MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / De hiphop top 100 van...

zoeken in:
Weer een nette update, met als hoogtepunten Hive, Jay Gymnastics en Trying to Find a Balance. Hive is een van de beste nummers van vorig jaar. Die verses van Earl zijn tekstueel echt geweldig. Vooral die tweede verse is heel vet, zowel qua rijmschema's als inhoud:
From a city that's recession-hit
With stress niggas could flex metal with, peddle to rake pennies in
Desolate testaments, trying to stay Jekyll-ish
But most niggas Hyde, and Brenda just stay pregnant
Breaking news: death's less important when the Lakers lose
It's lead in that baby food, heads try to make it through
Fish-netted legs for them eyes that she cater to
Ride dirty as the fucking sky that you praying to

Toch steelt Vince de show:
Ruger with the pork face, Jewish for the court case
Here to save you niggas from the sorbet, Coldchain

Ongelofelijk dat hij zijn verse in vijftien minuutjes geschreven heeft en dan met een van de meest memorabele verses van 2013 aankomt zetten.

En als we dan toch guestverses aan het qouten zijn, Casual steelt de show op het minimaal net zo vette Jaw Gymnastics:
I'm the difference between Hanna Barbara and Hanibal the Barbarian
The metal stiletto ghetto cesarean
Word carryin' clarion

nedbed
50. N*E*R*D - Provider

Heerlijk nummertje. Briljante productie en erg fijne raps/zang.

49. Onyx - Throw Ya Gunz

Lekker hersenloos geschreeuw. Gevaarlijke mannen.

48. Jay-Z - Lucifer

Werkelijk geniale productie van Kanye. Jay geeft het al terecht aan in het begin van het nummer. Erg fijne raps, een Jay-Z in topvorm.

47. Zo Moeilijk - Nijmeegse Modo

Geen enkele Nederlandse rapper heeft meer swag dan Rosco. Ik kan echt genieten van zijn teksten en stem. Het accent was even wennen, maar nu vind ik het geweldig.

46. Kanye West, Big Sean, Pusha T - Mercy (feat. 2 Chainz)

Hét nummer van mijn zomervakantie van vorig jaar! Dit nummer vond mijn complete vriendengroep op een gegeven moment vet, en iedereen kon de verse van Big Sean na een tijdje meerappen, erg leuk. Dit nummer is dan ook echt verschrikkelijk hard. Die verse van Pusha T En wat te denken van de laatste verse van 2 Chainz. Geweldig gewoon.

45. Busta Rhymes - Get You Some

Misschien wel de hardste Dre-beat ooit krijgt Busta Rhymes hier voorgeschoteld. Busta komt met prima raps, en Q-tip levert een leuke bijdrage in het refrein.

44. Dr. Dre - The Watcher

Vervolgens Dre zelf op de mic. De teksten heeft hij niet helemaal zelf geschreven, hij heeft namelijk hulp gehad van Nas. Dat is te horen, want de teksten zijn van een vrij hoog niveau. De beat is ook bijzonder fijn. Mooi pianootje in het refrein, en veel subtiele toontjes door het hele nummer.

43. Ultra Magnetic MC's - Poppa Large

Heerlijk geflipte track. Wat een geweldige flow en gestoorde stijl heeft deze man. Geniaal.

I get in shape and do my physical fitness
Your head's numb, so your brains a miss this
Pick 'em up, eat 'em up, pick 'em up, beat 'em up
Pick 'em up pimple head, pick 'em up picky

42. Smif-N-Wessun - Bucktown

Gewoon een classic natuurlijk. Fijne laidback beat en raps idem dito.

41. Tyler, The Creator - Rusty (Feat. Domo Genesis & Earl Sweatshirt)

Een van de gaafste nummers van vorig jaar. Domo komt gruwelijk. Tyler heeft een lekker lange verse. Enige minpunt is dat de verse van Earl dan weer véél te kort is.

Erg aparte afwisselende lijst, maar daardoor wel leuk!

Je zet vier middelmatige rappers die weinig te vertellen hebben bij elkaar en wat krijg je? Een toptrack! Mercy blijft heerlijk. Vooral door de beat natuurlijk, maar ook omdat de rappers, hoewel ze weinig hoogstaands doen, wel zeker doen wat ze moeten doen op een dergelijke beat.

Hoewel middelmatige rappers de lading wellicht niet helemaal dekt. Kanye en Pusha blijven rappers met een bepaalde stijl, of beter gezegd swagger, waarmee ze altijd sterk uit de hoek kunnen komen. En ze hebben altijd wel wat leuke qoutables. 2Chainz blijft toch wel genietbaar bij de meeste van zijn guestverses, en de verse van Sean is, zoals je zelf al zegt, heerlijk om mee te rappen.

