Genres / Hip-Hop / De hiphop top 100 van...
zoeken in:
0
geplaatst: 1 april 2012, 22:54 uur
Een heerlijk nummer inderdaad. Het is trouwens wel leuk dat wij na elkaar komen. Er zijn namelijk niet veel nummers uit jouw top 100 die ook in mijn top 100 zitten. 

0
geplaatst: 1 april 2012, 23:12 uur
He$$el_01 schreef:
Een heerlijk nummer inderdaad. Het is trouwens wel leuk dat wij na elkaar komen. Er zijn namelijk niet veel nummers uit jouw top 100 die ook in mijn top 100 zitten.
Als jij er dan maar niet teveel hebt die er bij mij in zitten

0
geplaatst: 2 april 2012, 07:53 uur
Harderwiek schreef:
(quote)
Ja dat zou inderdaad wel kunnen gebeuren, hoewel we het hier ook al een aantal keer totaal niet eens zijn geweest over nummers volgens mij.

Ik zal mijn eerste tien nummers deze middag plaatsen.
0
geplaatst: 2 april 2012, 09:15 uur
bennerd schreef:
Bij mij en panjoe gaat dat helemaal in orde komen.
Bij mij en panjoe gaat dat helemaal in orde komen.
Volgens mij komen onze smaken wel redelijk overeen.
Maar dat dacht ik bij Hessel ook, dus wie weet valt het mee (of tegen
)
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 2 april 2012, 11:37 uur
Liquid Swords is zo'n album dat ik nog vaker moet luisteren. Ik vond het na een paar keer luisteren zeker vet, maar heb het vervolgens amper nog gedraaid. Dit nummer is wel een goeie aanzet om dat maar weer eens te gaan doen
. Vind de verse van Inspectah Deck wel veruit het hardste overigens.
. Vind de verse van Inspectah Deck wel veruit het hardste overigens.
0
geplaatst: 2 april 2012, 13:30 uur
Zeker maar weer eens gaan luisteren dan Panjoe!
Achteraf hadden 'Gold' en/of '4th Chamber' misschien ook wel in mijn lijst moeten staan. Wie weet in de toekomst bij een volgende editie.
Achteraf hadden 'Gold' en/of '4th Chamber' misschien ook wel in mijn lijst moeten staan. Wie weet in de toekomst bij een volgende editie.
0
geplaatst: 2 april 2012, 15:36 uur
En dan is het nu tijd voor de derde top 100 van dit topic. Het was redelijk lastig om een echte top 100 maken, en dat is dan ook niet gelukt. De top 25 à 30 zijn opzich wel de nummers die ik echt het beste vind, maar daaronder is het gewoon erg lastig om te kiezen. Ik heb er dan vooral ook voor gekozen om weinig nummers van dezelfde artiest er in te zetten. Ook is de volgorde redelijk willekeurig (op de 25 hoogst genoteerde nummers na dan).
In vergelijking met Ralph heb ik een stuk minder nummers uit de golden age, dus daarom komt het opzich niet slecht uit dat hij voor mij is geweest. Mijn lijst zal ook wel wat gevarieerder zijn denk ik.
Veel plezier mensen.
100. Afu-Ra – Pusha (Ft. Royce da 5`9)
We beginnen deze top 100 met een lekkere banger. Beide rappers zijn vermakelijk op dit nummer, maar de beat is echt heerlijk.
99. Big Pokey - Stop Than Look (Ft. Lil O, Big H.A.W.K, Lil Keke, ESG, Mike D & Killa Kyleon)
Yeah, daar is het eerste nummer uit Houston.
Het is niet echt duidelijk van wie dit nummer is en op welk album het staat, maar dat maakt het nummer niet minder lekker.
98. Capital D & The Molemen
Een mooi verhaal van Capital D. Het hele album, dat voledig is geproduceerd door The Molemen, heeft eenzelfde soort vibe waarop Capital D een aantal verhalen verteld over een aantal mensen uit eenzelfde block. Dit vind ik wel duidelijk het beste nummer van het album.
