Genres / Hip-Hop / De hiphop top 100 van...
zoeken in:
2
geplaatst: 10 november 2019, 22:53 uur
We houden het nog even spannend door de laatste 10 in twee delen te splitten.
De ontknoping zal morgen zijn.
Hip Hop lijstje MuMe
10. Jedi Mind Tricks - Razorblade Salvation
Aantal keer genoemd: 2
We beginnen de top 10 met een donkere toon. JMT is altijd een van mijn favoriete groepen geweest, al besteed Vinnie zijn talent soms aan de onnodige homofobische en religieuze boodschappen. Op het geweldige Razorblade Salvation laat Vinnie Paz echter een gevoelige kant zien met prachtige teksten en je kan altijd rekenen op Stoupe voor haarfijne beats.
"Mommy, I'm sorry if my first letter made you cry
To be honest with you, I don't think that I want to die
Sometimes I feel like that I'm cancerous in other's lives
That's probably why I drink at night and sleep 'til four or five
It's kind of hard walkin through life with my distorted eyes
When I was younger, I was stupid and I thought I'd thrive
I thought a lot about everything I said in the letter
And questioned whether or not if I was dead, you'd be better
You think my shorty would be happy if I never met her?
It's too late now, mommy, I could never forget her
Could never forget how she taught me to love
Cause my father and my grandmother is always above
It's glory above, you know that daddy taught me to thug
And every time we was with nanny she'd bombard me with hugs
Damn, I miss her mommy, and it's hard to believe
That I'm grown and I don't understand it, why did they leave?

9. Sean Price - Onion Head
Aantal keer genoemd: 3
Sean Price a.k.a. Mic Tyson a.k.a. Kimbo Price a.k.a. Jesus Price a.k.a. Ruck a.k.a. The Brokest Rapper You Know. Een meester in het gebruik maken van humor in zijn teksten en heb altijd een enorme zwak voor zijn stijl gehad. Onion Head is zijn magnum opus en ik blijf er keer op keer van genieten. Een aantal keer heb ik Sean Price live kunnen checken en het zijn een van de beste en leukste concerten geweest die ik heb bijgewoond.
Bonus: check ook even zijn geweldige freestyle op Lijn 5 samen met Rock
8. UGK - Murder
Pimp C en Bun B, legends of the south. Vanaf het moment dat Bun B zijn verse begint op Murder krijg ik een enorm onoverwinnelijk gevoel. Een van de beste flows die ik ooit op een nummer heb gehoord en in mijn ogen een top 10 verse aller tijden en dé reden dat het mijn top 10 heeft gehaald. Een diepe boodschap ga je op de track niet vinden, maar het is braggadocio ten top.
Ook erg tof hoe T.I. dezelfde verse uitlegt in deze video:
7. The Pharcyde - Runnin'
Aantal keer genoemd: 7
Waar Passin Me By waarschijnlijk de logische keus is voor een Pharcyde nummer is Runnin' zonder twijfel mijn favoriet. Wie anders dan J Dilla met een gelaagde en jazzy productie van de bovenste plank (vooral die saxofoon break!). Op Runnin' gaat het allemaal over het confronteren van problemen in plaats ervan weg te rennen en met name op de laatste verse van Imani komt dit prachtig naar voren.
It's nineteen-ninety-five, now that I'm older
Stress weighs on my shoulders, heavy as boulders, but I told ya
'Til the day that I die I still will be a soldier
And that's all I told ya and that's all I showed ya
And all this calamity is rippin' my sanity, can it be
I'm a celebrity who's on the brink of insanity
Now don't be wishin' of switchin' any positions with me
'Cause when you in my position, it ain't never easy
To do any type of maintaining 'cause all this gamin' and famin' from
Entertainin' is hella straining to the brain and...
But I can't keep runnin I just gotta keep keen and cunnin'
6. Pete Rock & CL Smooth - T.R.O.Y. (They Reminisce Over You)
Aantal keer genoemd: 9
We blijven reminisceren en ditmaal met het legendarische duo van Pete Rock & CL Smooth. T.R.O.Y. is een nummer dat bijna elke Hip Hop liefhebber wel kent. 25+ jaar na dato klinkt het nog steeds vers van de pers. Vanaf het moment dat de saxofoon erin komt kan het al niet meer mis gaan. Voor zijn overleden vriend schreef CL Smooth deze emotionele teksten en het is een nummer geworden vol met zowel positieve en treurige verhalen - een viering van "familie".
De ontknoping zal morgen zijn.
