De Site / Algemeen / Uitschrijven
zoeken in:
0
geplaatst: 18 januari 2016, 18:40 uur
Tuktak en Ozric Spacefolk (Kingsnake in het verleden? Aha) uitgeschreven?
Zeker bekende namen. Had er geen direct contact mee, maar ze hielpen me (voor hun onbewust) nogal eens aan inspiratie, vooral Tuktak in de "dance" afdeling. Erg jammer dit, maar begrijpelijk (in ieder geval in het geval van OS).
Zelf heb ik de laatste maand ook diverse topics af moeten kappen om het hiero leuk te houden. Maar m'n account verwijderen? Mij te rigoureus, al weet je maar nooit.
Zeker bekende namen. Had er geen direct contact mee, maar ze hielpen me (voor hun onbewust) nogal eens aan inspiratie, vooral Tuktak in de "dance" afdeling. Erg jammer dit, maar begrijpelijk (in ieder geval in het geval van OS).
Zelf heb ik de laatste maand ook diverse topics af moeten kappen om het hiero leuk te houden. Maar m'n account verwijderen? Mij te rigoureus, al weet je maar nooit.
0
geplaatst: 18 januari 2016, 19:33 uur
Jammer van Ozric !! Hopelijk komt hij nog terug.
Tuktak kende ik niet.
Tuktak kende ik niet.
0
geplaatst: 18 januari 2016, 19:37 uur
Toch bekende namen. Zeker jammer. Het is rigoreus, maar ik snap het wel. Heb in het verleden zelf ook twee keer op het punt gestaan het zo te doen.
0
geplaatst: 18 januari 2016, 19:38 uur
Tuktak ben ik ook niet zo veel tegengekomen. Ozric betreur ik toch wel. Hij had naast een voorkeur voor prog, ook nog eens een groot zwak voor Queen en daar zit wel wat overlap met mijn voorkeuren (dus muzieksmaak had hij wel
). Daarnaast mocht ik zijn stukken graag lezen, al was ik het niet altijd met hem eens. Maar dat is meestal ook juist interessant.
). Daarnaast mocht ik zijn stukken graag lezen, al was ik het niet altijd met hem eens. Maar dat is meestal ook juist interessant.
0
geplaatst: 18 januari 2016, 19:43 uur
Ozric is wel plotsklaps..! Gisteren was ie nog enthousiast aan het posten in het fotoboek!
0
geplaatst: 18 januari 2016, 19:44 uur
Weer tweemaal zonde
Met Tuktak's muzieksmaak had ik wat meer, wel een aantal fijne ontdekkingen gedaan via hem
Met Tuktak's muzieksmaak had ik wat meer, wel een aantal fijne ontdekkingen gedaan via hem

0
geplaatst: 18 januari 2016, 21:43 uur
Waar is die cheerleader-smiley als je hem nodig hebt?!
Via Tuktak's stemmenlijst ook al heel wat moois ontdekt, zonde!
0
geplaatst: 18 januari 2016, 22:13 uur
Ik stoor mij vooral steeds meer aan de grote reclames; vooral op de smartphone, waardoor ik steeds meer zin heb om op musicmeter actief te zijn.
Het is meer een reclameblok met daartussen wat berichten.
Tevens heb ik het idee dat hierdoor ook de site trager wordt (kan ook tussen de oren zitten), en dan nodigt het gewoon minder uit.
Het zal in deze tijd wel niet anders kunnen, maar het werkt niet in het voordeel van MusicMeter.
Het is meer een reclameblok met daartussen wat berichten.
Tevens heb ik het idee dat hierdoor ook de site trager wordt (kan ook tussen de oren zitten), en dan nodigt het gewoon minder uit.
Het zal in deze tijd wel niet anders kunnen, maar het werkt niet in het voordeel van MusicMeter.
0
geplaatst: 18 januari 2016, 22:19 uur
Het werkt voor geen enkele site in het voordeel. Hier is de reclame inderdaad af en toe een doorn in het oog, maar in deze tijd is het wel heel begrijpelijk dat zoiets kan. Maar kan je met een donatie niet ook af zijn van de reclame op de smartphone?
