Rainbow - On Stage (1977)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Label: Polydor

1. Kill the King (5:32)
  2. Medley: Man on the Silver Mountain / Blues / Starstruck (11:13)
  3. Catch the Rainbow (15:35)
  4. Mistreated (13:03)
  5. Sixteenth Century Greensleeves (7:36)
  6. Still I'm Sad (11:01)
  7. Kill the King * (5:56)
  8. Mistreated [Live in Osaka, 1976] * (12:14)
  9. Sixteenth Century Greensleeves [Live in Osaka, 1976] * (8:23)
  10. Catch the Rainbow [Live in Osaka, 1976] * (18:15)
  11. Medley: Man on the Silver Mountain / Blues / Starstruck * (16:22)
  12. Do You Close Your Eyes * (10:32)
totale tijdsduur: 1:04:00 (2:15:42)
avatar van Broem
Rainbow Rising LP en On Stage 2LP - hifi.nl

Geremasterde vinyl versie van Rising en On Stage. Als ik de recensie mag geloven niet de kwaliteit die je hoopt te krijgen voor zoveel centjes.

M.Nieuweboer schreef:

Tarot Woman werkte niet goed volgens een bron die ik niet terug kan vinden, omdat ik te lui ben om te zoeken. A Light in the Black was een te zware belasting voor Cozy Powell, die een paar keer met bloedende handen van het podium afstapte. Ook hiervan kan ik geen bron geven, al heb ik er wel eventjes naar gezocht.

De bron die je zoekt is volgens mij het boekje behorende bij Rainbow live in munchen 1977 Rainbow - Live in Munich 1977 (2006)

Broem schreef:
Rainbow Rising LP en On Stage 2LP - hifi.nl

Dit is natuurlijk slecht nieuws voor de analoge LP liefhebbers. Eerst de boel digitaal comprimeren om vervolgens op een stukje vinyl te persen.

gigage schreef:

Je hebt volkomen gelijk - ik heb die DVD notabene!

avatar van Zagato
Een van de beste live albums ooit. Rainbow's beste line up, zwaar geïnspireerd, echt top.

avatar van musicborst
Ritchie is er al druk mee bezig in zijn hoofd en daar is voorlopig geen plaats voor Joe Lynn Turner...
Hij mag het lezen op internet!

DEEP PURPLE/RAINBOW GUITARIST RITCHIE BLACKMORE SAYS HE IS CONSIDERING A BRIEF RETURN TO ROCK - eddietrunk.com

avatar van Bluebird
Ondertussen is het alweer mooi augustus. Potverdomme, wat duurt dat lang!!

Wel benieuwd wie dan de klassiekers vocaal mag gaan vertolken. Ik gok op Doogie White. De meest voor de hand liggende keuze eigenlijk ook.

avatar van De buurman
Zolang het David Coverdale maar niet is. Totally lost it. Oh wacht even, Graham Bonnett zeker! Want ian Gillan is echt een no go.....

Maar wel te gek. Als Blackmore in NL komt ga ik 100%. Heel vreemd gastje, maar ik was jarenlang idolaat van hem. En nog wel een beetje.

avatar van De buurman
En inderdaad, ik gok ook op D. White. Het kan erger. Uiteindelijk heeft Rainbow maar één echt fantastische zanger gehad, en die is helaas geen optie meer. JLT vond ik eigenlijk nog niet zo verkeerd qua stem. Wel een beetje een glibberig mannetje., maar vast wat opgedroogd inmiddels.

avatar van Bluebird
Dat zijn we allemaal wel zo langzamerhand. Toch leuk het nog mee te mogen maken in ieder geval. Hopelijk levert het nog een officiële geluidsdrager op.

avatar van vielip
schijnt om 4 (festival)optredens in juni 2016 te gaan. Sweden Rock en Hellfest zijn zeer sterke geruchten in de welbekende wandelangen

avatar van jailhouserocker1
Glenn Hughes zal er ook wel van de partij zijn voor de purple songs.

avatar van gigage
Coverdale heeft toch al die purple songs al in de set, dus wat glenn hughes hier nog mee te maken heeft is me een raadsel. RB en GH gaan niet door een deur, wat ik ervan gelezen heb ooit.