Hip Hop lijstje MuMe
10. Jedi Mind Tricks - Razorblade Salvation
We beginnen de top 10 met een donkere toon. JMT is altijd een van mijn favoriete groepen geweest, al besteed Vinnie zijn talent soms aan de onnodige homofobische en religieuze boodschappen. Op het geweldige Razorblade Salvation laat Vinnie Paz echter een gevoelige kant zien met prachtige teksten en je kan altijd rekenen op Stoupe voor haarfijne beats.
"Mommy, I'm sorry if my first letter made you cry
To be honest with you, I don't think that I want to die
Sometimes I feel like that I'm cancerous in other's lives
That's probably why I drink at night and sleep 'til four or five
It's kind of hard walkin through life with my distorted eyes
When I was younger, I was stupid and I thought I'd thrive
I thought a lot about everything I said in the letter
And questioned whether or not if I was dead, you'd be better
You think my shorty would be happy if I never met her?
It's too late now, mommy, I could never forget her
Could never forget how she taught me to love
Cause my father and my grandmother is always above
It's glory above, you know that daddy taught me to thug
And every time we was with nanny she'd bombard me with hugs
Damn, I miss her mommy, and it's hard to believe
That I'm grown and I don't understand it, why did they leave?

9. Sean Price - Onion Head
Aantal keer genoemd: 3
Sean Price a.k.a. Mic Tyson a.k.a. Kimbo Price a.k.a. Jesus Price a.k.a. Ruck a.k.a. The Brokest Rapper You Know. Een meester in het gebruik maken van humor in zijn teksten en heb altijd een enorme zwak voor zijn stijl gehad. Onion Head is zijn magnum opus en ik blijf er keer op keer van genieten. Een aantal keer heb ik Sean Price live kunnen checken en het zijn een van de beste en leukste concerten geweest die ik heb bijgewoond.
Bonus: check ook even zijn geweldige freestyle op Lijn 5 samen met Rock
8. UGK - Murder
Pimp C en Bun B, legends of the south. Vanaf het moment dat Bun B zijn verse begint op Murder krijg ik een enorm onoverwinnelijk gevoel. Een van de beste flows die ik ooit op een nummer heb gehoord en in mijn ogen een top 10 verse aller tijden en dé reden dat het mijn top 10 heeft gehaald. Een diepe boodschap ga je op de track niet vinden, maar het is braggadocio ten top.
Ook erg tof hoe T.I. dezelfde verse uitlegt in deze video:
7. The Pharcyde - Runnin'
Waar Passin Me By waarschijnlijk de logische keus is voor een Pharcyde nummer is Runnin' zonder twijfel mijn favoriet. Wie anders dan J Dilla met een gelaagde en jazzy productie van de bovenste plank (vooral die saxofoon break!). Op Runnin' gaat het allemaal over het confronteren van problemen in plaats ervan weg te rennen en met name op de laatste verse van Imani komt dit prachtig naar voren.
It's nineteen-ninety-five, now that I'm older
Stress weighs on my shoulders, heavy as boulders, but I told ya
'Til the day that I die I still will be a soldier
And that's all I told ya and that's all I showed ya
And all this calamity is rippin' my sanity, can it be
I'm a celebrity who's on the brink of insanity
Now don't be wishin' of switchin' any positions with me
'Cause when you in my position, it ain't never easy
To do any type of maintaining 'cause all this gamin' and famin' from
Entertainin' is hella straining to the brain and...
But I can't keep runnin I just gotta keep keen and cunnin'
6. Pete Rock & CL Smooth - T.R.O.Y. (They Reminisce Over You)
Aantal keer genoemd: 9
We blijven reminisceren en ditmaal met het legendarische duo van Pete Rock & CL Smooth. T.R.O.Y. is een nummer dat bijna elke Hip Hop liefhebber wel kent. 25+ jaar na dato klinkt het nog steeds vers van de pers. Vanaf het moment dat de saxofoon erin komt kan het al niet meer mis gaan. Voor zijn overleden vriend schreef CL Smooth deze emotionele teksten en het is een nummer geworden vol met zowel positieve en treurige verhalen - een viering van "familie".
0
geplaatst: 10 november 2019, 23:42 uur
Oei oei, wat een klappers. Ben benieuwd wat je nog in petto heb.
8
geplaatst: 11 november 2019, 22:26 uur
Het was een hele bevalling, maar nu dan toch de laatste 5 tracks van mijn lijstje.
