MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Te verwijderen / verwijderde releases

zoeken in:
B.Robertson schreef:
Deze tribute lijkt door de verschillende schrijfwijze dubbel toegevoegd

Bedankt; laatst toegevoegde verwijderd, geen stemmen.
Bij de eerst toegevoegde heb ik de titels ook gewijzigd.

Sterbehilfe - 100% Scarecore (2005) verwijderd; onderdeel van een split en niet apart verkrijgbaar. Stemmer en toevoeger is sinds juli 2014 (helaas) niet meer actief op de site.

The Pineapple Thief - 8 Years Later (2018) verwijderd; Record Store Day releases zijn voortaan enkel toegestaan als ze niet-eerder uitgebracht materiaal bevatten, zie ook Toevoegen

Sir Spamalot (crew)
Whitesnake - Tokyo Bites (1994) werd op aangeven verwijderd, vermits dit een bootleg is. Geen berichten, wel een stem van BOKER.

Verdere info: Whitesnake - Tokyo Bites (CD) at Discogs.

Sir Spamalot (crew)
Joshua68, de 2018 versie werd verwijderd door een collega. Deze blijft dus staan: Cass McCombs - Tip of the Sphere (2019).

"In further news..." The Devil's Blood - I'll Be Your Ghost (2009) is een single met twee tracks (albumversie 'll Be Your Ghost + livenummer) en wordt dus verwijderd. Verdere info: The Devil's Blood - I'll Be Your Ghost | Releases | Discogs. Geen stemmen, geen berichten.

Klopt. Maar het losse album mist wel de prachtige introductie van Mort Fega die wel op The Complete Concert staan en de cd box: Seven Steps: the complete 1963-64 Columbia recordings.

DjFrankie (moderator)

Zag het moet wel met ' '

Maartenn (crew)

trebremmit schreef:
Maurizio - Domina (1993) verwijderd, is een single die niet aan de eisen voldoet om op de site te mogen.

Wat is dit nu voor arbitrair besluit? Dan kun je Quadrant Dub, Trak II, Inversion, Inifinition/Hyperprism en daarmee ongeveer de halve Basic Channel catalogus ook wel weghalen. Maar nu is er willekeurig 1 tussenuit gepikt..?

Zou best zonde zijn aangezien daar gewoon nuttige berichten en stemmen staan.. Domina had ook aardig wat stemmen. Laat gewoon lekker staan denk ik dan

Als het singles zijn zonder drie non-album tracks zullen ze er wel af moeten, als het EP's zijn kunnen ze blijven staan. Bij Domina was het in ieder geval duidelijk dat het niet aan de eisen voldeed en ook andere crewleden waren het daar destijds mee eens.

Maar goed, ik zit niet meer bij de crew, dus beslissen of ze er af moeten daar ga ik zelf niet meer over.

Cyrus - Enforcement (1993)

Verwijderd, geen officiele EP

Singles zijn enkel toegestaan als deze tenminste 3 non-albumtracks bevatten die niet op een eerdere release zijn verschenen. Remixen en live-versies tellen we hierbij niet mee.

Het is me een raadsel hoe wordt bepaald wanneer iets een EP is. Bij Domina, en daarnaast vele andere Basic Channel releases, verschillen de bronnen daarover allemaal van mening. Net als bij nog duizenden andere releases met twee tracks die nu op MuMe staan maar blijkbaar om een reden zijn geaccepteerd als toevoeging. Los daarvan is het totaal niet relevant of iemand het ergens "EP" noemt - de 12" is in electronica namelijk gewoon een op zichzelf staand medium, dat twee, drie of vier tracks kan hebben. Waar het om gaat is dat die platen eenmaal geaccepteerd zijn op MuMe en vervolgens interessant materiaal voor discussie zijn. Dat er dan lukraak een paar (goed gewaardeerde) releases worden weggegooid vind ik onverklaarbaar.

