menu

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2

zoeken in:
avatar van Jordy
Gretz schreef:
Jordy je zou een apart voetbaltopic wel een kans kunnen geven lijkt me.

Nou ja ik ben geen moderator, dus dat is niet aan mij. Mijn punt was alleen dat off-topic discussies bestaan bij gratie van moderators die deze (vrijwillig! onbetaald!) helemaal moeten lezen, elke dag weer, en deze discussies moeten modereren. Als zij hier om wat voor reden geen zin in hebben, dan mogen de betreffende off-topic discussies van mij dicht.

We kunnen moeilijk de hele dag door alleen maar over singles en albums blijven praten.

Van wie moet je de hele dag op deze site aanwezig zijn dan? Ik zie jullie graag weer terug als jullie iets leuks te melden hebben over een artiest of een album.

Hendrik68
Bert gaf de oplossing toch al? Gewoon even wat minder slow chat, dat is alles wat gevraagd wordt. Gewoon even een onsje minder, dat is alles. Dan kan alles gewoon in 1 topic blijven.

avatar van Gretz
Hendrik68 schreef:
Bert gaf de oplossing toch al? Gewoon even wat minder slow chat, dat is alles wat gevraagd wordt. Gewoon even een onsje minder, dat is alles. Dan kan alles gewoon in 1 topic blijven.

Dat is geen echte oplossing. Met het geuite dreigement worden alle forumgenoten die hier het voetbalweekend willen nabespreken in hun vrijheid beperkt. Niet zo heel gek dat de meest populaire competitie die aan zijn ontknoping bezig is nu ruime belangstelling trekt van verschillende users, zoals west al aangeeft.

En af en toe 'slowchat' is in een aantal andere topics ook geen probleem, zolang iedereen gewoon gezellig met elkaar om gaat. De meeste berichten die over voetbal gaan zijn overigens geen 'slowchat' maar gewoon berichten in een discussie.

Ik heb vandaag nog geen enkel argument gelezen tegen het faciliteren van een Algemeen Voetbaltopic. Het is niet dat er vervolgens ook topics worden aangemaakt over curling, korfbal en kleiduifschieten... Argumenten voor zo'n topic heb ik hier opgesomd.

avatar van vigil
luigifort schreef:
Het zijn geen andere leden die daar posten, maar juist de frequente muziektopic posters

Zonder me er te veel me te bemoeien denk ik dat FJ hier wel een heel belangrijk punt heeft. Eigenlijk iedereen die veel in t sporttopic zit of laten we het op het "Ajax/Feyenoord/PSV en co topic" houden is behoorlijk actief in andere pure muziek topics.

avatar van Gretz
Poek schreef:

Ik heb wel het idee dat
(quote)

voor de admins/crew geldt. Ik heb zelf wel heel wat forums versleten, en zover ik me kan herinneren werd in al die forums ook over andere dingen dan het onderwerp van het forum gesproken (in een daarvoor bestemd forumonderdeel). Ik respecteer dat de eigenaar/baas van de site de regels mag bepalen, maar ik heb wel het idee dat er hier gehandeld is zonder goed erover nagedacht te hebben.

Ik heb gedeelde ervaringen. Voordat ik écht mijn hart verloor aan MusicMeter ben ik ook op verschillende andere fora actief geweest. De meeste van die fora hadden een specifiek thema, maar ook altijd een subgedeelte overig waarin relatief veel vrijheid was om wat meer offtopic te gaan omdat gemeenschappen daar nu eenmaal behoefte aan hebben. Enkel wanneer de forumregels (herhaaldelijk) werden overtreden werd er overgegaan tot het verwijderen van berichten of het bannen van users. Modereren wanneer de regels worden overtreden lijkt mij persoonlijk een veel betere oplossing dan steeds meer onderwerpen en topics censureren. Van censuur wordt volgens mij helemaal niemand blij namelijk.

avatar van legian
Wat mij verbaast (als buitenstaander, kwam nooit in het sport topic tot deze discussie weer eens oplaaide) is dat het hele idee van een apart voetbal topic niet eens een kans krijgt. Van beide kanten komen argumenten, veel tijd voor de crew om alles door te lezen en brandjes te blussen bijvoorbeeld. De andere kant (zowel voetbal liefhebbers als sport liefhebbers algemeen) geven aan dat het topic nu prima loopt en dat een apart voetbal topic wordt gewaardeerd. Het resultaat is echter dat een topic direct gesloten wordt. Meerdere mensen hier vinden het een goed plan maar krijgen niet eens de kans om aan te tonen dat ze zich kunnen gedragen.