97. Das EFX - Real Hip-Hop (Pete Rock Remix)
Ik hou altijd wel van de rapstijl van Das EFX. De spelen altijd als het ware een beetje met de beat. Hoewel het orgineel ook erg goed is, vind ik de beat van Pete Rock toch wel een verbetering.
96. Zion I - The Bay
True & Livin is een van de meest relaxte albums die ik ken. Altijd een van de eerste albums die ik luister als het mooier weer wordt. Hoogtepunt van het album zijn de nummers Bird's Eye View, The Bay, Luv en So Tall. Toch heb ik (net aan) voor The Bay gekozen, omdat de beat zo heerlijk is opgebouwd.
95. Mr SOS - Apocalyptic Doomsday
Ik vind het nog altijd jammer dat mr. SOS niet meer bij Cunninlynguists zit. Heb het altijd een erg goede rapper gevonden. Hier heeft hij ook nog eens een beat (gemaakt door Ricky Raw) die verre van slecht is.
94. Capone N Noreaga - T.O.N.Y. (Ft. Tragedy)
Ik heb CNN altijd een mindere versie van Mobb Deep gevonden. Dit is echter een lekker nummer. Rustige beat en de rappers flowen er lekker overheen zonder lyricaal hoogstaand te worden.
93. Fashawn - Sunny C.A. (Ft. Co$$ & Mista F.A.B.)
Ik zei net dat ik True & Livin bijna direct weer ga luisteren als het mooi weer wordt. Dit geldt eigenlijk Boy Meets World. Exile produceerd hier erg sterk en alledrie de rappers komen met een goede verse (Mista F.A.B. is vooral een held.
)
92. Fliptrix - Broken Souls (Ft. Mr Buggs)
Dit zal, denk ik, tot nu toe het minst bekende nummer zijn van deze tien nummers. Fliptrix flowt hier erg sterk en de beat past er perfect bij. Mr. Buggs doet niet veel onder voor Fliptrix. Het accent maakt met misschien nog wel beter.
91. Heltah Skeltah - The Art of Disrepekinazation
Hier hoef ik lijkt me niet veel over te vertellen. Heerlijke raps vol met geweld en humor.
Listen, it's big drama, nah, it's little drama
Lip gloss stains on my dick from Lil' Mama
When I fucked Rihanna, ain't use no 'umbrella'
When the bitch have twins we naming 'em both Ella, Ella
Aye, I'm just joking, maybe I'm not
I'm just smoking, maybe it's pot
Maybe it's coke, maybe it's both
Only way to tell, muthafucka, hah, take it and toke, P.
In vergelijking met Ralph heb ik een stuk minder nummers uit de golden age, dus daarom komt het opzich niet slecht uit dat hij voor mij is geweest. Mijn lijst zal ook wel wat gevarieerder zijn denk ik.
Veel plezier mensen.

100. Afu-Ra – Pusha (Ft. Royce da 5`9)
We beginnen deze top 100 met een lekkere banger. Beide rappers zijn vermakelijk op dit nummer, maar de beat is echt heerlijk.
99. Big Pokey - Stop Than Look (Ft. Lil O, Big H.A.W.K, Lil Keke, ESG, Mike D & Killa Kyleon)
Yeah, daar is het eerste nummer uit Houston.

Het is niet echt duidelijk van wie dit nummer is en op welk album het staat, maar dat maakt het nummer niet minder lekker.
98. Capital D & The Molemen
Een mooi verhaal van Capital D. Het hele album, dat voledig is geproduceerd door The Molemen, heeft eenzelfde soort vibe waarop Capital D een aantal verhalen verteld over een aantal mensen uit eenzelfde block. Dit vind ik wel duidelijk het beste nummer van het album.
