MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de site

zoeken in:

En nu heb ik weer een oud trauma bij mezelf opgerakeld, oeps Deze https://www.youtube.com/watch?v=tJ2bZSDw1us&feature=youtu.be]video (inclusief muziek) is onlosmakelijk verbonden met Bartje [url=https://www.forumsmileys.nl

Deranged schreef:
Die FB pagina van MM

Wat is daar extra te vinden dat niet op onze eigen site zou kunnen?
Ik heb geen facebook dus ik kan er niet kijken.

Deranged
Niets.

Ze plaatsen daar momenteel gewoon de nieuwsberichten die we hier ook krijgen.

Maar misschien wel een plek om leden van een ander perspectief te zien en elkaar wat beter te leren kennen wellicht.

Boeiend. Als je een album van Alice Cooper aanklikt kom je op de nieuwspagina?

Deranged
Zal meter-fan wel weer zijn dan denk ik.

Die probeert echt van alles op het moment.

In De Site > Algemeen > Alice Cooper linken:

Wat is er aan de hand met de linken naar de Alice Cooper albums.
Eender welk album ik uit de lijst van Cooper aanklik kom ik op de startpagina terecht.

DjFrankie (moderator)
musician schreef:
Boeiend. Als je een album van Alice Cooper aanklikt kom je op de nieuwspagina?

Tarkus schreef:
In De Site > Algemeen > Alice Cooper linken:

Wat is er aan de hand met de linken naar de Alice Cooper albums.
Eender welk album ik uit de lijst van Cooper aanklik kom ik op de startpagina terecht.

Dit is bekend. En we zijn bezig met de oplossing

DjFrankie schreef:
(quote)

(quote)

Dit is bekend. En we zijn bezig met de oplossing

Hopelijk wordt het dusdanig opgelost dat we ook weer een Alice Cooper overzichtspagina krijgen met alle albums. Dus niet louter de opsplitsing bandalbums en soloalbums, dat was echt een slecht idee.

Duurt lang om Alice Cooper weer in elkaar te flansen.

cosmic kid (moderator)
Ik vrees dat het nog even kan duren. Wij (moderators, crew en Daniel CK krijgen dit niet opgelost. Ik heb een mailtje gestuurd naar de developer(s) van de metersites of zij dit kunnen repareren.

In het meest negatieve geval moeten de albums van Alice Cooper opnieuw worden toegevoegd maar aan dat alternatief wil ik nog niet denken. Dat is A) heel veel werk en B) dan zijn alle reacties en stemmen weg. Doodzonde.

We houden jullie op de hoogte.

Deranged
https://i.postimg.cc/nhxTwJH6/IMG-8858.jpg
Hopelijk kijken ze goed en zien ze het waar het probleem zit.

cosmic kid schreef:
Ik vrees dat het nog even kan duren. Wij (moderators, crew en Daniel CK krijgen dit niet opgelost. Ik heb een mailtje gestuurd naar de developer(s) van de metersites of zij dit kunnen repareren.

In het meest negatieve geval moeten de albums van Alice Cooper opnieuw worden toegevoegd maar aan dat alternatief wil ik nog niet denken. Dat is A) heel veel werk en B) dan zijn alle reacties en stemmen weg. Doodzonde.

We houden jullie op de hoogte.

Succes in ieder geval. Laatste optie inderdaad doodzonde.

Germ (crew)
Met dank aan de gouden tip van herman heb ik zojuist alles weer goed kunnen zetten.

Mocht ik iets over het hoofd hebben gezien dan verneem ik dat graag via PM.

Ik zou Herman koesteren voor deze site!

Mooi dat het weer goed staat, maar er staat wel een rare fout in: "Echte naam: Vincent Damon Furnier"

Nu is het ook wel lastig als mensen hun naam veranderen. Bij Anohni staat Anohni Hegartyi als echte naam, maar wordt Antony niet genoemd. Bij Meat Loaf staat nog steeds de naam die hij tot 1984 had. Zo zijn er nog wel een aantal artiesten die hun naam juridisch hebben veranderd (Elton John, Freddie Mercury) zonder dat dat op deze site is verwerkt.

De beste oplosisng zou zijn als er een optie 'geboortenaam' toegevoegd wordt. Kan dat?

Onweerwolf
Hoe heet hij nu dan?

Onweerwolf schreef:
Hoe heet hij nu dan?

Alice Cooper. Maar is pas zo sinds een jaar of vijftig, dus ik snap dat dat nog niet algemeen bekend is.

Onweerwolf
Ik dacht dat dat de naam van de band was en dat hij dat later als podiumnaam is gaan gebruiken.

Onweerwolf schreef:
Ik dacht dat dat de naam van de band was en dat hij dat later als podiumnaam is gaan gebruiken.

