MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / De hiphop top 100 van...

zoeken in:
Klassiekers van El-P en Sage Francis inderdaad! Als ik slechts 1 POS nummer zou zijn, denk ik niet dat het De La Souls zou zijn geworden, maar het is wel een erg geweldige track.

Groot fan van The Clock Song, die hidden track op dat album is ook fantastisch.

30. Opgezwolle - Doe Wat Je Doet
Een kale, dreigende beat van Delic op deze bonustrack van Vloeistof - een stuk minder gepolijst dan het werk op Eigen Wereld maar het brengt zijn eigen charme. Destijds helemaal platgedraaid.

29. Jay Electronica - Exhibit C
Jay Elec was een lange tijd de grote rapbelofte maar heeft de verwachtingen nooit kunnen inlossen. Dit blijft echter een enorm fijne plaat, door de helder articulerende Jay Electronica op een fijne beat.

28. Deca - Salome
Deca is geheel onterecht nooit doorgebroken tot de hogere - bekendere - regionen binnen de conscious hiphop. Zijn gehele album 'The Ocean' is het aanraden waard. Sterke, (licht) abstracte rhymes, met onderhoudende - zelf geproduceerde - beats.

27. Atmosphere - Painting
Dit is Atmosphere waar ze goed in zijn - een verhalende Slug, en onopvallende maar sterke instrumentaties van Ant.

26. De Likt - Pessi-optimist
Een simplistisch en ritmische beat die voor mij perfect werkt - met een Simon die er goed over flowt en de nodige energie in de track injecteert.

25. Babbletron - Chop
Sometimes I spit it so raw, the Japanese think I'm edible... Heerlijke opener op dit even heerlijke lied van Babbletron.

24. Ghettosocks - A Song About Breakdancing
Het beste werk van Ghettosocks en een lied dat ik elke dag op kan zetten zonder zat te worden. Ghettosocks rijmt als een malle (The knowledge I personify is bona fide // Haters groan and sigh, to the blind who deny style--I loan an eye) over een rustgevende beat en geeft hiermee een perfecte ode aan alle b-boys en b-girls.

23. Zwart Licht - Bliksemschicht
Een geweldig knallende, rauwe beat waar Akwasi met dito stem en gepaste energie over flowt.

22. Grip Grand - Love / Drama
Grip Grand is, net als Deca, een fijn articulerende MC met zelf-geproduceerde albums die altijd een beetje in het obscure is blijven hangen - deze track gaat ook over Grip's worsteling met het uitblijven van een doorbraak (Yo, that’s him! He think he Madlib!” // I’m doin’ it wrong, unless I’m tryin’ to ruin the song //
If that’s the case, then my career is really movin’ along! // I’m no Edan, MF Doom, Thirstin’ Howl and shit//
Or all the other lo-fi rappers whose styles I bit // I’m just Grip
).

21. Fresku - Twijfel
Dit is echt een kippenvel-track. Hoe Fresku hier zijn ziel blootlegt is (voor mij) ongekend binnen de (Neder)hiphop.

Interessante lijst tot nu toe! Erg veel overlap met mijn eigen voorkeur (Sage Francis, Fresku, Saul Williams, Ghettosocks, etc.) maar ook zit er erg veel nieuws tussen! Ik zal eens even de tijd moeten nemen sommige artiesten wat beter te beluisteren.

Twijfel!!

20. iLoveMakonnen - Down 4 So Long (Remix) Ft. Ezra Koenig & Despot
Nu ik mijn lijst weer bekijk weet ik niet of ik deze track nog een keer zo hoog in mijn top-100 zou zetten, maar het blijft een heerlijke mix van elementen - de warrige zang van ILoveMakonnen, het zangstuk van indie-zanger Ezra (van Vampire Weekend) en de straatrap van Despot, gecomplimenteerd met een fantastische, spacey beat.

