De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de site
zoeken in:
1
geplaatst: 12 juli 2025, 14:58 uur
Had het artikel over Imagine Dragons niet gelezen. De citaten hierboven lijken met hun anglicismen en wollige taalgebruik inderdaad op (minimaal enige hulp van) AI. De show werd "volledig afgesloten" en "eigen kweek, eigen vuur" bijvoorbeeld.
Voor mijn werk kom ik dit soort teksten te vaak tegen, waarbij niet alleen de lezer maar ook de auteur zelf niet meer snapt wat er wordt bedoeld. De woorden "vier jaar jong" die uit het niets opduiken zijn daarvan een indicatie. Ze missen context, waardoor onduidelijk wordt wie/wat vier kaarsjes heeft mogen uitblazen en wat dat met dit concert had te maken.
Overigens: spelfouten, foute zinsconstructies, onjuiste verwijzingen en andere taalfouten? Ik maak me er zelf ook schuldig aan. Te snel iets getypt en gepost; een zin verbouwd maar vergeten te kijken of die dan nog wel goed loopt.
Fouten maken mag en gelukkig hoef je geen Neerlandicus te zijn om op MuMe te posten. Het wollige taalgebruik van AI echter, dat bovendien geen bronnen vermeldt, hoort niet thuis op een forum. Laten we we de berichten menselijk houden.
freitzen, misschien had je het gemist, maar op het forum De Nieuwsrubriek van MusicMeter kun je dit soort kritiek ook kwijt, zo leerde ik eerder deze week. Sterker nog, itchy uitte een dag eerder in dit bericht soortgelijke kritiek op het artikel.
Voor mijn werk kom ik dit soort teksten te vaak tegen, waarbij niet alleen de lezer maar ook de auteur zelf niet meer snapt wat er wordt bedoeld. De woorden "vier jaar jong" die uit het niets opduiken zijn daarvan een indicatie. Ze missen context, waardoor onduidelijk wordt wie/wat vier kaarsjes heeft mogen uitblazen en wat dat met dit concert had te maken.
Overigens: spelfouten, foute zinsconstructies, onjuiste verwijzingen en andere taalfouten? Ik maak me er zelf ook schuldig aan. Te snel iets getypt en gepost; een zin verbouwd maar vergeten te kijken of die dan nog wel goed loopt.
Fouten maken mag en gelukkig hoef je geen Neerlandicus te zijn om op MuMe te posten. Het wollige taalgebruik van AI echter, dat bovendien geen bronnen vermeldt, hoort niet thuis op een forum. Laten we we de berichten menselijk houden.
freitzen, misschien had je het gemist, maar op het forum De Nieuwsrubriek van MusicMeter kun je dit soort kritiek ook kwijt, zo leerde ik eerder deze week. Sterker nog, itchy uitte een dag eerder in dit bericht soortgelijke kritiek op het artikel.
1
geplaatst: 12 juli 2025, 16:56 uur
Thanks, ah ja die had ik zeker gemist, als ik dat had gelezen had ik mezelf de moeite bespaard 

0
geplaatst: 17 juli 2025, 13:42 uur
Ik snap dat de inkomsten ergens vandaan moeten komen, maar ik erger me kapot aan dat nieuws over Justin Bieber, Ariana Grande en Roxy Dekker. Dit is voor deze site toch toaal niet relevant, of mis ik iets?
0
geplaatst: 17 juli 2025, 22:10 uur
IMuMe is een site over popmuziek en de namen die je noemt vallen in dat hokje. Van mij mag het, al heb ik andere favorieten. Wellicht een poging om fans van die namen te interesseren voor MuMe?
3
geplaatst: 18 juli 2025, 10:44 uur
Met dat laatste ben ik het eens: dit is een muzieksite, en dus is het niet onlogisch dat je de wereldberoemde artiesten van nu in de nieuwsberichten op de voorpagina krijgt. Ook omdat de eigenaar van de site ongetwijfeld een groter publiek wil aantrekken. En ja, dat betekent dus dat soort namen, ook al appelleren die inderdaad niet aan de smaak van de gemiddelde MusicMeter-gebruiker.
Daar kun je over blijven klagen, maar het is mede daarom dat Herman en ik er op hebben aangedrongen om de nieuwsvoorziening een beetje in balans te brengen door ook aandacht te besteden aan artiesten die hier wél goed in het pulletje vallen. Gelukkig gebeurt dat ook, al komt dat met name ook door het vele festivalnieuws.
