De Site / Algemeen / Uitschrijven
zoeken in:
0
geplaatst: 8 december 2022, 15:32 uur
heartofsoul schreef:
Diverse malen ben ik met Duco van Deugen in discussie geraakt (moet kunnen tóch?), maar het zou mij spijten als dat bijgedragen heeft aan zijn besluit.
Diverse malen ben ik met Duco van Deugen in discussie geraakt (moet kunnen tóch?), maar het zou mij spijten als dat bijgedragen heeft aan zijn besluit.
Dit is een discussiesite, dus dat moet zeker kunnen, zolang het gezellig blijft.
1
geplaatst: 8 december 2022, 18:26 uur
Wandelaar schreef:
Dit is een discussiesite, dus dat moet zeker kunnen, zolang het gezellig blijft.
(quote)
Eens ,als iedereen dezelfde mening/smaak deelt,dan word het vrij saai
Net zoiets dat iedereen van mening is,dat een auto grijs moet zijn
kun je dan voorstellen hoe het beeld is op de snelweg
Dat is met muziek hetzelfde beeld ,ik hou bv niet van Jazz of NLtalige hoempapavolksmuziek
maar ik vind toch dat het nooit mag verdwijnen
Want andere mensen hebben nu eenmaal zo'n smaak
En daar moet je idd respect voor hebben
6
geplaatst: 8 december 2022, 19:24 uur
heartofsoul schreef:
...in discussie geraakt (moet kunnen tóch?)...
...in discussie geraakt (moet kunnen tóch?)...
Wandelaar schreef:
Dit is een discussiesite, dus dat moet zeker kunnen...
Dit is een discussiesite, dus dat moet zeker kunnen...
teus schreef:
Eens...
Hier ga ik niet tegenin, ook al is dit een discussiesite.Eens...
0
geplaatst: 2 januari 2023, 13:44 uur
Jammer dat Soledad zich heeft uitgeschreven, zo'n jazz liefhebber gaat wel gemist worden.
0
geplaatst: 2 januari 2023, 13:49 uur
Zeker enorm jammer. Soledad was een jazzkenner bij uitstek en van enorme toegevoegde waarde. Keek altijd uit naar zijn schrijfsels. De site wordt weer net een beetje leger
0
geplaatst: 2 januari 2023, 13:50 uur
Ik zag het ook net toen ik aan het lezen was bij een plaat van Eric Dolphy.
Een gemis, als jazzleek las ik zijn stukjes bij jazz-albums zeer graag.
Een gemis, als jazzleek las ik zijn stukjes bij jazz-albums zeer graag.
0
geplaatst: 2 januari 2023, 13:52 uur
Absoluut een gemis.
Hopelijk gaat het goed met hem. Zijn nieuwjaarspost in wat draai je nu? was nochtans optimistisch.
Hopelijk gaat het goed met hem. Zijn nieuwjaarspost in wat draai je nu? was nochtans optimistisch.
0
geplaatst: 2 januari 2023, 14:11 uur
Darkwaver heeft zich vrijdag uitgeschreven zie ik, ook een vrij actieve user.
0
ohmusica
geplaatst: 2 januari 2023, 14:16 uur
Voor serieuze jazz-liefhebbers valt hier weinig te zoeken, dan vindt je hier ook weinig weerklank. Heeft ook met de inrichting van deze site te maken, wat populair is vindt hier makkelijker zijn weg met meer respons en erkenning. Maar op andere plekken zie je dat ook wel, zoals radio, tv, concertzalen, festivals . Daarnaast hebben streamingsdiensten ervoor gezorgd dat bijna elke niche bedient wordt. En via internet is er overal wel ergens informatie te vinden of om zich ergens onder gelijken te begeven.
0
geplaatst: 2 januari 2023, 15:40 uur
Mausie schreef:
Die is weer onder een van zijn oudere aliassen actief.
