MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2

zoeken in:
hrmnbstr schreef:
Dag,

Marnix Kappers
Helaas is Marnix Kappers op 10 oktober 2016 overleden te Amsterdam.
Zou iemand misschien de overlijdensdatum in kunnen voeren?
Bij voorbaat dank!

Ik zie dat het ondertussen al aangepast is, maar dit had je natuurlijk ook gewoon zelf kunnen doen.

http://i.imgur.com/brli14t.jpg

GrafGantz schreef:
Ik zie dat het ondertussen al aangepast is, maar dit had je natuurlijk ook gewoon zelf kunnen doen.
Dank voor het reageren. Helaas had ik dit niet zelf kunnen doen, omdat ik een verbod heb.

Een schoonheidsfoutje (ook op de andere meters):
http://i64.tinypic.com/19xzpl.jpg

Wauw, hoe heb ik dat al die tijd niet gezien? Ik gebruik die optie heel vaak.

Het lukt me vaker NIET dan wel om een Spotify-link te koppelen aan een album

voorbeelden
Herman van Veen - Vallen of Springen (2017)

Gary Numan - Savage (2017)

The Waterboys - Out of All This Blue (2017)

welke code/url probeer je te koppelen?

panjoe (moderator)
Mini puntje: in de previewpopup die je ziet als je met je muis boven een gebruikersnaam zweeft, wordt de eerste letter van de gebruikersnaam een hoofdletter.

https://i.imgur.com/XeJd2Ra.png

ga ik naar kijken!

Jordy schreef:
welke code/url probeer je te koppelen?

binnen het desktopprogramma zijn er twee optie's die hetzelfde lijken.

1e : rechtermuis op albumtitel, optie DELEN kiezen, vervolgens klik op Koppeling kopiëren naar klembord > Dedicated to Bobby Jameson by Ariel Pink on Spotify - open.spotify.com

2e: rechtermuis op albumtitel, optie DELEN kiezen, vervolgens klik op URl > spotify:album:6mTL0A60VlcHzG3DHYhvRl

vaak dat geen van beiden worden gepakt.

voor dit album Ariel Pink - Dedicated to Bobby Jameson (2017)

Bedankt, er gaat daar inderdaad iets niet goed

E-Clect-Eddy schreef:
Het lukt me vaker NIET dan wel om een Spotify-link te koppelen aan een album

Volgens mij moet dat nu weer goed gaan?

Jordy schreef:
(quote)

Volgens mij moet dat nu weer goed gaan?

Inderdaad gaat het weer goed

Is er een voorkeur voor welke van de twee links er toegevoegd wordt want ik zie dat beiden worden geaccepteerd.

Nee het gaat om het laatste stukje, "6mTL0A60VlcHzG3DHYhvRl" in jouw voorbeeld. De rest wordt genegeerd. Als je "hoi dit is 6mTL0A60VlcHzG3DHYhvRl" invoert dan werkt het volgens mij ook.

Mijn feedback betreft links naar video's op een albumpagina. Ik vergeet regelmatig een nieuw tabblad te openen wanneer ik zo'n link wil bekijken. Als ik ondertussen verder wil zoeken op musicmeter moet ik eerst weer terug gaan en daarna een nieuw tabblad openen om de muziek af te spelen.

Misschien is het gebruiksvriendelijker om standaard een nieuw tabblad te openen wanneer je op zo'n link klikt.

Er is een profielinstelling "externe links openen in nieuw venster" die dit (als het goed is) mogelijk maakt

Jordy schreef:
Er is een profielinstelling "externe links openen in nieuw venster" die dit (als het goed is) mogelijk maakt

Die instelling was me nog niet opgevallen, bedankt! Werkt prima.

Misschien is het alsnog handig om dit de standaard te maken (ook voor als je niet ingelogd bent).

Ik vind het niet zo netjes om die keuze voor mensen te maken, dat mag men zelf doen. Ik houd persoonlijk in ieder geval niet zo van sites die allemaal nieuwe vensters openen.

https://i.imgur.com/ho28gnT.jpg

Tussen haakjes staat het gemiddelde van de stemmen.

Waar dan?

In De Site >> Algemeen >> Nieuw deze week:

Wellicht zit ik heel scheef te kijken, maar op basis waarvan wordt de volgorde bepaald in de 'Nieuw deze week' lijst?

Als het goed is op basis van “de populariteit”, wat een optelsom is van aantal stemmen en berichten bij het album.

Als ik een zoekactie doe voor "Lights Skin&Earth" dan wordt er niets gevonden.

Het lijkt een probleem te zijn met de "&" want als ik "Lights Skin" zoek wordt het wel gevonden. Vreemd genoeg wordt het ook gevonden als ik alleen "Skin&Earth" zoek. Dat weerspreekt dus mijn eerdere veronderstelling.

Een bug? Is verder geen groot probleem. Lights - Skin&Earth (2017)

Het is een bekende beperking. Je kunt beter zoeken op of alleen de titel, of alleen de artiest.

Ik heb vandaag een interessant tribute-album toegevoegd (https://www.musicmeter.nl/album/696374). Het is echter jammer dat dit niet te zien is op de pagina van de betreffende artiest. Als truc heb ik later de artiest ingevuld in het lege naamveld, omdat het album dan bij de verzamelalbums te zien zou zijn. Helaas werd dit niet geaccepteerd.
Kan dit als verbeterpunt worden opgenomen?

Is het mogelijk om bij het exporteren van mijn albums de velden Albumtype, Landen en Genres toe te voegen?
Dan kan ik wat interessantere analyses maken.

Groeten, Frank

iTunes import functie lijkt niet te werken

Voor: Julien Clerc À nos amours (Édition Deluxe) (ook de niet Deluxe versie werkt niet)

Er komt een bevestiging dat de nummers zijn geïmporteerd maar alle velden blijven geheel leeg,

Even getest en voor een ander album werkt het wel... geen idee waar de bug zit

Het is inderdaad geen perfecte functionaliteit. Als het werkt is het meegenomen

Tozifra schreef:
Is het mogelijk om bij het exporteren van mijn albums de velden Albumtype, Landen en Genres toe te voegen?
Dan kan ik wat interessantere analyses maken.

Groeten, Frank

staat op de wensenlijst om dit instelbaar te maken

Tozifra schreef:
Ik heb vandaag een interessant tribute-album toegevoegd (https://www.musicmeter.nl/album/696374). Het is echter jammer dat dit niet te zien is op de pagina van de betreffende artiest. Als truc heb ik later de artiest ingevuld in het lege naamveld, omdat het album dan bij de verzamelalbums te zien zou zijn. Helaas werd dit niet geaccepteerd.
Kan dit als verbeterpunt worden opgenomen?

Hoort zo'n tribute album op de betreffende artiestenpagina? het lijkt me dat je alleen albums van die artiest zelf wil zien.

Ik ben het eens met Jordy. Zo heeft Walter Trout bijvoorbeeld een tribute album gemaakt van Luther Allison. Die staat mijns inziens terecht bij Walter Trout genoemd. En niet bij Luther Allison. Die heeft part noch deel aan dat album gehad.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:18 uur

geplaatst: vandaag om 09:18 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.