Edit: en die Scarface sample natuurlijk.

Bucktown is een echte klassieker. Een nummer dat ik de komende tijd weer wat vaker zal gaan luisteren, als het weer een beetje meewerkt.

Trouwens nog even een dikke plus voor I Don't Care. De kans is zeker aanwezig dat die ook in mijn top 100 te vinden zal zijn. Of anders toch zeker wel Not Alright.

Pusha T middelmatig??

nedbed
40. Maybach Music Group - Power Circle (Feat. Kendrick Lamar)

M-m-m-maybach music... Die verse van Kendrick En die van Gunplay

39. Gravediggaz - Constant Elevation

Oh, wat is dit nummer toch heerlijk gestoord!
Rza-rector, ha ha ha ha, ha ha ha ha
Hooah, hooah, hooah, hoo!
RZA komt echt briljant op deze.

38. NWA - Real Niggaz Don't Die

Ook in deze top 100 weer een nummer van het minder populaire 2e album van NWA. Ik ben niet zo'n liefhebber van Straight Outta Compton helaas (Het album dan, het nummer wel natuurlijk). Van het 2e album vind ik wel zo'n beetje elk nummer vet. Dit is mijn favoriet op het moment.

37. Grand Puba - I Like It

Dit nummer heb ik ook maar gewoon weer in deze lijst gestopt. Lekker smooth, fijne beat.

36. Masta Ace - Take A Walk

Het weer wordt weer beter. Tijd voor een wandeling.

35. Kanye West - Jesus Walks

Voor mij nog altijd duidelijk het beste nummer van Kanye. Blijft prachtig.

34. Gang Starr - Above The Clouds

Geniale productie van Premo. Leuk ook die samples in het begin. Inspectah Deck met een classic verse. Guru is ook altijd wel prettig om naar te luisteren.

33. Redman - Time 4 Sum Aksion

Als er iemand underrated is, is het wel Redman. Zijn eerste drie albums zijn alle drie geweldig. Deze track is gewoon een classic. Lekker energieke raps.

32. Cyne - Steady

Wat Cise Star hier laat horen is toch gewoon briljant? Wat een flow! Akin is ook bovengemiddeld goed, en de wisselwerking tussen de twee is wat Cyne vooral leuk maakt, maar op dit nummer is Cise toch wel even flink wat beter. Kan Akin verder ook niet veel aan doen.

31. Gorillaz - November Has Come (Feat. MF DOOM)

Gorillaz en DOOM. Kan niet fout gaan natuurlijk.

Een paar hele sterke nummers in deze update. Take a Walk, Steady, November has Come en Above the Clouds zijn allemaal nummers waar ik ook nog heel vaak naar luister. De verse van INS is heel sterk op Above the clouds, maar die van Guru vind ik persoonlijk nog wel even wat vetter. Vooral dat begin.
I Self Lord And Master, shall bring disaster to evil factors
Demonic chapters, shall be captured by Kings
Through the storms of days after
Unto the Earth from the Sun through triple darkness to blast ya
with a force that can't be compared
to any firepower, for it's mindpower shared
The brainwake, causes vessels to circulate
like constellations reflect at night off the lake
Word to the father, and Mother Earth
Seeking everlasting life through this Hell for what it's worth

Pure poëzie dit.

panjoe (moderator)
Wat Hessel zegt. Die Gravediggaz track is ook heel fijn.

Harco
Die verse van Gunplay op Power Circle is heel sterk, ja. Self Made 2 gaat vast weer veel gedraaid worden deze zomer; doet het dan goed.

nedbed
30. A$ap Rocky - Long Live A$AP

Geweldige openingstrack van het vetste hiphopalbum van vorig jaar. Lekker duister en keihard.

29. Snoop Dogg - Lay Low (Feat. Master P, Nate Dogg, Butch Cassidy & Tha Eastsidaz)

Westcoastklassieker. Geweldig refrein van de meester op dit gebied.

28. Jedi Mind Tricks - Animal Rap (Feat. Kool G Rap)

Die verse van G Rap! Hier kon ie het nog...

27. Sean Price - Shake Down

Weer een vette banger. Erg grappige teksten van P.

Aiyo, shorty look good
Nah, she ugly, but I'm drunk as hell, so fuck it shorty look good

Cuz, time is money and money is time
And I just got enough time, to get that money

26. The Roots - Tip The Scale

Prachtig nummer, met een erg mooi refrein. Goede teksten ook van Black Thought en Dice Raw. Dice Raw heeft hier toch wel de beste verse vind ik.

