MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2

zoeken in:
Ik heb het idee dat de crew sowieso bijzonder weinig op prijs stelt...

ArthurDZ schreef:
Slotje. Dit blijft een muziekforum, één topic over sport is wel voldoende. Wie meer wil, kan hier terecht: Voetbalmeter.freeforums.org • Bekijk forum - Het grote voetbalforum

Ik zou hier graag een toelichting op ontvangen. Vanmiddag plaatste je collega moderator een bericht over het feit dat sommige users het onwenselijk vinden dat er in een sporttopic over een populaire sport voetbal wordt gepraat. Er kwam een verzoek aan iedereen om minder over voetbal te praten, anders wordt dat binnenkort verboden. Het lijkt mij persoonlijk dat users in een Algemeen Sporttopic de vrijheid zouden mogen hebben om te praten over de sporten die zij interessant vinden, met in acht neming van de gedragsregels.

Naar aanleiding van het bericht van Bert en de reacties daarop heb ik een apart voetbaltopic aangemaakt. Blijkbaar is wel wel behoefte aan.

Je kunt van de gemeenschap hier die het leuk vindt om elkaar over voetbal te praten écht niet verwachten dat we maar verkassen naar een compleet andere website (Voetbalmeter) met een totaal ander ledenbestand. Het subforum Overig bestaat toch niet voor niks? Als ik het goed begrijp is dit subforum bedoeld voor zaken die niet-gerelateerd zijn aan muziek, zolang ze maar niet over politiek of over religie gaan.

Poek schreef:
Ik denk dat sommige mume-leden liever met hun mume-vrienden over voetbal praten dan met voetbalforumleden.

Als de vriendschap en gedeelde interesse zo groot is dan kunnen ze eventueel met elkaar afspreken op een voetbalforum.

Poek schreef:
Ik denk dat sommige mume-leden liever met hun mume-vrienden over voetbal praten dan met voetbalforumleden. Zo werkt een internet community: op basis van gedeelde interesses ontstaan vriendschappelijke banden, waardoor je interactie met een community-lid meer waardeert dan met een willekeurige andere internetgebruiker.

Maar ik krijg het idee dat de crew/admins dit verschijnsel (communityvorming) niet zo op prijs stellen. Of heb ik dat verkeerd?

Je geeft mijn gedachten hierover precies aan.

MusicMeter is gebaat bij een actieve community. Bij mensen van die community draait het leven natuurlijk niet voor 100% om muziek (zou wat zijn zeg ). Ze willen ook wel eens ergens anders over praten. Daarvoor is volgens mij het subforum Overig in het leven geroepen, correct me if i'm wrong. Om de users - met in acht neming van de gedragsregels - de vrijheid te geven om ook gedachten uit te wisselen over niet-muziek gerelateerde onderwerpen. Persoonlijk vind ik op het internet veel leuker om met mensen te praten die redelijk goed ken (in real life en/of van het forum) dan met anonieme, onbekende mensen op een specifieke themasite.

Ik vermoed dat de meeste mensen hier niet op tal van fora's actief zijn. Zo kies ik er bewust voor om geen account aan te maken op wijzijnvoetbal, fok, voetbalzone of ajax.netwerk omdat je gewoon beperkt bent in je tijd. Dan wissel ik mijn gedachten over voetbal of andere sporten liever uit op een relatief kleine gemeenschap zoals MusicMeter.

Ik heb overigens al vier topics over boeken gevonden, en dat alleen op de eerste pagina. Maar een tweede sporttopic om wat onderscheid te maken tussen voetbal en 'de rest'....

Ja die mods worden er niet beter op Geert
onnodig moeilijk doen en flauw

Edgar18 schreef:
Ik heb overigens al vier topics over boeken gevonden, en dat alleen op de eerste pagina. Maar een tweede sporttopic om wat onderscheid te maken tussen voetbal en 'de rest'....

+1

Come on!

zaaf
Dit lijkt wel op een sportwedstijd. Gaaf!

