MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Uitschrijven

zoeken in:
met slagroom, a.u.b.!!!

Deranged
Voor een ieder die tot dit dramatische besluit komt:

Kon ik nog maar even bij je zijn.

Ik wil nog zoveel aan je vragen.

Nu durft niemand meer...

Gruwelijk bericht!

kistenkuif
De laatste paar maanden ben ik redelijk actief geweest op de site. Sommigen hebben misschien gedacht dat onze lieve heer mijn gehoor heeft hersteld maar dat wonder is niet geschied. Ik was aan het afronden. Nieuwe albums beluister ik nog heel zelden behalve als het mij bekende en/of door mij geliefde artiesten betreft. Bij de updates en elders zullen jullie mijn bijdragen niet meer tegenkomen. Niet alleen vanwege mijn handicap maar ook omdat ik geen zin meer heb in de, naar mijn mening, toegenomen egomania, profileringsdrang en spelverruwing bij reacties en discussies waardoor muziekinhoudelijke argumenten bijzaak lijken te worden. Zonde van mijn tijd, die ik sinds kort nodig heb voor schrijfwerk in een andere context. Ook het gegeven dat door mij gewaardeerde users minder zijn gaan posten of hebben afgehaakt, speelt een rol. De site gebruik ik verder alleen nog als muzikaal administratiekantoor en archief. Wél blijf ik bereikbaar middels PM dus wie zich uitgenodigd voelt mij op die wijze tips te sturen of anderszins, is van harte welkom! Allen het beste toegewenst!!

Jammer Kistenkuif maar begrijp met name de "toegenomen egomania, profileringsdrang en spelverruwing bij reacties en discussies waardoor muziekinhoudelijke argumenten bijzaak lijken te worden" wel waar je problemen mee hebt. Verder dank voor je adviezen/tips.

Dank voor de bijdragen in ieder geval, Willem.

Ik vind het altijd moeilijk, om aan te geven of er aantoonbaar vanaf datum van inschrijven tot nu er een bepaalde verandering van stijl ("spelverruwing en egomania") heeft plaatsgevonden. Ik mag iedereen altijd graag adviseren de topics er bij te zoeken die hem/haar uiteindelijk het meest dicht bij het hart liggen. Heel vaak leidt dat ook tot "lotgenoten", zonder dat per se de eigen smaak in het gedrang hoeft te komen.

Het is goed niet uit te schrijven maar gewoon "administratief actief" en bereikbaar voor anderen te blijven. Een PM-etje af en toe is natuurlijk altijd aardig.
Een gehoorstoornis is zo'n beetje het ergste dat je als muziekliefhebber kan overkomen, komt er nog eens bij. Hopelijk herstelt het zich nog iets of wordt het in ieder geval niet erger.

Sterkte, Kistenkuif, ik heb je bijdragen altijd gewaardeerd, hopelijk hier nog eens tot ziens/schrijfs!

dix
kistenkuif schreef:
Wél blijf ik bereikbaar middels PM dus wie zich uitgenodigd voelt mij op die wijze tips te sturen of anderszins, is van harte welkom

Gaan we doen

DjFrankie (moderator)
kistenkuif kan me wel vinden in je argumentatie. Hopenlijk ontdek je toch nog wat leuke dingen.

Jammer, kistenkuif, ik waardeerde je bijdragen. Hoop dat dit wederzijds was.
Denk zelf nog niet aan uitschrijven maar ben soms wel verbaasd over een snerende reactie op een bijdrage. Recent nog toen ik bij het nieuwe Rolling Stones album aan het mijmeren was over de mogelijkheid van hernieuwde aandacht voor bluesmuziek. Heb mijn schouders maar opgehaald.

Sterkte met het gehoor, kistenduif! Hopelijk wordt het niet erger en misschien toch nog tot ergens!

Kistenkuif heeft zich uitgeschreven. Jammer.

nlkink schreef:

Denk dat dit zijn laatste post was.. Wire - Nocturnal Koreans (2016) - MusicMeter.nl

Gee guys, hij leeft nog - hem kennende zit ie die berichten binnenkort te lezen als anonymous. Het zat er een beetje aan te komen - eerst in de spaarbranderstand en nu (eind dec 2016) dan de druk op de knop. Menigeen begrijpt het wel - heb zelf ook wel eens de klikneiging, maar de what if ... weerhoudt me.

Herinner me nog een boeiende, onthullende conversatie bij een album van Herman Brood. MuMe kost wel tijd en energie ...