Moet toegeven dat er veel meer tijd in heeft gezeten dan ik dacht nodig te hebben, maar uiteindelijk erg vermakelijk om een persoonlijke top 100 in elkaar te zetten en ik hoop dat jullie er ook wat plezier aan hebben beleefd. Na 6,5 jaar buiten Nederland wonend ook voor het eerst weer eens veelvuldig in het Nederlands aan het schrijven wat verbazingwekkend moeilijk is geworden!
Hip Hop lijstje MuMe on Spotify
5. Wu-Tang Clan - Protect Ya Neck
We beginnen de top 5 met een banger van jewelste. Een van de mooiste dingen van Hip Hop vind ik de cyphers/posse cuts. Wu-Tang is de de ultieme Hip Hop groep waar elk van de 8 (of 9 als je Masta Killa meerekend) een unieke stijl heeft. Met zoveel ego's is het natuurlijk moeilijk om dit vol te houden en daarom denk ik dat de latere albums van de Wu een stuk minder waren. De legendarische groep hun eerste nummer was gelijk hun beste in mijn ogen: Protect Ya Neck. In totaal 7 keiharde verses op een van de rauwste producties ooit en een dikverdiende plek in de top 5. Durft iemand een favoriete verse uit te kiezen? Voor mij is het een coinflip tussen GZA en Inspectah Deck.
4. A Tribe Called Quest - Electric Relaxation
Aantal keer genoemd: 11
Van een van de hardste Hip Hop tracks naar een van de chillste. ATCQ is een unieke groep en een van de grondleggers van de jazz rap. Waar ze met hun eerste twee albums al de wereld lieten kennis maken met hun geweldige muziek komt alles voor mij samen op Midnight Marauders wat ik tot vandaag nog steeds zie als de magnum opus van jazz rap. Het hoogtepunt is Electric Relaxation. Een nummer met een vrij minimalistische beat, maar o zo smooth dat het verslavend werkt. Daarnaast hoor je Phife en Q-Tip op hun best met veel humor in hun teksten. Dit is hét Hip Hop nummer dat als eerste opstaat naar een lange dag op het werk om heerlijk tot rust te komen.
"If my mom don't approve, then I'll just elope
Let me save the little man from inside the boat
Let me hit it from the back, girl I won't catch a hernia
Bust off on your couch, now you got Seaman's Furniture"
3. Mobb Deep - Shook Ones, Pt. II
Aantal keer genoemd: 12
Op een donkere dag zoals vandaag (in Budapest iig) is er geen beter nummer te bedenken dan Shook Ones, Pt II. Donker, ijskoud, en enorm hard. Dit is Mobb Deep en east coast gangster rap op zijn best. Toch, naast alle stoerdoenerij, laat voornamelijk Prodigy ook zijn gevoelige kant zo nu en dan doorschemeren ("I'm only 19, but my mind is old. And when the things get for real, my warm heart turns cold. Another nigga deceased, another story gets told"). The Infamous is een perfect album, en Shook Ones, Pt II zonder twijfel het hoogtepunt.
2. OutKast - ATLiens
Aantal keer genoemd: 4
Giet jazz rap, funk, een sci-fi soundtrack, en dirty south invloeden bij elkaar en je krijgt ATLiens (het album) van Outkast. Vreemd genoeg was ik niet direct verkocht toen ik het ATLiens album voor het eerste hoorde. Pas in de laatste 6-7 jaar is dit album voor mij echt gaan groeien en ondertussen op nummer 2 staat in mijn top lijst. Een hoogtepunt van het album is moeilijk te kiezen met zoveel parels, maar de titeltrack heeft altijd iets speciaals gehad. De buitenaardse vibe met een van de meest geweldige samples (te vinden op 0:45) blijven om van te watertanden. Waar Andre 3000 veelvuldig wordt gezien als het genie achter Outkast is het juist Big Boi die op deze track de show steelt. Gelukkig heb ik het duo nog live kunnen zien op Sziget een aantal jaar terug, echt een kippenvel moment ondanks dat het toen al duidelijk was dat de passie er wat uit was bij de heren en hun voornamelijk soulvolle tracks niet echt goed op een (pop) festival passen.
1. Nas - N.Y. State of Mind
Wie anders dan Nas (+ DJ Premier) die mijn lijst afsluit... ik had in het begin al gemeld dat er 1 uitzondering zou zijn op de "1 nummer per artiest/project" regel en die uitzondering is Nas. Met gemak had ik 20 tracks van hem in deze lijst kunnen stoppen en elke track van Illmatic had prima op de lijst gestaan. Illmatic is een beetje een gift-and-a-curse voor Nas, want hoe kan je ooit zo'n debuut opvolgen en voldoen aan de verwachtingen? In mijn ogen is de constante vergelijking met Illmatic niet terecht en daardoor krijgen een aantal andere classics (It Was Written, Stillmatic, Lost Tapes, God's Son) en prima platen (I Am..., Street's Disciple, Hip Hop Is Dead, Untitled) niet de waardering die ze verdienen.