0
geplaatst: 2 januari 2023, 15:53 uur
Tuurlijk is het een groot gemis als een *groot* promotor (en kenner) van een bepaald genre hier verdwijnt. Zonder verder namen te noemen, weten we al te goed wat dat voor bepaalde genres (electronic, ambient en nu dan jazz - genres die me na aan het hart liggen) heeft betekend - we hebben 't er nog regelmatig over 
Soledad, Tollie het ga je goed - wat mij betreft een standing invitation to reincarnate, net als die ander user, een zekere drummer, dat ook te allen tijde mag doen. Stoppen met MuMe hoort niet bij de goede nieuwjaarsvoornemens

Soledad, Tollie het ga je goed - wat mij betreft een standing invitation to reincarnate, net als die ander user, een zekere drummer, dat ook te allen tijde mag doen. Stoppen met MuMe hoort niet bij de goede nieuwjaarsvoornemens

0
geplaatst: 2 januari 2023, 15:55 uur
ohmusica schreef:
Voor serieuze jazz-liefhebbers valt hier weinig te zoeken.
Voor serieuze jazz-liefhebbers valt hier weinig te zoeken.
Dat was inderdaad ook het sentiment bij het bericht dat hij mod af ging zijn:
Er zijn internationale communities waar veel andere idioten zijn te vinden die naar jazz durven te luisteren en daar ben ik een stuk actiever. Ik heb het hier altijd ontzettend naar mijn zin gehad en ga dus zeker mijn account (nog) niet opzeggen
Jammer Soledad, tot ooit in de andere communes
3
geplaatst: 2 januari 2023, 16:16 uur
Op zich vind ik een statement als Voor serieuze jazz-liefhebbers valt hier weinig te zoeken niet alleen vrij pretentieus, ik vind het ook vrij elitair.
Het werk van een zendeling gaat nou eenmaal niet over rozen - en kwantiteit is niet essentieel (immers elke gewonnen ziel telt). Als je een vergelijkbare redenering toepast t.a.v. Noorwegen dan had Ansgarius het bijv nooit de moeite gevonden om het christelijk geloof in Noorwegen (hier zijn weinig christenen) te verkondigen en zouden we nu wellicht eens in de 10 jaar worden overvallen door hordes Vikingen.
Het werk van een zendeling gaat nou eenmaal niet over rozen - en kwantiteit is niet essentieel (immers elke gewonnen ziel telt). Als je een vergelijkbare redenering toepast t.a.v. Noorwegen dan had Ansgarius het bijv nooit de moeite gevonden om het christelijk geloof in Noorwegen (hier zijn weinig christenen) te verkondigen en zouden we nu wellicht eens in de 10 jaar worden overvallen door hordes Vikingen.
0
geplaatst: 2 januari 2023, 16:27 uur
Dus jazz is een religie en mainstream muziekluisteraars zijn Vikingen?
0
geplaatst: 2 januari 2023, 16:59 uur
Jammer inderdaad, las zijn stukjes altijd met veel plezier en het inspireerde en enthousiasmeerde mij ook om meer naar jazz te luisteren. Dat laatste zal ik alvast niet afleren, dus moest je dit toch lezen, bedankt daarvoor Soledad!
0
geplaatst: 2 januari 2023, 17:54 uur
Jammer van Soledad inderdaad, een serieuze aderlating voor de jazz-liefhebbers op deze site.
0
geplaatst: 2 januari 2023, 19:29 uur
Ja, wat een kutzooi. Hij wist de jazz pareltjes er wel uit te vissen en dan ook nog met een enthousiast verhaal onder de aandacht te brengen. Uitschrijven is wel een zeer drastische stap, maar je zult je reden hebben.
Ik wens je het beste P. bedankt voor de vele jaren gedeeld jazz enthousiasme.
Ik wens je het beste P. bedankt voor de vele jaren gedeeld jazz enthousiasme.
2
geplaatst: 3 januari 2023, 16:04 uur
Altijd zonde als een kleurrijke gebruiker afscheid neemt. Dus mocht je dit lezen: ondanks dat ik inderdaad niet zo jazz-minded ben las ik jouw bijdrages graag.
En tegelijkertijd wil ik eenieder op het hart drukken om liever met de stille trom te vertrekken dan helemaal te verdwijnen, want het is eeuwig zonde dat je nu helemaal niet meer kunt putten uit de rijke stemgeschiedenis van zo iemand.
En tegelijkertijd wil ik eenieder op het hart drukken om liever met de stille trom te vertrekken dan helemaal te verdwijnen, want het is eeuwig zonde dat je nu helemaal niet meer kunt putten uit de rijke stemgeschiedenis van zo iemand.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 5 januari 2023, 10:23 uur
Soledad weg...
Het was altijd een plezier in zijn stemmenlijst te grasduinen en zijn bijdrages te lezen.