97. Das EFX - Real Hip-Hop (Pete Rock Remix)
Ik hou altijd wel van de rapstijl van Das EFX. De spelen altijd als het ware een beetje met de beat. Hoewel het orgineel ook erg goed is, vind ik de beat van Pete Rock toch wel een verbetering.
96. Zion I - The Bay
True & Livin is een van de meest relaxte albums die ik ken. Altijd een van de eerste albums die ik luister als het mooier weer wordt. Hoogtepunt van het album zijn de nummers Bird's Eye View, The Bay, Luv en So Tall. Toch heb ik (net aan) voor The Bay gekozen, omdat de beat zo heerlijk is opgebouwd.
95. Mr SOS - Apocalyptic Doomsday
Ik vind het nog altijd jammer dat mr. SOS niet meer bij Cunninlynguists zit. Heb het altijd een erg goede rapper gevonden. Hier heeft hij ook nog eens een beat (gemaakt door Ricky Raw) die verre van slecht is.
94. Capone N Noreaga - T.O.N.Y. (Ft. Tragedy)
Ik heb CNN altijd een mindere versie van Mobb Deep gevonden. Dit is echter een lekker nummer. Rustige beat en de rappers flowen er lekker overheen zonder lyricaal hoogstaand te worden.
93. Fashawn - Sunny C.A. (Ft. Co$$ & Mista F.A.B.)
Ik zei net dat ik True & Livin bijna direct weer ga luisteren als het mooi weer wordt. Dit geldt eigenlijk Boy Meets World. Exile produceerd hier erg sterk en alledrie de rappers komen met een goede verse (Mista F.A.B. is vooral een held.
)92. Fliptrix - Broken Souls (Ft. Mr Buggs)
Dit zal, denk ik, tot nu toe het minst bekende nummer zijn van deze tien nummers. Fliptrix flowt hier erg sterk en de beat past er perfect bij. Mr. Buggs doet niet veel onder voor Fliptrix. Het accent maakt met misschien nog wel beter.
91. Heltah Skeltah - The Art of Disrepekinazation
Hier hoef ik lijkt me niet veel over te vertellen. Heerlijke raps vol met geweld en humor.
Listen, it's big drama, nah, it's little drama
Lip gloss stains on my dick from Lil' Mama
When I fucked Rihanna, ain't use no 'umbrella'
When the bitch have twins we naming 'em both Ella, Ella
Aye, I'm just joking, maybe I'm not
I'm just smoking, maybe it's pot
Maybe it's coke, maybe it's both
Only way to tell, muthafucka, hah, take it and toke, P.

0
panjoe (moderator)
geplaatst: 2 april 2012, 15:58 uur
Op de nummers van Fashawn en Zion I na ken ik er geeneen
zal dit topic vanaf morgen weer actief gaan volgen... Zit nu even vast aan m'n studie dus ik beperk me nu even tot Miles Davis - kan me niet laten afleiden door hiphop, en zeker niet door de hoofdklapmuziek die ik van Hessel verwacht
.
zal dit topic vanaf morgen weer actief gaan volgen... Zit nu even vast aan m'n studie dus ik beperk me nu even tot Miles Davis - kan me niet laten afleiden door hiphop, en zeker niet door de hoofdklapmuziek die ik van Hessel verwacht
.
0
geplaatst: 2 april 2012, 16:03 uur
Verassende update, de nummers van Afu-Ra, Fashawn en Mr. SOS zijn voor mij de sterkste. Benieuwd naar de rest, ziet er tot nu toe goed uit. Hoop alleen op niet teveel Dirty South 

0
geplaatst: 2 april 2012, 16:07 uur
Die van DAS EFX had ik ook op mijn lijst staan, maar heeft mijn top 100 niet gehaald. TONY is natuurlijk rete vet en die van Big Pokey ook!! Ik hoop stiekem wel op veel Dirty South classics. Altijd leuk om meer van die muziek te leren kennen.