N.Y. State Of Mind heeft alles wat ik mij voorbeeld bij een perfecte Hip Hop track: storytelling, quotables, messcherpe flows, een unieke stem, en dat alles op een boombap beat. Op deze track schildert Nas een van de meest prachtige en gedetailleerde verhalen en neemt hij je mee naar de donkere straten van New York. Hetgeen dat Nas voor mij speciaal maakt is de combinatie van zijn intelligentie, poëzie, en het straatleven - een ware Ghetto Poet!
Bonus video: een erg sfeervolle video die ik opgenomen heb tijdens mijn eerste van Nas concert in 2007
Moet toegeven dat er veel meer tijd in heeft gezeten dan ik dacht nodig te hebben, maar uiteindelijk erg vermakelijk om een persoonlijke top 100 in elkaar te zetten en ik hoop dat jullie er ook wat plezier aan hebben beleefd. Na 6,5 jaar buiten Nederland wonend ook voor het eerst weer eens veelvuldig in het Nederlands aan het schrijven wat verbazingwekkend moeilijk is geworden!
Hip Hop lijstje MuMe on Spotify
5. Wu-Tang Clan - Protect Ya Neck
We beginnen de top 5 met een banger van jewelste. Een van de mooiste dingen van Hip Hop vind ik de cyphers/posse cuts. Wu-Tang is de de ultieme Hip Hop groep waar elk van de 8 (of 9 als je Masta Killa meerekend) een unieke stijl heeft. Met zoveel ego's is het natuurlijk moeilijk om dit vol te houden en daarom denk ik dat de latere albums van de Wu een stuk minder waren. De legendarische groep hun eerste nummer was gelijk hun beste in mijn ogen: Protect Ya Neck. In totaal 7 keiharde verses op een van de rauwste producties ooit en een dikverdiende plek in de top 5. Durft iemand een favoriete verse uit te kiezen? Voor mij is het een coinflip tussen GZA en Inspectah Deck.
4. A Tribe Called Quest - Electric Relaxation
Aantal keer genoemd: 11
Van een van de hardste Hip Hop tracks naar een van de chillste. ATCQ is een unieke groep en een van de grondleggers van de jazz rap. Waar ze met hun eerste twee albums al de wereld lieten kennis maken met hun geweldige muziek komt alles voor mij samen op Midnight Marauders wat ik tot vandaag nog steeds zie als de magnum opus van jazz rap. Het hoogtepunt is Electric Relaxation. Een nummer met een vrij minimalistische beat, maar o zo smooth dat het verslavend werkt. Daarnaast hoor je Phife en Q-Tip op hun best met veel humor in hun teksten. Dit is hét Hip Hop nummer dat als eerste opstaat naar een lange dag op het werk om heerlijk tot rust te komen.
"If my mom don't approve, then I'll just elope
Let me save the little man from inside the boat
Let me hit it from the back, girl I won't catch a hernia
Bust off on your couch, now you got Seaman's Furniture"
3. Mobb Deep - Shook Ones, Pt. II
Aantal keer genoemd: 12
Op een donkere dag zoals vandaag (in Budapest iig) is er geen beter nummer te bedenken dan Shook Ones, Pt II. Donker, ijskoud, en enorm hard. Dit is Mobb Deep en east coast gangster rap op zijn best. Toch, naast alle stoerdoenerij, laat voornamelijk Prodigy ook zijn gevoelige kant zo nu en dan doorschemeren ("I'm only 19, but my mind is old. And when the things get for real, my warm heart turns cold. Another nigga deceased, another story gets told"). The Infamous is een perfect album, en Shook Ones, Pt II zonder twijfel het hoogtepunt.
2. OutKast - ATLiens
Aantal keer genoemd: 4
Giet jazz rap, funk, een sci-fi soundtrack, en dirty south invloeden bij elkaar en je krijgt ATLiens (het album) van Outkast. Vreemd genoeg was ik niet direct verkocht toen ik het ATLiens album voor het eerste hoorde. Pas in de laatste 6-7 jaar is dit album voor mij echt gaan groeien en ondertussen op nummer 2 staat in mijn top lijst. Een hoogtepunt van het album is moeilijk te kiezen met zoveel parels, maar de titeltrack heeft altijd iets speciaals gehad. De buitenaardse vibe met een van de meest geweldige samples (te vinden op 0:45) blijven om van te watertanden. Waar Andre 3000 veelvuldig wordt gezien als het genie achter Outkast is het juist Big Boi die op deze track de show steelt. Gelukkig heb ik het duo nog live kunnen zien op Sziget een aantal jaar terug, echt een kippenvel moment ondanks dat het toen al duidelijk was dat de passie er wat uit was bij de heren en hun voornamelijk soulvolle tracks niet echt goed op een (pop) festival passen.