19. Blu & Exile - Dancing in the rain
Heerlijk soulful nummer met een laid-back productie van Exile.

18. Blackstar - Respiration ft. Common Geweldig nummer die de NYC sfeer ademt. Ik kwam er te laat achter dat deze track pre-2000 is, maar ik heb er vrede mee om deze ijzersterke track in mijn top-100 te laten staan.

17. Eyedea & Abilities - This Story
Een opzwepende track van Eyedea & Abilities, waar de steeds iets drukker wordende productie de snelle flow van Eyedea sterk onderbouwt.

16. Immortal Technique - Dance With The Devil
Tja, dit is onmiskenbaar (voor mij) een van de landmark tracks van de underground hiphop. Geweldig staaltje storytelling over een toekomstig gangmember.

15. Cyne - Steady
Geweldige productie en Cise Star die in vijf seconden vanaf het begin zeer hongerig de track begint.

14. Sticks & Delic - Goeiedag Verder ft. Rico
Heerlijke productie van Delic - een Opgezwolle waardige track nadat ze officieel al de handdoek in de ring hadden gegooid.

13. Lastchild - Lastchild Speaks
Fantastisch nummer doordrenkt met melancholie en Lastchild die zijn pessistimische wereldblik deelt over een simpel maar functioneel pianoloopje en drums.

12. MF DOOM (Viktor Vaughn) - Saliva
MF Doom rijmt hier genadeloos zoals hij alleen dat kan op een fijne RJD2 beat.

11. Edan - Making Planets Ft. Mr. Lif
Alles klopt aan dit lied - de fantastische psychadelische productie, Edan's verse die zoals altijd bij Edan doordrenkt is met double-rhymes, en de verse van Mr. Lif die daar niet voor onder doet.

Wat heeft iedereen toch met Goeiedag Verder? Harde track, maar zeker niet de beste op Fakkelteit.

jordidj1 schreef:
Wat heeft iedereen toch met Goeiedag Verder? Harde track, maar zeker niet de beste op Fakkelteit.

Bwa, ik vind het toch zeker wel één van de hoogtepunten hoor, als ik heel eerlijk ben.

panjoe (moderator)
Volgens mij 3 of 4 tracks in de laatste 2 updates die ik ook in mijn top 100 had staan, dus ik kan hiervoor alleen maar diep buigen. Vooral Making Planets is gewoon een track die eigenlijk in geen enkele hiphop toplijst mag missen, dat is echt zo'n bizar geniaal nummer. Maar ook de rest is gewoon top notch. En gelukkig weer een stuk of 5 nummers die ik nog niet ken, dus weer nieuw luistervoer.

HipHop Fiend
16,15 en 11 zouden bij mij ook hoog zijn gekomen. En komen dat misschien nog steeds wel, maar moet het nog uitwerken en er zit nog iemand voor me. Ga voor een combinatie van minder voor de hand liggende nummers en inkopperts. Maar overal zal iedereen het gros van de tracks kennen. Het moet wel mijn favo top 100 worden, en ik wil iedere artiest max 1 keer erin voor laten komen. Dus wordt behoorlijk lastig. Top 10 wordt wel cliché waarschijnlijk

Steady is zo verschrikkelijk geweldig, het zou (nee, toch maar niet) verboden moeten zijn.

HipHop Fiend
Elohim schreef:
Steady is zo verschrikkelijk geweldig, het zou (nee, toch maar niet) verboden moeten zijn.

Absoluut, de vibe van dat nummer. De manier waarop de vocals worden neergelegd... Alles past precies, absoluut een van mijn favoriete nummers die ik heb 'ontdekt' bij het terugvinden van mijn Hip Hop-ik!

Steady, Saliva en Making Planets megadope, toch Respiration > alles.
Grappig dat radicale verschil tussen vroege 00's indie hip-hop en de late 90's sound eigenlijk.
Die iLoveMakonnen track is gek maar erg leuk.

Erg sterk tiental opnieuw.

