MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Te verwijderen / verwijderde releases

zoeken in:
trebremmit schreef:
Lossless Digital - MusicMeter.nl

dit is geen label maar een aanduiding van de digitale vorm waarin het album te krijgen is.

Gecorrigeerd.

Deze mag weg: Svalbart - The Weight of the Mask (2023) - MusicMeter.nl

Want de band heet Svalbard (niet Svalbart) en staat er onder die naam ook al op:
Svalbard - The Weight of the Mask (2023) - MusicMeter.nl

Ik vind dit een twijfelgevalletje, maar is dit album van Dusty Springfield niet gewoon een heruitgave van dit album? Hij heeft weliswaar een andere hoes en vier bonustracks, maar volgens mij is het gewoon dezelfde plaat. Er zijn natuurlijk onnoemelijk veel albums die later heruitgegeven zijn met een andere hoes en met bonustracks. Die bonustracks vermelden we dan gewoon als zodanig bij het originele album.

CHIEP (crew)
Klopt, heruitgave bij deze verwijderd en bonustracks toegevoegd aan de originele versie.

Daniel Son & Falcon Outlaw - The Tzu Keepers (2023) - MusicMeter.nl
Dubbele toevoeging verwijderd, waardoor MAS zijn stem (4*) is kwijtgeraakt.

Deze was eerder toegevoegd:
Daniel Son + Falcon Outlaw - The Tzu Keepers (2023) - MusicMeter.nl

Als ik een titel invoer met daarin het woord over wordt dit automatisch naar een grote O gecorrigeerd, maar ik zie op de site overal albums met een kleine o, zie Bridge over Trouble Water. Hoe zit dit precies, wat is juist?

WhoAmI (crew)
trebremmit schreef:
Als ik een titel invoer met daarin het woord over wordt dit automatisch naar een grote O gecorrigeerd, maar ik zie op de site overal albums met een kleine o, zie Bridge over Trouble Water. Hoe zit dit precies, wat is juist?

Daar heb ik een aantal jaren geleden een opstel 'over' geschreven! (Die 'over' moet overigens in een titel met een hoofdletter, want het is daar geen voorzetsel, maar behorend tot de gesplitste combinatie 'daarover', wat een (figuurlijke) plaatsbepaling is!)

Albums toevoegen aan de site / Toevoeghulp - MusicMeter.nl

Omdat 'over' niet altijd met een kleine letter geschreven moet worden, besluit het systeem om dat terug te corrigeren. Net als wat omgekeerd met 'am' gebeurt door de Duitse 'voorzetsel + lidwoord'-combinatie.

Mocht je advies nodig hebben in je specifieke situatie, dan hoor ik graag de titel opdat ik je verder kan helpen

DE BOVENSTE MAG VERWIJDERD WORDEN.

(Sorry voor het roepen maar het lijkt anders niet tot in Nederland aan te komen. )

¡Salsa! (2009) - MusicMeter.nl.

Salsa! (2009) - MusicMeter.nl

CHIEP (crew)
Done, alsook artwork en titels aangepast. Joram (3,5) en Julian0809 (3,5) zijn hierdoor hun stem kwijt.

Deze mag er af. Mimasi ipv. Minasi, fout in de artiestennaam en stond er al juist op.

Dom Mimasi - I Have the Feeling I've Been Here Before (1975) - MusicMeter.nl

CHIEP (crew)
Orchestral Manoeuvres in the Dark - British Live Performance Series verwijderd wegens heruitgave van deze.

Mssr Renard
Deze twee kunnen weg
Wishbone Ash - Their Greatest Hits (1998) - MusicMeter.nl
Wishbone Ash - Runaway (1994) - MusicMeter.nl

Want dat zijn in feite twee van de vele versies van deze:

Wishbone Ash - Live (1993) - MusicMeter.nl

Bron:
Just a moment... - discogs.com

Trouwens één van de twee is nog een bootleg ook:
Just a moment... - discogs.com

Mssr Renard

S.F. Seals - Nowhere (1994) - MusicMeter.nl voor deze een correctie ingevoerd (toevoeging 2014)
San Francisco Seals - Nowhere (1994) - MusicMeter.nl dit is dus een dubbele (toevoeging 2019)

tweede verwijderen denk ik.