1. Nas - N.Y. State of Mind
Wie anders dan Nas (+ DJ Premier) die mijn lijst afsluit... ik had in het begin al gemeld dat er 1 uitzondering zou zijn op de "1 nummer per artiest/project" regel en die uitzondering is Nas. Met gemak had ik 20 tracks van hem in deze lijst kunnen stoppen en elke track van Illmatic had prima op de lijst gestaan. Illmatic is een beetje een gift-and-a-curse voor Nas, want hoe kan je ooit zo'n debuut opvolgen en voldoen aan de verwachtingen? In mijn ogen is de constante vergelijking met Illmatic niet terecht en daardoor krijgen een aantal andere classics (It Was Written, Stillmatic, Lost Tapes, God's Son) en prima platen (I Am..., Street's Disciple, Hip Hop Is Dead, Untitled) niet de waardering die ze verdienen.
N.Y. State Of Mind heeft alles wat ik mij voorbeeld bij een perfecte Hip Hop track: storytelling, quotables, messcherpe flows, een unieke stem, en dat alles op een boombap beat. Op deze track schildert Nas een van de meest prachtige en gedetailleerde verhalen en neemt hij je mee naar de donkere straten van New York. Hetgeen dat Nas voor mij speciaal maakt is de combinatie van zijn intelligentie, poëzie, en het straatleven - een ware Ghetto Poet!
Bonus video: een erg sfeervolle video die ik opgenomen heb tijdens mijn eerste van Nas concert in 2007

0
geplaatst: 12 november 2019, 08:50 uur
Prachtige afsluiters, thanks for the ride! Mooie stukjes, leuk om te lezen. 

0
geplaatst: 12 november 2019, 11:08 uur
0
geplaatst: 12 november 2019, 11:14 uur
Protect Ya Neck nog "maar" twee keer genoemd, ATLiens nog "maar" vier keer. 

0
geplaatst: 12 november 2019, 13:20 uur
Mooie top 5, ik verwachtte Atliens eigenlijk op 1
Sterk en informatief geschreven stukjes, heb er erg van genoten.m!
Sterk en informatief geschreven stukjes, heb er erg van genoten.m!
3
geplaatst: 12 november 2019, 16:41 uur
jordidj1 schreef:
Holy shit, wat een top 5!!!!!! Dope einde van een fijne lijst, Flipm0de.
Dan ben ik hierna aan de beurt, denk ik? Of wil mASTROg héél graag?
Holy shit, wat een top 5!!!!!! Dope einde van een fijne lijst, Flipm0de.
Dan ben ik hierna aan de beurt, denk ik? Of wil mASTROg héél graag?
Ik ben nog niet klaar dus je kan starten wanneer je wilt
5
geplaatst: 13 november 2019, 19:48 uur
Alright, get ready peepz.
Zonet mijn shortlist van 500 teruggebracht naar 100 en in vergelijking met mijn vorige lijst, zijn er flink wat opschuddingen geweest. Ik wilde een zo vers mogelijke lijst, dus tracks in mijn vorige top honderd kregen sneller het nadeel van de twijfel. Ook hanteer ik de één-nummer-per-artiest-regel, zodoende kunnen we alle kanten op.
Hier een linkje om alvast de Spotify-lijst in de gaten te houden:
Zonet mijn shortlist van 500 teruggebracht naar 100 en in vergelijking met mijn vorige lijst, zijn er flink wat opschuddingen geweest. Ik wilde een zo vers mogelijke lijst, dus tracks in mijn vorige top honderd kregen sneller het nadeel van de twijfel. Ook hanteer ik de één-nummer-per-artiest-regel, zodoende kunnen we alle kanten op.
Hier een linkje om alvast de Spotify-lijst in de gaten te houden:
2
geplaatst: 13 november 2019, 22:58 uur
really doe
Edit: dit hele topic trouwens uit het oog verloren zeg, ik ga me maar weer efkes inlezen I guess
Edit: dit hele topic trouwens uit het oog verloren zeg, ik ga me maar weer efkes inlezen I guess
8
geplaatst: 14 november 2019, 00:29 uur
zaaf schreef:
Jordi legt de lat hoog, maar maakt ook enthousiast. dat tekent de hele groten.