0
geplaatst: 2 april 2012, 16:10 uur
Harderwiek schreef:
Verassende update, de nummers van Afu-Ra, Fashawn en Mr. SOS zijn voor mij de sterkste. Benieuwd naar de rest, ziet er tot nu toe goed uit. Hoop alleen op niet teveel Dirty South
Valt mee hoor. Ik denk dat er van de Dirty South nummers ook wel een paar zijn die jij ook kan waarderen.
Ik heb de video van CNN trouwens even verwisseld met een andere. Van clean versies moet ik huilen.

0
geplaatst: 2 april 2012, 21:02 uur
Ralph. schreef:
)
(quote)
) Ik denk het ook, al zal het bij mij een stuk moderner zijn. Heb ook veel met de stromingen van de laatste vijf jaar.
0
geplaatst: 3 april 2012, 13:02 uur
Tijd voor de tweede post van mijn top 100. Dit keer wat meer rustige nummers.
90. Fresku - Nieuwe Dag
Ik heb dit album nog niet zo heel lang geleden voor het eerst geluisterd. Dit nummer kende ik echter al wat langer en het is voor mij nog steeds het beste nummer van het album. Lekker vrolijk nummer.
89. Damien Marley - Welcome to Jamrock
FIFA
. Ik versta er bijna niks van, maar het is wel een heerlijk nummer. Dat einde is bijna nog het beste deel van het album. 'Jamaica, Jamaica' 
88. Gang Starr - The Militia (Ft. Big Shug & Freddie Foxxx)
Ja, gewoon drie dope verses. Die van Freddie Foxxx is echter duidelijk het beste. Voor mij een van de beste verses ooit. Wat een energie.
''I turn you fake niggaz on and off, like I'm the clapper
I rob so many niggaz, they should call me Jack the Rapper''
87. Jedi Mind Tricks - Uncommon Valor: A Vietnam Story (Ft. R.A. The Rugged Man)
Puur toeval dit, maar gewoon nog een van de beste verses ooit er maar meteen achteraan. Ik heb het natuulijk over de verse van R.A., hoewel die van Vinnie zeker niet slecht is.
86. El Da Sensei - Crowd Pleasa
Geweldige sample van Illmind. Past perfect bij de flow van El Da Sensei.
85. Blakroc - Ain't Nothing Like You
Van te voren denk je misschien, Jim Jones die de verses rapt en Mos Def die alleen het refrein doet, dat hadden ze toch in ieder geval beter andersom kunnen doen. Niets is minder waar. Jim Jones laat hier zien dat hij zonder die hindelijke herhalingen en random woorden na zijn lines gewoon een goede rapper is. Mos Def zingt het refrein ook erg sterk.
84. J-Dawg - Ridin on 4's remix (Ft. Lil Keke, Big Pokey, Slim Thug, Bun B & Trae)
Heerlijke beat. Waaorm ik voor de remix heb gekozen? Ik heb het op deze site al eens eerder gezegd. Er gaat niks boven een Houston Posse Cut.
83. Prodigy - I Want Out (Ft. Havoc & Un Pacino)
De echte fans van Mobb Deep en Prodigy zullen wel vinden dat ik een ander (lees: ouder) nummer van Prodigy had moeten kiezen. Deze donkere beat vind ik echter te lekker. De iet wat slome verses passen er perfect bij.
82. Hyder Ali - If I Had
Hyder heeft een aangenaam stemgeluid. Lekkere rustige raps ook. Past goed bij de beat. Vanaf 2.07 is het helemaal genieten.
81. Smif-N-Wessun - Bucktown
Tja, gewoon een classic toch? Deze rappers passen erg goed bij elkaar. Die clip is ook gewoon baas. Precies waar je aan denkt als je deze muziek luistert.
90. Fresku - Nieuwe Dag
Ik heb dit album nog niet zo heel lang geleden voor het eerst geluisterd. Dit nummer kende ik echter al wat langer en het is voor mij nog steeds het beste nummer van het album. Lekker vrolijk nummer.
