menu

De Site / Algemeen / Crew-mededelingen

zoeken in:
dion.ollie (crew)
Alle hierboven geplaatste (gepassioneerde) verhalen vertellen eigenlijk hetzelfde verhaal. Dat wij als eigenaar van de meter-sites niet begrijpen dat alle passie voor het platform en het werk dat daar de afgelopen jaren in gestoken is, niet vanzelfsprekend is en daar iets tegenover moet staan. Ik denk dat ik, in de vertegenwoordiging van heel Fanreach niet verder in woorden kan uitdrukken hoezeer wij dat de afgelopen tijd hebben onderschat. En ook dat (het gebrek aan) de communicatie met de community desastreus is geweest voor een groot deel van het vertrouwen in de website, dat hierboven al beschreven werd als een mooie Rolls Royce.

Ik kan een heel betoog schrijven en ingaan op alle aangekaarte punten, maar dat zou in de kern neerkomen op een verdedigend praatje, waarmee veel mensen hier weinig kunnen. De crew en andere betrokken leden hebben immers al een zolder vol liggen van loze beloftes en - welgemeende, laat dat duidelijk zijn - excuses.

Het is nu aan ons om het geschreven woord om te zetten in acties. Dat is naar mijn mening de enige kans op enig herstel van het gedane kwaad. Ik zal voor de duidelijkheid nogmaals herhalen dat wij de hand in eigen boezem moeten steken omtrent het vertrek van een aantal erg betrokken gebruikers. Dat mag niet meer gebeuren en als het aan mij ligt gaat de situatie zodanig veranderen dat deze gebruikers heil zien in een terugkeer. Enfin, nu handelen.

Ik gok dat de dreiging van een coupe door GrafGantz een en ander toch in perspectief heeft gezet.

Onweerwolf schreef:
Ik gok dat de dreiging van een coupe door GrafGantz een en ander toch in perspectief heeft gezet.

Hadden we dat maar een paar maanden eerder bedacht.

Maareh, mooi dat er beterschap beloofd wordt.

dion.ollie schreef:
Ik kan een heel betoog schrijven en ingaan op alle aangekaarte punten, maar dat zou in de kern neerkomen op een verdedigend praatje, waarmee veel mensen hier weinig kunnen. De crew en andere betrokken leden hebben immers al een zolder vol liggen van loze beloftes en - welgemeende, laat dat duidelijk zijn - excuses.
… Enfin, nu handelen.
Komt op mij oprecht over. Geen rechtpraten wat krom is. Prachtige ervaringsverhalen van E-Clect-Eddy en dazzler !

deric raven
Mssr Renard schreef:
Nu maar hopen dat deze functionaliteit wel werkt:

Mijn gegevens exporteren

dion.ollie (crew)

Zou dit een geautomatiseerde procedure moeten zijn of wordt dit handmatig klaargezet?

deric raven
Weet ik niet, maar ik vind het wel een fijne functie. Toch even alles veilig stellen, zodat ik zelf de keuze kan maken om mij evt. uit te schrijven, en niet iemand anders dit mij onverwachts oplegt. Ik hou van zelfregie.

Ik begrijp de frustratie van crew en moderators maar al te goed.

Als crew van What I Watch lopen we al enkele jaren tegen een muur aan wat medewerking van bovenaf betreft. Laat staan dat er nog enige vorm van communicatie is. De technische problemen stapelen zich eindeloos op. Verzoeken om functies te vereenvoudigen worden niet gehoord. Ideeën die we aangebracht hebben ter verbetering worden niet uitgevoerd. Een groot deel van de crew is dan ook opgestapt.

Er is geen enkele vorm van communicatie meer met de grote baas. Dat de dinosaurus-site nog draait, is aan enkelingen te danken, die voorlopig niet opgeven. Minder dan een handvol. Toch is er geen enkele waardering van bovenaf. Alleen radiostilte die zomaar even 9 maanden kan duren. Dan volgen er veel loze beloftes en opnieuw maandenlange stilte.

En de crew krijgt dus ook alleen maar frustratie te verwerken van de leden. Nul waardering van beide
kanten, terwijl we de énige zijn die het beestje levend houden. Het probleem is dat enorm veel leden de registratie site nog steeds gebruiken, omdat er geen alternatief is die hetzelfde kan binnen één site. Zo blijven we maar ploeteren. Ik zie dat niet meer veranderen.