25. Blu & Exile - Dancing In The Rain

Heerlijk zomers nummertje. Kan niet ontbreken in mijn top 100, blijft altijd fijn.

24. Public Enemy - Black Steel In The Hour Of ...

I got a letter from the government the other day
I opened and read it, it said they were suckers
They wanted me for their army or whatever
Picture me giving a damn -- I said never

23. Pusha T - Numbers On The Boards

Door dit nummer ben ik een fan geworden van Pusha T. Wat is hij hier sterk zeg! Constant vette lines. En die beat is wat mij betreft één van de besten ooit.

22. Big Pun - Tres Leches (Feat. Inspectah Deck and Prodigy)

Drie toprappers. Geweldige track.

21. Common Sense - Resurrection

De fijne warme stem van Common over een heerlijke beat met een mooie pianosample. Classic dit natuurlijk.

Puike update. Ze worden steeds beter.

Dennisami
Resurrection

Mooie update weer inderdaad.

Long Live Asap & Numbers

nedbed
20. Notorious B.I.G. - Gimme The Loot

Briljant hoe Biggie hier twee personages speelt, het is net alsof je twee verschillende rappers hoort. Geweldige flow en teksten.

19. Black Star - Respiration

Ik kan me niet voorstellen dat er hiphopliefhebbers zijn die dit nummer niet kunnen waarderen. Pure schoonheid.

18. A Tribe Called Quest - Scenario (Feat. Leaders Of The New School)

Busta Rhymes Wat komt ie hier geweldig cool!

17. LL Cool J - Mama Said Knock You Out

Dit is nog eens wat anders dan dat stomme gladde gedoe, waar LL ook zeker niet vies van is. Klassieker

16. Organized Konfusion - Bring It On

I even be gettin more graphic than a Neo-Geo, thirty-twoAnnotate bit computer chip
Be slipped between my lips and then I'll spit!
Spit it out, spit it out, go ahead spit out, that itty bitty style you upchuck
Betta believe I buttfuck MC's from the rear it appears ya stuck up!
It's my termi-nology that strikes the MIND and rips this BEAT apart
You know the many styles I choose will bruise crews from the start
I flow awk-wardly that's awk-wardly I flow that's to the rhythm
Incisions are made into the brain and then I begin to give em
A lobotomy, follow me!
I'm shapin your br-ayi-yi-ya-in... li-li-li-li-like... pot-der-der-der-ery
(ALL OVER THE TRACK!)
Gimme the P-H, gimme the A-R
Gimme the O-A gimme the H-E, Pharoahe
Crazy poison tip arrows are hittin you from all directions
You cannot dodge or manage to dislodge them from the point at which they are connecting
I am se-se-selecting a ne-ne-ne-new style-style
For the p-pile-piles of MC's who try to get buck-buckwild
F-F-F-FUCK DAT!!! when I'm in a ren-ova-tive state of mind
I'm innovative, never been afraid of rockin the microphone
I'm prone to be eliminating
Cling when I sing a song of sixpence, if it makes sense/cents then sing along
Cling along to my nuts if you got guts then bring it on

15. Outkast - Chonkyfire

Outkast heeft natuurlijk erg veel briljante nummers gemaakt, moeilijk om een keuze te maken tussen al die meesterwerken. Op dit moment is dit mijn favoriet, denk ik. Die piano wanneer Big Boi aan zijn verse begint.

14. Raekwon - Criminology (Feat. Ghostface Killah)

Die verse van Ghostface, daar zit zo geweldig veel energie in. Geweldig. Daarna komt Raekwon ook nog met een erg sterke verse. Ik vind die van Ghostface net iets beter. Puike beat van RZA ook.

13. P.O.S. - The Basics

P.O.S. is naar mijn mening de sterkste rapper van Rhymesayers, en Never Better vind ik één van de beste hiphopalbums ooit. Dit nummer is mijn favoriet van dat album. Geweldig die supersnelle drums, drukke geluidjes en die aparte sample. P.O.S. rapt ook hier briljant natuurlijk.

12. Viktor Vaughn - A Dead Mouse

Onbegrijpelijk dat maar zo weinig mensen dit als favoriet hebben aangevinkt bij Vaudeville Villain. Voor mij duidelijk het hoogtepunt. Lekker duistere beat. En die teksten! DOOM A.K.A. Viktor Vaughn is zó verschrikkelijk geniaal op dit nummer.

11. Nas - Undying Love

Briljante storytelling. I Am is verder maar een matig album, maar Nas sluit het geweldig af.

Die track van OK is zo dope

nedbed
Ik zal het maar eens afronden!