89. Damien Marley - Welcome to Jamrock
FIFA
. Ik versta er bijna niks van, maar het is wel een heerlijk nummer. Dat einde is bijna nog het beste deel van het album. 'Jamaica, Jamaica' 
88. Gang Starr - The Militia (Ft. Big Shug & Freddie Foxxx)
Ja, gewoon drie dope verses. Die van Freddie Foxxx is echter duidelijk het beste. Voor mij een van de beste verses ooit. Wat een energie.
''I turn you fake niggaz on and off, like I'm the clapper
I rob so many niggaz, they should call me Jack the Rapper''
87. Jedi Mind Tricks - Uncommon Valor: A Vietnam Story (Ft. R.A. The Rugged Man)
Puur toeval dit, maar gewoon nog een van de beste verses ooit er maar meteen achteraan. Ik heb het natuulijk over de verse van R.A., hoewel die van Vinnie zeker niet slecht is.
86. El Da Sensei - Crowd Pleasa
Geweldige sample van Illmind. Past perfect bij de flow van El Da Sensei.
85. Blakroc - Ain't Nothing Like You
Van te voren denk je misschien, Jim Jones die de verses rapt en Mos Def die alleen het refrein doet, dat hadden ze toch in ieder geval beter andersom kunnen doen. Niets is minder waar. Jim Jones laat hier zien dat hij zonder die hindelijke herhalingen en random woorden na zijn lines gewoon een goede rapper is. Mos Def zingt het refrein ook erg sterk.
84. J-Dawg - Ridin on 4's remix (Ft. Lil Keke, Big Pokey, Slim Thug, Bun B & Trae)
Heerlijke beat. Waaorm ik voor de remix heb gekozen? Ik heb het op deze site al eens eerder gezegd. Er gaat niks boven een Houston Posse Cut.

83. Prodigy - I Want Out (Ft. Havoc & Un Pacino)
De echte fans van Mobb Deep en Prodigy zullen wel vinden dat ik een ander (lees: ouder) nummer van Prodigy had moeten kiezen. Deze donkere beat vind ik echter te lekker. De iet wat slome verses passen er perfect bij.
82. Hyder Ali - If I Had
Hyder heeft een aangenaam stemgeluid. Lekkere rustige raps ook. Past goed bij de beat. Vanaf 2.07 is het helemaal genieten.
81. Smif-N-Wessun - Bucktown
Tja, gewoon een classic toch? Deze rappers passen erg goed bij elkaar. Die clip is ook gewoon baas. Precies waar je aan denkt als je deze muziek luistert.
0
geplaatst: 3 april 2012, 19:33 uur
Interessante top 100 tot nog toe maar niet alles is mijn ding. Die nummers van Smif en Jedi iig wel.
0
geplaatst: 3 april 2012, 21:48 uur
Bucktown, El Da Sensei en BlakRoc zijn harde nummers. En Uncommon Vallor is natuurlijk fantastisch!
0
geplaatst: 3 april 2012, 23:45 uur
Vette updates, He$$el! Alleen Uncommon Valor valt wat uit de boot, dat nummer vind ik gruwelijk overschat.
Props Damian Marley, leuk om die eens te zien langskomen.
Props Damian Marley, leuk om die eens te zien langskomen.
0
geplaatst: 4 april 2012, 12:35 uur
Militia had ik er natuurljk ook in staan. Geniaal nummer!
'Welcome To Jamrock' zou ik zelf niet direct in een Hip-Hop lijst plaatsen, maar FOK wat is dat nummer vet. Destijds draaiden ik dat nummer elke dag wel 5 keer. Zo hard! Bucktown & Uncommon Vallor zijn lekker! Die van Prodigy en J-Dawg vind ik helaas tegenvallen. Kende ik beiden nog niet. Toch wel muziek waar ik van houd, maar vind het beetje goedkoop geproduceerd klinken. Mixtape materiaal.
