MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de site

zoeken in:
Mssr Renard
Dat (terechte) geklaag over advertenties zorgt er wel voor dat enkele issues ondergesneeuwd raken. Was er niet ook een topic: Feedback Musicmeter: De inhoud. Of kan er een aparte topic voor de reclames worden aangemaakt?

Deranged
Rudi S schreef:
(quote)

Waar een komma sons wonderen doet

Jij mag komma’s zetten waar je maar wil als dat je voorkeur heeft ik hanteer over het algemeen een zonderpunctie beleid.

Rudi S schreef:
(quote)

Verdorie altijd die Michiel Cohen toch weer

Ik beken schuld. Weet alleen niet waar voor. Heb recentelijk mijn instellingen verbeterd waar door MM nog sneller werkt.. Misschien komt het daardoor.

CHIEP (crew)
Koen St schreef:
Ik weet niet zeker of dit het goede forum hiervoor is, maar bij de pagina van Wendy Carlos staat er "Alternatieve artiestnaam: Walter Carlos", terwijl dat niet haar naam is en die naam ook bij geen enkele release op de site gebruikt wordt. Volgens mij weten de meeste mensen inmiddels wel dat haar naam Wendy is en niet Walter, en bij de releases waar mensen haar van zouden kunnen kennen (bijvoorbeeld A Clockwork Orange), staat ook gewoon Wendy Carlos, dus lijkt het mij overbodig om haar oude naam nog op de artiestenpagina te hebben staan.
Dat moest inderdaad eigenlijk via het inhoud-topic, maar goed: bij deze aangepast.

Deranged schreef:
(quote)

Jij mag komma’s zetten waar je maar wil als dat je voorkeur heeft ik hanteer over het algemeen een zonderpunctie beleid.

Nee prima daar zit ik ook niet mee, maar omdat er geen komma werd gebruikt stond er nu dat Jordy werd verkracht en dat vond ik toch iets te gek

Deranged
Nou in zekere zin is dat ook zo als je ziet wat ze nu met zijn levenswerk doen.

Deranged
De site lag net eruit hier dus ik was even de illusie toegedaan dat ze misschien naar aanleiding van de feedback een en ander aan het fixen waren.

Een illusie inderdaad want weer online gaan we net zo hard gewoon weer verder waar we mee bezig waren.

Dat terwijl ik inmiddels ook al meermaals heb aangegeven niet gediend te zijn van kansspel reclame waarop ze zeggen daar rekening mee te zullen houden wat ze vervolgens niet doen.

Dit zijn vreselijke mensen.

Deranged

Een enkele advertentie vind ik geen enkel probleem. Maar de enorme terreur hier begint me goed de keel uit te hangen. Het word je soms bijna onmogelijk gemaakt iets op te zoeken. Lijkt wel een kleuter die in de supermarkt bij zijn moeder om snoep zeurt en van geen ophouden weet tot janken aan toe.

Weet er iemand eigenlijk een leuk alternatief voor gewoon het bijhouden van recensies? Het community aspect van de Metersites vind ik op zich nog een meerwaarde, maar ik ben ondertussen grotendeels al overgeschakeld naar andere platformen. Boeken log & review ik op Goodreads, comics log & review ik op LeagueOfComicGeeks (hoewel daar geen Meter alternatief voor bestaat) en films log & review ik op Letterboxd, maar voor muziek heb ik nog niet echt iets gevonden dat me aanstaat.

metalfist schreef:
Weet er iemand eigenlijk een leuk alternatief voor gewoon het bijhouden van recensies? Het community aspect van de Metersites vind ik op zich nog een meerwaarde, maar ik ben ondertussen grotendeels al overgeschakeld naar andere platformen.

Ik denk dat je dan op zoek moet naar deelgebieden. Met name in de prog, hardrock en metal is er een heleboel keus, zowel Nederlands- als (vooral) Engelstalig. Google maar eens op metal reviews, dan krijg je er meteen een heleboel.
Zelf kijk ik met enige regelmaat op het Nederlandse Progwereld, het Engelstalige Progarchives en het Belgische (maar Engelstalige) Rock Report, omdat die zich vooral toeleggen op symfo, melodieuze hardrock en AOR, wat meer in mijn straatje past. En ik ben ingelogd bij de forums van de Amerikaanse mastering engineer Steve Hoffman, voor meer algemene muziekinformatie in de sector classic rock. Een enorme bron van informatie, ook wat betreft kwaliteit van de mastering en vinylpersingen. Al schieten ze wel vaak door naar irritant geneuzel.

Een overkoepelende site waar werkelijk élke muzikale scheet op wordt gedeeld, ken ik niet. Wat dat betreft is MusicMeter wel vrij uniek in zijn soort. Alleen al daarom vind ik het jammer dat het plezier van het gebruik van deze site nogal verstoord wordt door al te opdringeringe reclame. Daar staat MusicMeter overigens niet alleen in, wereldwijd gezien.