Mssr Renard
Deze is dubbel:
John Boden - Painted Lady (2006) - MusicMeter.nl

en

Jon Boden - Painted Lady (2006) - MusicMeter.nl

En eigenlijk mogen al deze platen weg, want de artiestnaam is niet juist:
John Boden - MusicMeter.nl

Want de artiest heet:
Jon Boden - MusicMeter.nl

WhoAmI (crew)

Wel met een verkeerde artiestennaam (Patitucci, niet Pattituci), en met een verkeerde releasedatum (8 maart 2021 in plaats van 8 maart 2024). Het is niet gek dat ik hem niet vond bij het checken.

Ik heb wel meermaals gecheckt of deze op de site stond. Zowel op artiest + titel als artiesten alleen als op titel alleen. Tim94 Het lijkt alsof dit vaker gebeurt bij recente toevoegingen, dat ik releases niet kan vinden als ik ernaar zoek met artiest + titel, kun je hiernaar kijken?

Mssr Renard
WhoAmI schreef:
(quote)

Wel met een verkeerde artiestennaam (Patitucci, niet Pattituci), en met een verkeerde releasedatum (8 maart 2021 in plaats van 8 maart 2024). Het is niet gek dat ik hem niet vond bij het checken.

Ik heb wel meermaals gecheckt of deze op de site stond. Zowel op artiest + titel als artiesten alleen als op titel alleen. Tim94 Het lijkt alsof dit vaker gebeurt bij recente toevoegingen, dat ik releases niet kan vinden als ik ernaar zoek met artiest + titel, kun je hiernaar kijken?

Ik was vergeten dat Musicmeter graag heeft dat er slashes tussen de afzonderlijke uitvoerders kwam.
ik pakte het op deze manier aan: Anderson, Bruford, Wakeman, Howe - Anderson Bruford Wakeman Howe (1989) - MusicMeter.nl omdat het alleen achternamen zijn.

De releasedate is duidelijk een vertikking. Maar hij is toen wel zo goed gekeurd door de crew. Dus mij treft niet alle schuld hier.

WhoAmI (crew)
Mssr Renard schreef:
(quote)

Ik was vergeten dat Musicmeter graag heeft dat er slashes tussen de afzonderlijke uitvoerders kwam.
ik pakte het op deze manier aan: Anderson, Bruford, Wakeman, Howe - Anderson Bruford Wakeman Howe (1989) - MusicMeter.nl omdat het alleen achternamen zijn.

Daar heb ik geen problemen mee, hoor.

De releasedate is duidelijk een vertikking. Maar hij is toen wel zo goed gekeurd door de crew. Dus mij treft niet alle schuld hier.

Er is mijns inziens geen kwestie van schuld; alleen maar van waardoor ik hem niet op de site kon vinden (door de spelfout in de artiestennaam onder meer).
Maar dat verklaar niet alles, aangezien dus ook niet de albumtitel vond; vandaar dat ik Tim94 hier tag. Want ik krijg veel recente releases dus niet gevonden.

Als ik zoek op "Eagle's Point", krijg ik nog steeds geen enkel album gevonden, terwijl het album dus tweemaal op de site staat. Bizar...

Mssr Renard
Het is in elk geval wel goede reclame. Het album krijgt alvast een hoop buzz.

Mssr Renard
Dubbel:

Abbey Lincoln - Painted Lady (1980) - MusicMeter.nl

en

Abbey Lincoln - Golden Lady (1980) - MusicMeter.nl

Die eerste is de juiste, en daar staat de tweede ook inmiddels als alt. titel ingevoerd

Mssr Renard schreef:
Dubbel:

Abbey Lincoln - Painted Lady (1980) - MusicMeter.nl

en

Abbey Lincoln - Golden Lady (1980) - MusicMeter.nl

Die eerste is de juiste, en daar staat de tweede ook inmiddels als alt. titel ingevoerd

Ik zie nogal wat verschillen tussen de twee releases, zou je een en ander kunnen toelichten met bronnen?

Mssr Renard
Mausie schreef:
(quote)

Ik zie nogal wat verschillen tussen de twee releases, zou je een en ander kunnen toelichten met bronnen?

Alstublieft, Just a moment... - discogs.com
Het verschil zit in de Europese en Amerikaanse uitgave

Gast
geplaatst: vandaag om 02:17 uur

geplaatst: vandaag om 02:17 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.