De Site / Algemeen / Uitschrijven
zoeken in:
1
geplaatst: 11 februari 2023, 13:33 uur
Ik kijk niet zo vaak in dit topic, maar lees dit nu pas. Best schrikken, want weliswaar heb ik nooit direct contact gehad met heartofsoul, maar toch kwam ik zijn bijdragen vaak tegen bij albums die we kennelijk allebei konden waarderen. Een gewaardeerde user wat mij betreft, met een afgewogen en goed gemotiveerd oordeel en een grote kennis van en liefde voor muziek. Ik merk sowieso dat het spaarzame aandeel aan oudere muziekliefhebbers op deze site elkaar bij oudere albums regelmatig virtueel tegenkomt. En dat leidt vaak tot wederzijdse herkenning en waardering, ook al ken je elkaar niet persoonlijk.
Verdrietig om dit te moeten lezen. Heel veel sterkte gewenst, Nico, en ook voor familie en vrienden.
Verdrietig om dit te moeten lezen. Heel veel sterkte gewenst, Nico, en ook voor familie en vrienden.
2
geplaatst: 11 februari 2023, 15:54 uur
Prachtig initiatief nlkink!
Ook namens mij veel sterkte toegewenst aan heartofsoul
We hebben geloof ik een paar keer wat meningen gedeeld met elkaar over wat albums maar verder dan dat niet.
Moeilijk om de juiste woorden te vinden maar je was hier zo te zien zeker geliefd!
Ook namens mij veel sterkte toegewenst aan heartofsoul
We hebben geloof ik een paar keer wat meningen gedeeld met elkaar over wat albums maar verder dan dat niet.
Moeilijk om de juiste woorden te vinden maar je was hier zo te zien zeker geliefd!
1
geplaatst: 11 februari 2023, 20:55 uur
Toch regelmatig "gesproken" met heartofsoul. We hebben vaak raakvlakken op muzieksmaak. Sterkte allemaal.
38
geplaatst: 15 februari 2023, 11:21 uur
Beste mensen,
Een kleine update aangaande heartofsoul. De eerste poststukken zijn inmiddels bij Nico aangekomen. Hieronder het integrale berichtje van zijn broer:
Een kleine update aangaande heartofsoul. De eerste poststukken zijn inmiddels bij Nico aangekomen. Hieronder het integrale berichtje van zijn broer:
Namens Nico bedankt voor het doen toekomen van het poststuk met hartverwarmende reacties van de leden van het muziekforum. Nico was zichtbaar geroerd door zoveel aandacht en hij bedankt de forumleden voor hun medeleven.
11
geplaatst: 22 februari 2023, 15:53 uur
3
panjoe (moderator)
geplaatst: 2 maart 2023, 13:49 uur
Ik zag net dat Poa zich heeft uitgeschreven. 
Toch een gebruiker die bijna bij elk interessant electronic/dance album wel een stem had geplaatst, en tussen wiens stemmen ik graag grasduinde. Als hij ergens een berichtje schreef, dan was dat altijd wel een goeie maatstaf voor de plaat.
Het ga je goed!

Toch een gebruiker die bijna bij elk interessant electronic/dance album wel een stem had geplaatst, en tussen wiens stemmen ik graag grasduinde. Als hij ergens een berichtje schreef, dan was dat altijd wel een goeie maatstaf voor de plaat.
Het ga je goed!
1
geplaatst: 2 maart 2023, 13:54 uur
Ah, da's kut. Ook voor mij iemand bij wie ik wel eens een album uit de stemmenlijst pikte.
0
geplaatst: 2 maart 2023, 14:02 uur
Inderdaad een user die je veel tegenkwam bij de betere eletronic-albums. Spijtig.
0
ohmusica
geplaatst: 2 maart 2023, 14:35 uur
Als mensen zich uitschrijven, zou je hun naar de redenen kunnen vragen, misschien kan je daar lering uit trekken om de website te verbeteren.
Ik zie vaak dat mensen zich uitschrijven met een specifieke voorkeur en muzikale interesse, maar zou het kunnen zijn dat hun bijdragen wat ondergesneeuwd raken en verdwijnen in het grotere geheel of de respons wat tegenvalt.
Ik zie vaak dat mensen zich uitschrijven met een specifieke voorkeur en muzikale interesse, maar zou het kunnen zijn dat hun bijdragen wat ondergesneeuwd raken en verdwijnen in het grotere geheel of de respons wat tegenvalt.