Daniël is en blijft de eindredacteur namens de eigenaar van de site. Hij bepaalt uiteindelijk (en schrijft ook verreweg de meeste stukken), maar hij staat open voor inbreng van gebruikers. Herman en ik vormen namens MusicMeter nu een redactie die overleg voert met Daniël. Tips en ideeën voor nieuwsitems kun je bij ons aankaarten, ook als het gaat om minder bekende artiesten.
Speciaal voor musician heb ik zojuist een artikel opgesteld over de afgelaste Amerikaanse concerttournee van de Steve Miller Band. Ingediend bij Daniël en hopelijk snel op deze site.
Daar kun je over blijven klagen, maar het is mede daarom dat Herman en ik er op hebben aangedrongen om de nieuwsvoorziening een beetje in balans te brengen door ook aandacht te besteden aan artiesten die hier wél goed in het pulletje vallen. Gelukkig gebeurt dat ook, al komt dat met name ook door het vele festivalnieuws.
Daniël is en blijft de eindredacteur namens de eigenaar van de site. Hij bepaalt uiteindelijk (en schrijft ook verreweg de meeste stukken), maar hij staat open voor inbreng van gebruikers. Herman en ik vormen namens MusicMeter nu een redactie die overleg voert met Daniël. Tips en ideeën voor nieuwsitems kun je bij ons aankaarten, ook als het gaat om minder bekende artiesten.
Speciaal voor musician heb ik zojuist een artikel opgesteld over de afgelaste Amerikaanse concerttournee van de Steve Miller Band. Ingediend bij Daniël en hopelijk snel op deze site.

1
geplaatst: 18 juli 2025, 11:24 uur
0
geplaatst: 18 juli 2025, 12:54 uur
Daniël is en blijft de eindredacteur namens de eigenaar van de site. Hij bepaalt uiteindelijk (en schrijft ook verreweg de meeste stukken), maar hij staat open voor inbreng van gebruikers
Dit blijft een zwakke schakel en dat ligt niet aan de personen in kwestie maar de constructie en de intentie vanuit de eigenaren.
En wat hun intenties zijn is mij niet bekend.
Wat er nu veranderd is dat ze (de eigenaren) invloed hebben op de inhoud en een bepaalde kant op kunnen sturen, want deze redactie is niet onafhankelijk.
Wantrouwend bezie ik dus de inhoud van de nieuwsrubriek.
1
geplaatst: 18 juli 2025, 13:50 uur
mr.oizo schreef:
Ik snap dat de inkomsten ergens vandaan moeten komen, maar ik erger me kapot aan dat nieuws over Justin Bieber, Ariana Grande en Roxy Dekker. Dit is voor deze site toch toaal niet relevant, of mis ik iets?
Rare opmerking. Ik ken toch wel een aantal actieve gebruikers van deze site die daar wel geïnteresseerd in zijn. Ikzelf bijvoorbeeld.
0
geplaatst: 18 juli 2025, 14:27 uur
Poek schreef:
Rare opmerking. Ik ken toch wel een aantal actieve gebruikers van deze site die daar wel geïnteresseerd in zijn. Ikzelf bijvoorbeeld.
(quote)
Dan ben je hoogstwaarschijnlijk daarmee de uitzondering die de regel bevestigt, terwijl je zelf nu jouw positie (de uitzondering) gebruikt om een regel te stipuleren.
Mij zal het worst wezen welke titty Jussy Bieberkopf (ver familielid van der Franz) nu weer blootlegt, over Roxy Dekker wil ik het echt niet hebben - man man, wat een ergernis. het volstond om haar muziek te horen vanaf ca 1km op een festival nabij - en Ariana ok - so so.
Nee, Coldplay dat was pas echt nieuws, Chris Martin de ex van kaarsverkoopster (met poeslucht)

0
geplaatst: 18 juli 2025, 16:21 uur
Mjuman schreef:
Dan ben je hoogstwaarschijnlijk daarmee de uitzondering die de regel bevestigt, terwijl je zelf nu jouw positie (de uitzondering) gebruikt om een regel te stipuleren.
Het zou inderdaad goed kunnen dat het vooral de Mume-snobs zijn die hierin geïntereseerd zijn, terwijl het Mume-gepeupel het worst zal wezen.
0
Onweerwolf
geplaatst: 18 juli 2025, 16:40 uur
Nieuws over Justin Bieber en Roxy Dekker is prima maar moet het per se van brugklasniveau zijn om die doelgroep te trekken?
0
geplaatst: 18 juli 2025, 18:45 uur
Ik denk dat er best een zinvolle of leuke nieuwsrubriek te maken is zowel voor 'snobs én gepeupel'. Beetje ironie erin, af en toe op de bek gaan, het hoeft niet wat je overal al ziet, om het effect... of nieuwtjes om nieuwtjes. Je moet je wel vrij kunnen voelen... nou toen bedacht men een muziekforum.
