MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Hip-Hop / De hiphop top 100 van...

zoeken in:
- niels94
- Ralph.
- He$$el_01
- Harderwiek
- Kobe Bryant Fan
- Elohim
- panjoe
- bennerd
- MAS
- Silky & Smooth
- kos
- Harco
- sxesven
- Dungeon
- Ataloona
- R&P
-Snoeperd
- Boy

Nog even om verwarring te voorkomen wie wanneer aan de beurt is. Dit is de juiste lijst!!

Eigenlijk vind ik dat bennerd, harco en ik onze krachten moeten bundelen voor een top 100.

En ik vind eigenlijk dat ik pas aan de beurt zou moeten zijn als de nieuwe van Goodie moB uit is.

Tegen de tijd dat je aan de beurt bent hebben ze er al vier kunnen maken.

Haha; tegen de tijd dat deze 'serie' voorbij is kunnen we weer vooraan beginnen met een update.

niels94 schreef:
Renegade had stiekempjes ook wel in mijn top 10 gemoeten...

Top 10? Dan heb je niet echt goed nagedacht

0'etje vergeten...

Haha dacht ik al

MAS
Dope update! Die Q-Unique tack had ik al lang niet gehoord. Weet nog dat ik die de hele tijd op repeat had toen die uit kwam.

Ik zal trouwens vandaag geen nummers droppen. Ik heb het nogal druk dus ik zal vandaag niet meer achter (of voor) mijn computer te vinden zijn. Jullie zullen dus nog even een dagje van de voorgaande posts moeten genieten.

Dit keer een rustige update. Past perfect bij deze grauwe, brakke dag. Omdat ik gisteren niks heb gepost zal ik misschien vanavond ook nog 10 nummers plaatsen.

50. Big John - 3 Kings (Ft. Kool G Rap & R.A. The Rugged Man)

Ik heb niet zo heel veel met Big John, hoewel hij op dit nummer zeker niet slecht is. Toch luister ik dit nummer eigenlijk alleen voor Kool G Rap en vooral die verse van R.A. The Rugged Man.

49. Immortal Technique - You Never Know (Ft. Jean Grae)

Als je aan IT denkt, dan denk je al snel aan zijn teksten tegen de regering, Illuminati, Rascisme en corruptie. Toch heeft een van zijn beste nummers daar allemaal niet zo heel veel mee te maken. Prachtig verhaal van IT. Kippenvel.

48. Nujabes - Luv (Sic) Pt 3. (Ft. Shing02)

Er zitten veel Nujabes liefhebbers op deze site, dus dit nummer zal bijna iedereen wel kennen. Ik hou persoonlijk niet zo van instrumentale muziek, maar de nummers van Nujabes met rappers vind ik allemaal erg sterk. Deze Japanse rapper heeft de ideale stem en flow voor de rustige beat.

47. Rain - HipHop (Ft. Hollerifics)

We blijven nog even in de rustigere hiphop met leuke pianodeuntjes, nu met Rain en de Hollerifics. Een verhaal over HipHop, maar dat hadden jullie denk ik al gegokt.

46. Rakim - Guess Who's Back

Speciaal voor Ralph het beste nummer van The 18th Letter. Met de clip er bij omdat die zo gezellig is.

45. Danger Mouse & Jemini - Medieval (Ft. The Pharcyde)

Danger Mouse is een geweldige producer en vooral een heel veelzijdige producer. Dit album heeft hij een paar perfecte beats gemaakt voor de, toch wat hoge, stem van Jemini. Over de gastartiesten hoeven we ook niet te klagen lijkt me zo.

44. Brother Ali - Truth Is

Lekker gerapt van Brother Ali. Hij kan erg veel energie in zijn rap stoppen, maar het toch een heel album aansprekend laten klinken. Dit is daar een goed voorbeeld van.

43. Snowgoons - Starlight (Ft. Viro the Virus)

Snowgoons staan toch vooral bekend om hun beukende beats. Dit nummer heeft echter een stuk rustigere beat, die perfect bij Viro past die gewoon een erg goede rapper is.

42. Sandpeople - Not Alright

Ik zei het net toevallig al bij het topic van het HipHop album van de week, maar de rappers en producers uit deze groep hebben gewoon allemaal erg veel talent. Die overgang van intro naar de rest van het nummer is al erg nice gedaan.