Verder heb ik een schijthekel aan Nederhop, maar dit nummer van Fresku vind ik dan weer wel mooi. Al zet ik het zelf nog niet echt op haha.
'Welcome To Jamrock' zou ik zelf niet direct in een Hip-Hop lijst plaatsen, maar FOK wat is dat nummer vet. Destijds draaiden ik dat nummer elke dag wel 5 keer. Zo hard! Bucktown & Uncommon Vallor zijn lekker! Die van Prodigy en J-Dawg vind ik helaas tegenvallen. Kende ik beiden nog niet. Toch wel muziek waar ik van houd, maar vind het beetje goedkoop geproduceerd klinken. Mixtape materiaal.
Verder heb ik een schijthekel aan Nederhop, maar dit nummer van Fresku vind ik dan weer wel mooi. Al zet ik het zelf nog niet echt op haha.
0
geplaatst: 4 april 2012, 15:49 uur
Bij beide nummers (Prodigy en J Dawg) moet je gewoon het volume omhoog zetten, dan zijn het vette beats. Maar je moet er van houden he. 
Wees maar niet bang, er komen nog wel echte Houston classics aan.
@ Bennerd. Ja ik snap opzich wat je bedoeld, maar die verse van R.A. is te goed om hem er niet in te zetten.

Wees maar niet bang, er komen nog wel echte Houston classics aan.
@ Bennerd. Ja ik snap opzich wat je bedoeld, maar die verse van R.A. is te goed om hem er niet in te zetten.
0
Ulfat-e-Zulmat
geplaatst: 4 april 2012, 17:23 uur
Bucktown hoort thuis in de top 10 van elke echte hiphophoofd. Schaam je.
0
Ulfat-e-Zulmat
geplaatst: 4 april 2012, 17:27 uur
Ik ben sowieso in de war. Op oorlogspad, that is.
0
geplaatst: 4 april 2012, 18:43 uur
He$$el_01 schreef:
Nee, straks krijgen we nog zelfmoordneigingen enzo.
(quote)
Nee, straks krijgen we nog zelfmoordneigingen enzo.
Pest me niet. Ik zag je naam en dacht aan een update

0
geplaatst: 4 april 2012, 18:58 uur
80. Talib Kweli - Get By
Lekker nummer waarin Talib kweli verteld waarom hij By moet getten. Talib is natuurlijk een geweldige rapper die niet mocht missen in deze top 100.
79. Blakalicious - Alphabet Aerobics
Ik wilde eerst Deception posten, maar toen dacht ik aan dit nummer. Gift of Gab laat hier zien dat hij lyricaal erg sterk is en ook nog eens een geweldige flow heeft.
78. Juggaknots - Trouble Men
De duistere beat ondersteund de rappers perfect. Alle verses zijn sterk en dan vooral de tweede verse. Om even een youtube comment te quoten: ''The second verse is flippin bonkers!''
77. Black Milk - Black & Brown (Ft. Danny Brown)
Heerlijke beat.
En die verse van Danny is natuurlijk swag op zijn best. Ik heb trouwens expres de album versie geplaatst, want die 2 minuten outro is echt lekker.
76. Proof - Forgive Me
Proof heb ik altijd wel een goede rapper gevonden. Een van de betere van D-12, soms zelfs beter dan Eminem. Dit vind ik een van zijn beste nummers. Hoewel ik eerlijk toegeef dat het misschien is omdat ik net wist dat hij dood was toen ik dit voor het eerst luisterde.
75.Killah Priest - Standstill (Ft. Bloodsport & Immortal Technique)
Ik hou van dit soort hiphop. Een harde beat met een paar agressieve verses er overheen. Immortal Technique steelt hier wel de show, maar Priest en Bloodsport doen zeker niet onaardig mee.
74. Devin The Dude - Lil' Girl Gone (Ft. Lil Wayne & Bun B)
Speciaal voor jou Ralph.
Sterk nummer met goede teksten. Lil Wayne laat hier ook zien dat hij echt wel goed kan rappen.