Jordi legt de lat hoog, maar maakt ook enthousiast. dat tekent de hele groten.
Nou, laat ik dat hier maar eens proberen dan. Al ben ik bang dat bij deze update niet veel heel blijft.
100. Braz - Testosteronbommen (feat. MocroManiac, Fresku, Pietju Bell & Killer Kamal)
Aantal keer genoemd: 0x
Killer Kamal is sowieso al een bijzonder typetje geweest, maar op dit nummer steelt 'ie compleet de show. Eén en al escalatie, mede door de kapot harde beat van EDM-producer San Holo. Ontzettend lomp en banaal, maar op zijn tijd zeer genietbaar en nuttig om even alle frustratie eruit te gooien. Of te moshpitten, of niet Niek?
99. slowthai, Mura Masa - Doorman
Echt tijd om adem te halen is er niet, want daar is die Britse gek uit Northampton al. Grime is totaal niet een subgenre waar ik fan van ben, maar slowthai weet mij toch te boeien. Zijn optreden die ik zag op Pukkelpop pop pop dit jaar trok mij definitief over de streep. Wat een held. Harde track, zeer verslavend ook.
98. Tyler, The Creator - I THINK
Een liefdesliedje dat, naast het feit dat het enorm catchy is, productioneel gezien ook nog een ware traktatie voor de oren is. IGOR is sowieso één van de betere albums van dit jaar en I THINK is het prijsnummer mijn inziens.
97. Lil Wayne - Got Money (feat. T-Pain)
Aantal keer genoemd: 1x (bennerd, held.)
Ik zeg het maar gewoon: Tha Carter III is een klein meesterwerkje. Sowieso heb ik altijd een enorm zwak voor Weezy gehad, maar dat album laat echt wel horen dat de man zich kon meten met de toppers van destijds. De beat is nog altijd een en al vuur en T-Pain maakt het autotune-feestje compleet.
96. Mini - Guus!
Aantal keer genoemd: 1x (Sjaakspeare, held.)
Mini is ook een baasje. Ontdekt in de lijst van Sjaak (niet de rapper), dit trapbangertje. Bijzonder rappertje, kwam begin 2017 keihard terug in de rapscène met dit nummer. Harde beat en de monotone doch vette raps passen er perfect bij.
1
zaaf
geplaatst: 14 november 2019, 06:48 uur
Tyler ?
Ik snap best dat deze leg onderdoet voor de nog te volgen knallers. Goed begin Jordi.
Ik snap best dat deze leg onderdoet voor de nog te volgen knallers. Goed begin Jordi.
1
geplaatst: 14 november 2019, 09:34 uur
JAAAAA TESTOSTERONBOMMEN BESTE LIEDJE LIEDJE VAN DE WERELD
BEN JE HET NIET MET ME EENS, IK SMACK JOU
BEN JE HET NIET MET ME EENS, IK SMACK JOU
1
geplaatst: 14 november 2019, 09:43 uur
Nu wil ik ook een kruisboog. Leuk begin, dit gaat volgens mij een fris lijstje worden met weinig '80 en '90, klopt dat?
1
geplaatst: 14 november 2019, 11:40 uur
Lekker begin hoor! Weezy en Tyler is altijd fijn. Andere 3 ken ik niet en zal ik later vandaag even checken.
3
geplaatst: 15 november 2019, 01:30 uur
Deze update is ook weer komkommersaladefris
95. 38 Spesh - Flour City
38 Spesh is al een tijdje in de rapgame actief, maar laat sinds dit jaar pas echt van zich horen. Desondanks blijft 'ie nog vrij onbekend en underground, zeer onterecht mijn inziens. Dit nummer is een dope oorwurmpje en heeft begin dit jaar niet geheel onterecht een paar weken mijn afrekening geleid. Prachtige beat ook
.
94. Cardi B, Bad Bunny & J Balvin - I Like It
Van hopeloos onbekend naar immens populair, met één miljard views op YouTube is dit zo mainstream als het maar kan, maar hey, niet alle rete-commerciële hip-hop is meteen ruk. Dit is gewoon een banger van jewelste en als Cardi rapt voel je je direct onderdanig, wat een imposante verschijning is dat zeg.