41. Canibal Ox - Iron Galaxy

Ik heb lang getwijfeld voor welk nummer is zou kiezen van dit album, maar het is uiteindelijk toch het eerste nummer geworden. Een van de beste 'intro's' ooit. Aparte beat die perfect bij de rappers past en kenmerkend voor de rest van het album. Vooral de verse van Vast Aire is genieten.
''And if there's crack in a basement
Crack heads stand adjacent''

Mb. schreef:
We hebben duidelijk een andere smaak. Paparazzi vind ik wel tof - dat nummer bedoelde je zeker?

...en die van PMD en Gorillaz vind ik trouwens ook best leuk.

Een beetje late reactie, maar die bedoelde ik inderdaad.

Sterke update. Cannibal Ox

Lekkere update zeg. Met Starlight als uitschieter, wat een heerlijke track is dat zeg. Ook voor mij is Luv Sic pt. 3 een van de beste Nujabes tracks, fantastische raps van Shing02.

Vette update, vooral You Never Know van IT. Wat een prachtig nummer blijft dat. Maakt echt iets bij je los..

Het wordt vandaag weer lastig om wat nummers te plaatsen, ik ben namelijk de hele dag weg. Ik zal daarom morgen 20 nummers plaatsen.

Mb.
"My occupation is slaughtery for white rappers who try to bother me" rapt Big John. De man is toch zelf blank? Waarom wilt hij die distinctie maken? Hij lijkt wel een excuus te willen maken voor het feit dat hij blank is en rapt. Dat blanke rappers geneigd waren dit te doen (begin jaren 90'), enfin, maar in deze tijd mag dat vroegere taboe toch wel doorbroken zijn. Jammer.

Hier de eerste 10 nummers van vandaag.

40. Styles P - The Life (Ft. Pharoahe Monch)

Pharoahe Monch hoort natuurlijk in een hiphop top 100 te staan. In mijn top 100 staat hij dan niet met een nummer van zichzelf, maar wel met een heerlijk refrein op dit nummer van Styles P.

39. T.I. - Bankhead (Ft. P$C & Young Dro)

Tja, dit nummer heb ik vroeger (lees: ongeveer vier jaar geleden) helemaal stuk gedraaid en eigenlijk nog steeds wel een beetje. Gewoon keiharde beat met chille verses.

38. The Roots - Don't Say Nuthin

Dit nummer had ook hoger in mijn top 100 kunnen staan, maar dat staat hij dus niet.
Ik ben het eens met deze youtube user:
My favorite line - "Hmmm hmbabab nmamah sggbnanmbve somn bout a grind, give it here and don't say nuthin'....

37. Substantial & Marcus D - Another Day in The Life (Ft. Mr. SOS & Cise Star)

Dit album heeft eigenlijk twee topnummers. Deze en Still Think Different. Ik heb voor dit nummer gekozen omdat Mr SOS en Cise Star hier op zitten en ik de beat iets beter vind.

36. Geto Boys - G-Code

I can see it in your face, in the middle of your soul
You in question of your manhood homey - keep the code

Scarface

35. Hieroglyphics - At The Helm

Wat flowt Del toch heerlijk over deze beat. Dat zijn teksten goed zijn is natuurlijk ook algemeen bekend hier.

34. CYNE - Steady

Weer zo'n twijfelgeval. Dit keer tussen Steady en First Person. Aangezien er op dit nummer beter wordt gerapt heb ik voor dit nummer gekozen.

33. Aesop Rock - Daylight

Life's not a bitch! Life is a beautiful woman
You only call her a bitch because she won't let you get that pussy.
Maybe she didn't feel y'all shared any similar interests
Or maybe you're just an asshole who couldn't sweet talk the princess.

Nuff Said.

32. East Coast Avengers - Lady Liberty (Ft. Slaine)

Esoteric is een van mijn favoriete rappers. Hier laat hij weer zien dat hij een goede flow heeft, maar de verses van Slaine en Trademarc zijn ook gewoon erg goed.

31. Coolio - Gangsters Paradise

Deze moest er gewoon in. Die beat is gewoon heerlijk (gestolen of niet) en Coolio rapt hier verre van slecht.

Wat een harde update zeg, en Gangsters Paradise is gewoon een ontzettend baas nummer, komt ook in mijn top 100.

panjoe (moderator)
Daylight, Steady, At the Helm en Don't Say Nuthin' zijn echt ultieme bazennummers .