0
geplaatst: 2 maart 2023, 14:45 uur
ohmusica schreef:
Als mensen zich uitschrijven, zou je hun naar de redenen kunnen vragen, misschien kan je daar lering uit trekken om de website te verbeteren.
Ik ben het met je eens. Maar zou daar dan je interesse voor onze site van af moeten hangen, is de volgende vraag.
Natuurlijk verdwijnen je berichten in de loop van de tijd, als andere leden ook reageren. Dat is inherent aan elke site.
0
ohmusica
geplaatst: 2 maart 2023, 15:11 uur
musician schreef:
Ik ben het met je eens. Maar zou daar dan je interesse voor onze site van af moeten hangen, is de volgende vraag.
Natuurlijk verdwijnen je berichten in de loop van de tijd, als andere leden ook reageren. Dat is inherent aan elke site.
(quote)
Dat berichten worden opgevolgd is normaal. Maar ik zie dat in het forum in de wat meer speciale fora weinig gebeurd. Daar is weinig respons op, behalve de zeer populaire onderwerpen, of persoonlijk getinte initiatieven. ik vind dat best een wat minder punt bij MM. Ik zit ook op Tweakers en daar zie ik dat specifieke rubrieken (niches) het erg goed doen en het lang uithouden en inhoudelijk blijven. Tweakers bereikt natuurlijk wel een groter publiek. ….
MM doet het wel goed, w.b. stemmen en meningen op releases, iedereen kan wel iets kwijt al dan niet met onderbouwing. MM heeft meer iets van social media, als twitter en facebook e.d. vind ik.
0
geplaatst: 2 maart 2023, 16:19 uur
ohmusica schreef:
Gaat te ver voor mij. Ik word ongeveer tureluurs van al die zgn goedbedoelde follow-up mails - bij een product geleverd via e-commerce - met de vraag naar de 'koopervaring' dan wel 'procesbeleving'. Vraag me serieus af wat de zin ervan is - ooit meegemaakt dat de kassiere bij AH vroeg: en meneer, hoe was u winkelervaring vandaag; komt u nog eens terug, zou u ons aanbevelen?
Loop het bos in, zou ik dan denken. Waarom zouden afhakers iets moeten toelichten? Een site - in de vorige eeuw zou je MuMe een vortal hebben genoemd - heeft een haal- en een brengfunctie (info), zo lang als die in balans is voor een user, is er geen pijn. Ok, soms is het zwatel-level (heen en weer geklessebes) erg hoog, maar daar doe je zelf ook wel 'ns aan mee. Op het moment dat de onbalans te hoog is, haak je af, en dan gaat de gluurfrequentie omlaag. Uitschrijven is een stap verder, da's net als stoppen met snoepen en dan iedere keer een kruisteken maken - "wijk Satan"- als je de zelf-scheppen-bakken van Kruidvat etc voorbij loopt - bij Ikea zijn die gelukkig verdwenen tgv Covid.
Nogmaals, het is een individuele keuze en soms heeft iemand de behoefte een statement te maken. Jammer, in dit geval, maar so be it.

2
geplaatst: 2 maart 2023, 16:29 uur
Mjuman schreef:
ooit meegemaakt dat de kassiere bij AH vroeg: en meneer, hoe was u winkelervaring vandaag; komt u nog eens terug, zou u ons aanbevelen?
(quote)
ooit meegemaakt dat de kassiere bij AH vroeg: en meneer, hoe was u winkelervaring vandaag; komt u nog eens terug, zou u ons aanbevelen?
Iets dergelijks gebeurt me wel steeds vaker bij de Kruidvat / Etos. "Heeft u alles kunnen vinden vandaag?"
0
ohmusica
geplaatst: 2 maart 2023, 16:44 uur
Koenr schreef:
Iets dergelijks gebeurt me wel steeds vaker bij de Kruidvat / Etos. "Heeft u alles kunnen vinden vandaag?"
(quote)
Het maakt wel wat uit of het gemeend is of een riedeltje om niks. Het is nooit weg, misschien levert het wat op dan alleen maar zeggen 'oh wat jammer' of 'zonde'..
