De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de inhoud
zoeken in:
0
geplaatst: 6 september 2007, 11:06 uur
Toch blijft het raar dat Aenema op 8 staat in de top 250 en nummer 20 is in de metallijst 

0
geplaatst: 6 september 2007, 16:08 uur
(willie) schreef:
Toch blijft het raar dat Aenema op 8 staat in de top 250 en nummer 20 is in de metallijst
Zo vreemd vind ik dat nou weer niet. Tussen de nummer 1 t/m 19 van de metallijst staan 2 albums (51 en 147 stemmen) met meer dan 50 stemmen en Aenima heeft er 571. Of beter gezegd Aenima had met 147 stemmen wel een gemiddelde van 4.32 gehaald.
0
geplaatst: 6 september 2007, 16:53 uur
Ik kan me redelijk vinden in de Top 250 maar elke keer verbaas ik me er weer over dat er geen enkele Madonna plaat in staat. Ray of Light verdiend zeker wel een plek in de top 100!
0
mathieudc
geplaatst: 7 september 2007, 18:27 uur
Vraagje (hopelijk in de juiste topic), waarom is er geen toplijst op basis van punten (als extraatje bijvoorbeeld) zoals in MovieMeter?
Het zou misschien ook eens interessant zijn om de albums met meer dan 100 stemmen te zien op basis van hun puntenklassering. Is toch niet erg veel werk om zoiets te genereren en je doet er bovendien niets mis mee, de toplijst van nu kan immers nog altijd als échte toplijst dienen (top 250).
Het zou misschien ook eens interessant zijn om de albums met meer dan 100 stemmen te zien op basis van hun puntenklassering. Is toch niet erg veel werk om zoiets te genereren en je doet er bovendien niets mis mee, de toplijst van nu kan immers nog altijd als échte toplijst dienen (top 250).
0
geplaatst: 8 september 2007, 11:48 uur
Bij Radiohead - OK Computer (1997):
Zeurderig gejank is een betere beschrijving. Hoe kan je nou deze plaat als beste van de top 250 zetten en nog een aantal platen van dit bandje en 2 platen van Tool? in de MuMe top 20. Dit zegt meer iets over de mensen die dit lijstje invullen dan over kwaliteit.
Zeurderig gejank is een betere beschrijving. Hoe kan je nou deze plaat als beste van de top 250 zetten en nog een aantal platen van dit bandje en 2 platen van Tool? in de MuMe top 20. Dit zegt meer iets over de mensen die dit lijstje invullen dan over kwaliteit.
0
geplaatst: 8 september 2007, 12:01 uur
Thuurke schreef:
Nou ja Tool doet mij ook helemaal niks en ik vind The Bends de beste plaat van Radiohead en niet Ok Computer.
Maar goed, ik denk dat er wel een bepaald soort publiek over muziek gaat discussieren en dat is nou eenmaal niet het Fransje Bauer of Jantje Smit publiek.
0
geplaatst: 8 september 2007, 15:07 uur
Thuurke schreef:
Ik begrijp je toch niet zo goed. Bij mijn weten staat OK Computer in zo goed als élke top albumlijst héél hoog. Zoek maar eens een toplijst waar hij niet instaat. De enige die je gaat vinden zijn de "vroeger was alles beter" oude zakken toplijsten!

0
geplaatst: 8 september 2007, 15:18 uur
Oei, nou raak je Thuurke wel precies op de gevoelige plek ben ik bang..

