Genres / Hip-Hop / De hiphop top 100 van...
zoeken in:
0
geplaatst: 4 april 2012, 19:12 uur
Lekker die van van Lil' Troy!
En heel goed dat je Devin er toch in hebt staan! Heerlijk.
Komt Hawk ook nog met:
YouTube - Hawk - You Already Know
Die van Talib is ook heel lekker. Al lang niet meer geluisterd.
Paar andere ken ik nog niet, maar ga ik straks luisteren.
En heel goed dat je Devin er toch in hebt staan! Heerlijk.
Komt Hawk ook nog met:
YouTube - Hawk - You Already Know
Die van Talib is ook heel lekker. Al lang niet meer geluisterd.
Paar andere ken ik nog niet, maar ga ik straks luisteren.
0
geplaatst: 4 april 2012, 19:54 uur
Heerlijk hè. Maar Highcollide en Paradox vind ik beide ook erg sterk.
High Collide:
Sayin' I'm I'll is like sayin' a cheetah's fast
I keep it movin' like a hundred meter dash
I'm too ferocious with
Styles that leave you hopelessness
Know who you provokin' bitch
You fuckin' with the ultimate
Blaow!
Paradox:
Made you afraid of the dark
Wish it was morning instead
Surprise somebody
Here comes the dawn of the dead
@Ralph, Nope. Wel nog een ander nummer met Hawk.
0
geplaatst: 5 april 2012, 12:49 uur
Lekkere update hoor, behalve die van F.A.B., Lil' troy en Devin the Dude. Dat album van Juggaknots staat al erg lang op mijn te luisteren lijstje. Erg strak nummer!
0
geplaatst: 5 april 2012, 16:20 uur
70. 0118-Vier - Ga Boekeren
Lyricaal vind ik dit op dit moment de beste rapgroep van Nederland. Dat laten ze op dit nummer goed zien met een aantal sterk verzonnen punchlines.
69. Noah23 - Murder City (Ft. Awol One & Sole)
Fry Cook on Venus is over het algemeen een rustig album. Op dit nummer laten Noah23 en zijn vrienden echter duidelijk horen dat ze ook de agressieve raps onder de knie hebben. Vooral de laatste verse is pure dopeheid.
68. Outlawz - Real Talk
Ik weet niet precies wat het is met deze beat, maar ik vind hem altijd erg goed. Ik kan dit nummer dan ook noooit uitzetten als hij voorbij komt.
67. Outerspace - Our Father
''And I don't believe if you died that your soul lives on
When you're six feet deep in the hole that means you're dead and gon'
But there's a lil part inside me that believes you there
The same part inside me that believes you care
Outta my mind that's what they say man I got to be
If there's a place in God's Kingdom save a spot for me
Our Father'' En dan dat refrein dat er in komt.
66. Wu-Tang Clan - Triumph
Oh shit, een nummer van Wu-Tang. Ik wilde eerste C.R.E.A.M. plaatsen, maar dat had een beetje makkelijk geweest. Dit nummer komt erg dicht in de buurt.
65. Last Emperor - One Life (Ft. Esthero & Too Poetic)
De beat zet de sfeer echt perfect neer. Esthero rapt met een erg goede flow. De tweede verse is natuurlijk gewoon kippenvel.
64. Deltron 3030 - Memory Loss (Ft. Sean Lennon)
Del vind ik een van de beste rappers die ik ken. Zijn stem is erg herkenbaar. Hij rapt op een makkelijke manier, maar kan toch energie in zijn raps leggen. De beat is heerlijk, vooral dat stukje dat op 0.42 begint (en later nog een paar keer).
63. Lords of the Underground - Madd Skillz
Sterke rappers op een simpele maar vermakelijke beat. Gewoon een paar verses droppen met goede en leuke punchlines. Zo hoort het.
62. Pastor Trow
Pastor Troy verteld hoe het zou zijn als alles andersom was.
''What if Heaven was Hell and vica versa
If I told you go to Hell, would you tell I cursed ya?