Mijn zeventienjarige zelf neem ik allang niet meer serieus, maar mijn toenmalige mening dat Cise Starr een briljante MC was, was blijkbaar toch niet gek. 'Steady' had ik zeker tien jaar niet meer gehoord!

Die Ilovemakonnen-track is verder een fijne ontdekking. Autotuneloze zang op rapbeats kan ik vaak wel waarderen en van Despot ben ik altijd gecharmeerd geweest. Net als Mr. Lif trouwens, die tot mijn genoegen aan het andere uiteinde van dit tiental langskomt.

Helaas ligt de productie van 'This Story' me niet zo. Want Eyedea heb ik eveneens hoog zitten.

'Respiration' is een ultieme klassieker. De flow van Mos Def op dat nummer intrigeert me nog elke keer dat ik ernaar luister. Virtuoos. 'Saliva' is evengoed fenomenaal.

Kijk hier nog eens naar, en zie nu dat ik This Story helemaal over het hoofd heb gezien! Aardig sterke track ook, hoewel er beteren staan op dat album (Burn Fetish en By the Throat sowieso, maar Sky Diver ben ik ook geneigd hoger te zetten).

De iLoveMakonnen track kan ik tegen de verwachting in nog best aardig pruimen, overigens.

De Lastchild track doet me denken aan Mr. Lif's Because they made it that way, vergelijkbaar fijne track. De vocalen zijn hier alleen wel erg lage kwaliteit...

Die Blu track is wel fijn. Misschien moet ik in de komende tijd maar weer eens een poging wagen dat album te waarderen. Heb het al zo vaak geprobeerd, maar het kwartje blijft maar niet voelen, en toch kan ik van zulke losse tracks vaak genieten...

Daar is het dan... mijn top-10 favoriete hiphopnummers. De verrassingen en heel onbekende namen hebben langzaamaan plaats gemaakt voor hiphop veteranen en (moderne) klassiekers.

10. Cunninglynguists- The Gates (Feat. Tonedeff)
Een weergaloze Tonedeff op een meeslepende Kno beat die een heerlijk lome, rustige sfeer uitstraalt.

9. The Roots - Star / Pointro
Waar ik eerder al verwees naar hiphop veteranen - The Roots zijn dat natuurlijk pur sang. Hun output sinds 2000 (waar ik mijn lijst op gebaseerd heb) is niet alleen benoemenswaardig in zijn hoeveelheid (een album ong. elke 2-3 jaar), maar ook in het consistente hoge niveau wat ze weten te behalen. Dit album (The Tipping Point) zal altijd een warm plaatsje in mijn hart dragen als een van de eerdere hiphopalbums die me volledig greep.

8. Opgezwolle - Balans
Wederom hiphop veteranen, ditmaal uit ons eigen land. Het duurde een tijdje voordat ik de overstap maakte naar Nederlandse hiphop. Volgens mij begon het met dat iemand mij 'Ukkie' op vol volume liet horen waarna ik het album er maar eens bij pakte. En wat een indruk heeft Eigen Wereld op me gemaakt - een album waar ik het voor een lange tijd moeilijk heb gevonden om een favoriet uit te halen - maar uiteindelijk is dat Balans geworden.

7. Binary Star-Honest Expression
Misschien wel het meeste 'traditionele' hiphopnummer in mijn top-10. De Bruce Lee-quote is een sterke inleiding en het tweespel tussen Senim Silla en One.Be.Lo werkt perfect. Misschien de beste 'backpacker'-track; waar Senim Silla en One.Be.Lo het opnemen tegen het ophemelen van het gangsterleven.

6. Atmosphere - GodLovesUgly
Een favoriet nummer van Atmosphere kiezen is bijna even moeilijk als bij The Roots, maar ik ga uiteindelijk toch voor het nummer wat hen allicht het meest op de kaart heeft gezet: GodLovesUgly. Slug op zijn best; een emotionele tirade over hoe hij tegen de negativiteit van de realiteit vecht.