En dat laatste zie ik hier wel. Ik zie veel goodwill, alsook het besef dat een site als deze op z'n gat valt als je de crew niet behandeld zoals hoort. De Meter-sites zijn niets zonder de vrijwilligers, ze snappen het wel, denk ik. Hopelijk komt dat snel weer goed. Ik heb er vertrouwen in.

dion.ollie schreef:
[We zijn benieuwd wat we nog kunnen doen om de schade te herstellen.

Heb je ervaring in het omgaan met vrijwilligers? Daar lijkt het niet op, als ik de berichten van de mods erop nalees. Ik zou om te beginnen diep door het stof gaan richting de opgestapte mods en als je echt de intentie hebt om dit ding in de lucht te houden, niet alleen beloven dat je je leven zult beteren, maar dat ook gaan doen, per direct. Ik hoop van harte dat het je lukt om in eerste instantie het vertrouwen terug te winnen van de mods, dan volgen de users hier vanzelf, denk ik. Ik wens je daar oprecht succes mee, want ik zou niet graag zonder deze site verder willen. Ga het samen doen man. Of zoals ze in R'dam-Zuid dan zingen.... Oh nee, dat doen we maar even niet. Je begrijpt me zo vast ook wel.

De nieuwe eigenaar wil de eerste maanden gebruiken om de site en de community beter te leren kennen.

Bovenstaande lukt nog niet echt, geloof ik. Zelfs tijdens dit hele debacle schittert hij door afwezigheid.

dion.ollie (crew)
Tony schreef:
(quote)

Heb je ervaring in het omgaan met vrijwilligers? Daar lijkt het niet op, als ik de berichten van de mods erop nalees. Ik zou om te beginnen diep door het stof gaan richting de opgestapte mods en als je echt de intentie hebt om dit ding in de lucht te houden, niet alleen beloven dat je je leven zult beteren, maar dat ook gaan doen, per direct. Ik hoop van harte dat het je lukt om in eerste instantie het vertrouwen terug te winnen van de mods, dan volgen de users hier vanzelf, denk ik. Ik wens je daar oprecht succes mee, want ik zou niet graag zonder deze site verder willen. Ga het samen doen man. Of zoals ze in R'dam-Zuid dan zingen.... Oh nee, dat doen we maar even niet. Je begrijpt me zo vast ook wel.

'Hand in hand kameraden..' Ik snap je volkomen. Wat betreft het omgaan met vrijwilligers geloof ik niet dat daar een handleiding voor bestaat. Dat we te kort zijn gekomen, heb ik al meerdere malen aangegeven. Ook dat er beterschap komt, maar - nogmaals - dat kunnen we inderdaad alleen laten zien, door het te doen.

Ponty Mython schreef:
Bovenstaande lukt nog niet echt, geloof ik. Zelfs tijdens dit hele debacle schittert hij door afwezigheid.
Hij wordt vertegenwoordigd door dion.ollie, dat is ook goed wat mij betreft.

Ik viel bij het teruglezen hier van de ene in de andere verbazing.
Als er op MovieMeter minder tijd zou zijn gestoken in het (her)formuleren van nieuwsflashes en andere oppervlakkige berichten, als ook in het opdringen van mogelijke pushberichten en ongewenste 'bekijk ook'-banners, was dat de eerste prioriteit van deze site (de community! Het is geen hogere wiskunde...) wellicht nog iets ten goede gekomen.

dion.ollie schreef:
(quote)

'Hand in hand kameraden..' Ik snap je volkomen. Wat betreft het omgaan met vrijwilligers geloof ik niet dat daar een handleiding voor bestaat. Dat we te kort zijn gekomen, heb ik al meerdere malen aangegeven. Ook dat er beterschap komt, maar - nogmaals - dat kunnen we inderdaad alleen laten zien, door het te doen.

En wat doe je dan? Ben je daar op berekend, dit vraagt een plan van aanpak, visie en vraagt meer dan het runnen van een website.

tbouwh schreef:
Ik viel bij het teruglezen hier van de ene in de andere verbazing.
Als er op MovieMeter minder tijd zou zijn gestoken in het (her)formuleren van nieuwsflashes en andere oppervlakkige berichten, als ook in het opdringen van mogelijke pushberichten en ongewenste 'bekijk ook'-banners, was dat de eerste prioriteit van deze site (de community! Het is geen hogere wiskunde...) wellicht nog iets ten goede gekomen.

Reclame is geld en dat is het doel.

Inderdaad. Goede intenties werden trouwens eerder ook al uitgesproken. Ze waarmaken blijkt wat anders.

