menu

De Site / Algemeen / Het grote feedback / opmerkingen topic #2

zoeken in:
Jordy (admin)
zal er binnenkort weer even in duiken

Jordy (admin)
E-Clect-Eddy schreef:
Heb de indruk dat er weer links verdwijnen

Ditmaal degene die bij album geplaatst waren die verwijzen naar de albumpagina op Last.fm

voorbeeld waarvan ik bijna zeker ben dat er al eens een Last.fm aan was toegevoegd.
Y La Bamba - Mujeres (2019)

en mogelijk ook deze The Faint - Egowerk (2019)

Heb het probleem gevonden, en zou opgelost moeten zijn. Bedankt voor het melden.

Moffel
Nirvana - MTV Unplugged (1994) ontbreekt in de lijst 1994.

geplaatst:
Onder de noemer feedback: op de openbare profielpagina's van de meeste gebruikers op de verschillende meter-sites staat:
"E-mailadres: (verborgen)".
Als het verborgen is en dit voor de meeste gebruikers van toepassing is, waarom wordt dan nog getoond dat het verborgen is? Is dat nog wel van deze tijd?

CHIEP (crew)
geplaatst:
Ik slaag er al enkele weken niet meer in om foto's van Flickr op een artiestenpagina te laten verschijnen (terwijl de url in kwestie wel wordt opgeslagen).
Jordy?

Jordy (admin)
geplaatst:
Heb je een specifiek voorbeeld? Dan zal ik het op de lijst zetten

Jordy (admin)
geplaatst:
BrotherJohn schreef:
Onder de noemer feedback: op de openbare profielpagina's van de meeste gebruikers op de verschillende meter-sites staat:
"E-mailadres: (verborgen)".
Als het verborgen is en dit voor de meeste gebruikers van toepassing is, waarom wordt dan nog getoond dat het verborgen is? Is dat nog wel van deze tijd?
tja anders krijg je weer de “bugmelding” dat bij sommige gebruikers wel, en anderen niet het e-mailadres te zien is.

Vind het wellicht wel een idee om die optie helemaal weg te halen. Als ook de optie voor andere persoonlijke gegevens, scheelt weer potentieel privacy gezeur.

CHIEP (crew)
geplaatst:
Jordy schreef:
Heb je een specifiek voorbeeld? Dan zal ik het op de lijst zetten
Bedankt! Guy Garvey
Het probleem zou dus niet bij de licentie liggen (want die melding krijg je wel nog steeds).

geplaatst:
Jordy schreef:
(quote)
tja anders krijg je weer de “bugmelding” dat bij sommige gebruikers wel, en anderen niet het e-mailadres te zien is.

Vind het wellicht wel een idee om die optie helemaal weg te halen. Als ook de optie voor andere persoonlijke gegevens, scheelt weer potentieel privacy gezeur.

Lijkt me ook wel goed om de regel van het e-mailadres weg te halen, je kan iemand ook gewoon een PM sturen. Van andere persoonlijke gegevens kun je zelf aangeven of deze verschijnen, dus die kunnen van mij blijven staan.

Ook al wel eerder genoemd: het stemmen op albums via de mobiel gaat niet altijd direct goed. Ik klik er nog wel eens een halve ster naast. Is het een optie om dit anders te doen, bijvoorbeeld doordat je bij de eerste klik ziet waarop je gaat stemmen, en deze stem nog naar links of rechts kunt schuiven zodat je bij het loslaten pas stemt?

Jordy (admin)
geplaatst:
freitzen schreef:
Van andere persoonlijke gegevens kun je zelf aangeven of deze verschijnen

Hetzelfde geldt voor je e-mailadres

Is het een optie om dit anders te doen, bijvoorbeeld doordat je bij de eerste klik ziet waarop je gaat stemmen, en deze stem nog naar links of rechts kunt schuiven zodat je bij het loslaten pas stemt?

Zo zou het al moeten werken, momenteel

geplaatst:
Jordy schreef:
(quote)

Hetzelfde geldt voor je e-mailadres

Dat is waar, maar de regel van het emailadres verschijnt altijd op je profiel en dat is met de andere gegevens niet zo.
Jordy schreef:
(quote)

Zo zou het al moeten werken, momenteel

Excuus, dat zie ik nu ook maar het schuiven gaat niet altijd even makkelijk, van 3,5 gaat een stem op mijn mobiel zo naar 4,5, ik moet er toch met goed geluk op klikken om hem op 4 te krijgen.

geplaatst:
https://i.imgur.com/i82rK78.png

Is het gemiddelde nu 4,12 of 4,13?