I reimbursed ya with the truth so you know my fate
And pray I die, I'm that nigga that they love to hate''
61. Big L - Da Graveyard (Ft. nog een paar rappers waaronder Jay-Z en Lord Finesse)
Ik heb wel eens wat video's op youtube gezocht met goede punchlines. Big L kwam hier over het algemeen het meest voorbij en dan vooral deze verse van hem. De andere rappers doen ook zeker goed mee, maar komen niet echt in de buurt.
Lyricaal vind ik dit op dit moment de beste rapgroep van Nederland. Dat laten ze op dit nummer goed zien met een aantal sterk verzonnen punchlines.
69. Noah23 - Murder City (Ft. Awol One & Sole)
Fry Cook on Venus is over het algemeen een rustig album. Op dit nummer laten Noah23 en zijn vrienden echter duidelijk horen dat ze ook de agressieve raps onder de knie hebben. Vooral de laatste verse is pure dopeheid.
68. Outlawz - Real Talk
Ik weet niet precies wat het is met deze beat, maar ik vind hem altijd erg goed. Ik kan dit nummer dan ook noooit uitzetten als hij voorbij komt.

66. Wu-Tang Clan - Triumph
Oh shit, een nummer van Wu-Tang. Ik wilde eerste C.R.E.A.M. plaatsen, maar dat had een beetje makkelijk geweest. Dit nummer komt erg dicht in de buurt.
65. Last Emperor - One Life (Ft. Esthero & Too Poetic)
De beat zet de sfeer echt perfect neer. Esthero rapt met een erg goede flow. De tweede verse is natuurlijk gewoon kippenvel.
64. Deltron 3030 - Memory Loss (Ft. Sean Lennon)
Del vind ik een van de beste rappers die ik ken. Zijn stem is erg herkenbaar. Hij rapt op een makkelijke manier, maar kan toch energie in zijn raps leggen. De beat is heerlijk, vooral dat stukje dat op 0.42 begint (en later nog een paar keer).
63. Lords of the Underground - Madd Skillz
Sterke rappers op een simpele maar vermakelijke beat. Gewoon een paar verses droppen met goede en leuke punchlines. Zo hoort het.
62. Pastor Trow
Pastor Troy verteld hoe het zou zijn als alles andersom was.
''What if Heaven was Hell and vica versa
If I told you go to Hell, would you tell I cursed ya?
I reimbursed ya with the truth so you know my fate
And pray I die, I'm that nigga that they love to hate''
61. Big L - Da Graveyard (Ft. nog een paar rappers waaronder Jay-Z en Lord Finesse)
Ik heb wel eens wat video's op youtube gezocht met goede punchlines. Big L kwam hier over het algemeen het meest voorbij en dan vooral deze verse van hem. De andere rappers doen ook zeker goed mee, maar komen niet echt in de buurt.
0
Mb.
geplaatst: 5 april 2012, 17:47 uur
Grappig om Lil' Troy in de lijst te zien - al heb ik het nummer nooit echt goed gevonden. Voor mij persoonlijk is de lijst nog niet zo overtuigend als die van Niels en Ralph, maar misschien komt dat nog. 

0
geplaatst: 5 april 2012, 18:05 uur
He$$el_01 schreef:
(embed)
(embed)
En dan heb je Crypt zijn FC Twente sjaal nog niet eens genoemd!
0
geplaatst: 5 april 2012, 18:45 uur
Mb. schreef:
Grappig om Lil' Troy in de lijst te zien - al heb ik het nummer nooit echt goed gevonden. Voor mij persoonlijk is de lijst nog niet zo overtuigend als die van Niels en Ralph, maar misschien komt dat nog.
De nummers worden steeds beter, dus wie weet.
In de volgende post zit denk ik sowieso één nummer dat je goed vind.Ik heb trouwens al gezien dat de volgende post voor veel mensen een stuk mindere post gaat worden ben ik bang.

0
geplaatst: 5 april 2012, 23:20 uur
Nummer65: Ben je nu in de war of snap ik het niet helemaal? Esthero rapt niet ze zingt.