0
geplaatst: 18 januari 2016, 22:19 uur
Ah dat is jammer zeg, Tuktak weg, die zag ik niet aankomen (maar goed, ik ben ook te passief hier om dat soort dingen echt mee te krijgen).
Maar vooral jammer vanwege:
...dat dus.
Maar vooral jammer vanwege:
...dat dus.
0
geplaatst: 18 januari 2016, 22:37 uur
Ozric, die zal ik wel missen, altijd goede berichten om je eigen smaak aan te slijpen.
0
geplaatst: 18 januari 2016, 22:53 uur
Zo, bijltjesdag op MuMe helaas. Stemmenlijst van tuktuk zeer veel geplunderd in het verleden, vaak aan het eind van het jaar om te zien wat ik allemaal gemist had. Ozric ook zonde, ik plukte nog wel eens onbekende electropop albums uit z'n stemmenlijst.
0
geplaatst: 18 januari 2016, 22:54 uur
0
geplaatst: 18 januari 2016, 23:43 uur
Wat betreft tuktak, zou het te maken hebben met de almaar marginaliserende rol die de elektronische genres hebben op dit forum, onder andere het gevolg van een uitgeputte bron van actieve gebruikers? Althans dat is mijn onderbuikgevoel. Hij was min of meer de enige nog met werkelijke kennis van zaken, stond in ieder geval eenzaam aan de top (klik).
0
geplaatst: 19 januari 2016, 00:15 uur
Ik heb enorm veel platen leren kennen dankzij tuktak, dus voor mij is dit wel een enorme teleurstelling. Door een gebrek aan tijd (en zin) kom ik amper in contact met de ietwat obscure titels, dus waren leden zoals tuktak, Sietse en in mindere mate sxsven (want die had wel een hele aparte smaak
) ietwat essentieel voor mijn muzikale ontdekking. Al had ik dit wel zien aankomen, want ik heb tuktak al maanden niet meer actief gezien. Van Ozric ben ik ondanks een verschil in mening enorm geschrokken, zeker als je weet dat die nog enkele minuten ervoor doodleuk iets postte.
En ik kan het eigenlijk wel begrijpen waarom men zich uitschrijft. Ik heb ook soms van die momenten waar ik me wil uitschrijven. Ik ben niet meer echt de actiefste tegenwoordig (ik heb me inmiddels beperkt tot het stemmen en af en toe post ik wel iets in het forum) en soms voelt MuMe ook aan als een last. Het stemmen op MuMe is zo diep ingebakken dat het soms onmogelijk is om gewoon even te genieten van de muziek. Voor ik lid was van MuMe beleefde ik een stuk meer plezier in het beluisteren en ontdekken van muziek.
) ietwat essentieel voor mijn muzikale ontdekking. Al had ik dit wel zien aankomen, want ik heb tuktak al maanden niet meer actief gezien. Van Ozric ben ik ondanks een verschil in mening enorm geschrokken, zeker als je weet dat die nog enkele minuten ervoor doodleuk iets postte. En ik kan het eigenlijk wel begrijpen waarom men zich uitschrijft. Ik heb ook soms van die momenten waar ik me wil uitschrijven. Ik ben niet meer echt de actiefste tegenwoordig (ik heb me inmiddels beperkt tot het stemmen en af en toe post ik wel iets in het forum) en soms voelt MuMe ook aan als een last. Het stemmen op MuMe is zo diep ingebakken dat het soms onmogelijk is om gewoon even te genieten van de muziek. Voor ik lid was van MuMe beleefde ik een stuk meer plezier in het beluisteren en ontdekken van muziek.
0
geplaatst: 19 januari 2016, 01:00 uur
Oei dat laatste is dan wel een ernstige conclusie van je verblijf op MuMe.
