De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2
zoeken in:
0
geplaatst: 28 mei 2016, 20:07 uur
Teunnis schreef:
Nadat je een bericht bewerkt, zie je de smileys even niet meer. Pagina refreshen en ze komen tevoorschijn.
daar zal ik even naar kijken(quote)
Nadat je een bericht bewerkt, zie je de smileys even niet meer. Pagina refreshen en ze komen tevoorschijn.
0
geplaatst: 28 mei 2016, 20:22 uur
Jordy schreef:
de artiestenpagina van kylie minogue stond inderdaad niet goed in de zoekindex, moet nu goed zijn
(quote)
de artiestenpagina van kylie minogue stond inderdaad niet goed in de zoekindex, moet nu goed zijn
Mede namens Kylie: bedankt!
0
panjoe (moderator)
geplaatst: 28 mei 2016, 20:35 uur
Hetzelfde gebeurt als er nieuwe berichten op een reeds geopende pagina worden gepost, en je die laat zien (met de knop 'toon X nieuwe berichten').
0
geplaatst: 30 mei 2016, 17:55 uur
Bestaat er een draadje voor verzoeken aan moderators? Zo nee, is dat bewust, of gewoon nooit aan gedacht?
(ik vind alle moderators taggen zo spammerig/opdringerig overkomen)
(ik vind alle moderators taggen zo spammerig/opdringerig overkomen)
0
geplaatst: 31 mei 2016, 23:32 uur
De artiest DeepChord presents Echospace krijg ik niet te zien als ik die wil invoeren bij Alias / alter-ego van een andere artiest.
0
geplaatst: 3 juni 2016, 17:01 uur
Kreeg zojuist een tweede waarschuwing of ik wel zeker wist of ik een album wilde toevoegen die gelijk getiteld is als een EP.
Bij het versturen kwam echter die tweede waarschuwing flitste zo snel voorbij, dat ik niet goed zag wat nu van mij verlangt werd. Heb niets gedaan en het lijkt of het nu wel ingediend is maar ik weet het niet zeker.
Het betreft een album The Things You Love van New Cool Collective & Mark Reilly
Bij het versturen kwam echter die tweede waarschuwing flitste zo snel voorbij, dat ik niet goed zag wat nu van mij verlangt werd. Heb niets gedaan en het lijkt of het nu wel ingediend is maar ik weet het niet zeker.
0
geplaatst: 4 juni 2016, 10:12 uur
Ook hier gaat iets niet goed:
zoekactie Mahav geeft wel de albums, maar bij de artiesten ontbreekt de correcte Mahavishnu Orchestra. Via alias John McLaughlin and Mahavishnu kom je wel op de juiste plek.
De Mahavishnu Orchestra die wel getoond wordt, kan volgens mij worden verwijderd en vervangen door de reeds bestaande artiest.
zoekactie Mahav geeft wel de albums, maar bij de artiesten ontbreekt de correcte Mahavishnu Orchestra. Via alias John McLaughlin and Mahavishnu kom je wel op de juiste plek.
De Mahavishnu Orchestra die wel getoond wordt, kan volgens mij worden verwijderd en vervangen door de reeds bestaande artiest.
0
geplaatst: 4 juni 2016, 11:57 uur
CHIEP schreef:
Bij deze goedgekeurd.
Bij deze goedgekeurd.
Wat ik wil opmerken is dat die tweede waarschuwing verwarrend is. Bovendien is die zo kort in beeld dat je geen tijd hebt om te beseffen wat er nu verwacht wordt. Er was alleen een knop OK kort in beeld, mij is dan niet duidelijk wat er gaat gebeuren als ik op OK zou klikken en wat er gebeurd als ik het niet doe.
0
CHIEP (crew)
geplaatst: 4 juni 2016, 12:02 uur
http://s33.postimg.org/xly8jmv3j/Naamloos.png
De vraag is toch duidelijk? Een reminder van het systeem dat ontdekt dat er al een release op de site staat met diezelfde naam en artiest. Die melding krijg je meteen als je artiest en titel hebt ingevoerd en verdwijnt pas als jij op "ok" klikt.
De vraag is toch duidelijk? Een reminder van het systeem dat ontdekt dat er al een release op de site staat met diezelfde naam en artiest. Die melding krijg je meteen als je artiest en titel hebt ingevoerd en verdwijnt pas als jij op "ok" klikt.
0
geplaatst: 4 juni 2016, 14:05 uur
CHIEP Ik kreeg de melding 2 keer, inderdaad eerst op het moment van de afbeelding wanneer artiest en album titel zijn ingevuld, met deze heb ik geen probleem.