5. Cannibal Ox - A B-Boys Alpha
De geniale industriele sound die als achtergrond dient, de snerpende stem van Vast Aire en de geweldige flow op de verse van Vordul maakt dit tot een klassieker.

4. Madvillain - Strange Ways (Official Video)
De ideale combinatie; DOOM over een fantastische Madlib beat. Tekstueel wat serieuzer dan andere DOOM tracks, zonder dat het afdoet aan DOOM's rijmkunsten.

3. Typhoon - Zo Niet Mij
De rauwe emotie die Typhoon in deze track verwerkt maakt het een verdiende Nederhop klassieker.

2. Cool Calm Pete - Lost
Ik blijf Cool Calm Pete een geweldenaar vinden. Dit lied is het perfecte lied om met headphones op zonder specifiek doel door de stad te slenteren en de energie van de stad in alle rust in je op te nemen.

1. Mr. Lif - Return of the B-Boy
Mijn favoriete hip-hop lied. Alhoewel het album heel langzaam uit mijn top-10 is gegleden, vertegenwoordigt dit nummer voor mij het ultieme van de post-2000 hiphop. Een hongerige Mr. Lif en een geweldige El-P beat (incl. beat-switch in het midden), een van de vele sterke tracks die in de hoogtijdagen uit het Definitive Jux kamp kwamen.

Veel geweldige tracks in je top 10, die ik zelf toch niet snel in mijn top 10 zou zetten (CL, Atmosphere, CanOx, Madvillain en Mr Lif). Typhoons Zo Niet Mij had er overigens best tussen kunnen staan.

Toch... Strange Ways, Godlovesugly, A B-Boys Alpha en Return of the B-Boy... wat een tracks zijn het toch!

panjoe (moderator)
De tracks van CanOx, Lif en The Roots zijn voor mij ook absolute topnummers, als ik nu een top 100 zou maken zouden deze drie sowieso hoog eindigen. Zo Niet Mij heb ik het dan weer niet zo mee, verder gewoon 10 prachtige underground hiphoptracks die het hier nog steeds enorm goed doen, al luister ik niet eens zo veel hiphop meer.

Pracht van een lijst, Chrisseh!

Sterke top 10 (denk ik toch, want ken de helft niet)! The Gates, Balans, Strange Ways en Zo Niet Mij ken ik al en zijn fantastische nummers, dus ik ga de rest zeker ook nog checken.

Allemaal dope, alleen die van Typhoon is geen track die ik zelf snel zou luisteren. Opgezwolle is zo'n beetje de enige nederhop die ik heb kunnen waarderen eigenlijk . Al met al een prachtige eigenzinnige lijst met veel relatief onbekenden, naast de usual suspects van de indie hip-hop post-2000 (Def Jux, Atmosphere, DOOM). Maar ook creatievere/minder urgente sound van CYNE, Blu, Babbletron, Edan etc. is mooi gerepresenteerd. Ook leuk dat er een aantal nieuwere acts in voorkwamen.

HipHop Fiend
Dus ik wacht op de volgende persoon, en dan ben ik. Of mag ik al?

Zo Niet Mij

HipHop Fiend schreef:

Volgens mij wel, als we op Johnny Marr moeten wachten dan ben je in 2028 nog niet aan de beurt

zaaf
HipHop Fiend schreef:
Leuk! Mag ik de top 10 gokken?

HipHop Fiend
zaaf schreef:
(quote)
Leuk! Mag ik de top 10 gokken?

Dat denk ik niet, ik wil dit een ander soort lijst laten zijn. De top 5/6 is wel redelijk vaststaand. Anyways ik ga het even uitwerken.

HipHop Fiend
Ik had het helemaal uitgewerkt (100-91) maar ineens was het weg.. Het stond er echt, ik had het bericht ervoor gewist maar het uiteindelijke bericht is ook weg. Ik doe het morgen even opnieuw!