Forum - Muziek / Nieuws - MusicMeter.nl
Forum - Muziek / Nieuws - MusicMeter.nl
0
geplaatst: 18 juli 2025, 19:43 uur
Het fijne van het niet-hebben van een nieuwsrubriek, is dat elke mumeër hier zijn eigen ding kan doen, bij elk denkbaar album of topic.
Dat het enige nieuws dat er is, bij albums of topics ook alleen hoeft te gaan over nieuwe albums, artiesten of eventueel overleden musici.
ALS we ergens worden geciteerd (google), gaat het over opmerkingen bij albums.
We gaan NOOIT geciteerd worden (als dat de opzet is om nieuwe users aan te trekken) als we nieuws van DAGEN oud, vanuit andere bronnen nog eens gaan herkauwen en samenvatten.
Als ik iets nieuws verneem op deze site, hoeft het alleen te gaan over artiesten die ik leuk vind om te volgen. Dan lees ik hun berichten bij een nieuw album of desnoods op de artiestenpagina.
Dat is prima, want ik hoef helemaal niets te lezen over een volgende ruzie tussen Rachel en Andre Hazes jr.
Ik denk overigens dat je onze site maar heel moeilijk kunt verbinden aan veel van wat er aan actuele treurigheid in muziekland allemaal gebeurd. We volgen wel degelijk nieuwe muziek, stromingen en artiesten. Maar die staan in de regel nogal haaks op alles waar alle berichten in de media over gaan. Maar dat zijn wel de plaatsen waar we moeten posten.
Dat wat wij hier doen haaks staat op standaard muzieknieuws en de standaard muziekbeleving in Nederland (en omstreken) is ook precies de reden waarom we op deze site zitten!! Onze eventuele echte nieuwtjes zijn voor grote groepen 'muziekliefhebbers' buiten musicmeter volstrekt niet interessant. Wel voor de mumeërs zelf maar daar hoef je geen nieuwsrubriek voor te onderhouden.
Het enige wat ik mij nog kan bedenken is dat je interviews organiseert met "oude" (vooralsnog NL en BE) artiesten van de afgelopen 60 jaar en ze uitspraken laat doen over bepaalde albums, samenwerkingen, hun reactie op de beoordelingen op onze site etc.
Uiteraard kunnen ook nieuwe artiesten worden gevraagd om wat te zeggen over een nieuw album. Het zou een aardige aanvulling kunnen zijn.
Dat lijkt mij heel leuk om te doen (nu dat nog kan bij oudere artiesten) maar dat kost veel werk en je moet een organisatie achter je hebben die ingangen heeft om afspraken te regelen voor interviews.
Maar voorlopig zijn we nog niet zo'n organisatie.
Dat het enige nieuws dat er is, bij albums of topics ook alleen hoeft te gaan over nieuwe albums, artiesten of eventueel overleden musici.
ALS we ergens worden geciteerd (google), gaat het over opmerkingen bij albums.
We gaan NOOIT geciteerd worden (als dat de opzet is om nieuwe users aan te trekken) als we nieuws van DAGEN oud, vanuit andere bronnen nog eens gaan herkauwen en samenvatten.
Als ik iets nieuws verneem op deze site, hoeft het alleen te gaan over artiesten die ik leuk vind om te volgen. Dan lees ik hun berichten bij een nieuw album of desnoods op de artiestenpagina.
Dat is prima, want ik hoef helemaal niets te lezen over een volgende ruzie tussen Rachel en Andre Hazes jr.
Ik denk overigens dat je onze site maar heel moeilijk kunt verbinden aan veel van wat er aan actuele treurigheid in muziekland allemaal gebeurd. We volgen wel degelijk nieuwe muziek, stromingen en artiesten. Maar die staan in de regel nogal haaks op alles waar alle berichten in de media over gaan. Maar dat zijn wel de plaatsen waar we moeten posten.
Dat wat wij hier doen haaks staat op standaard muzieknieuws en de standaard muziekbeleving in Nederland (en omstreken) is ook precies de reden waarom we op deze site zitten!! Onze eventuele echte nieuwtjes zijn voor grote groepen 'muziekliefhebbers' buiten musicmeter volstrekt niet interessant. Wel voor de mumeërs zelf maar daar hoef je geen nieuwsrubriek voor te onderhouden.
Het enige wat ik mij nog kan bedenken is dat je interviews organiseert met "oude" (vooralsnog NL en BE) artiesten van de afgelopen 60 jaar en ze uitspraken laat doen over bepaalde albums, samenwerkingen, hun reactie op de beoordelingen op onze site etc.