Jordy (admin)
geplaatst:
gaat op de lijst!

geplaatst:
Deze artiest staat dubbel (bij de eerste ontbreekt er een spatie):

J.G.Thirlwell

J.G. Thirlwell

Sir Spamalot (crew)
geplaatst:
GrafGantz, flinke opruiming gedaan bij J.G. Thirlwell.

Nu zou alles moeten goed staan.

geplaatst:
posten lijkt me de laatste dagen trager dan normaal en op dit moment zelfs veel trager

geplaatst:
Als ik zoek naar Dj. Khalab krijg ik 2 keuzen. Eentje brengt me bij Clap! Clap!, de ander naar een Dj Khalab pagina maar daar staat slechts een album van Populous. ????
Dj. Khalab = Khalab

geplaatst:
Het zijn allebei pagina's van DJ Khalab, de een met een hoofdletter J en de ander met een kleine letter j. Op beide pagina's staan slechts gastoptredens van hem: hij heeft gastrollen op de albums van Clap! Clap! en Populous. Heb de Khalab met kleine j maar even aangepast naar grote J dus dan komen de twee DJ's in ieder geval bij elkaar. Zal nog even Khalab als alternatieve artiestennaam van DJ Khalab neerzetten, en dan klopt ie volgens mij.

Edit: oh nee, het werkt andersom. Khalab als alias van DJ Khalab. Nouja, heb de correcties doorgevoerd. Nog even wachten tot ze zijn geaccepteerd.

geplaatst:
Momenteel werkt de functie 'Gebruiker Noemen" hier niet.

Hebben anderen daar ook last van ?

geplaatst:
Hacker, ik niet.

geplaatst:
V V Brown heeft reeds twintig stemmen, maar op haar artiestenpagina staat 'geen stemmen'.

geplaatst:
Is het mogelijk dat bij aliassen van artiesten de mogelijkheid komt dat ook te zien is welke toevoeging die heeft in het geval er meerdere van zijn?

Als voorbeeld neem ik DJ Luna en een alias van hem is 'Luna' maar daar zijn er meerderen van. Via een mod. ben ik erachter gekomen dat zijn alias 'Luna' de toevoeging III heeft, om verwarring te voorkomen is het misschien handig om die 'III' toevoeging ook te laten zien op zijn hoofdpagina 'DJ Luna'? Want zonder moderator was ik er hoogstwaarschijnlijk niet uitgekomen welke toevoeging hij heeft omdat Luna III niet in de zoekresultaten voorkomt.

Een tweede;

Het is me trouwens al een keer eerder overkomen, maar als ik een nieuwe album toevoeging aan het invoeren ben (vaak een compilatie met meerdere cd's waar last.fm of iTunes geen tracklist van heeft of slechts deels dus heel veel eigen invoer) komt het weleens voor dat ik met rechtersmuisklik op de banner van musicmeter klik om dan een nieuw tabblad te openen omdat ik bijvoorbeeld erachter wil komen welke toevoeging (of niet) een artiest aan zijn naam gekoppeld moet hebben. Zo was ik bij het invoeren van Hard Bass 2014 over de 50 nummers heen gevorderd toen ik per ongeluk in een vlaag van verstandsverbijstering linker muisknop klikte op de musicmeter banner en natuurlijk was al mijn invoer pats-boem verdwenen toen ik op de back knop klikte, in de hoop dat hij toch mijn invoer tussentijds had opgeslagen.

Natuurlijk is het mijn eigen stomme fout, maar is het mogelijk om iets in te bouwen zodat dit niet gebeurd, weet ik veel een schermpje dat dan zegt weet je het zeker, al je invoer gaat verloren als je doorgaat. Ik noem maar iets, ik heb nu even geen zin meer om die betreffende toevoeging helemaal opnieuw te doen, komt in de nabije toekomst wel. Het werkt (op mij althans) demotiverend en dat is jammer.

Jordy (admin)
geplaatst:
Magick1 schreef:
V V Brown heeft reeds twintig stemmen, maar op haar artiestenpagina staat 'geen stemmen'.
het plaatsen van een stem (en evt. weer direct verwijderen) lost dit volgens mij altijd wel op. Dan wordt de boel opnieuw doorberekend.

Jordy (admin)
geplaatst:
Gehenna schreef:
Is het mogelijk dat bij aliassen van artiesten de mogelijkheid komt dat ook te zien is welke toevoeging die heeft in het geval er meerdere van zijn?

Waarschijnlijk mis ik iets, maar wat schiet je op met die informatie?

is het mogelijk om iets in te bouwen zodat dit niet gebeurd, weet ik veel een schermpje dat dan zegt weet je het zeker, al je invoer gaat verloren als je doorgaat.
Dat staat op de wensenlijst inderdaad.

geplaatst:
Jordy schreef:

Waarschijnlijk mis ik iets, maar wat schiet je op met die informatie?

