De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de inhoud
zoeken in:
0
geplaatst: 10 augustus 2007, 15:02 uur
Casartelli schreef:
Geldt de regel daar niet? Zo nee, waarom niet?
Geldt de regel daar niet? Zo nee, waarom niet?
Momenteel niet, vinden we inderdaad "allemaal" dat die albums ook geweerd moeten worden?
0
wavanbuuren
geplaatst: 10 augustus 2007, 19:33 uur
Ik ben zelf geen voorstanders van verzamelaars in toplijsten, maar om mezelf nou"allemaal" te noemen 

0
voltazy
geplaatst: 10 augustus 2007, 20:12 uur
ik heb het ook niet zo op verzamelaars in toplijsten.
0
geplaatst: 10 augustus 2007, 22:40 uur
Ik ben geen voorstander van verzamelaars in toplijsten, net zomin voor live-albums.
0
geplaatst: 10 augustus 2007, 23:04 uur
Klumpie schreef:
Ik ben geen voorstander van verzamelaars in toplijsten, net zomin voor live-albums.
Ik ga hier tegenin - volgens mij mag 'Unplugged in New York' van Nirvana in een toplijst. From The Muddy Banks dan weer niet, want dat is een compilatie van live-nummers.
0
voltazy
geplaatst: 11 augustus 2007, 00:21 uur
Gajarigon schreef:
Ik ga hier tegenin - volgens mij mag 'Unplugged in New York' van Nirvana in een toplijst. From The Muddy Banks dan weer niet, want dat is een compilatie van live-nummers.
(quote)
mee eens op dit punt. een album met een live concert als geheel vind ik wel kunnen. zodra het een live compilatie is, is het net een soort best of/ verzamelaar, maar dan live.
0
geplaatst: 11 augustus 2007, 11:00 uur
voltazy schreef:
mee eens op dit punt. een album met een live concert als geheel vind ik wel kunnen. zodra het een live compilatie is, is het net een soort best of/ verzamelaar, maar dan live.
(quote)
Live albums van hele concerten zijn ook een soort best-off verzamelaar, maar dan live. Ik ken geen enkele band die ff vrolijk alleen maar b-nummers speelt en dat uitbrengt als een live concert-album.
0
geplaatst: 26 augustus 2007, 16:12 uur
Inmiddels staat Legend van Bob Marley in de top 250. Het is me even onduidelijk of verzamelaars uit de top 250 geweerd worden of dat hier alleen veel over gesproken is.
Anders lijkt het me een goed idee hier 's iets over af te spreken.

0
voltazy
geplaatst: 26 augustus 2007, 16:21 uur
Klumpie schreef:
Live albums van hele concerten zijn ook een soort best-off verzamelaar, maar dan live. Ik ken geen enkele band die ff vrolijk alleen maar b-nummers speelt en dat uitbrengt als een live concert-album.
(quote)
maar wel die een studio album in z'n geheel live spelen

0
geplaatst: 31 augustus 2007, 18:16 uur
Bij Pink Floyd - The Dark Side of the Moon (1973):
nou nog Radiohead voorbij in de top 250 , en dan zijn we allemaal blij.
Lennonlover schreef:
5* voor de 1000ste stem => TERECHT!
5* voor de 1000ste stem => TERECHT!
nou nog Radiohead voorbij in de top 250 , en dan zijn we allemaal blij.
0
geplaatst: 31 augustus 2007, 21:03 uur
Dan moeten eerst de cheatprofiles weg!
Kom op mods haal die ook eens weg ipv deze berichten
Kom op mods haal die ook eens weg ipv deze berichten

0
geplaatst: 31 augustus 2007, 21:10 uur
jah, goed idee. Meer dan de helft van die profielen worden niet eens gebruikt. Dat zijn mensen die zich aanmelden voor de fun, hun top-10'tje invullen en dan de ballen zijn en er zich niets meer van aantrekken van het zooitje dat die top 250 dan word!
0
geplaatst: 31 augustus 2007, 21:21 uur
Niet allemaal... mij kan het werkelijk NIKS schelen wie er nu op 1 staat