Ook ik heb de laatste tijd weer last van schermvullende reclame op mijn telefoon. Die maakt het bijna onmogelijk om te navigeren, waardoor ik er dus maar mee ophoud. Dat kan toch ook niet de bedoeling zijn? Op mijn laptop ervaar ik gelukkig weinig echte hinder, al zijn die (gelukkig wegklikbare) bewegende rechthoekjes onderin wel irritant.

Ik snap ook best dat een goed functionerende site die in een behoefte voorziet, niet kosteloos kan draaien. Ik ben het eens met Running On Empty: een dosis reclame daar omheen is prima, maar het schiet een beetje door. Nog afgezien van het feit dat ik moeite heb met het gegeven dat mensen worden aangezet tot gokken en daardoor in de problemen kunnen raken. Maar goed, dat is allemaal legaal in Nederland...

Het is voor Nederland een vrij unieke site, nog een beetje pre-facebook e.d. Maar inhoudelijk vind ik de site teveel gefocust op klasseringen en de inhoud die er zeker wel is raakt vaak ondergesneeuwd onder de vele berichten. Het muzikale landschap en individuele voorkeuren worden steeds diverser, maar de structuur van de site sluit daar niet op aan en doet net alsof het nog steeds begin van het millennium is. Dat deze site in verkeerde handen terecht is gekomen is geen nieuws, maar het gevolg is wel dagelijks zichtbaar waarbij men steeds brutaler te werk gaat, die ten koste gaat van de vele moeite die in deze site wordt gestoken. Op Moviemeter vind ik het trouwens nog een graadje erger, waar bij ook inhoudelijk triviaal shownieuws wordt ingezet, om users af te leiden, weg te lokken om de clicks en daar geld aan te verdienen. Er komt toch een moment dat je het een en ander gaat afwegen, ik heb het dit jaar nog maar eens geprobeerd, een derde keer zit er niet in.

Ik vind het wel leuk hier. De andere meters ben ik minder actief op.

vivalamusica schreef:
Op Moviemeter vind ik het trouwens nog een graadje erger, waar bij ook inhoudelijk triviaal shownieuws wordt ingezet, om users af te leiden, weg te lokken om de clicks en daar geld aan te verdienen.

Zeg dat wel: die site van MovieMeter is echt onherkenbaar veranderd en gedevalueerd. Je moet daar veel moeite doen om de inbreng van de community te traceren, terwijl juist dát aspect de site in leven houdt en uniek maakt. Mocht MusicMeter er ook ooit zo komen uit te zien, dan ben ik vertrokken.

In de huidige vorm vind ik het nog best te doen. Wat dat betreft hoop ik maar dat de huidige eigenaren niet al te veel aandacht besteden aan deze site. Het kan er alleen maar erger op worden als ze hier een goed verdienmodel in gaan zien. Al is het volstrekt negeren van terechte klachten over het functioneren van de site natuurlijk wel ergerllijk.

gaucho schreef:
Zeg dat wel: die site van MovieMeter is echt onherkenbaar veranderd en gedevalueerd. Je moet daar veel moeite doen om de inbreng van de community te traceren, terwijl juist dát aspect de site in leven houdt en uniek maakt. Mocht MusicMeter er ook ooit zo komen uit te zien, dan ben ik vertrokken.
Je kan er nog in de 'klassieke' modus verkeren, wel met de (on)nodige bugs, helaas.

metalfist schreef:
Weet er iemand eigenlijk een leuk alternatief voor gewoon het bijhouden van recensies? Het community aspect van de Metersites vind ik op zich nog een meerwaarde, maar ik ben ondertussen grotendeels al overgeschakeld naar andere platformen. Boeken log & review ik op Goodreads, comics log & review ik op LeagueOfComicGeeks (hoewel daar geen Meter alternatief voor bestaat) en films log & review ik op Letterboxd, maar voor muziek heb ik nog niet echt iets gevonden dat me aanstaat.

Welcome! - Rate Your Music - rateyourmusic.com'

Ik mis je overigens wel op MovieMeter, helaas ben jij één van de vele gebruikers die zijn vertrokken en goede site input hadden, jammer.

Kondoro0614 schreef:
Welcome! - Rate Your Music - rateyourmusic.com'

Ik mis je overigens wel op MovieMeter, helaas ben jij één van de vele gebruikers die zijn vertrokken en goede site input hadden, jammer.
Aha super, die was ik in het verleden inderdaad al eens tegen gekomen en nu wat aan mijn aandacht ontsnapt. Wel tof om te horen dat ik nog gemist word, denk dat het toch ook alweer meer dan 2 jaar geleden is dat ik ben weggegaan. Ik ga zo sporadisch nog wel eens checken hoe het met de site gesteld staat (zeker bij Vlaamse dingen is daar soms meer animo dan op Letterboxd), maar het blijft vreselijk om te zien hoe de site echt zo qua kwaliteit gekelderd is. Mij ga je alleszins niet meer terugzien, het zou sowieso al niet te doen zijn om mijn stemmen en reviews terug up to date te krijgen daar

Spuit 11 hier, maar ik ben die paginavullende ads echt spuugzat. En ja, ik weet dat ik een AdBlock in kan zetten of een andere browser kan gebruiken, maar dat is toch een beetje de digitale variant van een helm dragen om te voorkomen dat iemand je met een reclamefolder voor je kop slaat... Moet toch niet zo moeilijk zijn om de site een beetje normaal navigeerbaar te maken zonder die klote-ads.

