De Site / Algemeen / Feedback MusicMeter: de inhoud
zoeken in:
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 6 augustus 2017, 18:35 uur
3,15
Is dit het magerste gemiddelde ooit van een plaat op 1 in de rotatielijst?
Is dit het magerste gemiddelde ooit van een plaat op 1 in de rotatielijst?
0
geplaatst: 28 augustus 2017, 16:03 uur
Boxer is Turn on the Bright Lights weer voorbij en staat nu 10e. Ook Grace komt nu langzaam maar zeker in zicht.
0
geplaatst: 19 oktober 2017, 20:24 uur
Of ik begrijp de puntentelling niet maar volgens mij hoort Rock Bottom van Robert Wyatt in de top 250 te staan; het puntenaantal komt ver boven de 124 punten die er nu voor nodig zijn.
0
geplaatst: 19 oktober 2017, 20:31 uur
thesceneisnow schreef:
Of ik begrijp de puntentelling niet maar volgens mij hoort Rock Bottom van Robert Wyatt in de top 250 te staan; het puntenaantal komt ver boven de 124 punten die er nu voor nodig zijn.
Voor de Top 250 tellen alleen de persoonlijke Top 10s van actieve users mee. Waarschijnlijk zijn er behoorlijk wat fans van Robert Wyatt die al jaren niet meer ingelogd hebben.
Daar heeft ieder album in zekere zin 'last' van, maar deze nieuwe manier van puntentellen heeft wel voor een evenwichtigere lijst gezorgd. Door enkel van de data van actieve users uit te gaan zijn alle hypes uit de lijst verdwenen.
1
geplaatst: 19 november 2017, 21:29 uur
Opvallende binnenkomer in de top 250: Van der Graaf Generator - Godbluff (1975)
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 19 november 2017, 22:44 uur
Plaat die al geruime tijd aan de poorten van mijn toptien rammelt. Zeer verheugende toevoeging inderdaad.
0
geplaatst: 19 november 2017, 22:48 uur
0
geplaatst: 16 december 2017, 12:07 uur
Bowie gaat trouwens over een kleine maand in de top 250 binnenkomen. En zoals de zaken nu staan rond plek 180.
En Moon Shaped Pool is daar nog verre van.
En Moon Shaped Pool is daar nog verre van.
1
geplaatst: 31 december 2017, 12:56 uur
Bij Muziek > Muziekgames > Album Top 10 Per Jaar #2:
Geef me maar de lijst van ons groepje. De algemene top 100 heeft zo een sterke bias naar het aantal stemmen dat de grootste rommel die groepen als Interpol, Muse en dit jaar Arcade Fire maken steeds hoog scoren.
Misschien omdat de fans nauwelijks andere platen beluisteren?
Je mag de laatste Arcade Fire nog behoorlijk vinden, top 10 in dit fantastische jaar is absurd. De plaat heeft een gemiddelde van 3,20!
EttaJamesBrown schreef:
Ha, in die lijst staat Charlotte Gainsbourg op 55. En Arcade Fire fier in de top 10!
Zijn we hier met ons groepje niet helemaal representatief.
Ha, in die lijst staat Charlotte Gainsbourg op 55. En Arcade Fire fier in de top 10!
Zijn we hier met ons groepje niet helemaal representatief.
Geef me maar de lijst van ons groepje. De algemene top 100 heeft zo een sterke bias naar het aantal stemmen dat de grootste rommel die groepen als Interpol, Muse en dit jaar Arcade Fire maken steeds hoog scoren.
Je mag de laatste Arcade Fire nog behoorlijk vinden, top 10 in dit fantastische jaar is absurd. De plaat heeft een gemiddelde van 3,20!
0
geplaatst: 31 december 2017, 13:09 uur
nico1616 schreef:
Ik denk dat jij nu toch een vergissing maakt.
Voor de jaar top 2017 zijn alle users die dit album niks vinden onbelangrijk ( je kunt een album niet wegstemmen in de jaarlijst).
Blijven over > 100 stemmers die dit album een 4 of hoger geven, dit zijn dus recente bezoekers van de site en zullen voor een deel een top 10 gemaakt hebben.
edit : overigens in 100 lijstjes genoemd.
1
geplaatst: 31 december 2017, 14:27 uur
Rudi S schreef:
Voor de jaar top 2017 zijn alle users die dit album niks vinden onbelangrijk ( je kunt een album niet wegstemmen in de jaarlijst).
Blijven over > 100 stemmers die dit album een 4 of hoger geven, dit zijn dus recente bezoekers van de site en zullen voor een deel een top 10 gemaakt hebben.
Dat is net mijn punt. Als je als topgroep (U2, Arcade Fire, Interpol) erin slaagt 500 users te laten stemmen op je plaat, wat gezien de heisa rond elke release niet zo moeilijk is, dan is het tekenend dat slechts 20% daarvan het album in zijn top 10 opneemt.
Vergelijk eens met Protomartyr bv, 136 stemmen en meer dan de helft neemt deze in zijn top 10 op!
En toch staat dat album een plek lager dan Arcade Fire.
Ik noem dat de bias van het aantal stemmen, je kunt de topposities voorspellen op basis van dat getal (hoe laag het stemgemiddelde ook is). Dat speelt in de zaafcompetitie minder en dat verkies ik.
1
geplaatst: 1 januari 2018, 02:51 uur
Ik vind dat Sleep Well Beast de titel eigenlijk meer verdiend dan A Deeper Understanding, want op de eerste hebben 265 mensen gestemd en op de tweede 264. TWOD-fans zijn waarschijnlijk een stuk verstokter en zetten hun favoriet sneller op 1.