Is het niet handig om een apart voetbal topic gewoon eens te laten gaan? Kijk eens aan hoe het reilt en zeilt en als alles goed verloopt dan is er weinig werk aan lijkt me. Mocht het na een maand uitlopen op een complete ramp dan kan je de hele bende sluiten. Dat kan je hier dan ook meteen aanvoeren als argument om aan te tonen dat het niet werkt. Maar(!) dat kan alleen maar als je het eerst probeert.
*Mocht dit in het verleden hier al eens gedaan zijn dan lijkt het resultaat mij duidelijk, maar dan moet dat ook direct als argument aangegeven worden (het topic van MovieMeter geld daarin niet aangezien het publiek hier kleiner en anders is).

Of te wel mijn advies: Laat een apart voetbal topic lekker een maandje lopen, gaat dat goed dan laat je die lekker gaan, gaat het niet goed dan heb je een gegronde reden om dit hier niet meer te laten gebeuren.
+ De herhalende discussie in dit (en andere) topic(s) zijn dan ook niet meer het geval. Dat scheelt ook weer irritatie.


PS: Mensen verwijzen naar andere forums is natuurlijk ook een doodsteek in je eigen community. Feitelijk zeg je dat ze maar lekker moeten opdonderen en hier alleen maar mogen bespreken wat 'jij' wilt dat ze bespreken.
Ik snap dat dit primair muziek gericht is, maar de kracht van een community zit hem erin dat mensen meerdere interesses met elkaar kunnen delen/bespreken. En laten we wel wezen, MusicMeter zonder deze community heeft geen bestaansrecht meer in mijn optiek.

avatar van herman
Gretz schreef:
Modereren wanneer de regels worden overtreden lijkt mij persoonlijk een veel betere oplossing dan steeds meer onderwerpen en topics censureren. Van censuur wordt volgens mij helemaal niemand blij namelijk.
Het sporttopic valt nauwelijks nog te modereren, daarvoor is het veel te groot en actief geworden.Ik snap best dat je als moderator op een muziekforum geen zin hebt een substantieel deel van je tijd bezig te zijn met lezen over voetbal. Wat dat betreft doen andere argumenten ook niet echt meer ter zake.

Een beetje zelfreflectie en maathouden mag best; niet elk wissewasje hoeft gepost te worden. De actiefste Feyenoord-fan zie ik overigens vrijwel nooit in een ander topic.

legian schreef:
Is het niet handig om een apart voetbal topic gewoon eens te laten gaan? Kijk eens aan hoe het reilt en zeilt en als alles goed verloopt dan is er weinig werk aan lijkt me. Mocht het na een maand uitlopen op een complete ramp dan kan je de hele bende sluiten. Dat kan je hier dan ook meteen aanvoeren als argument om aan te tonen dat het niet werkt. Maar(!) dat kan alleen maar als je het eerst probeert.
*Mocht dit in het verleden hier al eens gedaan zijn dan lijkt het resultaat mij duidelijk, maar dan moet dat ook direct als argument aangegeven worden (het topic van MovieMeter geld daarin niet aangezien het publiek hier kleiner en anders is).

Dit is inderdaad in het verleden al gedaan. Toen is het voetbaltopic op een gegeven moment gesloten, omdat het teveel werk opleverde en is er een apart "algemeen sporttopic" geopend, waarin na een tijd ook weer over voetbal werd gepraat. (als ik het me goed herinner)

avatar van Gretz
Jordy schreef:
(quote)

Nou ja ik ben geen moderator, dus dat is niet aan mij. Mijn punt was alleen dat off-topic discussies bestaan bij gratie van moderators die deze (vrijwillig! onbetaald!) helemaal moeten lezen, elke dag weer, en deze discussies moeten modereren. Als zij hier om wat voor reden geen zin in hebben, dan mogen de betreffende off-topic discussies van mij dicht.