93. 2 Chainz - Good Drank (feat. Gucci Mane & Quavo)
Aantal keer genoemd: 1x, door mijzelf
Dat mijn lijst niet 100% hetzelfde is, komt omdat sommige nummers de tand des tijds gewoon goed hebben doorstaan. Dat dit nummer nog steeds niet in andermans lijsten is opgenomen, neem ik jullie maar ernstig kwalijk. Ik begrijp het: 2 Chainz, Gucci Mane en Quavo is niet meteen een line-up voor een meesterwerk, maar kom op, dit is toch een fackin' relaxed trackje?
92. Fat Windjacks - Rae & Ghost
Liefhebbers van Nederhop zoals Opgezwolle en Typhoon, kunnen hun hart ophalen met de release van C U L T. Een hip-hopcollectief met o.a. James (bekend van Fakkelbrigade en zijn gastverses op Opgezwolle-tracks), die gewoon lekker oldskool gaan. Geen geouwehoer, maar gewoon spitten over dope beats.
Rae & Ghost is een van m'n favejes van het album, heerlijke afwisseling tussen de mc's en stuk voor stuk creatieve one-liners droppen. Wel een beetje jammer dat ik de in mei bestelde LP nog steeds niet binnen heb
91. Blockhead - Slippery Slope (feat. billy woods, Open Mike Eagle & Breezly Brewin)
Weer zo'n imposant rijtje namen die dit jaar een killertrack uitbrachten. Ik moest wel ff wennen in het begin, maar heb gemerkt dat de aanhouder wint. Heerlijke, lome beat met dito raps.
95. 38 Spesh - Flour City
38 Spesh is al een tijdje in de rapgame actief, maar laat sinds dit jaar pas echt van zich horen. Desondanks blijft 'ie nog vrij onbekend en underground, zeer onterecht mijn inziens. Dit nummer is een dope oorwurmpje en heeft begin dit jaar niet geheel onterecht een paar weken mijn afrekening geleid. Prachtige beat ook
.94. Cardi B, Bad Bunny & J Balvin - I Like It
Van hopeloos onbekend naar immens populair, met één miljard views op YouTube is dit zo mainstream als het maar kan, maar hey, niet alle rete-commerciële hip-hop is meteen ruk. Dit is gewoon een banger van jewelste en als Cardi rapt voel je je direct onderdanig, wat een imposante verschijning is dat zeg.
93. 2 Chainz - Good Drank (feat. Gucci Mane & Quavo)
Aantal keer genoemd: 1x, door mijzelf

Dat mijn lijst niet 100% hetzelfde is, komt omdat sommige nummers de tand des tijds gewoon goed hebben doorstaan. Dat dit nummer nog steeds niet in andermans lijsten is opgenomen, neem ik jullie maar ernstig kwalijk. Ik begrijp het: 2 Chainz, Gucci Mane en Quavo is niet meteen een line-up voor een meesterwerk, maar kom op, dit is toch een fackin' relaxed trackje?
92. Fat Windjacks - Rae & Ghost
Liefhebbers van Nederhop zoals Opgezwolle en Typhoon, kunnen hun hart ophalen met de release van C U L T. Een hip-hopcollectief met o.a. James (bekend van Fakkelbrigade en zijn gastverses op Opgezwolle-tracks), die gewoon lekker oldskool gaan. Geen geouwehoer, maar gewoon spitten over dope beats.
Rae & Ghost is een van m'n favejes van het album, heerlijke afwisseling tussen de mc's en stuk voor stuk creatieve one-liners droppen. Wel een beetje jammer dat ik de in mei bestelde LP nog steeds niet binnen heb

91. Blockhead - Slippery Slope (feat. billy woods, Open Mike Eagle & Breezly Brewin)
Weer zo'n imposant rijtje namen die dit jaar een killertrack uitbrachten. Ik moest wel ff wennen in het begin, maar heb gemerkt dat de aanhouder wint. Heerlijke, lome beat met dito raps.
1
geplaatst: 15 november 2019, 08:18 uur
38 Spesh, Fat Windjacks, Blockhead ?
Als er al een Cardi B in de top 100 verdiend te staan moet dat wel Bodak Yellow zijn.
Ben al wel helemaal hyped voor de lijst. Denk dat veel nummers in mijn dagelijkse hip hop lijst gegooid gaan worden.
Als er al een Cardi B in de top 100 verdiend te staan moet dat wel Bodak Yellow zijn.
Ben al wel helemaal hyped voor de lijst. Denk dat veel nummers in mijn dagelijkse hip hop lijst gegooid gaan worden.
0
geplaatst: 15 november 2019, 09:18 uur
Bodak Yellow idd. Maar kudos voor Good Drank en Rae & Ghost, die zijn Uberdope.