Het kan me immers behoorlijk helpen bij toevoegingen, zo krijg je niet de foute alias bij een artiest.

Als ik niet zie welke toevoeging een artiest heeft (de I, II, III etc. toevoegingen aan een artiestennaam als daar meerdere van zijn bijvoorbeeld.) dan kan het gebeuren dat ik een naam zonder die toevoeging invoer wat dus als gevolg heeft dat de muziek aan de verkeerde wordt gelinkt.

Een voorbeeldje voor als het nog niet duidelijk voor je mocht zijn omdat het voorbeeld van Luna inmiddels is verandert en niet meer relevant; artiest 'The Prophet' (I) heeft als alias staan Prophet (niet echt maar ik kan even geen beter voorbeeld bedenken), maar daar zijn er meerdere van in de database (minimaal een stuk of 5), op de hoofdpagina staat bijvoorbeeld echter alleen Prophet als alias vermeld zonder toevoeging I, II, III, IV etc. Stel ik ben een nieuwe toevoeging aan het invoeren en Discogs geeft aan dat het onder de naam Prophet is, ik kijk eerst hier welke toevoeging erbij moet maar die hoofdpagina zegt alleen Prophet zonder extra toevoeging, dan vul ik dat vervolgens zo in met als gevolg dat die naar de verkeerde artiest linkt namelijk Prophet, of ik zie iets over het hoofd...

Jordy (admin)
geplaatst:
Volgens mij zijn dit vrij zeldzame uitzonderingen, heb in de afgelopen 15 jaar nog niet eerder van dit probleem gehoord Wellicht dat het de moeite waard is om hier iets slims op te verzinnen, als dit vaker voorkomt. Het feit dat we in dit soort gevallen met Romeinse cijfers werken, is iets waar ik liever van af stap, dan dat ik het nog prominenter maak.

Je kunt tot die tijd, in dit soort gevallen denk ik het best in het commentaarveld even aan het betreffende crewlid vragen om de toevoeging aan de juiste artiest te koppelen

geplaatst:
Het is niet veel voorkomend nee, maar ik zat met het probleem toen ik Luna moest toevoegen een alias van DJ Luna en ik wist dat er meerdere artiesten als Luna in de database staan. Omdat ik niet wist wélke Romeins cijfer de Luna had die gelinkt word aan DJ Luna heb ik het opgelost door DJ Luna maar te gebruiken ook al was Discogs duidelijk erover dat het enkel Luna moest zijn...

Achteraf kreeg ik van een mod te horen dat de Luna die aan DJ Luna is gekoppeld de toevoeging 'III' moest hebben en werd mij vervolgens geadviseerd om het in het feedback topic te vermelden, dus vandaar dat ik het hier ter sprake bracht. Dan doe ik het voorlopig gewoon zoals je voorstelt.

geplaatst:
Jordy schreef:
Volgens mij zijn dit vrij zeldzame uitzonderingen, heb in de afgelopen 15 jaar nog niet eerder van dit probleem gehoord

Toevallig liep ik deze week juist tegen dit probleem aan bij het kiezen van een 'Originele artiest'. Ik heb bedacht dat je in een ander tabblad die artiest moet zoeken. Daar worden ze in dezelfde volgorde getoond, maar dan met Romeins cijfer. Dan nog even zoeken welke van die artiesten je wilt kiezen en onthouden welke positie in het lijstje die had.

geplaatst:
Misschien een gekke vraag, maar aan het einde van het jaar kan iedere gebruiker een top 10 van albums invoeren waar uiteindelijk een eindejaarslijst mee wordt opgesteld, en ik vroeg me af of zowel de top 10 die je zelf hebt ingevoerd, als de uiteindelijke top 10 nog ergens terug te vinden is. Kan dat?

geplaatst:
Wat ik me afvroeg bij de grafiekjes van de stemhistorie: de schaal van de verticale as wordt vaak bepaald door de eerste paar stemmers. Als die stemmen ver uit elkaar liggen, wat vaak voorkomt, dan is de schaalweergave door die eerste paar stemmen bepaald en dat ziet er een beetje gek uit. Je ziet dan vaak drastische fluctuaties in de eerste maand en de 15 jaar erna amper nog verschillen. Zou de focus in de grafiek niet iets meer op de nuances in de loop van de jaren moeten komen te liggen in plaats van op de eerste stemmen? Bijvoorbeeld door de grafiek pas te laten beginnen vanaf het moment dat er bepaald aantal (of percentage) van de stemmen was?

Gast
geplaatst: vandaag om 15:34 uur

geplaatst: vandaag om 15:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.