Maar het is de tweede keer dat ik hem kreeg dat verwarrend is, namelijk wanneer ik op insturen/indienen knop klik, ook al omdat dit maar een seconde of zo in beeld is en dan automatisch verdwijnt zonder dat ik heb kunnen reageren. Dan is mij niet duidelijk of er nu wel of niet iets is ingediend. Blijkbaar is het goed gegaan want de release is ondertussen goedgekeurd maar op het moment van indienen was het verwarrend.
Maar het is de tweede keer dat ik hem kreeg dat verwarrend is, namelijk wanneer ik op insturen/indienen knop klik, ook al omdat dit maar een seconde of zo in beeld is en dan automatisch verdwijnt zonder dat ik heb kunnen reageren. Dan is mij niet duidelijk of er nu wel of niet iets is ingediend. Blijkbaar is het goed gegaan want de release is ondertussen goedgekeurd maar op het moment van indienen was het verwarrend.
0
geplaatst: 4 juni 2016, 14:16 uur
Dat is inderdaad een bug, dat die dan nog een keer (kort) verschijnt. Gaat op de lijst!
0
CHIEP (crew)
geplaatst: 5 juni 2016, 23:43 uur
Jordy schreef:
Jan Smit heeft hetzelfde probleem (enkel Jan Smith verschijnt bij artiesten).de artiestenpagina van kylie minogue stond inderdaad niet goed in de zoekindex, moet nu goed zijn
0
geplaatst: 6 juni 2016, 09:05 uur
als je even /solr achter de url zet, op de artiestenpagina, wordt de zoekindex opnieuw aangemaakt
dus musicmeter.nl/artist/12345/solr
zal eens nadenken over een betere oplossing
dus musicmeter.nl/artist/12345/solr
zal eens nadenken over een betere oplossing
0
geplaatst: 8 juni 2016, 20:09 uur
Jordy schreef:
maar als er hele "obvious" clips niet gevonden worden dan wil ik daar nog wel eens naar kijken, misschien dat eea nog iets beter kan, maar dank heb ik wel een voorbeeld nodig
maar als er hele "obvious" clips niet gevonden worden dan wil ik daar nog wel eens naar kijken, misschien dat eea nog iets beter kan, maar dank heb ik wel een voorbeeld nodig
Ik ervaar dit de laatste tijd ook steeds meer. Voorbeeld: Postmen - U Wait bij het Documents album vindt hij niet, terwijl er toch een duidelijke VEVO clip van is.
Ik heb ook nog een ander probleempje: ik wil bij deze artiest "Tom Middleton" als artiest achter de alias corrigeren, maar dit lukt niet. Terwijl de beste man toch meerdere releases op de site heeft staan.
0
geplaatst: 10 juni 2016, 18:03 uur
Ik ervaar nog steeds problemen met het toevoegen van topic aan mijn updates zoals deze keer met Muziek >> Muziekgames >> Artiesten KO's #4: Low maar liefst 7 pogingen (over meerdere uren) nodig om het zover te krijgen.
0
CHIEP (crew)
geplaatst: 10 juni 2016, 21:45 uur
T.O. schreef:
Ik heb ook nog een ander probleempje: ik wil bij deze artiest "Tom Middleton" als artiest achter de alias corrigeren, maar dit lukt niet. Terwijl de beste man toch meerdere releases op de site heeft staan.
Bij deze opgelost (met dank aan Jordy's tip dus).Ik heb ook nog een ander probleempje: ik wil bij deze artiest "Tom Middleton" als artiest achter de alias corrigeren, maar dit lukt niet. Terwijl de beste man toch meerdere releases op de site heeft staan.
0
geplaatst: 11 juni 2016, 15:51 uur
Heb net met een correctie voor een klein probleempje gezorgd. Had gisteren het album Homeward Bound van Lost Dog toegevoegd. Nu wilde ik vandaag een alternatieve artiestennaam invoeren maar dit ging niet zo simpel als ik had verwacht.
Heb daarom eerder vandaag een correctie ingediend bij de artiestenpagina en bovenaan de naam veranderd in Lost Dog Street Band en bij type artiest "Alias / alter-ego van een andere artiest" aangevinkt. Bij originele artiest koos ik vervolgens Lost Dog, met als vervolg dat de artiestenpagina nu (waarschijnlijk) naar zichzelf doorlinkt en blijft laden...