0
geplaatst: 6 april 2012, 10:23 uur
Ik ken vrij weinig uit deze update. Ga Boekeren nog nooit van gehoord
. Na het werk maar luisteren.
Die van Wu-Tang is natuurljik wel weer geniaal.
. Na het werk maar luisteren. Die van Wu-Tang is natuurljik wel weer geniaal.
0
geplaatst: 6 april 2012, 12:10 uur
Dungeon schreef:
Nummer65: Ben je nu in de war of snap ik het niet helemaal? Esthero rapt niet ze zingt.
Ja, mijn fout.
0
geplaatst: 6 april 2012, 13:57 uur
Snoeperd schreef:
All Eyez On Me zou in potentie even sterk kunnen zijn als Ready to Die, als hij vooral op de 2de cd wat geschrapt had. De eerste cd van het album vind ik vrijwel perfect, alleen maar harde nummers. Sowieso hebben allebei de rappers een nummer die bij mijn favoriete hiphopnummer hoort. Maar dat zul je wel zien als ik mijn lijstje plaats.
- niels94
- Ralph.
- He$$el_01
- Harderwiek
- Kobe Bryant Fan
- Elohim
- panjoe
- bennerd
- MAS
- kos
- Harco
- sxesven
- Dungeon
- Ataloona
-Snoeperd
All Eyez On Me zou in potentie even sterk kunnen zijn als Ready to Die, als hij vooral op de 2de cd wat geschrapt had. De eerste cd van het album vind ik vrijwel perfect, alleen maar harde nummers. Sowieso hebben allebei de rappers een nummer die bij mijn favoriete hiphopnummer hoort. Maar dat zul je wel zien als ik mijn lijstje plaats.
- niels94
- Ralph.
- He$$el_01
- Harderwiek
- Kobe Bryant Fan
- Elohim
- panjoe
- bennerd
- MAS
- kos
- Harco
- sxesven
- Dungeon
- Ataloona
-Snoeperd
klopt niet, ik sta nog voor - Silky & Smooth ;0
0
geplaatst: 6 april 2012, 14:55 uur
Trouwens geinig divers lijstje dit. Hoop tracks die ik helemaal niet ken, ook een hoop emo-geneuzel waar ik niks mee kan en dan opeens weer wat superplaatjes die er bij mij ook in hadden kunnen staan (El da Sensei, LotU)
0
geplaatst: 6 april 2012, 15:04 uur
Emo-geneuzel 
Weinig emo-geneuzel bij de post die straks komt. Viel in deze post ook wel mee toch trouwens?

Weinig emo-geneuzel bij de post die straks komt. Viel in deze post ook wel mee toch trouwens?
0
geplaatst: 6 april 2012, 15:26 uur
Woah, wat een gedrocht dat 'Ga Boekeren'
. Sorry...maar wat goedkoop geproduceerd en saaie flows. Weet weer meteen waarom ik zo'n hekel heb aan Nederlandse rap
. Taal klinkt ook gewoon niet.
. Sorry...maar wat goedkoop geproduceerd en saaie flows. Weet weer meteen waarom ik zo'n hekel heb aan Nederlandse rap
. Taal klinkt ook gewoon niet.
0
geplaatst: 6 april 2012, 15:44 uur
0
geplaatst: 6 april 2012, 15:59 uur
60. Jay-Z - Renegade (Ft. Eminem
''Eminem murdered you on your own shit''. Nas heeft hier zeker gelijk. Eminem is van een geweldig hoog niveau op dit nummer. Jay-Z is echter zeker niet slecht.
59. Chamillionaire & Paul Wall - True (Ft. Lil Flip)
Hier wordt ik vrolijk van. Je kan gewoon niet haten op dit nummer. Alles klopt gewoon. Vooral de verse van Lil Flip is geniaal.
58. Xzibit - Paparazzi
Hmm ok, toch nog een soort van emo-geneuzel, maar dit nummer is te goed om niet in mijn top 100 te zetten. Xzibit vind ik een wisselvallige rapper, maar hier is hij erg sterk.