HipHop Fiend
Daar gaan we dan maar weer, een top 100 met 99 verschillende acts. Al zitten sommige mensen er wel meerdere keren in, zijnde het met een feature of met een andere alias of met andere act (groep of solo). Daar gaan we dan...

100. The BBQ (Remix) - Eternia feat. Jean Grae and Tiye Phoenix
Drie van de betere femcee's van deze tijd die vuur spugen op een knalharde productie van Moss. Vind deze versie een heel stuk beter dan de album versie met Rah Digga & Rage (met dezelfde beat). Leerde deze versie kennen via de bandcamp van Eternia, en heb toen ook heel tof contact met haar gehad op Twitter wat het extra speciaal maakt!

99. Panacea - Pops Said
Deze track leerde ik kennen in een tijd dat ik issues had met mijn vader. Dan blijft het net wat harder hangen, ookal heeft de tekst totaal geen overeenkomst emt wat er speelde... Panacea is nooit echt een grote naam geweest zowel mainstream als (mainstream)-underground. Ik vind zijn stem zeer plezierig en de vibe van deze track doet het wel voor mij!

98. Eyedea & Abilities - Smile
Mijn favoriete track van deze zeer tragisch gestorven MC die absoluut heel erg bovengemiddeld getalenteerd was zowel technisch (al lijk ik een van de weinige die hier 100% van overtuigd is) als tekstueel. Past wel een beetje in het alternatieve/indie hoekje van de HipHop. Fan-tas-tisch!

97. Blac Monks - Death Before Dishonor
Uit de periode dat ik nog veel Gangster-rap luisterde, Lord 3-2 is helaas vermoord zo'n 2 (?) jaar geleden. Een van de dopere releases van het label buiten Scarface en Geto Boys imho...

96. Krown Rulers - Non Stop Hip-Hop
Lekker ongecompliceerde eind 80-er jaren HipHop uit Philly van een imho underrated groep die nooit de shine kregen die ze wel hadden verdiend in mijn ogen op dat moment. Gewoon dikke Golden Era-ish.

95. Matlock - Brand New Nikes
Grappige track die ik per ongeluk ontdekte, en aangezien ik wel een zwak heb voor blanke (semi)-underground MC's heb ik hem erbij gezet. Vind de clip erg leuk en was erg blij verrast toen ik dit voor het eerst hoorde.

94. ShinSight Trio - Freedom Of Speech/Final
Ik heb vanaf oktober '98 een hele periode (meerdere jaren) semi HipHop-loos geleefd. Ergens in 2005 of 2006 ofzo ben ik weer wat actiever gaan luisteren en begon met het gebruik van Last FM en leerde daar wat heads kennen. Een van de eerste was een 16-jarige Zweed die helemaal into Underground/Backpack-ish was maar ook de andere dingen niet negeerde. Ik zei hem wat ik dope vond en hij beveelde me Insight aan, waaronder dit project. Heerlijke uptempo-beat met een heerlijke (door sommige mensen irritant gevonden) sample erin (hint: het gaat hier om een blaas-instrument). De techniek van Insight (die de meeste hier echt wel kennen) is natuurlijk zeer bovengemiddeld en in dit tempo vind ik hem er helemaal goed uitkomen. Deze track heeft me overtuigd van Insight! Samen met een project dat later nog komt...

93. DMG - Prelude To A Murdah Ft. Cozy-K
Ook een goed Rap-A-Lot album dat ik kan waarderen. De sample zal bekend voorkomen (al is hij hier wat langzamer gebruikt) van bepaalde nummers. Is misschien niet het beste nummer van het album, maar wel mijn favoriet. En zoals ik al zei, ik heb ook mijn Gangster-rap periode gehad.

92. Elemental Zazen - Hello Goodbye Never
Een andere underground MC die blank is. Leerde dit kennen door een facebookgroep waar Zazen zelf ook zat en hij postte de clip van een ander nummer van dezelfde LP die hoger in de lijst staat (meteen verraden welke artiest er 2x instaat). Naar mijn mening een van de, zo niet, beste HipHop-lovetrack die er is. Prachtige tekst en productie van Zazen zelf. De tekst is ook echt goed, een zeer onderschatte MC die wel shine kreeg ooit op MM hier als ik het goed heb.