Heb daarom eerder vandaag een correctie ingediend bij de artiestenpagina en bovenaan de naam veranderd in Lost Dog Street Band en bij type artiest "Alias / alter-ego van een andere artiest" aangevinkt. Bij originele artiest koos ik vervolgens Lost Dog, met als vervolg dat de artiestenpagina nu (waarschijnlijk) naar zichzelf doorlinkt en blijft laden...
0
CHIEP (crew)
geplaatst: 11 juni 2016, 16:10 uur
Bij mijn weten staan er nog geen releases onder de naam Lost Dog Street Band op de site?
0
geplaatst: 11 juni 2016, 17:03 uur
Klopt, daar ging het dus fout waarschijnlijk. Dacht dat het wel gewoon mogelijk zou zijn om een alternatieve artiestennaam op te geven zonder dat ze daadwerkelijk onder die andere naam een album zouden hebben uitgebracht, maar dat is dus niet de bedoeling merk ik. Maar de pagina is in elk geval weer te bereiken nu (en die alt. artiestennaam zal er dan wel komen wanneer een van hun andere albums zal worden toegevoegd). 

0
geplaatst: 17 juni 2016, 02:47 uur
Poek schreef:
Ja, wel een gemis dat je hier niet gewoon kan liken (maar er zijn vast een boel stille volgers van dit draadje).
(quote)
Ja, wel een gemis dat je hier niet gewoon kan liken (maar er zijn vast een boel stille volgers van dit draadje).
Ik zou het wel een aardige toevoeging vinden als er op MusicMeter ook een like-knop komt. Alle grote social media hebben een soortgelijke functie en het werkt daar gewoon heel goed. Ik denk dat dit op MusicMeter ook zo zou kunnen werken. Het is een ontzettend handige manier om je waardering uit te kunnen spreken voor een post. Ik mis dit soms wel een beetje in de huidige situatie. Als ik iemand wil bedanken/complimenteren dan ben ik er gedwongen om er zelf ook een bericht aan te wijden.
Edit: ik lees via de zoekfunctie dat het al eens eerder is besproken. Ja, er zijn natuurlijk ook nadelen te bedenken bij een like-systeem maar die wegen mijns inziens niet op tegen de voordelen.
2
geplaatst: 17 juni 2016, 11:42 uur
Jordy schreef:
Ik vind dat systeem op sites als Tweakers echt een verschrikking, ik ben er ook niet voor.
Ik vind dat systeem op sites als Tweakers echt een verschrikking, ik ben er ook niet voor.
Hmn dat was wat kortaf
puur alleen een mogelijkheid om via een duimpje waardering voor een bericht uit te spreken, dat is wellicht toch wel iets wat ik eens wil uitproberen
Ik wil in ieder geval geen consequenties hangen aan het liken, geen filters op basis van hoeveel likes een bericht heeft, geen "dislikes", geen berichten wegfilteren omdat mensen duimpjes omlaag gegeven hebben ofzo
0
geplaatst: 17 juni 2016, 11:51 uur
Inderdaad, enkel het waarderen is een mooie toevoeging. Wordt bij een ander forum dat ik regelmatig bezoek gedaan en dat werkt daar heel goed. Het doet ook niets meer dan zeggen "Hé, wat jij gepost hebt vind ik leuk." Alle extra dingen maken dat principe wat kapot.
8
geplaatst: 17 juni 2016, 13:01 uur
Tegengeluid, ik vind het juist fijn dat we hier op de site niet met dit soort 'lege' waarderingsindicatoren werken. Wat mij betreft blijft in dit geval alles bij het oude.
Likes voor dit bericht worden uiteraard gewaardeerd!
Likes voor dit bericht worden uiteraard gewaardeerd!

0
geplaatst: 17 juni 2016, 18:25 uur
Ik ben ook wel een voorstander; het zou mijzelf wat meer aanmoedigen wat vaker wat te schrijven als ik wat likejes bemerk op stukjes waar nu niet op gereageerd wordt, bijvoorbeeld. Ik verwacht dat dat voor meerderen geldt waardoor er toch wat meer dynamiek op de site komt.
2
geplaatst: 17 juni 2016, 19:52 uur
Exact, heel goed punt! De drempel om op een like-knop drukken is kleiner dan daadwerkelijk een bericht posten.
2
geplaatst: 17 juni 2016, 23:02 uur
Bij recensies op albumpagina's vind ik het bijna ongepast om een reactie te plaatsen met als strekking 'ik vind je recensie leuk'. Dat vervuilt zo'n pagina nogal.
Leuke toevoeging Jordy, ik ben benieuwd of het aanslaat!
Leuke toevoeging Jordy, ik ben benieuwd of het aanslaat!
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.