Het was altijd een plezier in zijn stemmenlijst te grasduinen en zijn bijdrages te lezen.
14
Casartelli (moderator)
geplaatst: 5 januari 2023, 10:35 uur
Ik herinner me Soledad in de eerste plaats als een fijne collega-mod, maar ik ben dan ook niet echt een jazzliefhebber.
In het bericht dat aerobag aanhaalt, gaf Soledad wel al aan dat hij weinig interactie ervoer. Niet alleen waren er weinig echt actieve jazzliefhebbers met wie hij ervaringen kon uitwisselen, ook qua reacties van de wat passievere jazzliefhebbers hield het kennelijk niet over. Ik lees nu dat veel mensen zijn stukjes wel graag lazen.
Zonder nou iemand in het bijzonder te willen aanspreken... het kan nooit kwaad zulke waardering af en toe ook gewoon uit te spreken
In het bericht dat aerobag aanhaalt, gaf Soledad wel al aan dat hij weinig interactie ervoer. Niet alleen waren er weinig echt actieve jazzliefhebbers met wie hij ervaringen kon uitwisselen, ook qua reacties van de wat passievere jazzliefhebbers hield het kennelijk niet over. Ik lees nu dat veel mensen zijn stukjes wel graag lazen.
Zonder nou iemand in het bijzonder te willen aanspreken... het kan nooit kwaad zulke waardering af en toe ook gewoon uit te spreken

6
geplaatst: 5 januari 2023, 18:23 uur
Persoonlijk vind ik het een mooi en waardig stukje tekst wat je hierboven hebt geplaatst, Casper.
0
geplaatst: 5 januari 2023, 18:48 uur
Las de stukjes graag van Soledad, prachtig waren de afbeeldingen bij "wat draai je nu".
Jammer, erg jammer.
Jammer, erg jammer.
0
geplaatst: 6 januari 2023, 12:11 uur
Oei, had de laatste tijd heel veel aan de stemmen en berichten van Soledad in mijn ontdekkingstocht door de jaren '50 en '60.
Gelukkig staan de berichten er nog wel. Als iemand weet waar ik zijn beoordelingen op andere sites kan vinden, mag je me een pm sturen.
Gelukkig staan de berichten er nog wel. Als iemand weet waar ik zijn beoordelingen op andere sites kan vinden, mag je me een pm sturen.
5
geplaatst: 6 januari 2023, 14:47 uur
Als we dan toch bezig zijn met te laat waardering uitspreken naar vertrokken ware (jazz) liefhebbers.
Jammer dat Dardan eind van de zomer ineens weg was. Ik heb altijd erg genoten van zijn oprechte en persoonlijke proza bij bekende en minder bekende oude jazz klassiekers.
Personen die albums en muziek op een enthousiaste en onderhoudende manier weten te beschrijven zouden door de eigenaar gesubsidieerd moeten worden om ze te behouden als mume cultureel erfgoed...Of stuur ze ieder geval een kerstpakket
Jammer dat Dardan eind van de zomer ineens weg was. Ik heb altijd erg genoten van zijn oprechte en persoonlijke proza bij bekende en minder bekende oude jazz klassiekers.
Personen die albums en muziek op een enthousiaste en onderhoudende manier weten te beschrijven zouden door de eigenaar gesubsidieerd moeten worden om ze te behouden als mume cultureel erfgoed...Of stuur ze ieder geval een kerstpakket

3
geplaatst: 6 januari 2023, 22:18 uur
N.a.v. de reacties op het uitschrijven van Soledad, heeft Pim mij gevraagd de links naar zijn accounts op andere muzieksites met jullie te delen. Hij zou het leuk vinden om contact te blijven houden met anderen via (een van) deze profielen:
Pim op RYM
Pim op Steve Hoffman
Pim op organissimo
Pim op RYM
Pim op Steve Hoffman
Pim op organissimo
4
geplaatst: 7 januari 2023, 08:55 uur
Aardig.
Niet vanwege hem in het bijzonder, maar kun je voor de leuke contacten op musicmeter niet net zo goed gewoon ingeschreven blijven op onze site?
Niet vanwege hem in het bijzonder, maar kun je voor de leuke contacten op musicmeter niet net zo goed gewoon ingeschreven blijven op onze site?
* denotes required fields.