Jammer. MuMe is goed gebaat bij users met een prettige schrijfstijl die een (zeer) persoonlijke noot niet schuwen.

Het ga je goed, kistenkuif!

Erg jammer, iemand met zijn kennis op het gebied van muziek is natuurlijk altijd een aanwinst voor een site als de onze.

Uitschrijven blijft verre van nodig, zelfs als je de intentie hebt voorlopig te stoppen. Niet uitschrijven eet geen brood, het brengt geen kosten met zich mee en het schept verder geen verplichtingen. En mocht je toch nog eens in de verleiding komen....

Tenzij je natuurlijk een soort van "daad" wil stellen maar dat is dan wel gelijk de laatste. Onnodig i.m.o.
Maar Kistenkuif inderdaad natuurlijk wel het beste gewenst.

Je posts zijn nog wel leesbaar, alleen je profiel is niet meer te bekijken en je stemmen verdwijnen.

Ik vind dat kistenkuifs laatste bericht meteen heel mooi laat zien wat een gemis hij zal zijn. Jammer, maar begrijpelijk gezien zijn gehoorschade.

nlkink schreef:

Paar weken terug alweer. Blijkbaar was het toen alleen mij opgevallen

buizen
De liefde voor schone kunst is er ontegenzeggelijk. Misschien dat kistenkuif als het op auditief gebied allemaal zo klote gaat zich kan richten op het visuele. Schilderijen. Foto's. Stomme films.
Het ga hem goed, hij heeft een goede muziek(kunst)smaak.
Hopelijk leest hij dit nog.
\m/

Misterfool
Jammer dat we zo'n welbespraakte user verliezen. Hoewel het natuurlijk wel voorstelbaar was i.v.m zijn gehoorschade. Hij was iemand die echt iets toevoegde aan deze site.

Als een user een gehoorprobleem heeft en dat wil delen mag dat van mij in elk geval wel. Als ik die persoon een hart onder de riem kan steken zal ik dat niet nalaten. Toen Kistenkuif aankondigde zich qua berichten terug te trekken heb ik hem net als buizen een PM gestuurd en daar een zeer vriendelijke en warme reactie op gehad.
Het lijkt me vreselijk om gedoe met mijn gehoor te krijgen. Volgens mij een nachtmerrie voor elke muziekliefhebber.

Het grootste drama dat je je kunt voorstellen.

Hij was goed in de PM en altijd bereidwillig om je berichten bij albums op vriendelijke wijze ietwat te corrigeren (jawel!) dan wel aan te vullen met interessante info. Gezien zijn schat aan kennis en de manier waarop hij het deed, maakte het de conversatie altijd waard.

Hij heeft gewoon een erg prettige schrijfwijze, een sterke eigen mening. Die inderdaad gestaafd wordt met een hoop kennis. Hij is niet bang om mensen uit te dagen. En zoals Mjuman al eerder schreef, durfde zelfs zijn persoonlijke shit in discussies te gooien. En daar heb je een hoop lef voor nodig. Ik kan me nog goed herinneren dat ik destijds wel even stil viel.
Bovenal lijkt hij mij een een fijne kerel.

Kortom, een groot verlies dat hij er mee is opgehouden.

panjoe (moderator)
Getroll + reacties verwijderd.

Jammer idd van kistenkuif.
We hadden wel eens een PM onderonsje.
En ik heb 'm ook een hart onder de riem gestoken inzake zijn gehoorproblematiek.
Zonde dat hij nu helemaal weg is.
Hopelijk zien we 'm nog eens terug.
De man had mooie bijdragen.

Bericht verwijderd. Het is niet de bedoeling om het hier over userbans te hebben.

buizen
Het ban'topic' is een mededelingen iets. Geen ruimte voor reactie.
Doe dat dan ook maar met het uitschrijventopic. Puur mededelen, geen ruimte voor reactie.

buizen schreef:
Het ban'topic' is een mededelingen iets. Geen ruimte voor reactie.
Doe dat dan ook maar met het uitschrijventopic. Puur mededelen, geen ruimte voor reactie.
De Uitschrijven-topic, daar mag best op gereageerd worden, (vind ik). Er zullen altijd wel mensen/users (blijven) zijn, die het jammer vinden als andere users (die medebepalend zijn voor deze site-geschiedenis) het besluit nemen om Musicmeter te verlaten.

Gast
geplaatst: vandaag om 20:39 uur

geplaatst: vandaag om 20:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.