:16 is een van mijn favo albums. Daarom ook twee tracks in de lijst. Die sample is zo mooi gebruikt door 9th. En MURS geeft zichzelf weer bloot en daarom ben ik zo’n fan van hem:

‘Cause I'm tired of getting shot down, put down and dissed
I wanna be picked up, held tight and kissed
But things like these don't happen to dudes like me
Because I'm more Coldplay than I am Ice-T’

71.
Mike Jones ft. Slim Thug & Paul Wall – Still Tippin’ (2004)
Album: Who Is Mike Jones?

Lach maar . Maar dit vind ik een van de vetste beats ooit gemaakt. Mike Jones is helemaal flut, maar Slim Thug & Paul Wall zijn zeker goed om aan te horen. Hun albums destijds waren ook erg lekker. Hip-Hop om niet bij na te denken, maar gewoon genieten. Dik verdient in mijn lijst.

Swang komt er sowieso nog in lijkt me. Top 10?

Ik vind je top 100 tot nu toe zeker vermakelijk. Het is een lijst (voor mij in ieder geval) met nummers die ik eigenlijk nooit veel luister (ook niet op Itunes heb oid) maar wel goed vind en old skool nummers die ik allemaal wel relaxt vind. Ik denk dat er in de top 100 van Niels meer nummers staan waardoor ik albums ga checken of die artiest in de gaten ga houden, maar jouw top 100 heeft een chillere vibe.

Top 100's zonder een nummer 79 zijn sowieso hip.

Clipse, Murs en Fugees Toffe update.

Gin & Juice zie ik, die zou ik ook niet pakken. Ik vervang hem wel voor deze:

Dus haal je nummer 78 ook maar meteen weg.

Ol Dirty Bastard is zijn update aan het opeten.

He$$el_01 schreef:
Swang komt er sowieso nog in lijkt me. Top 10?

Ik vind je top 100 tot nu toe zeker vermakelijk. Het is een lijst (voor mij in ieder geval) met nummers die ik eigenlijk nooit veel luister (ook niet op Itunes heb oid) maar wel goed vind en old skool nummers die ik allemaal wel relaxt vind. Ik denk dat er in de top 100 van Niels meer nummers staan waardoor ik albums ga checken of die artiest in de gaten ga houden, maar jouw top 100 heeft een chillere vibe.

Nopes. Swang stond wel op mijn lijstje, maar heeft het niet gehaald. Sorry!

En elk nummer op Doggystyle is al beter als 'Beautiful'. Naar mijn mening dan .

Damn, dat is wel een teleurstelling. Dan zet ik hem er zelf wel in.

Mooi. Geniale track namelijk!
Kunnen jullie nu alle video's zien? Want ik zie niets meer, alleen linksboven een kleine video van Doggystyle haha. Rare link gebruikt denk ik.

50 is nu weer gone. De link staat er wel, maar blijkbaar niet goed.

Nope, het gaat fout vanaf nummer 79 tot en met 77.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:11 uur

geplaatst: vandaag om 07:11 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.