Eerst komt er het verzoek op het sporttopic om de onderlinge toon te veranderen, want anders wordt voetbal van Musicmeter verwijderd. Vervolgens gaat werkelijk iedereen daar respectvol en leuk met elkaar om. Tot mijn stomme verbazing komt er ineens uit de blauwe lucht een volkomen nieuwe eis uit de lucht vallen. Of het minder over de meest populaire sport mag gaan, terwijl net de uiterst spannende ontknoping van de competitie bezig is. Ga ervan uit dat het vanaf half mei en ver daarna stukken minder is. Logisch toch? zou Johan hebben gezegd.

Reden van dat verzoek: er komen klachten over dit topic? Waarom melden ze dat niet zelf op dat topic? Niemand wist van niks. Moderators of niet: hier slaan jullie de plank volkomen mis. Anders zouden we geen lange stukken meer mogen zien van de ontknoping van de NBA, American Football, wielrenfinales (die er elke zondag ook en terecht op staan) en in de zomer niet te veel Tour de France graag! Dreiging: anders halen we voetbal eraf.

En waar ik al eerder op wees: diegenen die er over sport discussiëren zijn juist users die ook heel actief zijn op verschillende muziektopics. Hier delen ze een andere hobby. Wat is daar nou erg aan?!

Weet je wat: haal het gewoon lekker van Musicmeter af en laat die muziekliefhebbers met die gezamenlijke hobby het lekker uit zoeken.

Edit: ik zag nu het bericht van corn1holio1 op het sporttopic en heb daar een eerste voorstel gedaan hoe je wat minder oeverloos gepraat over voetbal krijgt. Want tijdens wedstrijden kan het gemakkelijk stukken minder.

Ik wil graag een algemene klacht indienen tegen sommige muziektopics. Ik vind dat de (vaak nogal eentonige) smaak van bepaalde users er teveel aandacht krijgt. Dit gaat ten koste van andere muziekstromingen die hierdoor volkomen onterecht ondersneeuwen. Als voorbeeld kan ik hiphop noemen, waarvan ik op dit moment overigens het uitstekende Do You Want More?!!!??! van the Roots draai. Misschien kan die populaire muziekstroming van de topics verwijderd worden?

west schreef:
Ik wil graag een algemene klacht indienen tegen sommige muziektopics. Ik vind dat de (vaak nogal eentonige) smaak van bepaalde users er teveel aandacht krijgt. Dit gaat ten koste van andere muziekstromingen die hierdoor volkomen onterecht ondersneeuwen. Als voorbeeld kan ik hiphop noemen, waarvan ik op dit moment overigens het uitstekende Do You Want More?!!!??! van the Roots draai. Misschien kan die populaire muziekstroming van de topics verwijderd worden?

Dit is een muziekforum, dus hoe meer topics over muziek, hoe beter. Snap je wat ik probeer te zeggen?

Het Algemene Sporttopic functioneert redelijk goed op dit moment. Het nadeel van 1 topic is wel dat alle sporten door elkaar heen besproken worden. Dat het zo minder makkelijk is om een discussie te voeren over een specifieke sport die wat minder populair is. Je kunt dit heel eenvoudig oplossen door de meest populaire sporten een eigen plekje te geven in het subforum Overig (neem aan dat de server van MuMe dat wel aankan) en het Algemene Sporttopic in stand te houden voor alle overige sporten en evenementen zoals bijvoorbeeld de Olympische Spelen. Je zou het ook nog wat vrijer kunnen laten zoals op het muziekforum Graz gebeurd. Wat is er namelijk mis met aanmaken van topics over populaire onderwerpen? Niemand hoeft bang te zijn dat er hier in Overig een wildgroei aan topics en berichten komt. Zoals te zien in het overzicht wordt er op MuMe helemaal niet zoveel over niet-muziekgerelateerde zaken gepraat.

Je laatste reactie is een beetje flauw west.