Gyzzz schreef:
Het is me een raadsel hoe wordt bepaald wanneer iets een EP is. Bij Domina, en daarnaast vele andere Basic Channel releases, verschillen de bronnen daarover allemaal van mening. Net als bij nog duizenden andere releases met twee tracks die nu op MuMe staan maar blijkbaar om een reden zijn geaccepteerd als toevoeging. Los daarvan is het totaal niet relevant of iemand het ergens "EP" noemt - de 12" is in electronica namelijk gewoon een op zichzelf staand medium, dat twee, drie of vier tracks kan hebben. Waar het om gaat is dat die platen eenmaal geaccepteerd zijn op MuMe en vervolgens interessant materiaal voor discussie zijn. Dat er dan lukraak een paar (goed gewaardeerde) releases worden weggegooid vind ik onverklaarbaar.

Mee eens, een heel relevante release als Sleep - The Clarity | Releases, Reviews, Credits | Discogs moest worden verwijderd, veel oninteressante "EP's", omdat die toevallig ergens op het net zo genoemd worden blijven wel staan, erg onbegrijpelijk...

Er staan twee albums die enorm veel op elkaar lijken maar slechts 1 is de correcte en dan andere lijkt me een soort verzamelaar gebaseerd op een regulier album.

deze lijkt me de incorrecte / semi-verzamelaar
Ike & Tina Turner - His Woman, Her Man (1969)

het correcte album alhoewel deze volgens Discogs weer een heruitgave is maar het origineel daarvan staat niet op MUME.
Ike & Tina Turner - Her Man...His Woman (1970)

Ike & Tina Turner - Her Man... His Woman | Releases | Discogs

Er staan twee albums met exact dezelfde tracklist, maar eentje kan de goede zijn........

Volgens mij moet deze worden verwijderd:
David Allan Coe - Sings Johnny Cash's Biggest Hits (2003)

Want dat is een re-release van deze:
David Allan Coe - Johnny Cash Is a Friend of Mine (1998)

CHIEP (crew)
Julien Baker - Boygenius (2018) verwijderd wegens dubbel op de site.
De stem van koosknook is hierdoor voorlopig verdwenen.

CHIEP (crew)
nlkink schreef:
Er staan twee albums met exact dezelfde tracklist, maar eentje kan de goede zijn........

Volgens mij moet deze worden verwijderd:
David Allan Coe - Sings Johnny Cash's Biggest Hits (2003)

Want dat is een re-release van deze:
David Allan Coe - Johnny Cash Is a Friend of Mine (1998)
done

Simon Smith (crew)
Dit album voldoet niet aan de toevoegcriteria zoals te vinden in de wiki. Het is een verzamelbox van de 3 songbook-albums van Newman met 5 nieuwe nummers (van de 55). Dat is minder dan 10% nieuw materiaal.
Randy Newman - The Randy Newman Songbook (2016)

CHIEP (crew)
Klopt, daar waren we met de crew intussen ook achter gekomen. Bij deze verwijderd.

DjFrankie (moderator)
Stond bij verkeerde topic maar laatste toevoeging van 2018 kan eraf, is uit 2014

LuukRamaker schreef:
The Dead South - Good Company (2018)
Betreft een dubbele toevoeging (jaar van uitgave onjuist), zie: The Dead South - Good Company (2014)

CHIEP (crew)
Done.

Simon Smith schreef:
Dit album voldoet niet aan de toevoegcriteria zoals te vinden in de wiki. Het is een verzamelbox van de 3 songbook-albums van Newman met 5 nieuwe nummers (van de 55). Dat is minder dan 10% nieuw materiaal.
Randy Newman - The Randy Newman Songbook (2016)
Even een vraagje: de lp-uitgave bevat zes nieuwe nummers, dus eentje meer dan de cd-uitgave. Volgens mij komt The Randy Newman Songbook daarmee toch wel aan de vereiste 10 procent nieuw materiaal, toch? Of zie ik iets over het hoofd?

Gast
geplaatst: vandaag om 02:14 uur

geplaatst: vandaag om 02:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.