Ik mag hopen dat de moderators topics alleen hoeven door te lezen wanneer er iemand op de knop 'misbruik melden' klikt. Dat ze niet uit voorzorg alle honderden muziek- en niet-muziektopics moeten bijhouden?

Op MusicMeter lopen discussies zelden uit de bocht is mijn ervaring. Wanneer dat wel gebeurd wordt er volgens mij meestal melding van gemaakt en kan een van de moderators ernaar kijken.

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Dreigement? Censuur? Doe nou niet zo dramatisch.

Het is heel simpel: wij zijn een muziekwebsite. Er is best wat ruimte om niet-muziekgerelateerde dingen te bespreken. Maar als keer op keer blijkt dat dat op een manier gaat die ons niet zint, grijpen wij in met de beperkte rechten die wij als moderators hebben. Zeker als het een niet-muziekgerelateerd onderwerp is dat al jaren lang veel tijd en energie van de mods kost.

De stellingen dat wij communityvorming niet op prijs stellen slaat echt nergens op. Wij zijn daar helemaal niet mee bezig, en volgens mij wordt de communityvorming hier op MusicMeter amper beïnvloed door onze activiteiten.

Tot slot wil ik even aangeven dat veel berichten hier enorm gesimplificeerd en daardoor gemakkelijk geroepen zijn. Zeker het bericht dat Arthur handelt uit bewijsdrang vond ik laag bij de grond. Wij gaan wel degelijk dagelijks langs (haast) alle berichten die op de site worden gepost (daar hebben we een tooltje voor), en een beslissing als deze maken we nooit over één nacht ijs en zonder grondig overleg. Bovendien kan niemand goed zien hoe vaak en grondig wij precies ingrijpen, want van alle discussies die wij opschonen blijft enkel een kort berichtje van onze kant over.

avatar van Gretz
legian schreef:

Wat mij verbaast (als buitenstaander, kwam nooit in het sport topic tot deze discussie weer eens oplaaide) is dat het hele idee van een apart voetbal topic niet eens een kans krijgt. Van beide kanten komen argumenten, veel tijd voor de crew om alles door te lezen en brandjes te blussen bijvoorbeeld. De andere kant (zowel voetbal liefhebbers als sport liefhebbers algemeen) geven aan dat het topic nu prima loopt en dat een apart voetbal topic wordt gewaardeerd. Het resultaat is echter dat een topic direct gesloten wordt. Meerdere mensen hier vinden het een goed plan maar krijgen niet eens de kans om aan te tonen dat ze zich kunnen gedragen.

Is het niet handig om een apart voetbal topic gewoon eens te laten gaan? Kijk eens aan hoe het reilt en zeilt en als alles goed verloopt dan is er weinig werk aan lijkt me. Mocht het na een maand uitlopen op een complete ramp dan kan je de hele bende sluiten. Dat kan je hier dan ook meteen aanvoeren als argument om aan te tonen dat het niet werkt. Maar(!) dat kan alleen maar als je het eerst probeert.
*Mocht dit in het verleden hier al eens gedaan zijn dan lijkt het resultaat mij duidelijk, maar dan moet dat ook direct als argument aangegeven worden (het topic van MovieMeter geld daarin niet aangezien het publiek hier kleiner en anders is).

Of te wel mijn advies: Laat een apart voetbal topic lekker een maandje lopen, gaat dat goed dan laat je die lekker gaan, gaat het niet goed dan heb je een gegronde reden om dit hier niet meer te laten gebeuren.
+ De herhalende discussie in dit (en andere) topic(s) zijn dan ook niet meer het geval. Dat scheelt ook weer irritatie.

Wijze woorden pt. 1. Was MusicMeter iets democratischer geweest dan had mijn Algemeen Voetbaltopic denk ik gewoon open kunnen blijven, de meeste actieve users in het Algemeen Sporttopic zijn namelijk voor.

legian schreef:

PS: Mensen verwijzen naar andere forums is natuurlijk ook een doodsteek in je eigen community. Feitelijk zeg je dat ze maar lekker moeten opdonderen en hier alleen maar mogen bespreken wat 'jij' wilt dat ze bespreken.
Ik snap dat dit primair muziek gericht is, maar de kracht van een community zit hem erin dat mensen meerdere interesses met elkaar kunnen delen/bespreken. En laten we wel wezen, MusicMeter zonder deze community heeft geen bestaansrecht meer in mijn optiek.