1
panjoe (moderator)
geplaatst: 2 maart 2023, 16:49 uur
Iemand zal zich niet voor niets uitschrijven, het is ook een beetje raar om achter iemand die zich uitschrijft aan te gaan om ze naar hun redenen te vragen. Men is ons (mede-users) geen uitleg verschuldigd.
0
geplaatst: 2 maart 2023, 16:50 uur
ohmusica schreef:
Het maakt wel wat uit of het gemeend is of een riedeltje om niks. Het is nooit weg, misschien levert het wat op dan alleen maar zeggen 'oh wat jammer' of 'zonde'..
(quote)
Het voelt in ieder geval meer als een verplichting van hogerop, dan als een gemeende vraag. Wellicht ben ik te cynisch.
0
geplaatst: 2 maart 2023, 16:53 uur
Koenr schreef:
(quote)
Helpt ook om eventueel wat extra's te verkopen. En soms zijn de ordeningsprincipes van een Etos lastig te doorgronden; ik kan alinea's volschrijven over de soms bizarre ordeningsprincipes van Lidl of AH.
Dat wel - daaraan merk je dat verkooptraining ook voor kassa- en baliemedewerkers steeds vaker wordt toegepast. Weet nog dat ik bij de eerste (business) trip naar de US (in '95) overal - Macy's, Wherehouse Records bijv - overal door personeel werd begroet - hello, how are you today, sir - ik vond dat verfrissend tov NL, waar ik destijds gewend was aan kassieres van aanpalende kassa's die langs de klant heenkletsten.
En panjoe heeft natuurlijk gelijk. Stel je diezelfde Etos (dan wel Kruidvat) voor waar die baliemedewerkster aan je vraagt geen condooms vandaag?
1
ohmusica
geplaatst: 2 maart 2023, 17:29 uur
panjoe schreef:
Iemand zal zich niet voor niets uitschrijven, het is ook een beetje raar om achter iemand die zich uitschrijft aan te gaan om ze naar hun redenen te vragen. Men is ons (mede-users) geen uitleg verschuldigd.
Zeker niet en nooit, vanuit die houding moet je ook niet iemand gaan bevragen, dat verschuldigd zijn is foute boel.
0
ohmusica
geplaatst: 2 maart 2023, 17:31 uur
Mjuman schreef:
Helpt ook om eventueel wat extra's te verkopen. En soms zijn de ordeningsprincipes van een Etos lastig te doorgronden; ik kan alinea's volschrijven over de soms bizarre ordeningsprincipes van Lidl of AH.
Dat wel - daaraan merk je dat verkooptraining ook voor kassa- en baliemedewerkers steeds vaker wordt toegepast. Weet nog dat ik bij de eerste (business) trip naar de US (in '95) overal - Macy's, Wherehouse Records bijv - overal door personeel werd begroet - hello, how are you today, sir - ik vond dat verfrissend tov NL, waar ik destijds gewend was aan kassieres van aanpalende kassa's die langs de klant heenkletsten.
En panjoe heeft natuurlijk gelijk. Stel je diezelfde Etos (dan wel Kruidvat) voor waar die baliemedewerkster aan je vraagt geen condooms vandaag?
(quote)
Ja erg leuke voorbeelden, vertel mij wat. Ik ken nog wel wat anekdotes ophalen.
0
ohmusica
geplaatst: 2 maart 2023, 17:33 uur
Koenr schreef:
Het voelt in ieder geval meer als een verplichting van hogerop, dan als een gemeende vraag. Wellicht ben ik te cynisch.
(quote)
Ook de verplichting van hogerop, ja dank u..
0
geplaatst: 2 maart 2023, 19:04 uur
Tjonge - het zit wel diep, he? Als jij op je werk de telefoon aanneemt, is dat ook een verplichting die je van hogerop is opgelegd. Het werkt minder verstorend (en dus prettiger) als je niet regelmatig dat ding hoeft op te nemen.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 2 maart 2023, 19:19 uur
Mjuman schreef:
Twee Herman Finkersreferenties in één stukje, je zou voor minder.Helpt ook om eventueel wat extra's te verkopen. En soms zijn de ordeningsprincipes van een Etos lastig te doorgronden; ik kan alinea's volschrijven over de soms bizarre ordeningsprincipes van Lidl of AH.
0
geplaatst: 2 maart 2023, 19:33 uur
Jammer van Poa, las graag zijn reacties op de elektronische releases. Ze waren altijd inspirerend.