0
Nicci
geplaatst: 8 september 2007, 15:18 uur
douwens schreef:
Maar goed, ik denk dat er wel een bepaald soort publiek over muziek gaat discussieren en dat is nou eenmaal niet het Fransje Bauer of Jantje Smit publiek.
kennelijk ook niet het Joni Mitchell, Frank Zappa of Beatles publiek. artiesten die stuk voor stuk betere platen platen gemaakt hebben dan Radiohead ooit.
dat Radiohead hier zo goed scoort, zegt iets over het type muziekliefhebber dat hier graag komt.
0
geplaatst: 8 september 2007, 15:37 uur
Nicci schreef:
kennelijk ook niet het Joni Mitchell, Frank Zappa of Beatles publiek. artiesten die stuk voor stuk betere platen platen gemaakt hebben dan Radiohead ooit.
dat Radiohead hier zo goed scoort, zegt iets over het type muziekliefhebber dat hier graag komt.
(quote)
Dat komt denk ik omdat de meeste mensen die op deze site zitten waarschijnlijk niet uit het Zappa, Beatles etc. tijdperk komen. Als je kijkt dat er relatief veel 90's en 00's muziek staat in die toplijst, denk ik dat het dus een leeftijdskwestie is.
Ik zelf ken wel het een en ander van de Beatles, Dire Straits etc. maar goed heb die tijd niet beleefd en dat maakt het denk ik toch anders. Dat zal wel voor de meeste mensen gelden. Vaak neigt je keuze voor favorieten toch naar de tijd waarin je je muzieksmaak ontwikkelt hebt. Oftewel meestal je jeugdjaren.
0
Nicci
geplaatst: 8 september 2007, 16:13 uur
tsja, ik ben van 1968. kan nu niet zeggen dat ik the Beatles zelf echt heb meegekregen.
je hebt gelijk hoor, veel mensen hier stemmen naar wat ze kennen en dat is voor een aantal beperkt tot de jaren negentig. daarom vind ik dat het wel eens wat minder hoog van de toren kan als het gaat om 'beste album ooit'. leer eerst eens wat muziek van de afgelopen 50 jaar kennen voordat dit tot beste album wordt benoemd.
je hebt gelijk hoor, veel mensen hier stemmen naar wat ze kennen en dat is voor een aantal beperkt tot de jaren negentig. daarom vind ik dat het wel eens wat minder hoog van de toren kan als het gaat om 'beste album ooit'. leer eerst eens wat muziek van de afgelopen 50 jaar kennen voordat dit tot beste album wordt benoemd.
0
geplaatst: 8 september 2007, 17:59 uur
Nicci schreef:
tsja, ik ben van 1968. kan nu niet zeggen dat ik the Beatles zelf echt heb meegekregen.
Riiight.. Vandaar dat dit album niet alleen hier, maar op zoveel andere plekken enorm hoog wordt aangeschreven. Is zeker allemaal terug te herleiden naar een gebrekkig referentiekader

0
geplaatst: 8 september 2007, 18:14 uur
Bovendien is het ook om te draaien, die ouwe baardrockers uit de jaren 60/70 zijn helaas blijven stilstaan in de tijd en hebben daarom vaak enorme moeite muziek van de afgelopen 25 jaar te kennen, laat staan te waarderen..
0
geplaatst: 8 september 2007, 18:33 uur
orbit schreef:
Bovendien is het ook om te draaien, die ouwe baardrockers uit de jaren 60/70 zijn helaas blijven stilstaan in de tijd en hebben daarom vaak enorme moeite muziek van de afgelopen 25 jaar te kennen, laat staan te waarderen..

0
Nicci
geplaatst: 8 september 2007, 18:50 uur
SilverGun schreef:
Riiight.. Vandaar dat dit album niet alleen hier, maar op zoveel andere plekken enorm hoog wordt aangeschreven. Is zeker allemaal terug te herleiden naar een gebrekkig referentiekader
'k ben bang van wel . . . anders kan ik het namelijk niet verklaren. de kwaliteit van dit album kan het niet zijn . . . .

0
Sheplays
geplaatst: 9 september 2007, 22:28 uur
Bij Radiohead - OK Computer (1997):
Leuk album, prima nummer is Paranoid Android. Een heel album Thom Yorke kan ik echter niet in één keer uitzitten, derhalve ook geen stem van mij.
Er wordt vandaag veel gediscussiëerd over OK Computer. Ik ben al vanaf het moment dat ik mij op MusicMeter heb aangemeld een beetje verbaasd dat dit album zo'n enorm aantal stemmen heeft gegenereerd en daardoor zo'n absolute nummer één is geworden.
Wie zijn al die users die hier 5* voor hebben gegeven eigenlijk? Zijn ze hier nog actief? Hierbij een oproep aan de 1716 gebruikers om zich te melden.
Leuk album, prima nummer is Paranoid Android. Een heel album Thom Yorke kan ik echter niet in één keer uitzitten, derhalve ook geen stem van mij.
Er wordt vandaag veel gediscussiëerd over OK Computer. Ik ben al vanaf het moment dat ik mij op MusicMeter heb aangemeld een beetje verbaasd dat dit album zo'n enorm aantal stemmen heeft gegenereerd en daardoor zo'n absolute nummer één is geworden.
Wie zijn al die users die hier 5* voor hebben gegeven eigenlijk? Zijn ze hier nog actief? Hierbij een oproep aan de 1716 gebruikers om zich te melden.
0
geplaatst: 9 september 2007, 22:31 uur
Hierzo. 
En bij de statistieken kan je zien wie hem in zijn top 10 heeft staan.

En bij de statistieken kan je zien wie hem in zijn top 10 heeft staan.
0
fredpit
geplaatst: 9 september 2007, 22:35 uur
Sheplays schreef:
Hierbij een oproep aan de 1716 gebruikers om zich te melden.
Hierbij een oproep aan de 1716 gebruikers om zich te melden.
@ nightrider
duidelijk?
0
Omayyad
geplaatst: 9 september 2007, 22:36 uur
Sheplays schreef:
Dat zal me een drukte hier geven...