57. Bun B - If I Die II night (Ft. Young Buck & Lyfe Jennings)
II Trill is nog altijd een van de beste albums voor mij. Bun B is dan ook een van mijn favoriete rappers. Hier wordt hij bijgestaan door Young Buck, die met een verse komt die weinig onder doet voor de verses van Bun B.
56. Pimp C - Knockin Doorz Down (Ft. P.O.P & Lil Keke)
Als je aan Bun B denkt, dan denk je aan Pimp C. Hij verteld op dit nummer wat er allemaal fout gaat in de hiphop scene in Houston (er waren redelijk wat ruzie's onderling op dat moment). Lil Keke een gastverse geven is altijd slim. P.O.P ken ik eigenlijk alleen van dit nummer, maar hij rapt hier ook gewoon goed.
55. PMD - Nuttin Move (Ft. Das EFX)
Dit album van PMD eindigt met vier super nummers die eigenlijk gelijkwaardig zijn. Ik heb echter voor dit nummer gekozen want Das EFX.
54. G-Unit - Poppin Them Thangs
Die beat.
En gewoon drie sterke verses zoals de rappers van G-Unit dat vroeger goed konden (Lloyd Banks nog steeds wel). Dit was de tijd dat ik hiphop leerde kennen, vooral dus via 50 Cent en G-Unit. Daarom moest er sowieso een nummer van ze in mijn top 100 staan.
53. Gorillaz - Clint Eastwood (Ft. Del the Funkee Homosapien)
Goede instrumentals kan je wel aan de heren van Gorillaz overlaten. Over Del hoef ik niks te zeggen lijkt me. Geweldig verhaal. Het refrein maakt het helemaal af.
52. La Coka Nostra - The Stain
Niet normaal hoeveel energie er vrij komt als die beat er in komt. Slain zijn verse is heerlijk. Ik kan gaan uitleggen waarom, maar onze mede user Elohim heeft het al een keer perfect uitgelegd.
51. Q-Unique - BK, BX, BK
Geweldige beat van Q-Unique zelf. Goede raps ook over de plekken waar hij heeft gewoond. Brooklyn en The Bronx.
''Eminem murdered you on your own shit''. Nas heeft hier zeker gelijk. Eminem is van een geweldig hoog niveau op dit nummer. Jay-Z is echter zeker niet slecht.
59. Chamillionaire & Paul Wall - True (Ft. Lil Flip)
Hier wordt ik vrolijk van. Je kan gewoon niet haten op dit nummer. Alles klopt gewoon. Vooral de verse van Lil Flip is geniaal.

58. Xzibit - Paparazzi
Hmm ok, toch nog een soort van emo-geneuzel, maar dit nummer is te goed om niet in mijn top 100 te zetten. Xzibit vind ik een wisselvallige rapper, maar hier is hij erg sterk.
57. Bun B - If I Die II night (Ft. Young Buck & Lyfe Jennings)
II Trill is nog altijd een van de beste albums voor mij. Bun B is dan ook een van mijn favoriete rappers. Hier wordt hij bijgestaan door Young Buck, die met een verse komt die weinig onder doet voor de verses van Bun B.
56. Pimp C - Knockin Doorz Down (Ft. P.O.P & Lil Keke)
Als je aan Bun B denkt, dan denk je aan Pimp C. Hij verteld op dit nummer wat er allemaal fout gaat in de hiphop scene in Houston (er waren redelijk wat ruzie's onderling op dat moment). Lil Keke een gastverse geven is altijd slim. P.O.P ken ik eigenlijk alleen van dit nummer, maar hij rapt hier ook gewoon goed.
55. PMD - Nuttin Move (Ft. Das EFX)
Dit album van PMD eindigt met vier super nummers die eigenlijk gelijkwaardig zijn. Ik heb echter voor dit nummer gekozen want Das EFX.
54. G-Unit - Poppin Them Thangs
Die beat.