Hmm; ik vind/vond 'Don't Say Nuthin' altijd maar een zwakke poging tot hitsucces. Niet slecht, maar ook niet echt iets waar ik vrolijk van wordt . Verder wel leuke update met natuurlijk voor mij persoonlijk Coolio als hoogtepunt.

Dat refrein is gewoon te baas. De rest van het nummer is natuurlijk ook gewoon lekker, anders stond hij niet in mijn top 40.

Een aantal -nummers. Sterke update dus! Daylight zou nu ook zeker in mijn top 100 te vinden zijn trouwens, waarschijnlijk net zo hoog of misschien zelfs wel iets hoger.

Coolio is natuurlijk vrij gay, maar dat is hiphop wel vaker. De overige 9 nummers zijn wel van een hoog niveau.

Another Day In Life is echt een prachtwerk. Verder sterke update inderdaad, Coolio daargelaten dan.

Ach ja, dat nummer van Coolio is, net zoals Bankhead, gewoon een van mijn eerste hiphopnummers. Die moeten dus gewoon in mijn hiphop top 100. Anders zou het niet mijn top 100 zijn.

Zoals beloofd nu het tweede deel van vandaag. Dan kan ik vanaf morgen aan de top 20 beginnen.

30. Snowgoons - The Hatred (Ft. Slaine, Singapore Kane & Lord Lhus)

Gewoon lekker knallen dit. Heerlijke beat. Ik vind dit persoonlijk de beste Snowgoons beat. Hij past ook perfect bij de rappers.

29. Evidence - For Whom the Bells Tolls (Ft. Blu, Phonte & Will.i.am)

Ook een heerlijke beat, alleen dat wel een hele andere beat. Evidence is een top mc en Will.i.am komt met een lekker refrein. Phonte en vooral Blu komen ook met goede verses.

28. Killer Mike - God in The Building (2)

Killer Mike heeft twee God in The Building nummers (Deze en God in The Building 2 uiteraard). Ik vind ze allebei erg sterk, maar de sample van dit nummer doet het hem. En Killer Mike is gewoon een hele goede rapper. Ik heb zin in R.A.P. Music

27. Vinnie Paz - Same Story

Als je aan Vinnie Paz denkt, dan denk je aan JMT en dan toch vooral aan de wat agressieve Hiphop. Dit verhaal van Vinnie vind ik echter zijn beste (solo) nummer. Prachtig verhaal over zijn stiefvader.

26. Eminem - Just Don't Give a F*ck

Ik zei het al bij de lijst van Niels. Ik vind Just Don't Give A F*ck beter dan Still Don't Give A F*ck. Sterket nog, ik vind het zijn beste nummer. Lyricaal wonder deze man.

25. Atmosphere - Always Coming Back Home To You

Alleen het einde van dit nummer is al te goed om niet in mijn top 25 te staan. Net hadden we een mooi verhaal van Vinnie, nu van Slug. De beat is ook erg lekker natuurlijk.

24. Trae - Bad Don't Seem So Wrong (Ft. Lupe Fiasco)

Tja. twee van mijn favoriete rappers op één nummer, dat kan alleen maar goed zijn toch? Inderdaad. Eminem is een lyricaal wonder, maar Lupe kan er ook wat van. De flow van Trae vind ik persoonlijk erg chill en zijn teksten zijn op dit nummer ook nog eens goed.

23. C-Rayz Walz - Carry On (Ft. Veel mensen)

Ik weet niet precies wie er allemaal mee doen op dit nummer. Wat ik wel weer is dat Vast Aire met een perfecte verse komt. Wat ik ook weet is dat die beat heel erg chillax is.

22. Jus Allah - Chess King

Wat is die beat lekker donker. Jua Allah is (vooral de Jus Allah van tegenwoordig) niet de meest geliefde rapper op deze site. Hier rapt hij echter erg goed.
Your fucking heart tastes so weak and rank
I have to eat dog food just to keep my strength
And my doors wide open for anybody that wants some
But I don't even live inside a house, I haunt one!

En ik had nog veel meer regels kunnen quoten.

21. UGK - Murder

Pimp C is gewoon een held. Bun B komt hier met de beste verse uit zijn rapcarrière. Dat zegt wel genoeg over hoe goed dit nummer is lijkt me.

Murder!!!

panjoe (moderator)
Nice, de nummers van Killer Mike en vooral die van C-Rayz Walz & co. zijn goeie ontdekkingen voor mij !

Boy
Bankhead

Gast
geplaatst: vandaag om 04:46 uur

geplaatst: vandaag om 04:46 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.