0
geplaatst: 31 augustus 2007, 21:23 uur
Onzin. Een tijdje geleden is er een toplijst gemaakt van de 'actieve' profielen en toen was de top 10 nog nagenoeg hetzelfde.
0
geplaatst: 31 augustus 2007, 21:27 uur
herman schreef:
Inmiddels staat Legend van Bob Marley in de top 250. Het is me even onduidelijk of verzamelaars uit de top 250 geweerd worden of dat hier alleen veel over gesproken is.
Voor mij mogen die Live albums en verzamelaars ook uit de top250 geweerd worden.
0
geplaatst: 31 augustus 2007, 21:48 uur
herman schreef:
Onzin. Een tijdje geleden is er een toplijst gemaakt van de 'actieve' profielen en toen was de top 10 nog nagenoeg hetzelfde.
Waar is die te vinden?
0
geplaatst: 31 augustus 2007, 22:03 uur
OKC nog steeds 2 keer zoveel punten als de nr. 2.
Jordy schreef:
De top 10 adhv leden die het afgelopen jaar zijn ingelogd
Radiohead - OK Computer 2837
Coldplay - A Rush of Blood to the Head 1472
Pink Floyd - The Dark Side of the Moon 1383
Jeff Buckley - Grace 1337
Pearl Jam - Ten 1289
Nirvana - Nevermind 1194
Pink Floyd - Wish You Were Here 1117
Tool - Ænima 1056
Muse - Origin of Symmetry 987
Coldplay - Parachutes 969
flitsende lijst, grote verandering ook...
De top 10 adhv leden die het afgelopen jaar zijn ingelogd
Radiohead - OK Computer 2837
Coldplay - A Rush of Blood to the Head 1472
Pink Floyd - The Dark Side of the Moon 1383
Jeff Buckley - Grace 1337
Pearl Jam - Ten 1289
Nirvana - Nevermind 1194
Pink Floyd - Wish You Were Here 1117
Tool - Ænima 1056
Muse - Origin of Symmetry 987
Coldplay - Parachutes 969
flitsende lijst, grote verandering ook...
0
geplaatst: 31 augustus 2007, 22:38 uur
Jah maar dat is van alle leden die zijn ingelogd,lijkt me nogal logisch dat ingelogde leden een top 10 hebben,dus in principe hetzelfde maar dan van dit jaar met nieuwe 'profiles' erbij
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 1 september 2007, 18:12 uur
Dat de toptien nog globaal hetzelfde is, is mooi, want dat geeft aan dat de huidige lijst nog redelijk gezond is. Persoonlijk verwacht ik grotere veranderingen in de nummers 11 t/m 250, in het bijzonder ten aanzien van een aantal recente platen die voor het gevoel 'te hoog' staan.
0
geplaatst: 1 september 2007, 22:10 uur
schizodeclown schreef:
Jah maar dat is van alle leden die zijn ingelogd,lijkt me nogal logisch dat ingelogde leden een top 10 hebben,dus in principe hetzelfde maar dan van dit jaar met nieuwe 'profiles' erbij
Als je eens een geloofwaardige top 250 van de actieve users wilt zien, kan je eens de top 10 lijstjes van iedereen met bijvoorbeeld meer dan 500 berichten en/of meer dan 500 stemmen op albums samenvoegen tot een top 250.
Via"gebruikers" kun je makkelijk nagaan wie hoeveel berichten tiept en wie op hoeveel albums stemt.
Volgens mij krijg je dan de meest precieze lijst omdat albums van de laatste 2 jaar niet worden geband en niet-actieve users uitgesloten worden.
Ik ben helaas te leeg om deze karwei op mij te nemen
, maar wou hier toch even het idee schetsen, en als iemand zich geroepen voelt 
0
geplaatst: 1 september 2007, 23:09 uur
meyer schreef:
Als je eens een geloofwaardige top 250 van de actieve users wilt zien, kan je eens de top 10 lijstjes van iedereen met bijvoorbeeld meer dan 500 berichten en/of meer dan 500 stemmen op albums samenvoegen tot een top 250.
Via"gebruikers" kun je makkelijk nagaan wie hoeveel berichten tiept en wie op hoeveel albums stemt.
Volgens mij krijg je dan de meest precieze lijst omdat albums van de laatste 2 jaar niet worden geband en niet-actieve users uitgesloten worden.
(quote)
Dat is een goeie man
zal tjekken wanneer ik zin heb
0
geplaatst: 2 september 2007, 21:54 uur
Waarom heb je die top 250 nou in vredesnaam nodig? Waarom is ie zo belangrijk?
Je kunt een top 'hoeveeldanook' op een oneindig aantal verschillende manieren samenstellen die allemaal even arbitrair zijn en altijd tot discussie zullen leiden omdat een album net niet op die plaats staat waar mensen vinden dat het zou moeten staan. Nooit goed dus. Weg met dat ding!
Je kunt een top 'hoeveeldanook' op een oneindig aantal verschillende manieren samenstellen die allemaal even arbitrair zijn en altijd tot discussie zullen leiden omdat een album net niet op die plaats staat waar mensen vinden dat het zou moeten staan. Nooit goed dus. Weg met dat ding!