73. Lil Troy - Wanna Be a Baller (Ft. Youngstar, Fat Pat, Lil Will & Big H.A.W.K.
We blijven nog even in Houston voor deze Southern classic. Rustige beat met goede verses en een heerlijk refrein. Het beste nummer van Lil Troy, die zelf overigens niet mee rapt.
72. Celph Titled - You Ain't Seen It Comin' (Ft. Highcollide & Paradox)
Dit is natuurlijk niet het nummer van Celph Titled, maar slechts een gastverse van de man. Echter denk ik dat bijna iedereen dit nummer kent van The Gatalog. Celph Titled komt met een sterke verse, maar ik heb voor dit nummer gekozen omdat de andere rappers héél erg in de buurt komen. Sterke punchlines van alledrie de rappers.
71. Mistah F.A.B. - How I Came Up
Mistah F.A.B. is zeker niet de beste rapper op aarde. Geef hem echter een goede donkere beat en laat hem over zijn verleden rappen en het is zo slecht nog niet. Gewoon goed eigenlijk.
Lekker nummer waarin Talib kweli verteld waarom hij By moet getten. Talib is natuurlijk een geweldige rapper die niet mocht missen in deze top 100.
79. Blakalicious - Alphabet Aerobics
Ik wilde eerst Deception posten, maar toen dacht ik aan dit nummer. Gift of Gab laat hier zien dat hij lyricaal erg sterk is en ook nog eens een geweldige flow heeft.
78. Juggaknots - Trouble Men
De duistere beat ondersteund de rappers perfect. Alle verses zijn sterk en dan vooral de tweede verse. Om even een youtube comment te quoten: ''The second verse is flippin bonkers!''
77. Black Milk - Black & Brown (Ft. Danny Brown)
Heerlijke beat.
En die verse van Danny is natuurlijk swag op zijn best. Ik heb trouwens expres de album versie geplaatst, want die 2 minuten outro is echt lekker.76. Proof - Forgive Me
Proof heb ik altijd wel een goede rapper gevonden. Een van de betere van D-12, soms zelfs beter dan Eminem. Dit vind ik een van zijn beste nummers. Hoewel ik eerlijk toegeef dat het misschien is omdat ik net wist dat hij dood was toen ik dit voor het eerst luisterde.
75.Killah Priest - Standstill (Ft. Bloodsport & Immortal Technique)
Ik hou van dit soort hiphop. Een harde beat met een paar agressieve verses er overheen. Immortal Technique steelt hier wel de show, maar Priest en Bloodsport doen zeker niet onaardig mee.
74. Devin The Dude - Lil' Girl Gone (Ft. Lil Wayne & Bun B)
Speciaal voor jou Ralph.
Sterk nummer met goede teksten. Lil Wayne laat hier ook zien dat hij echt wel goed kan rappen.73. Lil Troy - Wanna Be a Baller (Ft. Youngstar, Fat Pat, Lil Will & Big H.A.W.K.
We blijven nog even in Houston voor deze Southern classic. Rustige beat met goede verses en een heerlijk refrein. Het beste nummer van Lil Troy, die zelf overigens niet mee rapt.
72. Celph Titled - You Ain't Seen It Comin' (Ft. Highcollide & Paradox)
Dit is natuurlijk niet het nummer van Celph Titled, maar slechts een gastverse van de man. Echter denk ik dat bijna iedereen dit nummer kent van The Gatalog. Celph Titled komt met een sterke verse, maar ik heb voor dit nummer gekozen omdat de andere rappers héél erg in de buurt komen. Sterke punchlines van alledrie de rappers.
71. Mistah F.A.B. - How I Came Up
Mistah F.A.B. is zeker niet de beste rapper op aarde. Geef hem echter een goede donkere beat en laat hem over zijn verleden rappen en het is zo slecht nog niet. Gewoon goed eigenlijk.
* denotes required fields.