Wijze woorden pt. 2. Eerder vanavond vroeg ik in dit topic om een toelichting, een argumentatie voor het op slot gooien van het Voetbaltopic. Ik heb daar enkel een PM op ontvangen.

Als mijn topic vanmiddag wel een kans had gekregen vermoed ik dat de hele discussie ons bespaard was gebleven. Dan was er namelijk voor iedereen een goede oplossing gekomen.

avatar van Kronos
Wijze woorden van herman.


panjoe schreef:
...en volgens mij wordt de communityvorming hier op MusicMeter amper beïnvloed door onze activiteiten.

Nou, als jullie morgen het sporttopic wegvagen valt heel de community hier uit elkaar hoor.

avatar van Gretz
Sorry panjoe, ik kan echt weinig anders van maken van de mededeling die dit alles op gang heeft gebracht.

trebremmit schreef:
Aangezien er de laatste tijd nogal wat klachten komen over dit topic, die vooral gaan over het feit dat dit een discussietopic tussen Ajax en Feyenoord fans geworden is, wil ik een ieder verzoeken hier a.u.b wat meer een algemeen sporttopic van te maken, zoals de topictitel al aangeeft, en het vele slowchat over die clubs wat te minderen.
Veel users die hier graag wat willen posten worden tegengehouden door de bulk aan berichten over voetbal, en dan voornamelijk over de twee genoemde clubs, en dat kan niet de bedoeling zijn.
De komende tijd gaan wij kijken hoe het hier gaat, maar mocht dit zo doorgaan dan gaat voetbal er hier uit, net zoals op moviemeter.
Alvast bedankt voor jullie medewerking.


Als praten over voetbal straks - om welke reden dan ook - niet meer mag dan wordt het net zoals politiek en religie gecensureerd. In bovenstaand bericht lees ik een dreigende aankondiging dat dit in de nabije toekomst gaat gebeuren als de users het niet wat vaker over andere sporten gaan hebben dan voetbal. Dit zouden ze dan onvrijwillig moeten doen.

Verder heeft het Algemeen Voetbaltopic wat ik heb geopend geen kans gekregen, terwijl alleszins duidelijk is dat er wél een bestaansfunctie voor is. Ik zou me kunnen voorstellen dat sommige mensen dit ook een vorm van censuur vinden.

'Elke gebruiker kan ook een nieuw topic openen. Wel is het gewenst om even goed te kijken of er niet al een soortgelijk topic bestaat. Dit kan via de zoekfunctie. Ook dien je je bij het openen van een topic aan de gedragsregels te houden.'

Ik open wel eens een nieuw topic als ik daar aanleiding toe zie, maar als ze constant gesloten worden kan ik daar maar beter mee stoppen.

N.B. ik heb mijn zegje nu wel gedaan, dit is voorlopig het laatste wat ik hier over te melden heb.

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
Veel geblaat, weinig wol, Gretz.

Volgens mij dekt mijn vorige bericht al wat je hier zegt: dit is redelijkerwijs de manier waarop wij handelen, en de labels censuur en dreigement die jij er op plakt laten het allemaal veel dramatischer lijken dan het is. De reden dat we geen apart voetbaltopic gaan openen is dat deze oplossing al vaker is geprobeerd en ons niet minder onnodig werk gaat opleveren over een onderwerp dat hier überhaupt niet eens thuis hoort. Een pm lijkt me hier ook wel genoeg uitleg voor, vind niet dat we zoiets per se met heel MuMe moeten bespreken.

Wederom: je schrijft in deze discussie (en ook in het sporttopic) veel, maar je berichten hebben weinig toegevoegde waarde, en als je wat beter had gelezen hadden ze niet geschreven hoeven worden.

avatar van luigifort
Weinig respectvolle reactie lijkt me dit
Los van Bert's post is een voetbaltopic een prima initiatief. En om daar dan op zo'n manier mee om te gaan

avatar van trebremmit
Mensen, het sop is de kool niet waard, wij hebben enkel verzocht om wat minder slowchat over voetbal en dan vooral Ajax en Feyenoord in het sporttopic, zodat andere users ook eens wat kunnen posten over andere sporten, maar blijkbaar is dat teveel gevraagd?
Geef elkaar daar een beetje de ruimte, zodat iedereen plezier heeft aan dat topic.