En gewoon drie sterke verses zoals de rappers van G-Unit dat vroeger goed konden (Lloyd Banks nog steeds wel). Dit was de tijd dat ik hiphop leerde kennen, vooral dus via 50 Cent en G-Unit. Daarom moest er sowieso een nummer van ze in mijn top 100 staan.53. Gorillaz - Clint Eastwood (Ft. Del the Funkee Homosapien)
Goede instrumentals kan je wel aan de heren van Gorillaz overlaten. Over Del hoef ik niks te zeggen lijkt me. Geweldig verhaal. Het refrein maakt het helemaal af.
52. La Coka Nostra - The Stain
Niet normaal hoeveel energie er vrij komt als die beat er in komt. Slain zijn verse is heerlijk. Ik kan gaan uitleggen waarom, maar onze mede user Elohim heeft het al een keer perfect uitgelegd.
Wauw, als ik heel eerlijk ben, is Slaine zijn verse op The Stain (klinkt wel idioot trouwens, slaine, the staine... dat terzijde) echt mijn favoriete verse of all times. De tekst is gewoon goed, maar laten we zeggen, dat is een 8,5. Als je dan bekijkt hoe hij het spit, zou ik ver over de tien willen gaan, hij schreeuwt echt alles eruit, wat ook nog perfect neerkomt op de beat. Ja. Zonder twijfel mijn favoriete verse ooit.
51. Q-Unique - BK, BX, BK
Geweldige beat van Q-Unique zelf. Goede raps ook over de plekken waar hij heeft gewoond. Brooklyn en The Bronx.
0
Mb.
geplaatst: 6 april 2012, 16:10 uur
We hebben duidelijk een andere smaak. Paparazzi vind ik wel tof - dat nummer bedoelde je zeker? 
...en die van PMD en Gorillaz vind ik trouwens ook best leuk.

...en die van PMD en Gorillaz vind ik trouwens ook best leuk.
0
geplaatst: 6 april 2012, 16:22 uur
Paparazzi!!!!!
Stond bij mij natuurlijk op nummer 5! Een van de beste allertijden! Stond ook in Niels zijn lijst. Volgens mij enige nummer wat tot nu toe in alle 3 de lijsten stond.
Die van G-Unit is ook erg lekker natuurlijk. En die van Bun B
Gorillaz natuurlijk ook lekker, ondanks dat ik het nog steeds niet direct Hip-Hop vindt
. Zie wel dat dat op Mume echt geliefde band is.
Tsjah....en ik noemde 'Moment Of Clarity' al het dieptepunt van Black Album. Renegade vind ik dan weer kutste tracks van The Blueprint haha.
Stond bij mij natuurlijk op nummer 5! Een van de beste allertijden! Stond ook in Niels zijn lijst. Volgens mij enige nummer wat tot nu toe in alle 3 de lijsten stond.
Die van G-Unit is ook erg lekker natuurlijk. En die van Bun B

Gorillaz natuurlijk ook lekker, ondanks dat ik het nog steeds niet direct Hip-Hop vindt
. Zie wel dat dat op Mume echt geliefde band is.Tsjah....en ik noemde 'Moment Of Clarity' al het dieptepunt van Black Album. Renegade vind ik dan weer kutste tracks van The Blueprint haha.
0
geplaatst: 6 april 2012, 16:22 uur
Renegade, zo dope dat nummer... Eminem inderdaad toch iets beter dan Jay daarop, maar die verses van Jay vind ik ook zéér dope. Vooral zijn eerste. Krijg bijna altijd kippenvel daar in het begin.
0
geplaatst: 6 april 2012, 16:23 uur
Inderdaad, die verse van Slaine is legendarisch. Pff, die man heeft een aantal nummers waar die zo hard komt! Poppin Them Thangs is gewoon een klassieker!!
0
geplaatst: 6 april 2012, 18:23 uur
Waarom heb je dan 01 in je usernaam staan? Kan toch onmogelijk iets met PSV te maken hebben. 
Maar je hebt een schattige smaak en ik kan ruiken dat je een knappe jongen bent. Kusjes.

Maar je hebt een schattige smaak en ik kan ruiken dat je een knappe jongen bent. Kusjes.
0
geplaatst: 6 april 2012, 18:26 uur
Haha, ik zou het echt niet weten eigenlijk. Over dat laatste heb je gelijk.
* denotes required fields.