10. GZA - Duel Of The Iron Mic

Liquid Swords is voor mij één van de beste albums ooit, en ik zou zo'n beetje elk nummer van dat album op deze plaats kunnen zetten. Ik kies deze keer voor Duel Of The Iron Mic. Erg cool die filmsample aan het begin van het nummer, iets wat RZA wel vaker doet bij intro's. Klinkt altijd weer dope. Dan een erg fijne rustige verse van The Genius en een erg vette verse van Masta Killa. Inspectah Deck sluit het fantastisch af.

9. Jeru The Damaja - Come Clean

Kaler dan dit kan een beat haast niet zijn. Toch klinkt het geweldig. Geniaal gedaan door DJ Premier. Jeru heeft heel wat classic lines.

You wanna front, what, jump up and get bucked
If you're feeling lucky duck then press your luck

Got a freaky, freaky, freaky freaky flow
Control the mic like Fidel Castro locked Cuba

8. Cannibal Ox - A B-Boy's Alpha

Cold Vein is het beste album ooit. En ik weet haast wel zeker dat geen enkel album dat ooit gaat overtreffen voor mij. Dit is momenteel mijn favoriet, maar het hele album is natuurlijk van begin tot eind perfect.

7. Necro & Ill Bill - Our Life

Deze beat is zo verschrikkelijk vet! Ik kan dit nummer echt heel vaak luisteren zonder dat het minder wordt. Erg verslavend nummer.

6. DJ Muggs & Kool G Rap - Real Life

Jezus, wat een heerlijke flow had deze man toch. En op deze track krijgt hij ook nog eens een bijzonder sterke beat voorgeschoteld. Resultaat: Classic.

5. Cunninlynguists - The Gates

Tja, Geweldig nummer natuurlijk. Duidelijk het hoogtepunt van Cunninlynguists.

4. Aesop Rock - Daylight

Toch net wat beter dan Water. Wereldnummer.

3. Wu-Tang Clan - Da Mystery Of Chessboxin'

Wu-Tang kan natuurlijk niet ontbreken in mijn top 100. Wie heeft hier de sterkste verse? U-God? INS? Of toch Masta Killa?

2. O.C. - Time's Up

Toch weer Time's Up. Zo maak je gehakt van neppe MC's.

1. Mobb Deep - Right Back At You

Sorry, ook hier geen verrassing. Dit is nog altijd mijn favoriete hiphoptrack aller tijden. Kan me ook niet voorstellen dat dit ooit gaat veranderen, ik kan hier altijd van genieten. Iedereen heeft hier een heerlijke verse. Vooral die van Havoc vind ik heel erg dope. Komt niet vaak voor dat ik hem beter vind dan Prodigy op een track, maar hier vind ik dat wel. Ook heel vet hoe Ghostface en Raekwon elkaar afwisselen. En dan komt Big Noyd ook nog even langs, met ook een prima verse. Oh, en die beat. Zó vet.

Dat was het weer. Who's next?

Right back at you
Heb altijd die drumloop in mijn hoofd

Die top 10 had op nummer 2 en nummer 6 ook mijn top 10 kunnen zijn.

Right Back At You is ZO heerlijk! Verder zijn Daylight en Our Life ook moeilijk om naar beneden te praten. De rest bestaat eigenlijk zonder meer uit algemeen erkende klassiekers.

Foei, foei, foei wat een harde top 100 is me dat

nedbed
Thanks!

Hele vette laatste update inderdaad. Niet verwonderlijk dat je laatste updates de beste zijn, maar eigenlijk heb ik sowieso maar weinig nummers voorbij zien komen die mij persoonlijk echt niet aanspreken.

Ik was trouwens net van mijn Our Life verslaving af, maar nu ik dat pianoriedeltje hoor voel ik gewoon dat het weer de verkeerde kant op gaat. Die gaat de komende dagen weer heel wat beluisterd worden hier.

Ik wil op zich mijn top 100 wel droppen vanaf maandag. Ik heb alleen wel tentamens de komende weken, dus enkele updates zouden wat vertraging op kunnen lopen. Aan de andere kant is het een mooie manier om een beetje afleiding in mijn studiedagen in de plannen (niet dat ik dat niet genoeg doe trouwens, maar uren achter elkaar studeren is toch overschat).

Duel & Come Clean

Laat ik maar eens aan mijn top 100 beginnen. Ik heb net even snel mijn vorige top 100 bekeken, die ik vrijwel precies twee jaar geleden in ditzelfde topic gepost heb. Toch wel redelijk wat veranderingen heb ik het idee. De volgorde hoeven jullie de eerst komende updates trouwens niet heel serieus te nemen. Ik denk dat ik gewoon elke update een beetje afwisseling er in hou. De top 20 zijn dan wel weer echt mijn 20 favoriete nummers (op dit moment). Enjoy!