Een voetbaltopic is trouwens helemaal geen prima initiatief, het is hier geen sportmeter waar we voor elke sport een apart topic aan gaan maken, wat is dat voor een onzin zeg. De voetbalfans moeten maar wat rekening houden met andere sportliefhebbers en als ze dat niet kunnen is het over en sluiten met die sport.

avatar van luigifort
Het punt wordt wel gesnapt denk ik. Alleen vind je het ook niet een beetje raar. Alsof ik als ik 30 baseball berichten zie staan dan geen zin meer heb om voetbalberichten te posten
Btw je hebt hier toch ook wat is je fave kleur en eten etc al die onzintopics.
En verder..als 80 procent van de posts over voetbal gaan waarom dan niet differentieren..daar doe je iedereen een plezier mee. Levert meer op dan t kost.
En het gaat niet om elke sport, zelf ook beter lezen als het de users ook verweten wordt. Het gaat slechts om voetbal. 1 sport en dan is alle onzin klaar. Zelfs de voetbalhaters vinden een apart voetbaltopic prima, dan kunnen zij alle andere sporten in het sporttopic bespreken.

avatar van Poek
Wat is trouwens het verschil tussen een sporttopic waar het voornamelijk over voetbal gaat en een voetbaltopic waar het alleen over voetbal gaat, waarom is het laatste veel moeilijker te modereren? Trekt het laatste ongenode gasten aan of zo? Of gedragen mensen zich beschaafder bij de titel sporttopic dan bij de titel voetbaltopic?

avatar van luigifort
Het is hooguit evenveel werk zoniet minder. Er wordt evenveel geschreven, alleen dan in 2 topics in totaal ipv 1 en het is al gefilterd. Winst dus ook voor de mods. T zal wel n principeding zijn voor ze. Zeker nu ze dit standpunt ingenomen hebben moet je ballen hebben om hiervan af te wijken..

avatar van Gretz
Poek schreef:
Wat is trouwens het verschil tussen een sporttopic waar het voornamelijk over voetbal gaat en een voetbaltopic waar het alleen over voetbal gaat, waarom is het laatste veel moeilijker te modereren? Trekt het laatste ongenode gasten aan of zo? Of gedragen mensen zich beschaafder bij de titel sporttopic dan bij de titel voetbaltopic?

Wanneer de topics gesplitst zouden worden dan krijg je de situatie dat >80% van de toekomstige berichten in het Voetbaltopic komen en <20% van de berichten in het Sporttopic. Het totale aantal berichten zal ongeveer gelijk blijven, want het is niet dat de groep actieve users op MuMe en specifiek diegenen die naast muziek geïnteresseerd zijn in sport nog echt groeit. Uiteindelijk zou het precies evenveel modwerk zijn lijkt me.

avatar van trebremmit
Ik heb niet het idee dat jullie het begrijpen, want er wordt volgens mij gedacht dat er in een apart voetbaltopic verder mag worden gegaan met het soort van slowchat wat nu in het sporttopic gebeurde, maar dat is een misvatting. Buiten dat het andere users afschrikt die het over ander sporten willen hebben, was het zelfs voor algemene voetballiefhebbers niet meer interessant daar, want het ging alleen maar over twee clubs. Daarom hadden we waarschijnlijk ook wel ingegrepen zonder de klachten.

avatar van Gretz
Tsja, in alle topics waarin veel gepost wordt heb je volgens mij te maken met vormen van slowchat. Zolang de slowchat niet offtopic geraakt en de mensen elkaar normaal bejegenen wordt het probleem van slowchat imo groter gemaakt dan het is. Laatste keer dat er enkele berichten uit het Sporttopic moesten worden verwijderd dateert alweer van 17 maart. Overigens doe je zelf ook rijkelijk mee met de 'slowchat' over voetbal en andere sporten.