0
geplaatst: 4 september 2007, 15:17 uur
Een Top 250 is ook niet zo belangrijk, maar wel leuk.
Alleen snap ik niet waarom er hier gekozen is voor een lijst aan de hand van top 10 lijstjes. Die zijn nogal veranderlijk, want recentere platen blijven beter hangen en de minder bekende albums krijgen zo geen kans.
Alleen snap ik niet waarom er hier gekozen is voor een lijst aan de hand van top 10 lijstjes. Die zijn nogal veranderlijk, want recentere platen blijven beter hangen en de minder bekende albums krijgen zo geen kans.
0
geplaatst: 4 september 2007, 19:47 uur
(willie) schreef:
Alle discussie omtrent de Top250 en de samenstelling daarvan in dit topic doet mij vermoeden dat er toch vrij veel belang aan wordt gehecht.
(willie) schreef:
En dat bevestigd dat, zelfs als zo'n lijst niet belangrijk wordt gevonden en alleen maar leuk is, mensen toch altijd iets op te merken hebben op de samenstelling ervan.

0
geplaatst: 5 september 2007, 17:51 uur
Ik zei toch dat ik het wel leuk vind
, maar op deze manier wordt mijn plezier een beetje bedorven; ik zie liever cijfertjes.
, maar op deze manier wordt mijn plezier een beetje bedorven; ik zie liever cijfertjes.
0
geplaatst: 5 september 2007, 20:12 uur
Ik heb ook graag zo'n toplijst.
Voor mij gaat het niet echt om wie er op één staat. Eerder dàt een album erin genoteerd staat. het is niet dat Ok Computer beter is dan Pink Floyd omdat het op een staat. Het punt is gewoon dat ze allebei zeer hoog genoteerd staan.
Ik heb dankzij de toplijsten al veel albums leren kennen. Ik beluister niet liever album nr. 150 dan nummer 160 omdat de eerste tien plaatsen hoger staat. Enfin, ik denk dat jullie mijn punt wel hebben begrepen.
Voor mij gaat het niet echt om wie er op één staat. Eerder dàt een album erin genoteerd staat. het is niet dat Ok Computer beter is dan Pink Floyd omdat het op een staat. Het punt is gewoon dat ze allebei zeer hoog genoteerd staan.
Ik heb dankzij de toplijsten al veel albums leren kennen. Ik beluister niet liever album nr. 150 dan nummer 160 omdat de eerste tien plaatsen hoger staat. Enfin, ik denk dat jullie mijn punt wel hebben begrepen.
* denotes required fields.