Ik heb wel het idee dat
Ik vermoed dat de meeste mensen hier niet op tal van fora's actief zijn

voor de admins/crew geldt. Ik heb zelf wel heel wat forums versleten, en zover ik me kan herinneren werd in al die forums ook over andere dingen dan het onderwerp van het forum gesproken (in een daarvoor bestemd forumonderdeel). Ik respecteer dat de eigenaar/baas van de site de regels mag bepalen, maar ik heb wel het idee dat er hier gehandeld is zonder goed erover nagedacht te hebben.

Poek schreef:
Je laatste reactie is een beetje flauw west.

Die laatste was eerder cynisch satirisch bedoeld en inderdaad wat flauw.

Gretz schreef:
Je zou het ook nog wat vrijer kunnen laten zoals op het muziekforum Graz gebeurd.

Prima voorbeeld van hoe het niet moet. Grootste aantal berichten is te vinden in de pijler 'offtopic'. Een muziekforum waar muziekliefhebbers wegblijven dus. Tenzij ze MusicMeter nog niet kennen misschien.

Bepaalde mensen hier zijn net pas mods en willen teveel hun best doen en het braafste jongetje van de klas zijn, een beetje zoals een scheids die voor alles fluit en het spel/het gebeuren op een site niet aanvoelen. En wordt er een nieuw topic geopend is het ook niet goed. Kortom dus ook niet meedenken, het is gewoon niet goed. Punt.

west schreef:
(quote)

Die laatste was eerder cynisch satirisch bedoeld en inderdaad wat flauw.

Oh die edit had ik even niet door haha.

Ik begrijp nog steeds niet helemaal waarom de huidige moderators van mening zijn dat de niet-muziek onderwerpen zoveel mogelijk beperkt moeten worden. Als de gemeenschap hier daar wel behoefte aan heeft (en het betreft geen verboden materie) wat is er dan op tegen? De gemeenschap is MusicMeter. Als de 100 meest actieve users zich morgen zouden uitschrijven blijft er van MuMe-forum weinig meer over.

Gretz schreef:
(quote)

Oh die edit had ik even niet door haha.

Nee, dat ging over mijn post daaronder over het ondersneeuwen van sommige muziekstromingen in muziektopics.

ArthurDZ schreef:
(quote)

Dit is een muziekforum, dus hoe meer topics over muziek, hoe beter. Snap je wat ik probeer te zeggen?

Niet mee eens. 5000 topics zit niemand op te wachten...

luigifort schreef:
Ja die mods worden er niet beter op Geert
onnodig moeilijk doen en flauw

Dit soort reacties en die van West zijn ook wel wat flauw...
Volgens mij zijn de sport- en voetbaltopics al wel een paar keer vaker gesloten op MuMe, omdat het uit de hand liep/mensen geen maat konden houden. Je merkt het nu hier ook alweer met bijna een pagina discussie in een uurtje.

Een tijdlang liep er een voetbaltopic parallel aan een algemeen sporttopic, maar dat is op een gegeven moment gesloten omdat er vaak gedoe was. In het algemeen sporttopic zijn de voetbalberichten op een gegeven moment weer getolereerd, maar de laatste tijd wordt echt elke vermeende blessure tot in den treure besloten en is het eigenlijk alleen nog maar leuk voor een klein groepje mensen. Ik post er ook wel veel, moet zeggen dat het me soms ook wel tegenstaat.

Als we nu iedereen een stem gaan geven want tot op zekere hoogte staat een ieder iets tegen is het hek van de dam. Dan staat jou iets tegen, dan mij dan een ander schiet het niet op. Daarom was de introductie van het voetbaltopic een goed idee. Mensen kunnen over voetbal blijven praten en degenen die er last van hebben blijven er weg. Probleem opgelost! Ook eens met het feit dat er veel leden elders ook veel in muziektopics posten. Zo maak je wel iets kapot bij een community, door hier te rigide mee om te gaan.

Als Geert en ik mod waren bv was dat topic gewoon gebleven, het is dus willekeur..

chevy93 schreef:
Wat een non-argument is, want dan kun je de hele sectie "Algemeen" opheffen. Wat eveneens een prima verdedigbaar standpunt is, maar niet over het al dan niet uitsplitsen van een sporttopic.