avatar van glenn53
David Coverdale kan die nummers niet mee op een goede manier live vertolken denk ik.

avatar van De buurman
Nee, Coverdale mag thuisblijven van mij. Hughes ook. Ian Gillan, dat lijkt me wel wat. Komaan, het zijn maar een paar shows. Dat overleven ze wel! En voor de Rainbow songs toch maar Jolene T.

avatar van glenn53
En wie dan voor Mark 3?? Toch ome Glenn hoor.

avatar van gigage
Joe Lynda heeft al gereageerd en was not amused. Het wordt dan ook geen reunie maar als ik het goed lees een soort van all star tribute. Ik denk dat mklll niet veel aan bod zal komen. Misteated misschien en dus geen reden om Glenn uit te nodigen.

avatar van glenn53
Haha echt wel, want 'Burn' moet worden gespeeld. Is wel een klassieker.

avatar van iggy
Pffff 4 optredens. Heeft Blackmore op korte termijn geld nodig of zo?
Een hoop gedoe om niks !

avatar van De buurman
Nou, ik zou er toch wel bij willen zijn!

En Burn redden we wel zonder Glenn hoor. Die paar regels.... De man houdt niet van deze muziek. Ziet zichzelf als een blanke Stevie Wonder.

avatar van Bluebird
Al zou onze halfbakken minstreel met die 4 gigs de smaak maar weer eens te pakken krijgen was het al een kans bij uitstek. Hij schijnt nogal onder de plak van vrouw en schoonmoeder te zitten.

Aan de andere kant is 70 nou ook weer geen leeftijd meer om je grenzen weer eens te gaan verkennen.

avatar van BlauweVla
Ian Gillan zal het nooit van z'n leven doen denk ik. Heeft ook genoeg succes met Deep Purple zoals die nu is.
Glenn Hughes heeft veel MKIII Purple nummers zich toegeëigend door ze te coveren solo, of met één van z'n projecten nog es te doen. Misschien was hij daarvan dan wel de 2e zanger oorspronkelijk, hij heeft er wel aan meegeschreven meestal. Plus dat ik hem het liefste de nummers hoor zingen.
Volgens mij is de onenigheid tussen Hughes en Blackmore allang bedaard (doordat ze elkaar nooit meer gezien hebben?) Blackmore heeft wel es beweerd dat Glenn de beste zanger is waar hij mee heeft samengewerkt.
Ik denk dat een frontman als Russel Allen of een Jeff Scott Soto de klus maar moet gaan klaren. Geen oude koeien die weer naar boven komen.

De buurman schreef:

Jij lijkt niet echt op de hoogte van de discografie van Glenn Hughes.

Hij zingt het liefst hardrock, maar soms maakt hij uitstapjes, omdat hij dat wel kan en vele hardrockzangers niet.

De buurman schreef:
Nou, ik zou er toch wel bij willen zijn!

En dan maar hopen dat Blackmore een goede bui heeft !!

Maar waar slaat dit nu allemaal op? Een band die zoals het er nu naar uitziet voor 4 optredens weer bijelkaar komt. Dat is toch puur voor de $ pop !
Ik zou me wel 3 maal bedenken voor ik een (waarschijnlijk erg duur) concert ticket ga kopen. En dat voor een band die ook nog eens totaal niet op elkaar is ingespeeld.
Dan moet je wel erg Ritchie geil zijn......

avatar van De buurman
Tja hij was mijn tweede grote gitaarhero, na Brian May. Als hij in NL komt, wat wel niet zal gebeuren overigens, moet ik hem toch een keertje zien. Heb 'm alleen in '87 met Purple zien spelen. Die shit die hij de laatste 20 jaar doet heb ik niks mee. Maar dat geldt ook voor Deep Purple, Whitesnake....

avatar van zaaf
iggy schreef:

Dan moet je wel erg Ritchie geil zijn......
Ach als ie die lederen broek met die cape erbij aantrekt, dan doe ik mn bandplooi wel weer aan.

zaaf schreef:

Als het maar Ritchie is.