Maar die van The National wordt dus breder gedragen. 
Maar die van The National wordt dus breder gedragen. 
0
geplaatst: 1 januari 2018, 02:53 uur
nico1616 schreef:
(quote)
Het is eigenlijk gewoon stom dat een buitengewoon matige plaat van Arcade Fire die door een behoorlijk deel van het publiek en een groot deel van de recensenten wordt neergesabeld uiteindelijk in de populariteitspoll nog steeds boven Melodrama eindigt, een album dat juist extreem goed is ontvangen en in bijna elk journalistiek jaarlijstje hoog te vinden is.
2
geplaatst: 1 januari 2018, 10:23 uur
Ik zou niet weten waarom dat stom is. Stom zou pas zijn als in een populariteitspoll een minder populair album (Melodrama) boven een populairder album (Everything Now) staat.
0
geplaatst: 8 januari 2018, 19:28 uur
Erwin.c schreef:
Geen plaats in de top 250?
De nummer 250 staat bij 73 mensen in hun top tien en dit album 'maar' bij 33 mensen dus ik vrees van niet nee. Komt nog wel, absoluut een album voor de allertijdenlijsten dit. Zelf vind ik het inmiddels zijn op één na beste van allemaal.Geen plaats in de top 250?
0
geplaatst: 8 januari 2018, 21:05 uur
Edgar18 schreef:
(quote)
De nummer 250 staat bij 73 mensen in hun top tien en dit album 'maar' bij 33 mensen dus ik vrees van niet nee.. Nummer 249 Midlake staat bij 34 users in de top 10.
0
geplaatst: 9 januari 2018, 07:38 uur
0
geplaatst: 16 januari 2018, 20:43 uur
Edgar18 schreef:
Met 73 noteringen sta je sowieso in de top 250 hoor. Dik top 100 zelfs.(quote)
De nummer 250 staat bij 73 mensen in hun top tien en dit album 'maar' bij 33 mensen dus ik vrees van niet nee. Komt nog wel, absoluut een album voor de allertijdenlijsten dit. Zelf vind ik het inmiddels zijn op één na beste van allemaal.
0
geplaatst: 16 januari 2018, 20:43 uur
Interessant wat je af en toe aan de onderkant van de top 250 tegenkomt. Nu o.a. Gazpacho - Night (2007) op 245. 
Ook opvallend dat Van Halen - Van Halen (1978) vrij ruim in de top 250 staat (#230).
En The Boss heeft er nu een vierde bij: Bruce Springsteen & The E Street Band - Live/1975-85 (1986)
The War On Drugs is hard op weg op het zevende 10s-album in de top 100 te worden.

Ook opvallend dat Van Halen - Van Halen (1978) vrij ruim in de top 250 staat (#230).
En The Boss heeft er nu een vierde bij: Bruce Springsteen & The E Street Band - Live/1975-85 (1986)
The War On Drugs is hard op weg op het zevende 10s-album in de top 100 te worden.
0
geplaatst: 21 februari 2018, 20:41 uur
Stuitte zojuist op The Jimi Hendrix Experience - Are You Experienced (1967)
Verbazingwekkend dat een album met 827 stemmen en een gemiddelde van 4,22* de top 250 niet eens haalt. Volgens mij stond deze er ten tijde van de oude telling wel in (en volgens mij dik ook).
Ik herinner me nog wel dat het opvallend was dat een plaat als Leonard Cohen - Songs of Leonard Cohen (1967) er niet in stond, maar die is met de nieuwe puntentelling 'gewoon' (dik) in de top 250 te vinden.
In ieder geval denk ik niet dat er ook maar één plaat is die überhaupt bij de 'prestatie' van Jimi Hendrix in de buurt komt: zo'n hoog gemiddelde én zoveel stemmen en toch niet in de Top 250.
edit: de enige die ik kan heugen is Angus & Julia Stone - Down the Way (2010)
Verbazingwekkend dat een album met 827 stemmen en een gemiddelde van 4,22* de top 250 niet eens haalt. Volgens mij stond deze er ten tijde van de oude telling wel in (en volgens mij dik ook).
Ik herinner me nog wel dat het opvallend was dat een plaat als Leonard Cohen - Songs of Leonard Cohen (1967) er niet in stond, maar die is met de nieuwe puntentelling 'gewoon' (dik) in de top 250 te vinden.
In ieder geval denk ik niet dat er ook maar één plaat is die überhaupt bij de 'prestatie' van Jimi Hendrix in de buurt komt: zo'n hoog gemiddelde én zoveel stemmen en toch niet in de Top 250.
edit: de enige die ik kan heugen is Angus & Julia Stone - Down the Way (2010)
0
Misterfool
geplaatst: 21 februari 2018, 21:09 uur
chevy93 schreef:
Waarschijnlijk ook het langstdurende album in de top 250, met 3.5 uur.
Reign in Blood (1986) is waarschijnlijk het kortste album in de top 250, met 29 minuten.
0
geplaatst: 23 februari 2018, 09:37 uur
chevy93 schreef:
Interessant wat je af en toe aan de onderkant van de top 250 tegenkomt. Nu o.a. Gazpacho - Night (2007) op 245.
.
De nieuwe methode blijkt voordelig voor de progrock. Na de entry van o.a. Red, Script for a Jester's Tear en Crime of the Century (die allen ruimschoots lijken te blijven) is nu ook Jethro Tull - Thick as a Brick (1972) doorgedrongen tot de top 250. Interessant wat je af en toe aan de onderkant van de top 250 tegenkomt. Nu o.a. Gazpacho - Night (2007) op 245.
. Mijn album is het overigens niet, maar dat terzijde.
* denotes required fields.