Mijn eerste ervaring in de US was vergelijkbaar, alleen ervoer ik het als storend. De begroeting was overal vergelijkbaar 'vriendelijk', maar de emotie op hun gezicht gaf eerder een ongeïnteresseerde indruk. Liever 1 gemeende begroeting dan 10 verplichte begroetingen. Misschien dat het in '95 nog oprecht was, in 2014 allesinds niet meer
Mjuman schreef:
Weet nog dat ik bij de eerste (business) trip naar de US (in '95) overal - Macy's, Wherehouse Records bijv - overal door personeel werd begroet - hello, how are you today, sir - ik vond dat verfrissend tov NL
Weet nog dat ik bij de eerste (business) trip naar de US (in '95) overal - Macy's, Wherehouse Records bijv - overal door personeel werd begroet - hello, how are you today, sir - ik vond dat verfrissend tov NL
Mijn eerste ervaring in de US was vergelijkbaar, alleen ervoer ik het als storend. De begroeting was overal vergelijkbaar 'vriendelijk', maar de emotie op hun gezicht gaf eerder een ongeïnteresseerde indruk. Liever 1 gemeende begroeting dan 10 verplichte begroetingen. Misschien dat het in '95 nog oprecht was, in 2014 allesinds niet meer

0
geplaatst: 2 maart 2023, 19:38 uur
Een ongemeende, sociale verplichting van hogerop ergert mij ook inderdaad. Al kan het in de V.S. nog erger; daar menen sommigen zich gezalfd door een bepaald wezen hogerop. 

1
geplaatst: 2 maart 2023, 19:51 uur
Je zult maar werken in de commercie en/of dienstverlening in een omgeving waar omzet telt. Dan wordt je op een bepaald moment echt wel duidelijk gemaakt dat je inbreng op prijs wordt gesteld en van belang is voor handhaving van je dienstverband (in goed Nederlands: je best doen).
C'est le ton qui fait la musique. En er is genoeg valsklinkende muziek
C'est le ton qui fait la musique. En er is genoeg valsklinkende muziek

7
Deranged
geplaatst: 7 maart 2023, 18:15 uur
Johnny Marr schreef:
Deranged is mijn schuld, mea culpa. Beef met 'm gehad.
Ook benieuwd hoe het met Arrie is gesteld. We denken aan je broeder, en we missen je
En verder ook heel veel moed aan heartofsoul die ik niet ken, maar moet verschrikkelijk zijn om dat te moeten meemaken!!
(quote)
Deranged is mijn schuld, mea culpa. Beef met 'm gehad.
Ook benieuwd hoe het met Arrie is gesteld. We denken aan je broeder, en we missen je

En verder ook heel veel moed aan heartofsoul die ik niet ken, maar moet verschrikkelijk zijn om dat te moeten meemaken!!
Lijkt me iets te veel eer voor jezelf.
Waren meerdere pussy boys actief op dat moment waar ik tabak van had.
Ben nog regelmatig teruggekeerd hier om mijn eigen berichten terug te lezen, een geschenk voor deze site.
Alles gaat beter dan ooit, ik waardeer de gedachte.
Misschien dat ik vanaf nu weer af en toe iets kom droppen we zien wel.
6
geplaatst: 7 maart 2023, 18:35 uur
Deranged schreef:
Ben nog regelmatig teruggekeerd hier om mijn eigen berichten terug te lezen, een geschenk voor deze site.
Deranged schreef:
10
Deranged
geplaatst: 7 maart 2023, 18:40 uur
Dit soort kleingeestigheden zou ik dan voor lief moeten nemen.
Wil het voor mij ooit nog wat worden hier.
Ach ja, haters blijven schraal en haten.
Dat weten we natuurlijk allemaal.
Mijn wervelende teksten op het ritme van de zinderende bomba bitch of the bongo jungle beat kennen veel liefhebbers.
Inclusief mijzelf.
Dat staat hoe dan ook als een paal boven water doe je niks aan.
Wil het voor mij ooit nog wat worden hier.
Ach ja, haters blijven schraal en haten.
Dat weten we natuurlijk allemaal.
Mijn wervelende teksten op het ritme van de zinderende bomba bitch of the bongo jungle beat kennen veel liefhebbers.
Inclusief mijzelf.
Dat staat hoe dan ook als een paal boven water doe je niks aan.
* denotes required fields.