Overigens zou ik dit album beslist 4,5/5 geven en misschien zelfs nog wat meer.
0
Sheplays
geplaatst: 9 september 2007, 22:36 uur
5 gemeld, 1.711 te gaan.
Dit bedoel ik nou, rayman, ik zie die lijst en ik kom daar veel namen tegen die ik vanaf de dag van mijn aanmelding (22 januari) nooit heb gezien op MuMe.
Of zie ik het verkeerd?
*edit: ik begrijp dat de 1.716 niet allemaal 5* hebben gegeven

0
geplaatst: 9 september 2007, 22:37 uur
fredpit schreef:
@ nightrider
duidelijk?
(quote)
@ nightrider
duidelijk?
Ah foutje van mijn kant, ik vond 1716 users die 5* hiervoor geven zelf ook al wat veel

0
geplaatst: 9 september 2007, 22:39 uur
Sheplays schreef:
5 gemeld, 1.711 te gaan.
Dit bedoel ik nou rayman, ik zie die lijst en ik kom daar veel namen tegen die ik vanaf de dag van mijn aanmelding (22 januari ofzo) nooit heb gezien op MuMe.
(quote)
5 gemeld, 1.711 te gaan.
Dit bedoel ik nou rayman, ik zie die lijst en ik kom daar veel namen tegen die ik vanaf de dag van mijn aanmelding (22 januari ofzo) nooit heb gezien op MuMe.
Jazekers

En al helemaal met de top 10 stemmen,fijn dat ik niet de enige ben die dat hier ziet

0
geplaatst: 10 september 2007, 12:53 uur
SilverGun schreef:
(quote)
Het is wel zo dat Ok Computer wereldwijd bejubeld wordt als een van de beste albums ooit gemaakt. Dit is ook wel terecht, maar vrijwel nergens staat hij net als bij MuMe zo op eenzame hoogte als hier.
Vaak wordt het niet eens als HET beste album gezien, maar staat het gewoon ergens in een top weetikhoeveel.
0
geplaatst: 10 september 2007, 13:01 uur
schizodeclown schreef:
Jazekers
En al helemaal met de top 10 stemmen,fijn dat ik niet de enige ben die dat hier ziet
(quote)
Jazekers

Lijkt me duidelijk dat er op dit forum heel wat inactieve users zitten ja. Vaak zijn er maar iets van 80 van die 15.000 zogenaamde users ook op MuMe als ik erop zit.
Ik meld me in een nieuwe categorie, namelijk zij die het album een 4 gaven.
0
geplaatst: 10 september 2007, 13:13 uur
douwens schreef:
Het is wel zo dat Ok Computer wereldwijd bejubeld wordt als een van de beste albums ooit gemaakt. Dit is ook wel terecht, maar vrijwel nergens staat hij net als bij MuMe zo op eenzame hoogte als hier.
Vaak wordt het niet eens als HET beste album gezien, maar staat het gewoon ergens in een top weetikhoeveel.
Mee eens
0
geplaatst: 10 september 2007, 13:27 uur
douwens schreef:
Dat komt denk ik omdat de meeste mensen die op deze site zitten waarschijnlijk niet uit het Zappa, Beatles etc. tijdperk komen. Als je kijkt dat er relatief veel 90's en 00's muziek staat in die toplijst, denk ik dat het dus een leeftijdskwestie is.
Ik zelf ken wel het een en ander van de Beatles, Dire Straits etc. maar goed heb die tijd niet beleefd en dat maakt het denk ik toch anders. Dat zal wel voor de meeste mensen gelden. Vaak neigt je keuze voor favorieten toch naar de tijd waarin je je muzieksmaak ontwikkelt hebt. Oftewel meestal je jeugdjaren.
da's larie. Ik ben zelf 20 en ken écht niet veel van de muziek van tegenwoordig. Mijn jeugdmuziek was de eurohouse. de goeie nineties à la capitain jack, gala, real mccoy, 2unlimited, 2fabiola,... . Daar hou ik van, maar alleen met het uitgaan. Veel andere muziek uit mijn kinder/jeugdjaren ken ik niet omdat ik me bezighield met muziek van de jaren '50-'60-'70 omdat ik muziek van tegenwoordig slecht vind/vond. Nu begin ik er meer en meer in te komen en dit, eigenlijk dankzij MuMe. Als niemand mij zegt "je moet dit of dat horen" dan ben ik niet gemotiveerd genoeg om te beginnen luisteren.
* denotes required fields.