Zo'n bandnaam is een geregistreerd merk, dat kun je niet zomaar als podiumnaam gebruiken. Maar je eigen naam als podiumnaam gebruiken mag wel.

Germ (crew)
Poek schreef:
Mooi dat het weer goed staat, maar er staat wel een rare fout in: "Echte naam: Vincent Damon Furnier"

Nu is het ook wel lastig als mensen hun naam veranderen. Bij Anohni staat Anohni Hegartyi als echte naam, maar wordt Antony niet genoemd. Bij Meat Loaf staat nog steeds de naam die hij tot 1984 had. Zo zijn er nog wel een aantal artiesten die hun naam juridisch hebben veranderd (Elton John, Freddie Mercury) zonder dat dat op deze site is verwerkt.

De beste oplosisng zou zijn als er een optie 'geboortenaam' toegevoegd wordt. Kan dat?

Volgens mij noemt zijn vrouw hem gewoon Vincent.

Germ schreef:
(quote)

Volgens mij noemt zijn vrouw hem gewoon Vincent.

En wie weet ook sweetie pie, pumpkin en big guy.

Onweerwolf
Poek schreef:
(quote)

Zo'n bandnaam is een geregistreerd merk, dat kun je niet zomaar als podiumnaam gebruiken. Maar je eigen naam als podiumnaam gebruiken mag wel.

Maar dan is het z'n wettelijke naam, niet per se z'n 'echte' naam maar dat is afhankelijk van hoe je dat wilt definiëren. Ik neem aan dat z'n familie hem niet Alice is gaan noemen ipv Vince(nt) zoals ik tevens aanneem dat de familie van Kae Tempest hen Kae is gaan noemen en niet meer Kate noemt.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Maar dan is het z'n wettelijke naam, niet per se z'n 'echte' naam maar dat is afhankelijk van hoe je dat wilt definiëren. Ik neem aan dat z'n familie hem niet Alice is gaan noemen ipv Vince(nt) zoals ik tevens aanneem dat de familie van Kae Tempest hen Kae is gaan noemen en niet meer Kate noemt.

De naam waarmee je in het dagelijks leven wordt aangesproken is je roepnaam. Zo staat b.v. bij Henny vrienten dat zijn echtenaam Henricus was, maar hij zal zelden met die naam aangesproken zijn (vreemd genoeg Hendrikus volgens Wikipedia trouwens).

Onweerwolf
Poek schreef:
(quote)

De naam waarmee je in het dagelijks leven wordt aangesproken is je roepnaam. Zo staat b.v. bij Henny vrienten dat zijn echtenaam Henricus was, maar hij zal zelden met die naam aangesproken zijn (los van dat het niet klopt volgens Wikipedia, dus ik zal een wijzigingsverzoek indienen).

Maar het gaat hier niet om het dagelijks leven maar om een database van artiesten waarbij de deling tussen podiumnaam en echte naam een andere kan zijn dan tussen roepnaam en echte naam of wettelijke naam.

Poek schreef:
Dat is zeker niet de beste oplossing. Er zijn genoeg mensen die hun geboortenaam wettelijk laten veranderen.

bennerd schreef:
(quote)
Dat is zeker niet de beste oplossing. Er zijn genoeg mensen die hun geboortenaam wettelijk laten veranderen.

De naam in je geboorteakte kun je niet veranderen, tenzij door valsheid in geschrifte. De echte naam (de naam in je paspoort) kun je wel veranderen. Op deze site staat bij een aantal artiesten hun geboortenaam in plaats van hun echte (wettelijke) naam.

Ah, dan doelde ik daarop. En dan bedoel ik: genoeg mensen die wettelijk afstand genomen hebben van hun geboortenaam. Het zou ongevoelig zijn als wij dat nu ineens als parameter gaan nemen.

Dus om op je originele punt terug te komen: “echte naam” zou dus de officiële, wettelijke naam van de artiest moeten zijn, imo.

bennerd schreef:
Ah, dan doelde ik daarop. En dan bedoel ik: genoeg mensen die wettelijk afstand genomen hebben van hun geboortenaam. Het zou ongevoelig zijn als wij dat nu ineens als parameter gaan nemen.

Dus om op je originele punt terug te komen: “echte naam” zou dus de officiële, wettelijke naam van de artiest moeten zijn, imo.

Sterk punt >>> succes met het aanpassen van alle albums, cameo's etc van ene David Bowie

Mjuman schreef:
(quote)

Sterk punt >>> succes met het aanpassen van alle albums, cameo's etc van ene David Bowie

Het gaat toch alleen maar om de artiestenpagina en die staat bij Bowie al goed.
David Bowie - MusicMeter.nl

Mjuman schreef:
(quote)

Ik ken hem alleen maar als Sterretje.

Gast
geplaatst: vandaag om 15:39 uur

geplaatst: vandaag om 15:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.