Ik weet niet welke bedragen er spelen, maar als het doorslaggevende idee achter de overname was dat er makkelijk geld verdiend kan worden aan de sites door ze wat commerciëler te maken en vrijwilligers het dagelijkse werk te laten doen, dan zou dat wel eens een zware misrekening kunnen zijn.

dion.ollie schreef:
Enfin, nu handelen.
Behoort tot het handelen ook het zoeken naar nieuwe moderators, dan wel het terugwinnen van de oude?

dion.ollie (crew)
chevy93 schreef:
(quote)
Behoort tot het handelen ook het zoeken naar nieuwe moderators, dan wel het terugwinnen van de oude?

Onder ander, ik heb momenteel een gesprek lopen met Rogyros over hoe dit het beste aangepakt kan worden. Ondertussen zou ik hier graag even peilen wie er interesse zou hebben in een dergelijke functie, mochten oude mods bij hun beslissing blijven.

Bender in overleg met Homer... What is this, a cross-over episode??

dion.ollie schreef:
(quote)

Onder ander, ik heb momenteel een gesprek lopen met Rogyros over hoe dit het beste aangepakt kan worden. Ondertussen zou ik hier graag even peilen wie er interesse zou hebben in een dergelijke functie, mochten oude mods bij hun beslissing blijven.

Is het niet verstandiger om dit met de crew te overleggen?

Hahaha!!!! dion.ollie heeft mij enkel gevraagd of ik ideeën en tips heb over hoe de situatie weer vlot te trekken. Ik ben wel benieuwd naar deze episode!!!

dion.ollie (crew)
Rogyros schreef:
Hahaha!!!! dion.ollie heeft mij enkel gevraagd of ik ideeën en tips heb over hoe de situatie weer vlot te trekken. Ik ben wel benieuwd naar deze episode!!!

Daar kwam wat ik bedoelde ook in zekere zin op neer. Bedankt voor deze tips btw.

dion.ollie (crew)
aerobag schreef:
Bender in overleg met Homer... What is this, a cross-over episode??

Misschien brengen we Groening wel op nieuwe ideeën.

trebremmit schreef:
(quote)

Is het niet verstandiger om dit met de crew te overleggen?

Ik ga er ook vanuit dat dit gebeurt.

cosmic kid (moderator)
Beste allen,

Ik ben overtuigd genoeg van de goede voornemens vandion.ollie, het is aan hem om de goede voornemens waar te maken. Om die reden blijf ik graag aan als moderator. Ik draag met alle liefde mijn steentje bij om de mooie,unieke site die MusicMeter is soepel te laten functioneren en de gezamenlijke problemen op te lossen. Topics als de MuMeLadder, de MuMe Afrekening en natuurlijk Bossmeter zijn te mooi, deze verdienen geen sterfhuisconstructie.
Communiceren doe je samen en ik vind dat het ook mijn verantwoordelijkheid is om de "juiste golflengte" te vinden van dion en de nieuwe eigenaar. Ik heb niet lang met Jordy samengewerkt (zeg maar gerust niet) en kan dus niet vergelijken. Dion is geen Jordy en dat hoeft ook helemaal niet zolang we elkaar weten te vinden waar dit nodig is.

Het grootste probleem is nu het aanstellen van nieuwe mods tenzij Flylo, Sprayll en Panjoe terug willen keren. Die beslissing is aan hen.
Dit weekend zal de site heus niet ontsporen met 1 moderator die ook nog eens een drukke agenda heeft dus iedereen kan hier op zijn gemak over nadenken en dan kom ik daar in de loop van volgende week met de resterende crew op terug. Binnen twee weken wil ik graag weer drie collega-mods erbij hebben. Ik heb Dion laten weten dat ik een goede samenwerking met de crew, de andere mod(s) en hem essentieel vindt. Uiteindelijk ligt een eindbesluit hierover bij hem. Wie betaalt, die bepaalt. Dat was onder Jordy ook al zo, neem ik aan.

jordidj1 (moderator)
Nog drie erbij dus?
Ok.

123poetertjes Arrie Gretz

ik schuif later wel aan x

Ik heb trouwens het idee dat MovieMeter de laatste jaren ook een stuk minder bezocht wordt dan voorheen het geval was, of zie ik dat verkeerd?

jordidj1 schreef:
Nog drie erbij dus?
Ok.

123poetertjes Arrie Gretz

ik schuif later wel aan x
....het is geen mini- meeting .

Gast
geplaatst: vandaag om 19:39 uur

geplaatst: vandaag om 19:39 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.