Uiteraard kunnen ook nieuwe artiesten worden gevraagd om wat te zeggen over een nieuw album. Het zou een aardige aanvulling kunnen zijn.
Dat lijkt mij heel leuk om te doen (nu dat nog kan bij oudere artiesten) maar dat kost veel werk en je moet een organisatie achter je hebben die ingangen heeft om afspraken te regelen voor interviews.
Maar voorlopig zijn we nog niet zo'n organisatie.
1
geplaatst: 18 juli 2025, 20:37 uur
By the way, wie is de vrouw op de foto bij het stuk over een mogelijke reünie van Fleetwood Mac?
Het is zeker niet Stevie Nicks en de gitarist achter de dame op de foto heeft ook zeker niets met FM te maken. Die foto-uitzoekers op de redactie ook.... Maar het stuk is verder verheugend nieuws hoewel ik er nog weinig van geloof.
Het is zeker niet Stevie Nicks en de gitarist achter de dame op de foto heeft ook zeker niets met FM te maken. Die foto-uitzoekers op de redactie ook.... Maar het stuk is verder verheugend nieuws hoewel ik er nog weinig van geloof.

1
geplaatst: 18 juli 2025, 20:48 uur
musician schreef:
By the way, wie is de vrouw op de foto bij het stuk over een mogelijke reünie van Fleetwood Mac?
Volgens Google is het de Russische zangeres Anna Vladimirovna Shurochkina (Njoesja). Het zou verrassend zijn als zij FM gaat versterken

0
geplaatst: 18 juli 2025, 21:30 uur
Volgens mij is het aantal getoonde artikelen op de frontpage omhoog gegaan?
0
geplaatst: 19 juli 2025, 01:18 uur
Poek schreef:
Volgens Google is het de Russische zangeres Anna Vladimirovna Shurochkina (Njoesja). Het zou verrassend zijn als zij FM gaat versterken
(quote)
Ja, dat zou zeer verrassend zijn. Het was ook meteen mijn eerste indruk bij het zien van die foto: dit is in elk geval niet Stevie Nicks. Maar wie dan wel?
1
geplaatst: 19 juli 2025, 13:06 uur
Ik vind het overigens wel storend en heel slecht. Elke keer als je de site opstart zie je het bericht met die waardeloze foto die niet hoort bij Fleetwood Mac. En blijkbaar is er niemand die er wat aan kan doen. Dit soort broddelwerk zou bij mij wel leiden tot een voorzichtige vermaning. Ik zeg het voorzichtig.
0
geplaatst: 19 juli 2025, 13:44 uur
musician schreef:
Ik vind het overigens wel storend en heel slecht. Elke keer als je de site opstart zie je het bericht met die waardeloze foto die niet hoort bij Fleetwood Mac. En blijkbaar is er niemand die er wat aan kan doen. Dit soort broddelwerk zou bij mij wel leiden tot een voorzichtige vermaning. Ik zeg het voorzichtig.
Het is een foto van de zangeres van een Fleetwood Mac-tribute band, althans, zo staat 'ie gecategoriseerd in de mediabank die wordt gebruikt voor beeldmateriaal. Dus snap de verwarring wel. Ik heb een foto van de echte Stevie Nicks aangedragen, hopelijk wordt die er snel bijgeplaatst.
0
Deranged
geplaatst: 23 juli 2025, 13:30 uur
Die FB pagina van MM is ook niet echt animo voor de enigen die ik steeds zie reageren zijn andere commerciële pagina’s met nietszeggende comments om zichzelf in de kijker te spelen wat op mij ook wel weer een beetje wanhopig overkomt.
Ik ben in ieder geval aanwezig daar om er iets leuks van te maken mochten anderen zich hier ook toe geroepen voelen.
Ik ben in ieder geval aanwezig daar om er iets leuks van te maken mochten anderen zich hier ook toe geroepen voelen.
0
geplaatst: 23 juli 2025, 14:03 uur
"In de schemerlamp van Black Sabbath’s oefenruimte in 1969 werd heavy metal geboren en Ozzy Osbourne was haar doordringende stem."
Gisteren was er een best wel prima bericht over Ozzy's dood. Nieuwswaardig en relevant, misschien clichematig maar soit, sowieso wel respectvol.
Maar dat artikel dat er vandaag overheen komt raakt echt kant nog wal. Onnodig, slecht geschreven, vooral verkeerd vertaald.
Ik vind het prima hoor, die nieuwssectie, maar laat er in ieder geval een (beetje bekwame) redactie tussen zitten, want van berichten die van nu.nl lijken te komen staan er al genoeg op internet.