Ik doe nog een laatste duit in het zakje: is het een idee om twee apart slowchat topics aan te maken waar er wat losser gemodereerd wordt? Een in het Algemene subforum (muziek) over alles wat met muziek te maken heeft en een over andere hobby's zoals sport in het subforum Overig. Op andere themaforums kom je vaak ook een soortgelijke slowchat topic tegen, gewoon voor de gezelligheid.

avatar van luigifort
Fat chance Geert, ze willen niks van het al...

avatar van legian
herman schreef:
(quote)

Dit is inderdaad in het verleden al gedaan. Toen is het voetbaltopic op een gegeven moment gesloten, omdat het teveel werk opleverde en is er een apart "algemeen sporttopic" geopend, waarin na een tijd ook weer over voetbal werd gepraat. (als ik het me goed herinner)


Waarom zie ik dan nergens duidelijk aangehaald worden dat het in het verleden al eens gedaan is maar niet werkte. Dat lijkt me toch een belangrijk argument in de hele discussie? Nu komt het over alsof het nooit geprobeerd is. Zoals ik al aangaf, als het al eens geprobeert is dan is dat toch het perfecte argument om aan te tonen waarom het nu niet meer mag.

panjoe schreef:
Veel geblaat, weinig wol, Gretz.

Volgens mij dekt mijn vorige bericht al wat je hier zegt: dit is redelijkerwijs de manier waarop wij handelen, en de labels censuur en dreigement die jij er op plakt laten het allemaal veel dramatischer lijken dan het is. De reden dat we geen apart voetbaltopic gaan openen is dat deze oplossing al vaker is geprobeerd en ons niet minder onnodig werk gaat opleveren over een onderwerp dat hier überhaupt niet eens thuis hoort. Een pm lijkt me hier ook wel genoeg uitleg voor, vind niet dat we zoiets per se met heel MuMe moeten bespreken.


En nu in korte tijd twee keer een melding dat het eerder geprobeert is. Nogmaals waarom niet daarmee beginnen.

panjoe schreef:
De stellingen dat wij communityvorming niet op prijs stellen slaat echt nergens op. Wij zijn daar helemaal niet mee bezig, en volgens mij wordt de communityvorming hier op MusicMeter amper beïnvloed door onze activiteiten.


Aan de ene kant heb je hier gelijk in, jullie hebben weinig invloed in de communityvorming. Echter zijn bepaalde gevolgen van jullie keuze's (zoals deze) wel van invloed op de community. De site heeft baat bij een hecte community, dat betekend dat er ook ruimte moet zijn voor andere zaken zoals voetbal. Dat daar beperkingen op worden gelegd kan ik begrijpen, maar het lijkt/leek alsof iemand er geen zin in had en daarom maar besloot om het helemaal niet te doen.

panjoe schreef:
Wij gaan wel degelijk dagelijks langs (haast) alle berichten die op de site worden gepost (daar hebben we een tooltje voor), en een beslissing als deze maken we nooit over één nacht ijs en zonder grondig overleg. Bovendien kan niemand goed zien hoe vaak en grondig wij precies ingrijpen, want van alle discussies die wij opschonen blijft enkel een kort berichtje van onze kant over.


En zo een klein inzichtje in het werk van de crew hier. Dagelijks alle nieuwe berichten langslopen, dat is toch flink wat werk. Daar moet ik wel een bedankje voor geven dan, al die tijd en energie erin stoppen is ook niet niks . Ik kan me nog een release herinneren van A Moon Shaped Pool, dat was een feest om te lezen tijdens de eerste beluistering op BBC (sarcasm).

avatar van west
trebremmit schreef:
Mensen, het sop is de kool niet waard, wij hebben enkel verzocht om wat minder slowchat over voetbal en dan vooral Ajax en Feyenoord in het sporttopic, zodat andere users ook eens wat kunnen posten over andere sporten, maar blijkbaar is dat teveel gevraagd?
Geef elkaar daar een beetje de ruimte, zodat iedereen plezier heeft aan dat topic.

Dit is een goede uitleg van het bericht op het sporttopic waar het allemaal mee begon. Nu ik begrijp dat moderators met een tooltje (haast) alle berichten langsgaan, snap ik het verzoek om wat minder voetbal slowchat in het sporttopic. Ondanks dat de Feyenoord koorts tot haast ondraaglijke hoogten stijgt, zal ik wat minder berichten plaatsen daar.