91. Stalking witht the Nightbreed - Insane Poetry
Horrorcore uit L.A., mijn eerste aanraking met het genre was deze CD die ik gelukkig kon bemachtigen (ookal was het met punchhole) dit jaar. Toffe possecut van een van de betere albums (en mijn favoriet) uit het sub-genre. Joe Cooley ramt een knalharde verse eruit en volgens mij was hij of zijn vriend Rodney de ontdekker van deze groep. De beat is een beetje standaard, maar wel erg dope...en er zitten wel wat vaker voorkomende samples in.

HipHop Fiend
Ik probeer het in 10 dagen af te ronden, maar pin me er niet op vast. Hier volgen de volgende 10...

90. Be Black - King Sun
Toen ik nog op de middelbare school zat was ik meer een wannabe HipHoppertje, ik luisterde alleen naar de zeer obvious names. HipHop was het en in die tijd was ik een enorme meeloper. Ik kende een skater die een enorme tapecollectie had. Ik kocht wat LP's van hem en ook leende ik wat tapes. Een ervan was King Sun, ik vond het geweldig. Heb een van mijn favo tracks van hem gepakt (dit wil wel eens wisselen, zoals smaak onderhevig is aan veranderingen), lekkere Golden Era-sound.

89. Click, Clack & Spray (Album Versie) - PackFM
Een zeer onderschatte MC, en met mijn oude passie voor graffiti (heb ooit in een grijs verleden foto's verzameld) en de zeer sfeervolle sound op de achtergrond en het grappige stukje tekst over hoe hij de coupé verneukt maken dit voor mij een logische keuze!

88. Six Tray - Freestyle Fellowship
Sorry er was geen betere video beschikbaar op YT... Dus heb deze gepakt. Deze track leerde ik kennen toen ik het nummer Hot Potato van FF hoorde en besloot de CD te huren bij de lokale huur-ish. Ik was meteen verliefd. Sfeer in een nummer is voor mij heel belangrijk en die vind ik wel iets hebben bij dit nummer en FF is sowieso een zeer ondergewaardeerde groep.

87. Diary of a Mad Bitch - Bo$$
Net als de meeste hier hoorde ik Deeper op Yo! MTV Raps en was verkocht. Ik kocht het album en was blij verrast met meerdere tracks. Lekker agressieve beat en rap... Ze was natuurlijk fake als maar kon, maar ik vond het een heerlijk album en nog steeds. Als ik een boost nodig heb zet ik dit en I Don't Give a Fuck op om mezelf op te laden. Heerlijke energie!

86. Murder in the Verse Degree - Extended F@mm
Zeer onderschat album, met deze track als hoogtepunt voor mij. Sterke raps met dikke productie. QN5 was een collectief/label (niet zeker tbh) waar zeer dope artiesten vandaan kwamen! Tonedeff en Substantial om er maar twee te noemen, die ook beide in deze groep zitten. Dit is een van de albums die redelijk hoog op mijn wishlist om te kopen staat. Leerde dit kennen dankzij dezelfde Zweedse gast als van ShinSight Trio.

85. Do Fa Self - Apache
Apache (RIP) is natuurlijk bekend van Gangsta Bitch. Dit nummer is een heerlijk nummer, grappig conceptje en leuk uitgevoerd. Niet echt heel hoogstaand maar ik geloof dat het hier om persoonlijke favorieten gaat. Ik zat te twijfelen tussen dit nummer en Hey Girl. Maar dit is net wat grappiger imho.