Gisteren was er een best wel prima bericht over Ozzy's dood. Nieuwswaardig en relevant, misschien clichematig maar soit, sowieso wel respectvol.
Maar dat artikel dat er vandaag overheen komt raakt echt kant nog wal. Onnodig, slecht geschreven, vooral verkeerd vertaald.
Ik vind het prima hoor, die nieuwssectie, maar laat er in ieder geval een (beetje bekwame) redactie tussen zitten, want van berichten die van nu.nl lijken te komen staan er al genoeg op internet.
1
geplaatst: 23 juli 2025, 14:05 uur
Deranged schreef:
Die FB pagina van MM is ook niet echt animo voor de enigen die ik steeds zie reageren zijn andere commerciële pagina’s met nietszeggende comments om zichzelf in de kijker te spelen wat op mij ook wel weer een neetje wanhopig overkomt.
Die FB pagina van MM is ook niet echt animo voor de enigen die ik steeds zie reageren zijn andere commerciële pagina’s met nietszeggende comments om zichzelf in de kijker te spelen wat op mij ook wel weer een neetje wanhopig overkomt.
Ja, dat is wel een beetje treurig. Zijn trouwens geen willekeurige pagina's die liken en reageren, die komen allemaal uit dezelfde koker als het moederbedrijf van de Meter-sites. Alles voor de kliks zullen we maar zeggen...
2
Deranged
geplaatst: 23 juli 2025, 14:21 uur
Zo veel had ik al wel begrepen inderdaad.
Als je kijkt bij volgers zie je overigens ook enkel van die pagina’s en geen personen dus van hun kant ook weinig intentie om er iets gezelligs van te maken blijkbaar.
https://i.postimg.cc/CMkMmr67/IMG-8572.jpg
En zo staat het dan toch weer bol van dit soort schaamteloze vertoningen.
Vooral die coach heeft er zin in schijnbaar.
Als je kijkt bij volgers zie je overigens ook enkel van die pagina’s en geen personen dus van hun kant ook weinig intentie om er iets gezelligs van te maken blijkbaar.
https://i.postimg.cc/CMkMmr67/IMG-8572.jpg
0
Deranged
geplaatst: 23 juli 2025, 16:50 uur
Zou me niks verbazen ook als die coach een alter ego van meter-fan zelf is.
Volgens mij kent alleen hij zo weinig schaamte.
Volgens mij kent alleen hij zo weinig schaamte.
0
geplaatst: 24 juli 2025, 01:02 uur
Deranged schreef:
(afbeelding)
(afbeelding)
Jullie volgende de verkeerde, dit is de énige echte MusicMeter-pagina op Facebook
https://ibb.co/v60vgtqx
https://www.facebook.com/MusicMeter
Maar beter joinen er meer mensen de FB-(privé)groep, daarvan zijn de mods immers gewaardeerde MuMe-users

1
geplaatst: 24 juli 2025, 01:09 uur
Wisten jullie dat De Coach de reïncarnatie is van de legendarische Frenk de Boer? Was in de hoogtijdagen van Twitter daar een enorme hit met 10.000en volgers en had toen al dezelfde bio

Streng doch rechtvaardig / Tikkeltje sarcastisch / Flauw / Confronterend / Geen blad voor de mond
Zal er vermoedelijk op neerkomen dat de oorspronkelijke eigenaar z'n account verkocht heeft voor een leuk bedrag, waarna het als De Coach verder ging
Tevens zeer actief op da gram zie ik
En de huidige eigenaren hebben blijkbaar nooit de moeite genomen om de YouTube ook even fan een faceover te voorzien
https://i.ibb.co/KcHysSLr/Greenshot-2025-07-24-01-14-55.png
0
geplaatst: 24 juli 2025, 01:17 uur
Moet wel bekennen dat ik in de goede ouwe tijd ook fan was van Frenk de Boer, samen met de onvolprezen https://x.com/bartvanmerwijk_]Bart van Merwijk uit Appelscha of all places heersten zij op de socials. Toen de socials nog leuk waren 
[url=https://ibb.co/DHcHgpdn[/url]

[url=https://ibb.co/DHcHgpdn[/url]
1
Deranged
geplaatst: 24 juli 2025, 01:18 uur
Verpatst aan meter-fan de money man dus.
Sindsdien bergafwaarts het bekende verhaal.
De puzzelstukjes beginnen nu wel op hun plek te vallen ja.
Sindsdien bergafwaarts het bekende verhaal.
De puzzelstukjes beginnen nu wel op hun plek te vallen ja.
* denotes required fields.