Pink Floyd - Animals (1977)

Label: Harvest

1. Pigs on the Wing, Pt. 1 (1:25)
  2. Dogs (17:08)
  3. Pigs (Three Different Ones) (11:28)
  4. Sheep (10:20)
  5. Pigs on the Wing, Pt. 2 (1:25)
avatar van Zwaagje
trebremmit schreef:
Wat een vervelend album blijft dit toch, heb hem op lp maar na al die jaren gaat ie toch maar eens de deur uit. Saaie, nietszeggende gitaarpartijen, gevoelloos doods gepiel, nergens een boeiende speelse passage. Muziek zonder ziel.
Enige mooie is de hoes, daar kan ik wel een tijdje naar kijken.

Nietszeggende gitaarpartijen.

Toevallig vind ik dit een van de meest sprekende soloos ooit gecreëerd.

Super swag en best wel bad ass.

Het vertelt het verhaal en vertolkt het venijn van het geheel.

Meer dan uitstekend naar mijn idee.

Erg indrukwekkend.

AC1
Deranged schreef:

Toevallig vind ik dit een van de meest sprekende soloos ooit gecreëerd.

Elke solo op Dogs is een uitmuntend voorbeeld van expressie en emotie. Andere gitaristen maken misschien meer indruk met snelheid maar dat doet mij dan weer niet zo veel.

avatar van Broem
Mede gezien mijn worsteling met het Roger Waters - Us + Them (2020) album maar weer eens m’n platenkast ingedoken en het origineel van dit fantastische album opgezet. Weet niet of ik hierdoor mijn mening over Us + Them wat kan aanscherpen. Wat vind ik er nou eigenlijk van Dju, moeilijk hoor. Het blijft wel een van m’n idolen he die Roger.

avatar van EttaJamesBrown

Da’s zeker 4,5* waard

avatar van Leptop
Het meest bijzondere aan het album vind ik dat het gebouw echt bestaat.

Het wordt anders wel helemaal gepimpt momenteel en er zeker niet beter op, helaas...

avatar van Deranged
Dit is serious muziek op de sensatie manier.

avatar van meneer
Het meest bijzondere aan het album vind ik dat het gebouw echt bestaat.

Ooit was ik ergens in het zuiden van Engeland en ging met de trein naar Londen toe. Na eerst de country side vanachter de ramen te hebben bewonderd en daarna door de grijze suburbs van Londen te zijn gereden ging de trein zachtjes afremmen richting het centrum. Waar ik al de gehele rit een Pink Floyd sfeer voelde reden we plots langzaam langs Battersea Power Station. Op dat moment waande ik mij volledig in Animals Heaven. Een compleet magistrale beleving..

avatar van Deranged
Mooi man. Serious sensationeel.

avatar van vielip
Ben diverse malen met de trein vanaf Gatwick airport naar het centrum van Londen gereden. En elke keer was het weer een soort van 'magisch moment' als we de 4 pijpen van Battersea Power Station zagen opdoemen in de grijze, troosteloze ambiance die de suburbs van London en masse uitstralen. Heb ergens gelezen dat het de bedoeling was om het gebouw tegen de vlakte te gooien. Maar hierboven lees ik dat dat uiteindelijk dus toch niet is gebeurt. Toch een soort van gerechtigheid denkt mijn naïeve ik dan stiekem

avatar van Stalin
Mooi om te zien dat ik niet de enige Battersea-fetishist ben op deze wereld.

Tijdens mijn 2e bezoek aan Londen (nog voor alle nieuwbouw die nu gaande is) ben ik speciaal op de metro gesprongen om af te reizen naar Battersea. Daarna ook nog even langs Earls Court gegaan.

Het is bijna traditie om elke keer als ik in de Engelse hoofdstad ben, er even langs te wippen.
Als het niet fysiek kan, dan vanuit de lucht.
Zoals vorig jaar tijdens de tussenstop in Londen vanuit Chicago naar Amsterdam.

Tijdens de daling had ik vanuit het raam een schitterend uitzicht over de skyline en ging ik op zoek naar het iconische gebouw aan de Thames.
Eenmaal gevonden, gaat er toch weer een licht euforisch gevoel door je heen.

Naast de link met Pink Floyd, vind ik het qua bouwstijl ook echt schitterend. Het is zo'n imposant gebouw, zeker met die 4 immense schoorstenen er bovenop.
Deze 4 schoorstenen zijn tijdens de nieuwbouw overigens geheel vernieuwd omdat de integriteit van de oorspronkelijke bouwmaterialen (beton in combinatie met zout Thames water) niet gegarandeerd kon worden.

Voor de liefhebbers heb ik hierbij nog een link naar een artikel met schitterende foto's uit 2016.
Het betreft iemand die aan urban exploring doet en die in 2016 illegaal tijdens de verbouwingen binnenin Battersea is geweest. Echt een soort van natte droom voor mensen zoals mij

Stalin hier Pink Floyd - Animals (1977) had ik al eens een link gepost naar het ontwikkelingsproject dat er gaande is. Toen ik even doorklikte zag ik ook dat er appartementen te koop zijn voor een luttele 8,1 miljoen GBP - moet te doen zijn, toch

Mjuman schreef:

Ik zal morgenochtend mijn vraag voor salarisverhoging bij de baas meteen kracht bijzetten door onder het bureau wat extra manuele werkzaamheden te verrichten.

avatar van Hans Brouwer
Stalin schreef:
Bij de baas of bij de bazin? Ik zou het om verschillende redenen bij geen van beiden doen....

Hans Brouwer schreef:
Is dit vanwege de anderhalvemeterregel, of heb je hier andere redenen voor ?

avatar van Hans Brouwer
De bazin zou ik manueel niet verwennen omdat ik geen opgewonden gevoelens van haar krijg, de baas zou ik niet onderhanden nemen omdat ik nu éénmaal "niet van de klets ben".
Met andere woorden, een salarisverhoging zit er voor mij waarschijnlijk niet in..
Wat betreft "Animals": één van de betere Pink Floyd albums.

avatar van meneer
Hans Brouwer schreef:

You Dog ! You Pig !

You gotta be crazy, you gotta have a real need.

Stalin schreef:

Wellicht kun je in roebels betalen Volgens mij is de helft van het vastgoed in London in handen van nazaten van je nickname