Is het niet een idee om deze 'versie' van het verzoek nog eens op het sporttopic te plaatsen om onduidelijkheden en enige onrust weg te nemen?

avatar van panjoe
panjoe (moderator)
legian schreef:
het lijkt/leek alsof iemand er geen zin in had en daarom maar besloot om het helemaal niet te doen.

Maar zo'n versimpelde conclusie kan je na iedere beslissing van de mods trekken toch? We moeten niet hebben dat de mods zich voor beslissingen als deze moeten verantwoorden.

avatar van Edgar18
Jammer dat er op een rigide manier controle uitgeoefend wordt over een aantal zaken binnen dit forum. Die discussie is een maand of twee geleden al eens gevoerd en steekt nu (terecht!) weer de kop op.

Lees nu eens rustig de posts van de afgelopen 24 uur terug, dat heb ik zojuist ook gedaan. Ik kom het ene na het andere sterke argument tegen waarom een apart sport- en voetbaltopic echt voor iedereen een goede oplossing is. Is het dan zo moeilijk om eens een keer mee te voelen en buigen met een grote meerderheid?

Daarnaast worden inhoudelijk sterke berichten over het vormen/zijn van een community op een simpele manier weggezet als 'meer maken dan het is' en vindt een moderator het nodig iemand berichten weg te zetten als 'veel geblaat, weinig wol'. Als ik dit soort dingen zie/lees vraag ik mij oprecht af of jullie het forum en haar gebruikers wel goed genoeg aanvoelen? Ik neig naar nee.

Volgens mij is een forum als dit een zelfsturend orgaan dat zo nu en dan in goede banen geleid dient te worden. Nu voelt het als een paar schoolmeesters die bepalen wat de klas wel en niet mag. En ook al wil de hele klas A, de schoolmeester heeft in zijn hoofd geprent dat het B moet zijn en dus is het B. Laat jullie eens van je goede en flexibele kant zien en geef het volk wat het wil. Terugkomen op een foutieve beslissing vergt moed, dat zal een beetje mod toch wel hebben .

avatar van Kronos
Jammer dat er op een zeurderige manier gereageerd wordt over een aantal zaken binnen dit forum. Die discussie is een maand of twee geleden al eens gevoerd en steekt nu onnodig weer de kop op.

Lees nu eens rustig de posts van de afgelopen 24 uur terug, dat heb ik zojuist ook gedaan. Ik kom het ene na het andere sterke argument tegen waarom een apart sport- en voetbaltopic echt onzin is op een muziekforum. Is het dan zo moeilijk om eens een keer mee te voelen en buigen met een grote meerderheid en de moderators?

Daarnaast wordt er allerlei inhoudelijk sterk werk van de moderatie op een simpele manier weggezet als 'censuur' en 'dreigementen' en vindt een gebruiker het nodig moderators weg te zetten als jongetjes die teveel hun best willen doen. Als ik dit soort dingen zie/lees vraag ik mij oprecht af of jullie niks beters te doen hebben de hele dag.

Volgens mij is een forum als dit in de eerste plaats een initiatief van één persoon, op orde gehouden door vrijwilligers. Nu voelt het als een paar lieden die denken dat ze hier hun voetbalcafé van kunnen maken. En ze verkeren in de waan dat dit is wat het volk wil. Beetje aan zelfreflectie doen, zo moeilijk is het nochtans niet.


avatar van chevy93
Jordy schreef:
Ik weet niet hoe het hier is, maar op MovieMeter zag je op een gegeven moment dat mensen die helemaal niets meer met films / met de site hadden, alleen maar de hele dag over voetbal zaten te discussiëren. En de moderators maar alles lezen, en telkens brandjes blussen.