0
geplaatst: 15 november 2019, 15:07 uur
Zo zo Jordi, wat een hypermoderne start, vind ik persooonlijk alleen maar mooi om te zien!
Slippery slope echt een fijn nummertje
Slippery slope echt een fijn nummertje
2
geplaatst: 16 november 2019, 03:00 uur
Hier een update voor die echte mannen
90. Waka Flocka Flame - Hard In Da Paint
Aantal keer genoemd: 2x
Als je op een track echt mentaal kan gaan, dan is dat deze. Ontzettend lomp, kwalitatief ondermaats, maar garantie voor escalatie.
89. Feis - Superman (feat. Winne)
Vrij onopgemerkt uit ons midden genomen begin dit jaar, maar niet door Winne. Een vrij emotioneel eerbetoon op Woo Hah! aan de overleden rapper leidde tot een herontdekking van dit fijne nummer. Misschien een beetje too much met die sax, maar juist daardoor geeft het een iets emotionelere touch.
88. Drake - Lord Knows (feat. Rick Ross)
Onderschat nummer van Drizzy, sowieso is Take Care het uitchecken waard, maar deze beat is zó dik. Plus je hebt ook nog een gastverse van Rozay en die man komt altijd hard.
87. Juelz Santana - Make It Work For You (feat. Lil Wayne & Young Jeezy)
Geloof het of niet, maar Santana en ik gaan way back. Toen ik twaalf was luisterde ik al veel gangsta-rap en nog steeds vind ik het leuk om te pompen, in mijn vorige lijst stond Mic Check al, maar nu MIWFY dus. Waarom? Omdat Jeezy het nummer killt, wat een baasje.
86. Lupe Fiasco - Daydreamin' (feat. Jill Scott)
Voor deze top honderd was ik wat aan het grasduinen in wat oude lijstjes en kwam ik zowaar Lupe weer eens tegen. Was zijn muziek een tijdje uit het oog geraakt, gelukkig was het weer een aangename kennismaking. Hij heeft veel toppers, maar de afwisselingen van het lome refrein naar Fiasco's snelle raps houdt je vier minuten lang scherp.
Ik zie net dat 'ie ook nog wat nieuwe tracks heeft gedropt deze maand, snel maar ff checken.
90. Waka Flocka Flame - Hard In Da Paint
Aantal keer genoemd: 2x
Als je op een track echt mentaal kan gaan, dan is dat deze. Ontzettend lomp, kwalitatief ondermaats, maar garantie voor escalatie.
89. Feis - Superman (feat. Winne)
Vrij onopgemerkt uit ons midden genomen begin dit jaar, maar niet door Winne. Een vrij emotioneel eerbetoon op Woo Hah! aan de overleden rapper leidde tot een herontdekking van dit fijne nummer. Misschien een beetje too much met die sax, maar juist daardoor geeft het een iets emotionelere touch.
88. Drake - Lord Knows (feat. Rick Ross)
Onderschat nummer van Drizzy, sowieso is Take Care het uitchecken waard, maar deze beat is zó dik. Plus je hebt ook nog een gastverse van Rozay en die man komt altijd hard.
87. Juelz Santana - Make It Work For You (feat. Lil Wayne & Young Jeezy)
Geloof het of niet, maar Santana en ik gaan way back. Toen ik twaalf was luisterde ik al veel gangsta-rap en nog steeds vind ik het leuk om te pompen, in mijn vorige lijst stond Mic Check al, maar nu MIWFY dus. Waarom? Omdat Jeezy het nummer killt, wat een baasje.
86. Lupe Fiasco - Daydreamin' (feat. Jill Scott)
Voor deze top honderd was ik wat aan het grasduinen in wat oude lijstjes en kwam ik zowaar Lupe weer eens tegen. Was zijn muziek een tijdje uit het oog geraakt, gelukkig was het weer een aangename kennismaking. Hij heeft veel toppers, maar de afwisselingen van het lome refrein naar Fiasco's snelle raps houdt je vier minuten lang scherp.
Ik zie net dat 'ie ook nog wat nieuwe tracks heeft gedropt deze maand, snel maar ff checken.
0
geplaatst: 16 november 2019, 17:55 uur
Ik wil even tussendoor zeggen dat ik het helaas te druk heb om mijn lijst na die van Jordi te publiceren dus ik zou mijzelf graag van de wachtlijst halen. Ik zal het laten weten als ik hem af heb. Excuses voor het ongemak
0
geplaatst: 17 november 2019, 22:55 uur
Juelz/Dipset brengt me altijd in goede nostalgische sferen en Daydreamin’ is mijn runner up voor favo Lupe track ??
* denotes required fields.