Super irritant en ik kijk de laatste tijd al minder en korter. Blij dat ik überhaupt op dit deel terecht ben gekomen, zodat ik dit bericht kan tikken. Nog even op deze manier en ik kom niet meer.

panjoe (moderator)
trebremmit schreef:
Nee, geen idee hoe dat werkt, het is een goed bedoeld advies, maar de site eigenaren moeten gewoon zorgen dat je normaal kunt navigeren, zonder dat je allemaal dingen moet installeren. Dit schrikt ook nieuwe users af en niet leden, en dat is jammer voor deze mooie site.

Je hebt 100% gelijk, net als Titmeister hierboven, maar zo lang er geen reactie komt vanuit de eigenaars/beheerders kan ik helaas weinig anders doen dan dit soort dingen aanraden om de site i.i.g. bruikbaar te maken.

Hoe een adblock plugin toe te voegen aan Chrome: Reddit - Dive into anything
Brave browser (beschikbaar voor desktop, Android, iOS): Secure, Fast, & Private Web Browser with Adblocker | Brave

Eén van deze twee middelen gebruiken is sowieso aan te raden, dat maakt een heleboel andere sites ook beter te navigeren - zo heb je hiermee ook geen advertenties voor YouTube-video's, bijvoorbeeld.

De kritiek was ook niet bedoeld richting jou of de andere mods, Joe. Ik weet dat jullie er ook niets aan kunnen doen. Het is enkel frustratie uiten over het vernaggelen van het gebruiksplezier van de site waar ik al bijna 17 jaar graag kom...

Maar goed, ik zal je advies ter harte nemen en eens kijken of ik een AdBlocker kan installeren.

panjoe schreef:
zo heb je hiermee ook geen advertenties voor YouTube-video's, bijvoorbeeld.

Daar zijn ze een stokje voor gaan steken helaas, tegenwoordig krijg je de melding dat ze een adblock registreren en dat je dus niets kan afspelen zolang je hem niet deactiveert. Of een abbo neemt.

panjoe (moderator)
legian schreef:
(quote)

Daar zijn ze een stokje voor gaan steken helaas, tegenwoordig krijg je de melding dat ze een adblock registreren en dat je dus niets kan afspelen zolang je hem niet deactiveert. Of een abbo neemt.

Vreemd, die krijg ik niet, op mijn werkdesktop noch op mijn privé-laptop.

panjoe dan heb je denk ik nog mazzel, las een tijdje terug al dat ze dat aan het uitrollen waren en sinds een week of 3 heb ik het nu ook.

Heb recentelijk de instellingen voor MM aangepast. Werkt nu nog sneller op een gewone pc.Ik zie wel steeds hogere getallen verschijnen bij bepaalde icoontjes.

legian schreef:
(quote)

Hier werkt You Tube gewoon, Krijg geen meldingen. Net nog getest.

Michiel Cohen schreef:
(quote)

Hier werkt You Tube gewoon, Krijg geen meldingen. Net nog getest.

Komt doordat je de juiste instellingen hebt denk ik.

metalfist schreef:
(quote)
Aha super, die was ik in het verleden inderdaad al eens tegen gekomen en nu wat aan mijn aandacht ontsnapt. Wel tof om te horen dat ik nog gemist word, denk dat het toch ook alweer meer dan 2 jaar geleden is dat ik ben weggegaan. Ik ga zo sporadisch nog wel eens checken hoe het met de site gesteld staat (zeker bij Vlaamse dingen is daar soms meer animo dan op Letterboxd), maar het blijft vreselijk om te zien hoe de site echt zo qua kwaliteit gekelderd is. Mij ga je alleszins niet meer terugzien, het zou sowieso al niet te doen zijn om mijn stemmen en reviews terug up to date te krijgen daar

Nee, ik denk ook niet dat je zoiets moet willen. Ik reageer nog wel eens onder je Letterboxd maar, geen idee of je die berichten leest. Laatst nodigde ik je nog uit voor de MM Top 1000, die werd gehouden. Een paar vertrokken bekenden keerden toch terug voor die lijst maar, veel mensen worden echt wel gemist. Tonypulp bijvoorbeeld is ook al pleitte, en met jullie nog velen. Ik snap jullie echt wel, voor mij is het gewoon net als thuiskomen, gelukkig dat ze nog de klassieke modus hebben gehouden die ik gebruik en met een gratis premium account heb ik ook geen last van advertenties.

Gast
geplaatst: vandaag om 03:50 uur

geplaatst: vandaag om 03:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.