Daarom vind ik het prima als van die gigantische off-topic discussies gesloten worden. Het is immers een site over muziek. Ik moet niet hebben dat enthousiaste vrijwilligers hun plezier in de site verliezen, omdat ze voor de 20e keer moeten optreden in een voetbaltopic.
Dat snap ik, zoals eerder aangegeven (hoewel ik nu niet meer zeker weet of dat nou hier was) was er destijds op MovieMeter wel meer aan de hand dan een wildgroei aan voetalgerelateerde posts. Ik wil bij dezen toch wel benadrukken dat (a) er voor zover ik weet hier geen users actief zijn alleen voor het sporttopic en (b) deze doorgaans prima en respectvol met elkaar omgaan.

Ik zie MusicMeter nog altijd als een community waarin je in de loop der jaren mensen beter leert kennen en derhalve ook andere sportliefhebbers leert kennen. De suggestie om dan maar naar een ander forum te gaan, vind ik niet fair. Op deze manier zou ik versplinterd of het internet met dezelfde mensen op verschillende sites moeten gaan discussiëren naargelang het onderwerp.

P.S. Het is toch ook geen eis om ALLES te moeten lezen? Het hele idee van de 'meld'-knop is hier toch voor uitgevonden?

avatar van ArthurDZ
Edgar18 schreef:
Volgens mij is een forum als dit een zelfsturend orgaan dat zo nu en dan in goede banen geleid dient te worden.


Oké, volgens jou. Maar de site is toch echt opgericht als een forum waar binnen het thema muziek veel mag, maar waar ook grenzen aan gesteld zijn. En de taak van de mods is erover waken dat die grenzen wat gehandhaafd worden. Een extra sporttopic willen (maar het lijkt soms meer op eisen hier) op een muziekforum zit tegen die grens aan, dus grijpen wij in. Verder wil ik nogmaals aanhalen dat Jordy himself al genoeg heeft gezegd dat het hier geen democratie is, en dat mensen die daar een probleem mee hebben maar een ander forum moeten zoeken.

Deze hele hetze is begonnen omdat wij het in het sporttopic wat leuk willen houden voor iedereen, en jullie gevraagd hebben hier wat op te letten. Het is niet dat we zulke gekke dingen hebben gevraagd van de users, lijkt ons.

Maar goed, de discussie heeft nu wel lang genoeg geduurd. We gaan niet na elke beslissing hier of in een ander topic een hoop stampij maken, vragen aan een mod mag altijd maar dit soort hetzes gaan wat ons betreft te ver. Je kan dit soort discussies ook op een normale, volwassen manier voeren. Brandjes ontketenen om je zin te proberen halen heeft nog nooit gewerkt, en nu ook niet. Elk bericht dat deze discussie verderzet zal vanaf nu dus gewoon verwijderd worden.

Dan kan dit topic nu weer verder met de dagelijkse gang van zaken.

avatar van Jordy
chevy93 schreef:
De suggestie om dan maar naar een ander forum te gaan, vind ik niet fair. Op deze manier zou ik versplinterd of het internet met dezelfde mensen op verschillende sites moeten gaan discussiëren naargelang het onderwerp.

Ik bespeur een "sense of entitlement" die me een beetje tegenstaat. Ik weet even de Nederlandse term niet, in ieder geval de toon van een kind dat geen ijsje krijgt. Deze site belooft (zo lang hij bestaat) een site te zijn waar je leuk over albums en artiesten kunt discussieren, waar je kunt stemmen, en waar je info over albums kunt opzoeken. Al het overige is van secundair belang, en dat is niet waar deze site voor gemaakt is. Het is niet mijn "probleem" (of dat van de moderators) als je hier niet over voetbal zou kunnen praten. Waarbij ik nogmaals wil benadrukken dat ik hiermee geen uitspraak doe over of zo'n topic er wel of niet moet zijn, want daar heb ik geen zicht op.

P.S. Het is toch ook geen eis om ALLES te moeten lezen? Het hele idee van de 'meld'-knop is hier toch voor uitgevonden?


Voor zover ik iets kan eisen van vrijwilligers, is het wel altijd het idee dat elk bericht door een moderator gelezen wordt. Als iemand bv. een racistisch bericht, of een illegale download link plaatst, dan is het echt wel de bedoeling dat dat binnen afzienbare tijd verwijderd wordt. Anders heeft de site een groot probleem. Puur vertrouwen op misbruikmeldingen is echt niet afdoende.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:58 uur

geplaatst: vandaag om 12:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.