84. Venom - The Arsonists
In de tijd dat ik ziek thuis kwam te zitten, ging ik altijd nog naar mijn voetbalclubje toe. Vaak alleen met de trein omdat ik te bang was om met andere mensen samen te zijn in een ruimte (auto in dat geval). Ik ging toen naar Velvet Rotterdam (welke club...?) en zag deze CD staan en hij sprak me aan, ik luisterde en checkte het boekje en zag en hoorde graffiti-gerelateerde dingen. Dit sprak me toen nog steeds aan...Deze track steekt echt met kop en schouders boven de rest uit van dit album, althans voor mij (en wat ik begrijp 95% vd liefhebberts). Dope productie en goede rappers. Pareltje!

83. 3:25 - Clutchy Hopkins
Dit album leerde ik kennen toen ik lang geleden een keer meedeed met een top 100 albums-lijst voor Fok! Forum. Iemand postte dit en ik werd nieuwsgierig ging het downloaden en was op slag verliefd. Het is instrumentaal maar er is een klein stukje wat 2 of misschien 3x (even niet zeker) terugkeert in dit nummer wat het voor mij het hoogtepunt maakt voor dit heerlijke album. Voor weinig geld te krijgen, absolute aanrader. Deze man speelt alles zelf in op instrumenten en gebruikt geen samples...

82. R U Havin' Fun Yet? - Sputnik Brown
Ik kende Oxygen wel, maar dit project niet tot eerder dit jaar. Ik hoorde het op een online radio-show en was op slag verliefd. Heerlijke Golden Era type raps en productie. Als het nummer langer was, had het waarschijnlijk ook heel erg aan kracht verloren. Lekker hype 2k-beuker

81. Killing Season (Murder Diss Remix) - Gunshot
Perfecte Britcore, een genre dat niet genoeg liefde krijgt over het algemeen buiten Europa. Amerikanen vinden het niks op een enkeling na. Ik 'ontdekte' Gunshot bij Villa 65 toen er vaak tracks werden gedraaid. Een toenmalige kennis heeft het album voor me meegenomen bij het toentertijd beroemde House of Sounds in Den Bosch. Ik vond het fantastisch. Daarna kwam ik op een andere school te zitten (toevallig in Den Bosch) en liep geregeld bij HoS binnen en zag toen de Singles Collection van Gunshot liggen en heb zonder aarzelen het gekocht. Deze track en No Sell Out staken er bovenuit. Lekker agressief om energie te pompen...

Interessant, zo'n eigenzinnige lijst met veel vroegere hiphop!

Hoe meer ik van Tonedeff hoor, hoe dieper ik onder de indruk raak. Dikke beat heeft dat nummer van Extended F@mm ook. The Arsonists heb ik verder nooit een kans gegeven omdat ik Q-Unique zo krampachtig vond. Maar hier valt dat erg mee, de instrumentatie is heerlijk en vooral: dat openingsvers is weergaloos.

Harde Britcore-track inderdaad. Ken dat genre alleen van Killa Instinct. Dat vond ik tof, maar ben er nooit dieper ingedoken. Vergelijkbaar is dat ik nu niet begrijp hoe ik Insight vroeger niet als buitencategorie inschatte.

HipHop Fiend
Sjaakspeare dankjewel voor de feedback. Insight is aboluut buitencategorie, kan bij mij niet veel fout doen er zullen nog meerdere projecten van hem langskomen kan ik al verklappen (oeps). Een van de andere 20 artiesten buiten Elemental Zazen komt ook zeker nog langs. De Britcore van Killa Instinct vond ik niet echt de beste. Betere shit is Hijack, Gunshot, Son of Noise, Hardnoise en niet heel erg hard maar wel heel erg dope Def Defiants. Misschien komt een van deze mensen nog langs (buiten Gunshot).

Tonedeff kan langzaam rappen, snel rappen en is altijd verstaanbaar zelfs met zijn 70 woorden per seconde kun je het gewoon meelezen en zie je dat hij niet gewoon wat spaghetti spuugt. Technisch erg goed, en ook qua teksten gaat hij bij vlagen erg diep.

Gast
geplaatst: vandaag om 08:59 uur

geplaatst: vandaag om 08:59 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.