En daar ben ik hem nog steeds dankbaar voor, door hem is mijn muzikale voorliefde voor Zuid-Koreaanse meidengroepen zo'n twee jaar terug ontstaan
En daar ben ik hem nog steeds dankbaar voor, door hem is mijn muzikale voorliefde voor Zuid-Koreaanse meidengroepen zo'n twee jaar terug ontstaan

0
geplaatst: 19 januari 2016, 08:50 uur
bennerd schreef:
Maar kan je met een donatie niet ook af zijn van de reclame op de smartphone?
Maar kan je met een donatie niet ook af zijn van de reclame op de smartphone?
Ja, werkt gewoon voor het account, dus ook op de smartphone, echt heerlijk.
0
buizen
geplaatst: 19 januari 2016, 10:44 uur
hawkins schreef:
Wat betreft tuktak, zou het te maken hebben met de almaar marginaliserende rol die de elektronische genres hebben op dit forum, onder andere het gevolg van een uitgeputte bron van actieve gebruikers? Althans dat is mijn onderbuikgevoel.
Wat betreft tuktak, zou het te maken hebben met de almaar marginaliserende rol die de elektronische genres hebben op dit forum, onder andere het gevolg van een uitgeputte bron van actieve gebruikers? Althans dat is mijn onderbuikgevoel.
We zullen het nooit weten als iemand van de ene op de andere dag stopt, zonder achterlating van een reden. Dat laatste moet iemand zelf weten maar ik heb dan ook geen zin te filosoferen over het hoe en waarom. Het ga tuktak goed, zullen we dan maar zeggen.
0
geplaatst: 19 januari 2016, 11:39 uur
vigil schreef:
Aangezien hij in mijn updates stond was dit zover ik kan zien zijn laatste posting (drie minuten voor het uitschrijven)
Daughter - Not to Disappear (2016)
Aangezien hij in mijn updates stond was dit zover ik kan zien zijn laatste posting (drie minuten voor het uitschrijven)
Daughter - Not to Disappear (2016)
Ja, jammer van Ozric Spacefolk, toeval tegelijkertijd met hem Daughter aan het (her-)ontdekken. Kreeg de indruk dat zijn smaak vaak genoeg dicht bij het mijne zat.
Maar het is positief dat hij nu tijd heeft om andere, even zo leuke, dingen te doen. Succes verder!
0
geplaatst: 19 januari 2016, 12:53 uur
hawkins schreef:
Wat betreft tuktak, zou het te maken hebben met de almaar marginaliserende rol die de elektronische genres hebben op dit forum, onder andere het gevolg van een uitgeputte bron van actieve gebruikers? Althans dat is mijn onderbuikgevoel. Hij was min of meer de enige nog met werkelijke kennis van zaken, stond in ieder geval eenzaam aan de top (klik).
Dat zou zomaar kunnen. Ik zoek zelf mijn heil voor andere dan de mainstream-genres ook buiten MuMe.
0
Misterfool
geplaatst: 19 januari 2016, 13:18 uur
Mischien zou het een idee zijn om voor Niet-mainstreame genres op MuME; iets van een tip/review-topic te opennen. Ik denk dat er best wel veel MuMe'ers zijn met interesse in die genre's. Wordt het daar ook weer wat actiever. Zo heb ik best veel interesse in Techno, dub en Minimalisme.
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 19 januari 2016, 13:44 uur
Dat soort topics zijn er genoeg, maar die bloeden helaas steeds dood. Zie o.a. dit topic - niet geheel toevallig een initiatief van tuktak zelf. Met zijn vertrek zijn de overgebleven echt actieve electronic-liefhebbers op het forum vooral muzikale omnivoren, die ook de wat meer doorsnee MuMe muziek kunnen hebben.
0
geplaatst: 19 januari 2016, 14:05 uur
Deze heb je ook nog, daar valt nog wel wat inspiratie op te doen misschien?
0
Misterfool
geplaatst: 19 januari 2016, 14:13 uur
Maar die topics zijn specifiek voor electronic. Ik denk meer aan een tip/reviewtopic voor alle niet MuMe-mainstream muziek. Meer iets in de zin van een: hé, hier heb je iets buiten je comfortzone. Zodat een user de ene week die kekke zuid-koreaanse popband aan het beluisteren is en de andere week een breakcore artiest.