100. A.B.N. - Umm Hmm
Laat ik mijn top 100 maar beginnen met een echte knaller. De rappers van ABN, Trae en Z-Ro, beschikken beide over een snelle flow en een rapstijl die de typische braggedocio teksten ten goede komen. Gecombineerd met deze beat een heerlijk nummer om hun album te beginnen, en hierbij dus ook deze top 100.

99. Chief Kamachi & the Juju Mo...
Dit refrein straalt gewoon één en al kracht uit.

98. A$ap Rocky - 1Train
1. Big K.R.I.T.
2. Danny Brown
3. Joey Bada$$
4. Yelawolf
5. Kendrick Lamar
6. A$ap Rocky
7. Action Bronson
Dat jullie het even weten.

97. Big L - Platinum Plus
Die verse van L is heerlijk. Heerlijke flow gebundeld met leuke rijmschema's. De beat en de verse van kane mogen er ook zeker wezen.

96. Company Flow - Collude/Inte...
Eigenlijk een hele simpele beat, maar die wel heel goed gebruik maakt van de gesampelde geluiden. Daardoor blijft het toch meer dan vijf minuten lang interessant. Uiteraard komt dit ook door de bovengemiddelde verses.

95. Killer Mike - God is in the...
Killer Mike heeft naar mijn idee op deze site vooral bekendheid gecreëerd met zijn samenwerking met El-P. En niet onverdiend, want deze combinatie heeft nu al geresulteerd in twee hele sterke albums. Killer Mike kon voor deze samenwerking echter ook al heel erg goed rapper. Zie hier het bewijs.

94. Sole - Bottle of Humans
Vrij excentrieke Hip Hop dit, maar wel met hele vette teksten.

93. Madvillain - All Caps
Nog een rapper waarbij moeilijk kan worden beweerd dat hij een stijl heeft die vergelijkbaar is met veel andere rappers. Nooit echt een van geweest van DOOM als het gaat om hele albums, ze zijn vaak net iets te wisselend voor me. Op een beat als deze komt zijn monotone flow echter goed tot zijn uiting. Slechte teksten heeft hij natuurlijk ook niet.

92. Lupe Fiasco - The Instrumental
Lupe verteld over de obsessie van mensen met media, en dan vooral de televisie. Uiteraard op een manier die we kennen van Lupe, lekker cryptisch en vol met metaforen.

91. Common Market - Connect For
Die beat, die sfeer, die soul. Genieten. Geeft me altijd een lekker zomers gevoel.

nedbed
Sterk begin!
All Caps is mijn favoriet.

Dennisami
Er is een Lupe Fiasco aan de beurt
Common Market klinkt verrassend goed!

Beetje tegenvallend update, ik weet dat je beter kan Hessel Maar alsnog, tracks van Company Flow, Killer Mike, Big L en Sole staan natuurlijk als een huis

Als je dan toch Juju Mob doet, moet het toch eigenlijk wel Situations zijn, of niet?
En als die Sole erin staat, hoop ik meer tegen te komen. Save the Children mag eigenlijk niet ontbreken dan (en Suicide Song ook niet, maar dat is een mening die niet iedereen toebedeeld is ).
En Madvillain is natuurlijk een
Company Flow is ook dope, trouwens. Heb dat nooit de aandacht gegeven die het overduidelijk verdient, eigenlijk.

Er is een Lupe Fiasco aan de beurt

Er zal nog wel meer Lupe Fiasco in deze top 100 te vinden zijn kan ik je verklappen.

Beetje tegenvallend update, ik weet dat je beter kan Hessel

Eigenlijk was dit gewoon een hele vette update hoor. Sterker nog, ik denk dat dit de beste update van deze top 100 tot nu toe is. Maar ik respecteer jouw mening, hoewel deze onjuist is.

Als je dan toch Juju Mob doet, moet het toch eigenlijk wel Situations zijn, of niet?

Ja, of Black Dawn, maar uiteindelijk is dit toch het nummer dat ik het vaakst luister van dit album. Zoals ik al zei, vooral dat refrein heeft iets machtigs.
This riddle I give you can easily make you powerful
This rhythm I’m ripping can easily take you around the world
This talent that I’m giving, consider it only a gift from God
This moment in time is provided by the Juju Mob

Heel vet.

Dan zou ik als tweede alsnog voor Never Walk Alone kiezen. Fijne storytelling. Maarja. =]

Gast
geplaatst: vandaag om 06:32 uur

geplaatst: vandaag om 06:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.