Even mijn mening. Ik heb de betreffende forumcategorie immers bedacht

De categorie "overigen" is een prima plek om discussies die off-topic raken naar toe verplaatsen. Als je een keer auto's of biertjes wil raten, ipv albums, dat vind ik ook nog wel leuk. Ik weet niet hoe het hier is, maar op MovieMeter zag je op een gegeven moment dat mensen die helemaal niets meer met films / met de site hadden, alleen maar de hele dag over voetbal zaten te discussiëren. En de moderators maar alles lezen, en telkens brandjes blussen.

Daarom vind ik het prima als van die gigantische off-topic discussies gesloten worden. Het is immers een site over muziek. Ik moet niet hebben dat enthousiaste vrijwilligers hun plezier in de site verliezen, omdat ze voor de 20e keer moeten optreden in een voetbaltopic.

Dat klopt dus niet. Er hoeft tegenwoordig niet meer opgetreden te worden in het sporttopic, het gaat er netjes aan toe en je 2e punt klopt ook niet. Het zijn geen andere leden die daar posten, maar juist de frequente muziektopic posters

Wat luigifort zegt klopt voor de volle 100% Jordy. Er is de laatste tijd 0 keer opgetreden in het sporttopic. Sterker nog: ik ken geen topic waar het er zo vriendelijk aan toe gaat. En praktisch al die users ken ik van muziektopics, waar ik ze wekelijks tegenkom. Vandaar ook de forse verontwaardiging denk ik.

luigifort schreef:
Bepaalde mensen hier zijn net pas mods en willen teveel gun best doen en het braafste jongetje van de klas zijn, een beetje zoals een scheids die voor alles fluit en het spel/het gebeuren op een site niet aanvoelen. En wordt er een nieuw topic geopend is het ook niet goed. Kortom dus ook niet meedenken het is gewoon niet goed. Punt.

Oei, moet ik me aangesproken voelen? Ik draai al een tijdje mee op het forum dus ik denk dat ik de site over het algemeen heel goed aanvoel eigenlijk. Deze uitspraak en diegene die herman hier onder mij quote zijn in ieder geval het forum-equivalent van je bezwete truitje boos in het gezicht van de scheids duwen, en je weet volgens mij wel wat daar dan meestal van reactie op volgt.

Ik denk ook dat een paar mensen hier musicmeter meer willen maken dan wat het is. Wat het is: een muziekforum, waar je eindeloos en onder verschillende vormen over muziek kan babbelen en discussiëren. Wat het niet is: een allround lifestyle-forum voor al uw interesses en hobby's. Wie niet genoeg heeft aan één topic over sport kan op genoeg andere plekken op het internet wel zijn ei kwijt. Ik zie niet in waarom dat allemaal ook op musicmeter moet gebeuren.

Beetje een hellend vlak retoriek om te stellen dat er in een voetbaltopic constant zou moeten worden opgetreden. Dit is Moviemeter niet waar er blijkbaar een groepje rotte appels tussen zat die niet beschaafd met elkaar om kan gaan (heb het laatste voetbaltopic daar teruggelezen). De gemeenschap op MusicMeter is veel kleiner dan op MovieMeter. Mensen kennen elkaar hier beter en gaan over het algemeen beschaafd en netjes met elkaar om.

Jordy je zou een apart voetbaltopic wel een kans kunnen geven lijkt me. Wanneer dan blijkt dat moderators zelden of nooit hoeven in te grijpen zou het gewoon kunnen blijven. Met het oog op de continuïteit van het MusicMeter-forum moet je de vrijheden van de gemeenschap niet teveel willen inperken lijkt me. We kunnen moeilijk de hele dag door alleen maar over singles en albums blijven praten.

Nou Arthur, ik vind 1 sporttopic op zich hier ook genoeg, maar daar werd dus over gezeurd en dan ga je dus oplossingen zoeken om het iedereen naar de zin te maken, maar de oplossing is dan ook niet goed

De lifestyle opmerking is ook wel wat overtrokken vind je niet

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:03 uur

geplaatst: vandaag om 19:03 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.