0
geplaatst: 19 januari 2016, 14:55 uur
panjoe schreef:
Met zijn vertrek zijn de overgebleven echt actieve electronic-liefhebbers op het forum vooral muzikale omnivoren, die ook de wat meer doorsnee MuMe muziek kunnen hebben.
Met zijn vertrek zijn de overgebleven echt actieve electronic-liefhebbers op het forum vooral muzikale omnivoren, die ook de wat meer doorsnee MuMe muziek kunnen hebben.
schuldig

0
buizen
geplaatst: 19 januari 2016, 17:06 uur
Misterfool schreef:
... Ik denk meer aan een tip/reviewtopic voor alle niet MuMe-mainstream muziek. Meer iets in de zin van een: hé, hier heb je iets buiten je comfortzone. Zodat een users de ene week die kekke zuid-koreaanse popband aan het beluisteren is en de andere week een breakcore artiest.
... Ik denk meer aan een tip/reviewtopic voor alle niet MuMe-mainstream muziek. Meer iets in de zin van een: hé, hier heb je iets buiten je comfortzone. Zodat een users de ene week die kekke zuid-koreaanse popband aan het beluisteren is en de andere week een breakcore artiest.
Los van nieuwsgierigheid naar wat is precies "MuMe-mainstreammuziek":
Ozric was nou net toevallig typisch iemand met (o.a.) die 'functie', voor mij. We hadden diverse raakvlakken in muziekvoorkeur maar hij hield van veel meer muziek, en luisterde er soms op z'n eigen manier naar (bijv. productietechnische invalshoek) en dat was altijd interessant om te volgen en zo leerde je nog eens wat andere muziek kennen. Kwam 'm daarnaast overal wel tegen in niet albumgebonden discussies.
Geen specifiek topic voor nodig, voor kennismaken met andere muziek. Gewoon lezen buiten de gebaande paden en eens wat luisteren.
Maar ja, meneer heeft het druk met zijn ambientproject en dat gaat natuurlijk voor.
Vind het wel een drastisch besluit.
0
geplaatst: 19 januari 2016, 17:20 uur
Ik vind het ook jammer dat Ozric Spacefolk en Tuktak de MusicMeter-site hebben verlaten. Zij waren twee grootgebruikers van deze site, met resp. 5.600 en 4.600 stemmen (veel meer dan die ca. 455 stemmen van mij).
Tuktak is zelfs twee jaar lang moderator geweest. Hij heeft mij nog een keer geholpen met het sluiten van een oude account van me, genaamd Adrirovers, nadat ik die bij hem had opgegeven (was wel laat moet ik toegeven, maar ik wist het wachtwoord mijn oude account niet meer, en die was gekoppeld aan een eerdere e-mail adres van mij, die ikzelf ook moest sluiten).
Tuktak is echter niet de enige (ex-)moderator die zich ooit heeft uitgeschreven. De inmiddels teruggekeerde YAK die van 2005 tot 2007 moderator was (in de tijd dat ik deze site enkel nog las), schreef zich eind 2008 ook een keer uit, heb ik wel eens gelezen.
Tuktak is zelfs twee jaar lang moderator geweest. Hij heeft mij nog een keer geholpen met het sluiten van een oude account van me, genaamd Adrirovers, nadat ik die bij hem had opgegeven (was wel laat moet ik toegeven, maar ik wist het wachtwoord mijn oude account niet meer, en die was gekoppeld aan een eerdere e-mail adres van mij, die ikzelf ook moest sluiten).
Tuktak is echter niet de enige (ex-)moderator die zich ooit heeft uitgeschreven. De inmiddels teruggekeerde YAK die van 2005 tot 2007 moderator was (in de tijd dat ik deze site enkel nog las), schreef zich eind 2008 ook een keer uit, heb ik wel eens gelezen.
0
geplaatst: 19 januari 2016, 17:37 uur
Ja, hebt inderdaad wel meer ex-moderators die zich eens hebben uitgeschreven...
* denotes required fields.